nomon Отговорено Януари 14, 2015 Share Отговорено Януари 14, 2015 Случайно попаднах на темата и въпреки, че е от 2006 реших да се включа понеже изчетох куп глупости и излишно усожняване на темата. Значи за записването на албум няма да коментирам, защото там цените са различни и зависи от много работи. Но за издаването не виждам защо трябва да търсиш продуценти, музикални компании и други (освен ако не правиш някакъв гаден поп тит Графа) Когато имаш записах албума се свързваш с една от двете лицензирани печатници, които печатат матрични дискове и поръчваш. Цената зависи от бройките. Минималната бройка е 500 диска, но трябва да си много наивен за да решиш да правиш повече от 500-1000 диска. Цената на запис плюс печат върху диска е 50-80 ст. за бройка, цената за обложката зависи от типа обложка, но не мисля, че ще излезе повече от 50ст. за по-обикновена обложка. И така грубо за 500 лв. издаваш 500 диска, които са ти напълно достатъчни. Според това как мислиш да ги продаваш може да ти потрябва и баркод, но не мисля, че е задължително. Ако ти трябва отиваш в търговско-промишлената палата и ти издават. Ако случайно продадеш 500те диска (много се съмнявам) цената вече е по-малка да направиш други, защото имаш вече готова матрица. Кви са тия хиляди левове и сложни схеми дето обсъждате не знам. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dontwarrior Отговорено Януари 18, 2015 Share Отговорено Януари 18, 2015 Не знам защо се занимавате с отживелици от миналия век като печатане на дискове. Ако ще е за продажба по концерти си правите 100 диска без матрица в кварталния копишоп и пускате албума през дигитален дистрибутор в интернет за да получи IRSC кодове. С тези кодове се регистрирате в Профон и Мюзикаутор, за да ви се отчитат пусканията (дай боже всекиму), продажбите и ползванията. Вече ако ще се прави клип, PR (рекламна) кампания и пр., всичко се трупа, но това зависи от потенциала на продукта. На запад компанията издател/продуцент реално плаща за тези неща от (предполагаемите) приходи на бандата, т.е. ги вади авансово от вашите пари. Естествено в управлениета на компанията има хора които знаят (или усещат) какво се търси за да направят подобни решения. Там се решава дали да се похарчат 10000 или 3 милиона за промоция. Така че освен за запис, микс и мастеринг, просто трябва да направите акаунт с дистрибутор, с моя дистрибутор имаме 90/10 % от цената от продажбите на едро, т.е. ако Itunes взима 99 цента и дава 70 на парче на дистрибутора, аз получавам 63 цента преди данъци. Това е самиздат подхода, ако пък имате компания зад гърба си, те могат да дадат бюджет авансово (но и няма да дадат 90% royalty). Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.