maestross Публикувано Май 19, 2010 Публикувано Май 19, 2010 Три инструментални пиеси 3. Струнен Квартет 2. Перкусионен Оркестър 1. Елено Моме - аранжимент за оркестър Бих се радвал ако някой ги чуе, а ако има и коментр/и - страхотно Eleno Mome Folk.mp3 Percussion No 1.mp3 Quartet.mp3 Цитирай
Лими Отговорено Май 21, 2010 Отговорено Май 21, 2010 Много професионално изпипани неща! Жалко, че не може да се чуят с истинските акустични инструменти! В какви други стилове(жанрове) работиш? Правил ли си нещо в стил "Поп-рок"? Защото във рок-метъл форум, твойта музика изглежда най-малкото странна. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 21, 2010 Отговорено Май 21, 2010 Първо искам да отбележа, че този форум е за всички, макар и много от музикантите тук да са рок и метъл последователи. По критерия на Лими, предполагам спадам към странниците на форума, понеже не принадлежа към тази група, а не принадлежа особено и към по-малката група на джазмените. В този ред на мисли, зарадвах се на музиката, която си споделил - добре пипнатия аранжимент, за който те поздравявам, но най-вече останалите две творби, и по-специално струнния квартет. Личи си, че авторът е изучавал класическа хармония, полифония, форми и оркестрация, и изобщо е класически ерудиран, вероятно в академична среда. @Лими, може и аз да споделя някоя подобна композиция малко по-нататък, след като приключа с ембиънт албума, по който работя бавно, но сигурно, и след като е готов, ще го пусна наведнъж целия. Цитирай
maestross Отговорено Май 22, 2010 Автор Отговорено Май 22, 2010 Много професионално изпипани неща! Жалко, че не може да се чуят с истинските акустични инструменти! В какви други стилове(жанрове) работиш? Правил ли си нещо в стил "Поп-рок"? Защото във рок-метъл форум, твойта музика изглежда най-малкото странна. Thanks за коментара. Aми чуй: It's Not A Blue(s) - мисля че е слушаемо - популярно (познато) звучене Може би опитвам във всички стилове, но най-общо казано нещата които правя са доста еклектични. Разбира се не са авангардни (експериментални) - за съжаление Всъщност можеш да чуеш (ако искаш) тук: http://www.garageband.com/artist/maestross Цитирай
maestross Отговорено Май 22, 2010 Автор Отговорено Май 22, 2010 (Редактирано) Първо искам да отбележа, че този форум е за всички, макар и много от музикантите тук да са рок и метъл последователи. По критерия на Лими, предполагам спадам към странниците на форума, понеже не принадлежа към тази група, а не принадлежа особено и към по-малката група на джазмените. В този ред на мисли, зарадвах се на музиката, която си споделил - добре пипнатия аранжимент, за който те поздравявам, но най-вече останалите две творби, и по-специално струнния квартет. Личи си, че авторът е изучавал класическа хармония, полифония, форми и оркестрация, и изобщо е класически ерудиран, вероятно в академична среда. @Лими, може и аз да споделя някоя подобна композиция малко по-нататък, след като приключа с ембиънт албума, по който работя бавно, но сигурно, и след като е готов, ще го пусна наведнъж целия. Благодаря ти за коментара. Може би всеки който композира музика би искал да чуе такива добри думи за нещата които е направил. Въпреки че са кратки и непретенциозни пиеси, радвам се че са ти направили впечатление. Редактирано Май 22, 2010 от maestross Цитирай
maestross Отговорено Май 22, 2010 Автор Отговорено Май 22, 2010 Първо искам да отбележа, че този форум е за всички, макар и много от музикантите тук да са рок и метъл последователи. По критерия на Лими, предполагам спадам към странниците на форума, понеже не принадлежа към тази група, а не принадлежа особено и към по-малката група на джазмените. В този ред на мисли, зарадвах се на музиката, която си споделил - добре пипнатия аранжимент, за който те поздравявам, но най-вече останалите две творби, и по-специално струнния квартет. Личи си, че авторът е изучавал класическа хармония, полифония, форми и оркестрация, и изобщо е класически ерудиран, вероятно в академична среда. @Лими, може и аз да споделя някоя подобна композиция малко по-нататък, след като приключа с ембиънт албума, по който работя бавно, но сигурно, и след като е готов, ще го пусна наведнъж целия. Благодаря ти за коментара. Може би всеки който композира музика би искал да чуе такива добри думи за нещата които е направил. Въпреки че са кратки и непретенциозни пиеси, радвам се че са ти направили впечатление. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 22, 2010 Отговорено Май 22, 2010 Моля. Понякога и малко е достатъчно, за да си проличат някои неща. Хубаво е да се експериментира, човек да се разхожда из различните музикални теоритории. Спомена, че не е авангардна музика, но си добавил "за съжаление"? Цитирай
maestross Отговорено Май 22, 2010 Автор Отговорено Май 22, 2010 Ами да. Бих искал да напиша по нещо във всеки стил - сериализъм, алеаторика и т.н да не ги изброявам всичките. Много ми се ще да направя нещо в някой от стиловете/периодите на Щокхаузен - любимият ми композитор от авангардистите. Но това е обширна тема (тя ми е слабост) но май не е за тук, макар защо не. Дори само за упражнение Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 22, 2010 Отговорено Май 22, 2010 Ами супер. Аз лично досега сериализъм на практика не съм пробвал. Имам една английска книга за серийната композиция, в която вероятно ще се задълбоча повече по някое време. Но си мисля дали да не направя една мешаница от техники в албума, който замислям и който ще е преди всичко синтезаторен. За мен лично са много интересни алтернативните строеве и темперации, вкл. микротоналните. За алеаторните техники... Може да пробваш нещо подобно - генеративна музика, има даже софтуер за това: задаваш правила и вероятности в системата, след което се генерира МИДИ файл, който после можеш да "оркестрираш". Цитирай
Лими Отговорено Май 22, 2010 Отговорено Май 22, 2010 Aми чуй: It's Not A Blue(s) - мисля че е слушаемо - популярно (познато) звученеМоже би опитвам във всички стилове, но най-общо казано нещата които правя са доста еклектични. Разбира се не са авангардни (експериментални) - за съжаление Всъщност можеш да чуеш (ако искаш) тук: http://www.garageband.com/artist/maestross Маестро, ти направо "изкърти всички мивки"(както е лафа)! Такова високо ниво на композиране и аранжиране, много рядко съм срещал тъдява! It's Not A Blue(s) е убийствено! Направо раздавай щимовете на добри музиканти, да го изсвирят на живо! Но и така китарите и перкусията звучат много добре! New Barbarians и Chaina Town ме оставиха без думи! Ще чуя и другите и очаквам още приятни изненади! Цитирай
Angelina Sekulova Отговорено Май 22, 2010 Отговорено Май 22, 2010 И аз намирам, че сме се сдобили с ново и интересно присъствие във форума!!! Доста време прекарах, ровичкайки из потайностите на garageband... Трябва да се връщам по заглавията, а впечатленията ми са още съвсем пресни. Признавам си, че за мен подобни стилови амалгами са ужасно странни - някакви 'искрящи' хармонични решения, нетипични съчетания от бленди и електронни звуци, деформирани гласови семпли, линийки и акценти в панорамите... - уникално е! И композициите не ми се разпадат, въпреки че, да ме убиеш, не мога да назова елемента, който "ги събира на едно място"! На моменти ми липсва ЖИВ солиращ инструмент, който да влиза в органичен синтез с хармониите (подобен проблем имам и с "Елено моме" - не знам дали изчистването на мелодията от някои характерни елементи и украшения е преднамерено и дали аранжиментът 'за оркестър' налага точно такъв подход). Квартетът по-горе, orchestral, варварите (! ), An American and Bulgarian... It's not a Blue(s) Ае стига съм говорила глупости... Цитирай
Steppenwolf Отговорено Май 22, 2010 Отговорено Май 22, 2010 Поради късния час снощи, когато с едното око спах, а с другото "рулирах" по нета, успях да чуя само две-три произведения от втория линк. Утре с удоволствие ще преслушам по-подробно. И... приятно е да срещнеш някого, с когото намираш повече общ език. Цитирай
maestross Отговорено Май 23, 2010 Автор Отговорено Май 23, 2010 (Редактирано) 1.Радвам се че някой - (в случая което за мен е по-важно) МУЗИКАНТ/И слушат и коментира музиката, която няма каквито и да е претенции, освен да отразява моментните ми вътрешните нагласи и настроения към света в който живеем. Самият "материал", изразните средства са избирани ad hoc, случайно. Повечето са композирани за по 6-8 часа като много рядко на следващият ден съм "редактирал нещо". Тои аматьорски подход се чува още от записа на дадено парче/композиция - което за мен винаги е било много важно, но всички знаем че за това трябват разни скъпи "tools", звукозаписно студио в идеалният случай. 2.Което е много важно за мен - предполагам че не съм успял - но винги се опитвам, е "парчетата", които правя да не скучни - от там идва и необичайната форма (с малки изключения) Смесването на различни жанрове - еклектичността винаги ми е била интересна. Разбира се за да се случи това в музиката която правиш се изисква музикална култура, музикален вкус - каквито мисля че притежавам (колкото и нескромно да звучи), но дори и да е така, това не значи че се чува в музиката ми. Понеже от малък съм фен на киното се опитвам в рамките да кажем на 3 мин. да се случат много неща. Може би звучи адски смешно, но е така за мен. Т.е. ако първите 4 такта не те "хванат" може би от 12 до 16 т. биха могли - така си мисля пост фактум. В процеса на правене композиране (тази дума я избягвам защото си мисля че композитор е нещо ... друга огромна тема по която може да пиша някой път) аз не съзнавам какво правя работейки с музикалният материал освен да го подреждам съгласно музикалните закони, които сме учили. Идеята ми е да не създавам още едно клише, още скука в огромното море от музика. Разбира се нямам ни най-малка представа дали съм успял, защото колкото и да се дистанцирам и да се опитвам да я чуя (музиката ми) като слушател, разбирам че не мога да бъда критик сам на себе си (колко и да ми се иска) 3. По същество - Аранжимента на Елено Моме е по скоро разучаване на програмата Sibelius как се справя с неравноделните тактове - според мен - добре (става дума за програмата) Първите 6 т. (ако не се лъжа) са оркестрирани "по-необичайно" за БГ ухо което е свикнало да слуша такива аранжименти по БГ радиото И след това си казах, защо тогава не направя още един "клиширан" аранжимент като за БГ радио - това е. Перкусионната пиеса звучи като за детски перкусионен ансамбъл - вмъкнал съм и един цитат Струнният квартет е като отговор (мой отговор) на гениалният последен 15 квартет на Шостакович, като във 2 част има закачка, подражание на минимализма (репететивната музика) на Glass. Вярна е констатацията че няма запомнящи се мелодии в музиката ми. Това е може би защото първоначално, музикалнте ми идеи се раждат под формата на хармонии. ЗАБЕЛЕЖКА: Извинявам се за толково дългия коментар (в епохата на internet), че ви занимавам с моята особа, и още повече с моята музика, за която с 2 думи би могло да се каже - нищо особенно Редактирано Май 23, 2010 от maestross Цитирай
maestross Отговорено Май 23, 2010 Автор Отговорено Май 23, 2010 (Редактирано) Ами супер. Аз лично досега сериализъм на практика не съм пробвал. Имам една английска книга за серийната композиция, в която вероятно ще се задълбоча повече по някое време. Но си мисля дали да не направя една мешаница от техники в албума, който замислям и който ще е преди всичко синтезаторен. За мен лично са много интересни алтернативните строеве и темперации, вкл. микротоналните. За алеаторните техники... Може да пробваш нещо подобно - генеративна музика, има даже софтуер за това: задаваш правила и вероятности в системата, след което се генерира МИДИ файл, който после можеш да "оркестрираш". =========== На времето Brian Eno използваше една програма Koan за генеративна музика. Всъщност идеята ми е да съчетая строгата техника на сериализма с контролирана алеаторика т.е. алеаторика която не толкаова by chance (в стил Cage), колкото е свобода но която ти си предвидил - незнам дали се изразявам добре. Имам партитурата на Webern - Symphonie Op.21, koято е само 108 такта и мисля че е съвършенна - не случайно Стравински в края на живота си е държал негов портрет на стената. Каква е книгата която имаш за сериализма - интересно ми е? Бих се радвал да чуя нещо с микротонове, което си направил или ще направиш. In 1954, Karlheinz Stockhausen built his electronic Studie II on an 81-step scale starting from 100 Hz with the interval of 51/25 between steps, and in Gesang der Jünglinge (1955–56) he used various scales, ranging from seven up to sixty equal divisions of the octave Редактирано Май 23, 2010 от maestross Цитирай
maestross Отговорено Май 23, 2010 Автор Отговорено Май 23, 2010 И аз намирам, че сме се сдобили с ново и интересно присъствие във форума!!! Доста време прекарах, ровичкайки из потайностите на garageband... Трябва да се връщам по заглавията, а впечатленията ми са още съвсем пресни. Признавам си, че за мен подобни стилови амалгами са ужасно странни - някакви 'искрящи' хармонични решения, нетипични съчетания от бленди и електронни звуци, деформирани гласови семпли, линийки и акценти в панорамите... - уникално е! И композициите не ми се разпадат, въпреки че, да ме убиеш, не мога да назова елемента, който "ги събира на едно място"! На моменти ми липсва ЖИВ солиращ инструмент, който да влиза в органичен синтез с хармониите (подобен проблем имам и с "Елено моме" - не знам дали изчистването на мелодията от някои характерни елементи и украшения е преднамерено и дали аранжиментът 'за оркестър' налага точно такъв подход). Квартетът по-горе, orchestral, варварите (! ), An American and Bulgarian... It's not a Blue(s) Ае стига съм говорила глупости... ================ варварите (! ), An American and Bulgarian... са направени по интернет през 2006-2007 с участието на един американец Buzz Hendricks, който свиреше на разни духови инструменти. Аз му пусках по мрежата аранжимента като му казвах къде да импровизира, след което той ми го връщаше аз правех разни забележки, докато крайния резултат ме удовлетворяваше - такъв е и случаят с вараварите. Как ме издържа този американец че да направим по този начин 7 парчета и досега се чудя. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.