Jump to content
Българският форум за музиканти

Yamaha Cp1


acc

Recommended Posts

Няма да го коментирам, оставам това за вас.

 

Предлагам на модератора да го боцне отгоре :punk_guitar:))

 

Yamaha CP1

 

С това, май стана ясно какво ще излиза занапред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СУпер супер, ама..... скъпо :recourse:)

http://www.andysmusiconline.com/products/yamaha-cp1.html

http://www.musik-schmidt.de/gb-Yamaha-CP1.html

 

Все пак, инструмента е забележителен. Мисля че до 3-4 години тази технология че навлезе като стандарт, на нормални цени. Дотогава ще почакаме (аз поне).

 

Ох.... нещо ми се е досвирило на истиски хубав инструмент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CP5 е на прилична цена. Ако си продам Роланда, ще си взема един. Пък и така като гледам, има същата класвиатура и повечето от звуците за акустично пиано на CP1, само липсват някои екрани за модификация на звука, но предполагам звуците му по подразбиране са достатъчно хубави (слушайки демонстрациите), за да има нужда да си изработвам собствени. А в добавка има и над 200 други звука, сред които надявам се да има клавесин, който на Ямаха е много добър и го няма в CP1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сори за въпроса само чух как звучи от клипчето не гледах технологията,но за такава цена не е ли по-добе тритон оасис примерно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OASYS е уъркстейшън и доколкото ми е известно акустичните и фендър пиана просто използват семпли. Корг винаги са били най-слаби в технологията за пиано звук и макар на Корг-феновете да ви е обидно, са по-слаби в тая област вече дори от Касио... Мисля, че все още не използват дори ефект или семпли за симулация на резонансите при натиснат състейн педал - нещо, което другите марки започнаха да използват преди около 10 години, а до скоро ползваха и само по един семпъл за клавиш (при това не за всички клавиши). На Корг силата им е в синтезираните звуци и всякакви други области, без акустичните и електроакустични пиана. В случая с CP1 говорим за най-последни технологии за акустично пиано и Фендър пиано, използващи физическа симулация с изключителен контрол над всеки параметър на звука, както и клавиатура с дървени клавиши за максимален реализъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евгени,

Не си напълно прав - да кажем, че истината е по средата!

Корг наистина бяха изостанали от към пиана и за съжаление станаха пословични с това, че пианата са им слаби и ги няма никакви.

Това положение, обаче беше решено с добавянето на специална ЕXB платка към Тритон (използвам го за пример), която добавя качествени семпли - само за пиана (EXB01 и EXB08) с тях звуците станаха много реалистични. А това пък се случи преди 7 години, а не 10.

Клавиатурите на 88 клавишните версии са супер добри (FATAR made), динамични, ( The key weight of the RH2 keyboard differs in four stages across the pitch range (with low notes being heavier, and high notes being lighter), delivering a playing feel similar to that of grand piano. - цитат от страницата на КОРГ) - хората нямаше да се стараят да правят всичко това, ако семпъла не го поддържа!!!

Относно начина на семплиране - най-доброто пиано на Ямаха до колкото ми е известно е това в Yamaha Es 90 S, което е семпъл от 57 мегабайта, вадено от роял S700 (на стойност 200 000 $), как тогава ще реагираш, ако ти кажа, че на ОАЗИСА - семпъла е цели 512 Мегабайта (търсих описанието в zzound.com, използвам го за източник по спомени, тъй като ОАЗИС на живо за сега не съм пипал).

CP1, като технология наистина е нещо ново и несъмнено интересно, Роланд също работи в тази посока доста успешно. Нека видим коя технология ще се докаже и утвърди. Да не говорим, че и цената е от съществено значение, все си мисля, че за 5 000Е ОАЗИСА е по-добра покупка, най-малкото е универсална мишинка и има доста повече от 17 звука, а и не е коректно да сравняваме различни класове и типове свирки.

В допълнение искам да кажа, че доста джазмени се доверяват на SP серията стейжд пиана на Корг, ако бяха с лошо пиано, това едва ли щеше да е така...

 

Весела Коледа,

 

Митко

Редактирано от mitkosan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нормално е свирка от класа и цената на OASYS да има 500+ мегабайта семпли, защото реално погледнато това си е цял компютър. Само че като ще се ползва компютър, тогава са прекалено малко... Сравнени с 10+ гигабайтовите библиотеки, за които сме говорили тук и доста от нас ползват (аз например ползвам Synthogy Ivory Italian Grand). Нека сравняваме свирки от един и същ клас. Лично аз следя от над 10 години единствено и само стейдж пианата (както и софтуер и всичко свързано с пресъздаването на акустичното пиано по електронен път) на всички марки, защото свиря в 99% от времето с този звук и мисля, че знам какво търся. Синтезатори и уъркстейшъни никога не са ме вълнували особено. Това че има платка за тритон от доста време, отново не означава нищо, защото самият тритон е уъркстейшън на доста високо ниво и доста скъп, а самата му клавиатура поне до скоро не беше градуирана (не знам сега как е, но мисля че и сега не е, защото не е предвидено да е стейдж пиано). Трудно ще убедиш един пианист, че трябва да даде всички тези пари, за да получи нещо, което пак не може да доближи P-сериите на Ямаха или RD/FP-сериите на Roland на една трета от цената на тритон. Нека гледаме стейдж-пианата на Корг. Имах SP-200 и мисля, че това беше възможно най-гадното пиано, на което съм свирил - отвратителна и неградуирана клавиатура, единични семпли, липса на симулация на състейн и резонанс между отворените демпфери, липса на key-off семпли, няма халф-педалинг. Това е единственият случай, в който съм се радвал, че успявам да си продам инструмента, пробутах го на безценица. Текущият модел на SP-сериите е SP-250, ако не се лъжа и при него положението не е много по-добро, защото единственото по-ново е градуирана клавиатура (най-накрая!) и по три семпъла на клавиш (но не на всички 88-клавиша), като отново липсват състейн-семпли, резонанси, key-off и т.н. Мисля, че Корг ще въведат тези неща скоро, защото горе-долу вървят със 7-8 години закъснение от останалите марки. Виждате, че в момента големите марки вече пускат решения с физическа симулация! За каква разлика в технологиите за пиано симулация говорим просто! А че големи имена свирят на всякакви инструменти е вярно, но това не прави самите инструменти по-добри, а просто доказва, че гениите на каквото и дърво да свирят, пак си остават гении :girl_cray2: Знам, че сте големи фенове на Корг, но това са реалностите. Абе ако човек свири само на акустично пиано класика и джаз, ще знае за какво говоря, не искам да кажа, че Корг е боклук, но просто за класически и джаз пианисти, които знаят какво точно търсят, са прекалено слабо решение.

 

Весели празници! :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.