Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

1.Приложение на ауксите(aux)

2.Приложение на адуио групи.Могат ли да се изплолзват като монитопри и правилно лие това?

3.Каква е ралзиката между аукси и групи?

4.Коя е стойността на прегаряне на сигнала на даден канал,било мастер или не на аналоговите аудио мискери. +10 ? За този който питам скалта е жълта на +10 и над +10 става червена.Значат ли тези + 10 Db прегорял сигнал?

5.Може ли fx send - довете да се използват като изходи за монитори.Ако да или пък не, може ли да се изгори изходящият канал при свързването им с активен монитор или усилвател?

6.Има ли вероятност да изгори вход или изход който е с балансиран стерео жак и се вкара в него моно жак?

7.Правилно ли е по ппринцип основните колони да стоят зад изпълнителите и това не би ли довело до по голяма вероянтост за фийдбек?Трябва ли да са изнесени пред изпълнителите?

8.На какво разстояние трябва да се пее с вокален handheld микрофон? Неправилно ли е да се пее от много близо?От порядъка на 3-5 cm?

9.Заслужава ли си използването на панорамиране на адуио сигналите при лайв озвучаване в помещение или среда където основните колони са раздалечени на окло 7-8 метра а голяма част от пубилата стои доста отпред в помещението близо до колоните ,така че не може да чуе двата сигнала L R ./и би ли помогнало това панорамиране за "отпушване на звука и създаване чрез стерео картина" на по -голяма широта ли пространство в цялостният адуио микс?

10.Трябва ли да се правят компромиси с орязването на високият спектър при еквализацията на микрофони и инстурмнти, които биха предизвикали микрофония с цел избягването на фийдбек?

11.Заслужава ли си и небоходимо ли е на една сцена къдеето музицират над 10 човека да има повече монитрони кръгове или са достатъчни 2? Биха ли се чувствали по комфорнто хората ако мониторните кръгове са повече,например 6,7?Това би ли имало смисъл ако сцената и помещението където хората изпълняват музиката си не е с много голяма квадратура?

12.Използването на мониторни слушалки in- eаr и много мониторни кръгове би ли било решение на проблема че винаги "аз не се чувам"?

13.Какво трявба да е разположението на мониторите на сцената?ПРавилно ли е да бъдат фронтално срещу изпълнителя или трябва да са под някакъв ъгъл?

14.Какво правите за да накарате всеки на сцената да се чувства комфортно и да се чува,когато изпълнителите са мнгого.Алтернативни идеи?

15.Може ли да се говори за някаква мултифункционалност на aux,audio groups I/O буксите и да се изоползват за различни приложения като например за мултитраков запис и т.н.?

Извинявам се за ГЛУПАВИТЕ въпроси на които зная отговорите, но споря с един озвучител по тези теми и искам няокй, който е ПО-КОМПЕТЕНТЕН да даде мнение по всеки от тези въпроси за да докажа на въпросният човек че съм прав.Мерси.

:)

Редактирано от salt
Отговорено

След като знаеш отговорите не питай а си ползвай информацията. Всеки си има мнение и си работи с него.

Ако си озвучител - ще знаеш гледната точка на озвучителя. Ако си музикант - няма да знаеш нищо.

Вместо да спориш с този или онзи вземи се научи да си свириш на инструмента. Най добрите музиканти които познавам (повечето на световно ниво) са толкова непретенциозни, че си нямаш на представа. Те не само без монитори ами и без пулт правят звук и става перфектен. Така, че от това което чета във въпрсите ти виждам че не си прав на повечето (макар и да не си го казал) така, че не се заяждай с озвучителя ами се научи да свириш.

Отговорено (Редактирано)

Е, ти не знаеш какво мисля по отношение на въпросите все пак. Но идеята беше някой да отговори на въпросите, за да не го правя аз. Ами всъщност озвучителя не е нито музикант, нито тонрежисьор.Аз се занимавам с аранжиране ,адуио и т.н. и съм музикант, но този човек няма доверие на никого,дори и на професиоанлисти, така че проблема си е негов.Просто се опитвам да го накарам да се довери и мисля че това е начинът.Но може би и да не е и да приклюим темата.А и нещо да допълня.Хората,които свирят на въпросната сцена не са професионалсити и затова са много претенциозни по отношение на звука си и се нуждаят повече от "някой да ги настрои" отколкото да се баласнират сами а и няма преспектива да се научат да мзуицират по-добре.И освен това имам опит с лайв озвучаване и мултитрак записи.

Редактирано от salt
Отговорено

Между озвучаване и мултитрак записи разликата е като от салам до крем карамел. И двете са за ядене ама нямат нищо общо.

На озвучителя целта е хората в залата да чуват какво свирят музикантите. Щом ти няма доверие значи говориш глупости и на теб не са ти ясни нещата. Ако това му е бизнес от доста време независимо дали е тонрежисьор или не той знае как звука от тийн бандата да се чуе в залата. Повечето озвучители обичат някой да им каже какво се очаква от тях но не да им говори глупости, да им иска 10 кръга монитори и т.н. Като ти си по вечия в нещата хвани децата и на репетиции им направете парчетата, а не да ги учиш на концерт.

Освен това в раздел LIVE има една тема по въпроса в която има много смислени и изчерпателни коментари. Прочети я цялата с всички коментари без изключение. Особенно към края доста хора са дали хубави примери от практиката.

А по темата за ауксите, колко децибела е хедрума на миксера и за какво служат групите - това си е индивидуално решение на всеки озвучител. Пулта предлага дадени възможности за пренасочване и коригиране на сигнала и всеки ги ползва както си иска. Ако ще от мастера ще вкара в ефекта а пък от 3 аукс ще вземе за централното озвучаване. 2ра група пък може да му е кръг на монитори. Това няма никакво значение и си е решение на човека зад пулта как ще му е удобно да работи. От него се иска в колоните да има правилният звук а той как ще работи и дали ще работи на прага на "прегаряне" на каналите или пък ще работи на -40 децибела си е лично негова работа. Работата на смесителният пулт е да смесва ЕЛЕКТРИЧЕСКИ сигнали. Не е като кюбейса да смесва цифри.

Отговорено (Редактирано)

Да ти кажа много са ми ясни нещата даже ами май ти не ме разбра.И ти писах че имам опит И със многопистови записи И със озеучение НА ЖИВО.Относно 100- те монитрни кръга.Да си чувал за AVIOM и неговта мултифункционалност.Да знаеш че на запад главно ги използват за щяло и не щяло в студиа и в лайв приложения?Явено в БГ нещата са доста назаднали и може би и твоите разсъждения и размисли, всеоважаеми ми колега.Ок?Мерси все пак за насоката .Ще видя информацията в раздела LIVE.И по спокойно със тона. :hysterical: Не сме тук за да се караме, а за да си помагаме, нали ?!

Явно не е това мястото и начинът.Просто беше неуместно.Извинявай ако има нещо,но не ми помогна.Ще ми помогнеш ако се постараеш да на пишеш СВОЕТО мнение по тези въпроси и се аргументираш!Мерси.Ако искаш направи го.Ако не ,моля не пиши повече заядливи сказки.

Редактирано от salt
Отговорено

Нека се пробвам с някои отговори, въпреки че ми се струва, че въпросната информация я има доста из Нета, пък и обосновани отговори биха заели доста пространство, но... ето

1. aux идва от auxiliary - помощен, допълнителен - демек още един регулируем изход от дадения канал

2. то всичко може, но не дава възможност за индивидуално регулиране на нивата в съответния мониторен кръг. аз не бих го правил.

3. при групите нивото на индивидуалния сигнал се определя от каналния фейдър, при ауксите - от каналния сенд

4. какво значи "прегаряне"? високи нива на дисторшън или клипинг? разликата е в степента на деформация на чистата синусоида към правоъгълен сигнал. Бостън навремето широко използваха подобен похват за по-наситен звук.

5. може. също може, но ако се свърже към изхода на усилвателя - инак не...

6. само ако по моно жака вървят 220В

7. няма правила - ако работи - е О.К. по този начин до голяма степен отпада нуждата от монитори. Фийдбека зависи и от тъпи(технически неграмотни с големи претенции) изпълнители...

8. зависи от микрофона и от изпълнителя. при дадените разстояния обикновено се проявява proximity ефект (при кардиоидни микрофони и при микрофони с характеристика 8-ца)

9. стереото си е стерео. а колко да е стерео - зависи от музикантите, музиката, вкуса на озвучителя и влажността на въздуха. при близко разположени слушатели обикновено те чуват повече мониторите, отколкото централното.

10. Да! И низките също - няма защо да се претрупва звуковата картина с честоти, които ги няма в източника.

11.Зависи от сцената, музиката и опита на музикантите и озвучителя. При малки квадратури е абсолютно излишно. А и пултове с повече от 6 аукса се срещат рядко в природата - освен ако не са от породата monitor mixing desk

12. да.

13. може да са и отстрани, и отпред, и отзад, и под ъгъл, и висащи, и на стойки - важното е да мониторят и да не правят микрофонии - постига се с еквилайзери на изхода на всеки мониторен кръг.

14. пия ракия(водка, уиски, джин, бира - подчертайте желаното) и (понякога, ама много рядко) черпя. WTF?

15. може. за някаква...

 

Уф, свърши!

Отговорено

Еее, Пресли ти се престара. От къде събра толкоз нерви. Ама добре си го написал. На тези въпроси си дал най точните отговори. Поздравления :)

Отговорено
Нека се пробвам с някои отговори, въпреки че ми се струва, че въпросната информация я има доста из Нета, пък и обосновани отговори биха заели доста пространство, но... ето

1. aux идва от auxiliary - помощен, допълнителен - демек още един регулируем изход от дадения канал

2. то всичко може, но не дава възможност за индивидуално регулиране на нивата в съответния мониторен кръг. аз не бих го правил.

3. при групите нивото на индивидуалния сигнал се определя от каналния фейдър, при ауксите - от каналния сенд

4. какво значи "прегаряне"? високи нива на дисторшън или клипинг? разликата е в степента на деформация на чистата синусоида към правоъгълен сигнал. Бостън навремето широко използваха подобен похват за по-наситен звук.

5. може. също може, но ако се свърже към изхода на усилвателя - инак не...

6. само ако по моно жака вървят 220В

7. няма правила - ако работи - е О.К. по този начин до голяма степен отпада нуждата от монитори. Фийдбека зависи и от тъпи(технически неграмотни с големи претенции) изпълнители...

8. зависи от микрофона и от изпълнителя. при дадените разстояния обикновено се проявява proximity ефект (при кардиоидни микрофони и при микрофони с характеристика 8-ца)

9. стереото си е стерео. а колко да е стерео - зависи от музикантите, музиката, вкуса на озвучителя и влажността на въздуха. при близко разположени слушатели обикновено те чуват повече мониторите, отколкото централното.

10. Да! И низките също - няма защо да се претрупва звуковата картина с честоти, които ги няма в източника.

11.Зависи от сцената, музиката и опита на музикантите и озвучителя. При малки квадратури е абсолютно излишно. А и пултове с повече от 6 аукса се срещат рядко в природата - освен ако не са от породата monitor mixing desk

12. да.

13. може да са и отстрани, и отпред, и отзад, и под ъгъл, и висащи, и на стойки - важното е да мониторят и да не правят микрофонии - постига се с еквилайзери на изхода на всеки мониторен кръг.

14. пия ракия(водка, уиски, джин, бира - подчертайте желаното) и (понякога, ама много рядко) черпя. WTF?

15. може. за някаква...

 

Уф, свърши!

:hysterical: Благодаря на най-точният човек,койото се навътря в моят пост.Благодаря ви искрено, че се отзовахте да напишите толкова текст, а не бяхте поредният който да се заяде.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.