theJonan Публикувано Март 24, 2010 Публикувано Март 24, 2010 Не видях да има такава тема във форума, а мисля, че е полезна. Даже много. Аз самия няма какво много да кажа, защото съм начинанещ, но мога по-профилирано да запитам :-) 1. Особености при озвучаване за свирене на живо - клуб, сцена, репетиционна? 2. Трикове и правила при озвучаване за запис. 3. Видове и особености на микрофоните. 4. Тънкости при пставяне на микрофоните - къде какъв звук акцентира. С благодарности от всички четящи към всички знаещи и пишещи :-) Цитирай
deyan_93 Отговорено Март 25, 2010 Отговорено Март 25, 2010 Браво за темета. Аз също искам да разбера как става даже ако може да се посочат някои марки за микрофони и с колко най-малко бюджет можем да направим едно прилично озвучаване Цитирай
mitaka Отговорено Март 25, 2010 Отговорено Март 25, 2010 (Редактирано) Тази тема е актуална и за мене ... даже в момента се оглеждам за кит микрофони за озвучаване на барабани. Ще се радвам ако някой с повече опит сподели впечатления и опит по темата ... Редактирано Март 25, 2010 от mitaka Цитирай
niacin Отговорено Март 25, 2010 Отговорено Март 25, 2010 Хайде преди да са ви скастрили модераторите: Темата във форума по въпроса Цитирай
mitaka Отговорено Март 25, 2010 Отговорено Март 25, 2010 Наистина има много писано по темата във форума. Странно защо търсачката ми извади толкова малко полезни линкове - почвам да се съмнявам във функционалността и. Благодаря на vihren за линковете, които е подбрал по темата. При това полоежение наистина темата става малко излишна ... Цитирай
deyan_93 Отговорено Март 25, 2010 Отговорено Март 25, 2010 Не малко а напълно, ама и аз не видях :Д , може би модераторите ще трябва малко да поизчистят ненужните неща . Цитирай
theJonan Отговорено Март 27, 2010 Автор Отговорено Март 27, 2010 Благодаря на niacin за препратката, но на мен въпроса ми не беше за хардуер - не за какви марки микрофони, щото там положението е, както повечето неща в живота - по-скъпото е по-хубаво ;-) Даже и да не е така - както и да е. Въпроса ми беше - озвучаване. Т.е. какви микрофони, къде се слагат, колко? Чувал съм, че John Bohnam от Led Zepellin е записвал с три микрофона - един за касата и два overhead-а по-далече в подходящо помещение. За Lars Urlich пък съм чувал, че има поне по два микрофона на барабан - отгоре и отдолу. За соло барабенчето - два отгоре. Също така съм чувал, че като ги озвучиш с микрофони е хубаво да ги демпнеш малко, за да стане звука по-фокусиран - иначе става едно бучене, което замазва всичко и т.н. Въпроса ми е в тази насока. Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 27, 2010 Отговорено Март 27, 2010 (Редактирано) Ами използвай пак препратката към старата тема и виж линковете които съм пуснал. Има статия на Теодор Янков за основните положения при подбора, настройката и озвуаването, базисни корекции и т.н. Edit: Aйде ето линка и тук: ProTechnica DRUM EDITION Редактирано Март 27, 2010 от BREAKDOWN Цитирай
Drone Отговорено Март 28, 2010 Отговорено Март 28, 2010 Хора научете се малко да четете.В онази тема е разискано всичко. Цитирай
niacin Отговорено Март 28, 2010 Отговорено Март 28, 2010 Чувал съм, че John Bohnam от Led Zepellin е записвал с три микрофона - един за касата и два overhead-а по-далече в подходящо помещение. За Lars Urlich пък съм чувал, че има поне по два микрофона на барабан - отгоре и отдолу. За соло барабенчето - два отгоре. Също така съм чувал, че като ги озвучиш с микрофони е хубаво да ги демпнеш малко, за да стане звука по-фокусиран - иначе става едно бучене, което замазва всичко и т.н. Въпроса ми е в тази насока. theJonan: В темата от форума vihro именно вариант с 3 микрофона обсъжда. Но - не бива човек да очаква отговори от типа - "Това се парави само така". Всичко е експеримент. Доколкто знам от тон-режисьори съвременният вариант на "close micing" е открит почти случайно. Всички са мислели, че за да се разгърне звука на барабаните е необходимо пространство. И затова едно време се записвало основно така. Но в определени ситуации се прави и днес според нуждите на музиката. А човек може да си развихри фантазията много - 4 микрофона на барабан ако щеш, микрофон вътре в барабана + микрофон отвън, запис в хале, запис на Рилските езера, картонен диск върху кожата на соловото барабанче, грамофонна плоча отгоре, чинел отгоре, кърпа, тениска, две каси една пред друга с 3 микрофона, флор том пред касата и микрофон за него за повече бас. При всички положения крайната дума трявба да имат тон-режисьорите, на които това им е работата. Нашата е да си свирим добре нещата. А за гении като Simon Phillips и при наличие на средства - може някой да си спечели има и на добър барбанист-тонрежисьор. Трябва много четене, акъл, условия, пари - и добри тон-режисьори. Поздрави Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.