NewBoy Публикувано Януари 1, 2010 Публикувано Януари 1, 2010 Интересува ме какъв е принципът на пеене на 2-ри глас...тъй де, с моето музикално образование г/д мога да си го обясня, но за съжаление не ми се получава всеки път на практика..И искам да се науча на дуетно пеене..поне основно. Ако някой е действащ беквокал моля да обясни как по-точно става номера Мерси предварително! Цитирай
kolio_k Отговорено Януари 1, 2010 Отговорено Януари 1, 2010 Не съм певец, но съм пял много бек вокали на времето. Принципите са два Единият е по слух А другият да познаваш хармонията ,типична съответния стил, в който искаш да пееш бек вокали. Вторият начин е много по добър, от гледна точка на това, че можеш да получиш много по интересни резултати. След като имаш музикално образовани ( предполагам класическо ) имаш една добра основа да започнеш да се самообразоваш по съвременна хармония. Материали има достатъчно в нета. Успех Цитирай
yotzzo Отговорено Януари 1, 2010 Отговорено Януари 1, 2010 (Редактирано) Започни от терца. Така наречената "бръснарска терца". По кръчмите я ползвахме непрекъснато, поради липсата на време за изработване на барнати беквокали. Праскаш си малки и големи терци над основната мелодична линия според хармонията / предполага се, че знаеш хармонията на песните, които ще пееш/ и си гледаш кефа. После почни с квинти, а после питай някой, който разбира. Като @Ивелин, @Polyphone и други. Няма само китаристи да ти отговарят, надявам се... Редактирано Януари 1, 2010 от yotzzo Цитирай
BlueZone Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 Интервалите на беквокалите са изключително различни в зависимост от стила. Най-малкото ако вземеш да съпоставиш коя да е кръчмарска песньовка от 60-те или 70-те години с коя да е сиатълска алтернативка, ще забележиш фундаментални разлики. Първия случай е вече споменатата "бръснарска терца", която си е най-обикновена паралелна терца (диатонична все пак де). В другия случай преобладават кварти, квинти и какво ли не още. Бръснарската терца наистина е най-лесна за усвояване, особено, когато е над основния глас. Следващото ниво в терцоподобните бекове е в 80-арския хард рок. Там вече трябва да се има предвид, че в повечето случаи беквокала може да съществува и като самостоятелна партия, тъй като обикновено тези бекове се мислят така, че да представляват смислена паралелна мелодия - така се появяват и други интервали освен терците - кварти, квинти и сексти, че дори и секунди на места. Damn Yankees, например, са добра представителна извадка за това, за което говоря. Сиатълските пинизи са по-тегави за изпълнение, тъй като в беквокалите често се получават чужди тонове поради наличието на паралелни кварти и квинти (колкото и да е тревожно това от класическа гледна точка). Alice In Chains са една хубава отправна точка за такива вокали. Висшия пилотаж в дисциплините с бековете са Simon & Garfunkel, Crosby, Stills & Nash, Pink Floyd, Queen, Extreme, Beatles и още една купчина, които няма нужда да изброявам. Просто слушай, анализирай и повтаряй. Според мен това е начина. Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 Давай със Севилския бръснар! След време слуха ти ще се развие и ще можеш по-задълбочено да навлезеш в метерията. Цитирай
Polyphone Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 Здравей NewBoy, Какво разбираш под втори глас? Предполагам разпространия школско-трапезен израз за паралелна терца? Всъщност, каква е твоята основна идея? Искаш да започнеш да пееш многогласия, бек вокали или просто да "държиш втори глас"? Ако е последното, както предполагам, то и триста теории, учебници и прочие няма да ти свършат работа. Почти всичко зависи от слуха, а за целта той трябва да се развива и култивира. Т.е, както момчетата преди мен те посъветваха, просто слушай, анализирай и имитирай в пеенето такива групи. А, аз бих добавил, че ако ти и харесат, още по-лесно ще ти бъде. Горе-изброените групи са чудесен пример за многогласно пеене, но според мен, трябва от по-простичко хармонично звучене да се започне. На теб на първо време ти трябва елементарно терцово пеене. Затова почни да слушаш и да пееш песни на групи като Everly brothers, ранните песни на Бийтълс (като си имаш едно на ум, че Сър Пол от време на време се заиграва с хармонията) и най-вече, колкото и да звучи смешно - български трапезни песни(фолклорни, патриотични, стари градски ), където почти само на два гласа се пее. Когато усвоиш пееното на паралелната терца и пожелаеш да продължиш напред в хармоничното пеене, можеш да се занимаеш с паралелната квинта, коятомасово се използва от групи като Smoky, Eagles, Тангра... Дано мнението ми ти бъде от полза! Поздравления за желанието ти да се занимаваш в многогласия и успех с хармоничните сесии! Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 (Редактирано) Най-важното, когато пееш например диатонични терци (мажор) е да не забравяш, че пееш различен глас. Иначе биха се получили само големи или малки терци, което не е гот. Какво е диатонична терца, най-прост пример бих дал с белите клавиши на пианото - всеки два бели клавиша на разстояние един бял клавиш един от друг, е диатонична терца в До мажор (или паралелната Ла минор). Ето един много готин пример за двуглас, който не е толкова сложен: Упражнявай да пееш всеки от гласовете, като за начало поотделно (след това и заедно) Редактирано Януари 2, 2010 от Ивелин Цитирай
Polyphone Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 Ето един много готин пример за двуглас, който не е толкова сложен: Упражнявай да пееш всеки от гласовете, като за начало поотделно (след това и заедно) Братле, извинявай, ама тази песен не е никак проста за човек, който прохожда в двугласното пеене. Тук далеч не е само бръснарска терца! Ето, според дъртия мъдър Полифон малко примерни песнички за начинаещи двугласьори! : http://www.youtube.com/watch?v=dTWOwUich78...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=bzXKl7lD1O8 ( идеален за упражняването на минор/мажор) забележка : абсрахираме се от най-високия еднотонов глас от тризвучието и без да се бъзикам, песни от този род са бъкани с паралелни терци http://vbox7.com/play:26e20a60 Хайде наздраве, че нещо се разчувствах! Цитирай
Ивелин Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 Братле, извинявай, ама тази песен не е никак проста за човек, който прохожда в двугласното пеене. Тук далеч не е само бръснарска терца! Приемам извинението! Въпреки, че не мисля парчето за сложно - 90% е терца, през останалото време един от гласовете лежи... а и 1/2 от китаристите, които познавам са почнали да пеят беквокали с това парче Цитирай
Polyphone Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 Въпреки, че не мисля парчето за сложно - 90% е терца, през останалото време един от гласовете лежи...а и 1/2 от китаристите, които познавам са почнали да пеят беквокали с това парче Е, ама сигурен ли си, че са пели оригиналния глас? Цитирай
Angelina Sekulova Отговорено Януари 2, 2010 Отговорено Януари 2, 2010 Интересува ме какъв е принципът на пеене на 2-ри глас...тъй де, с моето музикално образование г/д мога да си го обясня, но за съжаление не ми се получава всеки път на практика..И искам да се науча на дуетно пеене..поне основно... Здравей NewBoy, Прекрасна инициатива! 1. Първият принцип на дуетното пеене е слушането. Първо се учиш да слушаш дуети от два темброво различни гласа (мъж и жена за предпочитане) и да пееш гласа, който ти е по-удобен. Ето ти един хубав пример: (оригиналчето е с Доли Партън, можеш да си го прослушаш и него). 2. После се учиш да слушаш темброво сходни гласове и да ги разделяш. Extreme е трудничък пример, защото основният и вторият глас се "състезават" и си разменят функциите на места. Ако си намериш оригинални стари записи на Бийтълс, от плочи - в единия канал върви съпровод, а в другия - само гласовете. Чуват се много ясно, колкото повече парчета извадиш, толкова повече ще научиш. Ето ти един препоръчителен (не много лек) пример и от мен: 3. Написал си, че владееш два инструмента и си с музикално образование. Това е голямо преимущество! Третата ти възможност е да изсвириш хармонията на парчето така, че обръщенията максимално да съвпадат с основната мелодия - и да си помагаш за втория глас по акордите. 4. Ако владееш инструментите си добре и можеш да импровизираш и да "мислиш" чрез тях, провери си работния диапазон на гласа и си задай интервал, в който с китарата можеш да си съчиниш втори глас или контрамелодия (ако аз владеех инструмент, щях доста да го ползвам за такива неща). 5. В аранжименти или пиеси, които ти харесват, целенасочено слушай партии на отделни инструменти, и дори да не съвпадат с идеята ти за беквокал или "втори глас", ако са ти интересни, опитвай да си попяваш с тях. Ако ти е трудно да държиш втория глас стабилен, първоначално си го свири с китарата/пианото и пей заедно с инструмента. В общи линии, абсолютно всичко в хармонията на една песен, което е различно от основния (най-натрапващия се, запомнящия се) глас, те ползва. Дано съм помогнала с нещо. Успех! Цитирай
daozealot Отговорено Януари 10, 2010 Отговорено Януари 10, 2010 Прекрасна Тема !! Ето така обичам - да е пълно с примери не само суха теория, полезни съвети, много и различни отговори... Направете я тази тема ВАЖНА !!! На мен доста ми допада Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Януари 29, 2010 Отговорено Януари 29, 2010 принципът е един.слушай и пей! слушай музика, разнообразна-ще научиш не само как се прави, а и как не се. всеки стил има характерни елементи, беквокалите са един от тези елементи- и то съвсем не само интервали-говорим за тембър, техника на изпяване, дори ако щеш отношение женски/мъжки вокали ... намери си по едно парче на Dolly Parton, Bob Marley, Ray Charles и Lauryn Hill и ето ти 4 различни стила пей, за да опознаеш гласа си в раличните му"цветове" и възможности-така ще си изградиш рефлекс и ще си наясно още преди да изпееш нещо как ще прозвучи. след тва всичко ще си дойде на мястото Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.