Jump to content
Българският форум за музиканти

Озвучавае на барабани


Recommended Posts

Не видях да има такава тема във форума, а мисля, че е полезна. Даже много. Аз самия няма какво много да кажа, защото съм начинанещ, но мога по-профилирано да запитам :-)

 

1. Особености при озвучаване за свирене на живо - клуб, сцена, репетиционна?

2. Трикове и правила при озвучаване за запис.

3. Видове и особености на микрофоните.

4. Тънкости при пставяне на микрофоните - къде какъв звук акцентира.

 

С благодарности от всички четящи към всички знаещи и пишещи :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за темета. Аз също искам да разбера как става даже ако може да се посочат някои марки за микрофони и с колко най-малко бюджет можем да направим едно прилично озвучаване :ok:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема е актуална и за мене ... даже в момента се оглеждам за кит микрофони за озвучаване на барабани. Ще се радвам ако някой с повече опит сподели впечатления и опит по темата ...

Редактирано от mitaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина има много писано по темата във форума. Странно защо търсачката ми извади толкова малко полезни линкове - почвам да се съмнявам във функционалността и. Благодаря на vihren за линковете, които е подбрал по темата. При това полоежение наистина темата става малко излишна ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не малко а напълно, ама и аз не видях :Д , може би модераторите ще трябва малко да поизчистят ненужните неща .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на niacin за препратката, но на мен въпроса ми не беше за хардуер - не за какви марки микрофони, щото там положението е, както повечето неща в живота - по-скъпото е по-хубаво ;-) Даже и да не е така - както и да е.

 

Въпроса ми беше - озвучаване. Т.е. какви микрофони, къде се слагат, колко? Чувал съм, че John Bohnam от Led Zepellin е записвал с три микрофона - един за касата и два overhead-а по-далече в подходящо помещение.

За Lars Urlich пък съм чувал, че има поне по два микрофона на барабан - отгоре и отдолу. За соло барабенчето - два отгоре.

 

Също така съм чувал, че като ги озвучиш с микрофони е хубаво да ги демпнеш малко, за да стане звука по-фокусиран - иначе става едно бучене, което замазва всичко и т.н.

Въпроса ми е в тази насока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами използвай пак препратката към старата тема и виж линковете които съм пуснал. Има статия на Теодор Янков за основните положения при подбора, настройката и озвуаването, базисни корекции и т.н.

 

Edit: Aйде ето линка и тук: ProTechnica DRUM EDITION

Редактирано от BREAKDOWN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че John Bohnam от Led Zepellin е записвал с три микрофона - един за касата и два overhead-а по-далече в подходящо помещение.

За Lars Urlich пък съм чувал, че има поне по два микрофона на барабан - отгоре и отдолу. За соло барабенчето - два отгоре.

 

Също така съм чувал, че като ги озвучиш с микрофони е хубаво да ги демпнеш малко, за да стане звука по-фокусиран - иначе става едно бучене, което замазва всичко и т.н.

Въпроса ми е в тази насока.

theJonan: В темата от форума vihro именно вариант с 3 микрофона обсъжда. Но - не бива човек да очаква отговори от типа - "Това се парави само така". Всичко е експеримент. Доколкто знам от тон-режисьори съвременният вариант на "close micing" е открит почти случайно. Всички са мислели, че за да се разгърне звука на барабаните е необходимо пространство. И затова едно време се записвало основно така. Но в определени ситуации се прави и днес според нуждите на музиката.

 

А човек може да си развихри фантазията много - 4 микрофона на барабан ако щеш, микрофон вътре в барабана + микрофон отвън, запис в хале, запис на Рилските езера, картонен диск върху кожата на соловото барабанче, грамофонна плоча отгоре, чинел отгоре, кърпа, тениска, две каси една пред друга с 3 микрофона, флор том пред касата и микрофон за него за повече бас. При всички положения крайната дума трявба да имат тон-режисьорите, на които това им е работата. Нашата е да си свирим добре нещата. А за гении като Simon Phillips и при наличие на средства - може някой да си спечели има и на добър барбанист-тонрежисьор.

 

Трябва много четене, акъл, условия, пари - и добри тон-режисьори.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.