Jump to content
Българският форум за музиканти

Ноти за пиколо тромпет


Recommended Posts

Здравейте,днес си купих нов пиколо тромпет и искам да ВИ попитам дали имате някакви ноти за пиколо,защото досега свиря от 8 години на B тромпет и са доста по-различни.Благодаря Ви предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

:) какво означава някакви ноти за пиколо!?!?Свири гами,арпежи и т.н. редовите управнения...кой те заблуди,че като си свирил на Б тромпет и сега като си купил пиколо има много общо и ще е лесно??

Първо се научи да свириш чисто и с плътен тон,та после мисли за нотен материал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ти пречи да ползваш нормални ноти?

Не казваш откъде ти е тромпета, но ако е от До, даже няма да има нужда да транспонираш.

 

Между другото, не мога да ви разбера духачите (а съм свирил и с такива, дето са се занимавали повече от 40 години и те не правят изключение) защо винаги (освен в много редки случаи) настоявате, че Си бемола (Ми бемол или там от каквото е духалото в различните случаи) ви е До?!

 

Иначе, подкрепям колегата по въпроса с тонозвличането.

 

П.П.:

Чуй/виж това - търсим духач -> http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=70510&hl=

Редактирано от ...taka li e? - a taka.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съветът на Trumi е много уместен и разумен. От друго страна е очевидно, че ...taka li e? - a taka дава съвети без да има най-малка представа за какво иде реч. Пиколо тромпети в До са изключително редки (вероятно мога да изброя компаниите, които ги произвеждат на пръстите на едната си ръка) и сравнително скъпи. Най-разпространени са пиколо тромпетите в си бемол/ла (Bb/A), но също така се използват и G/F при определени случаи (стига да притежаваш такъв, разбира се). Всеки, който има сериозни намерениия да се занимава с оркестрова/класическа музика на тромпет се нуждае от сериозни транспониращи умения. Колкото до нотните архиви, можете да намерите достатъчно на http://la.trompette.free.fr/parts.php#concertos

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Дано не са те подразнили разказите ми за колегите ти, но "много рядък" за мен не означава, че не съществува и, че не трябва да се вземе под внимание (още повече, аз си падам по "редките" неща - не случайно имам и дву-струнен бас, който вече е с 3-ки струни и т.н....)?

 

Преди две години, когато записвахме "Картини от една изложба", свирих с бас, който беше настроен на квинти и съответно последните две струни бяха Фа диез и До диез и веднъж китаристът изпадна в ужас, понеже се загледа в пръстовките, които свиря (не съвпадаха с неговите) и като разбра каква е историята, каза "Няма инструмент, на който свободните струни да са с диез (бемол)", а аз отвърнах "Е, как да няма - нали свиря в момента на такъв!".

От друга страна, техническото ми образование ме е "изкривило" и често включвам всички възможности при разглеждането на даден проблем, независимо от вероятността им (анализирането на вероятността се оставя за по-късен етап) - достатъчно е, че съществува.

 

...и с какво моят пост е толкова по-различен от предишният на Trumi и това, което казваш ти, че се "караш" така? Ако е заради вметката за До-то и Си-бемола, обясних, че това е мчоят опит?

 

Поздрави и мир, и Любов, и здраве, и добро настроение :thumbs_up:

Редактирано от ...taka li e? - a taka.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоя коментар относно духачите наистина ме подразни, но вероятно по различна причина от тази , която си мислиш. По други твои коментари, които съм чел, смея да твърдя, че имаш добра музикална култура за разлика от множество други съфорумци басисти, китаристи, барабанисти, като често дори са скарани с правописа. Затова ми се струва, че нямаш нужда да ти се обяснява какво е транспониращ инструмент и че строя на транспониращите инструменти се определя от основния (най-ниския, за медните често педален тон) тон на инструмента. Дразня се, когато ми се налага да обяснявам неща на хора, които са наясно (или поне на теория) с материята.

 

Едно е, да даваш основни насоки за група от инструменти (в случая медни) на начинаещ, съвсем друго когато става дума за спецификата на определен и много специфичен инструмент (пиколо тромпет). В страна, където средната заплата се равнява дневна надница в "нормалните" държави, едва ли някой може да си позволи да закупи инструмент, чиято цена се равнява или надвишава заплатата му за една година и който вероятно ще ползва 2-3 годишно в най-добрия случай. Аз също обичам редките и скъпи инструменти, но да оправдаеш такава инвестиция е съвсем друго нещо. Освен това, употребата на пиколо тромпет в до би била оправдана за много ограничен репертоар, който може да бъде изпълняван на стандартните, по-достъпни и на разумни цени пиколо тромпет в Bb/A.

Редактирано от Schagerl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.