Бицев Публикувано Септември 16, 2009 Публикувано Септември 16, 2009 В раздела за Музикален Бизнес оживени (понякога - люти) спорове водят доста музиканти. Всеки от някакъв ъгъл е запознат с бизнес-тематиката, всеки има мнение. Което е в реда на нещата. Но ми се ще да вярвам, че в този раздел се отбиват, поглеждат, а понякога и се обаждат онези, на които бизнесът не е както на всеки нашенец - политиката и футбола. Онези, които с истински бизнес си изкарват хляба. И маслото върху хляба. И черния хайвер върху маслото, някои поне. Бизнесмените на този форум. Към тях, предимно, ми е следният въпрос: като вилзат в 'Говорилня' (знам, че и там поглеждат, макар да не признават) - поглеждат ли най-отгоре в темите заделени като 'Важни'? (Или ги подминават, забързани към по-задълбоченото и одухотворено съдържание отдолу). В тези 'Важни' дали са забелязали ето тази тема? Или им се е поизплъзнала покрай погледа? Или пък ако са забелязали една оранжева картинка със скачащи музиканти по някаква сцена (като в моя подпис долу) - дали са полюбопитствали да кликнат и да видят за какво става дума? Позволявам си това питане, защото знаем добре, че има във форума хора с приличен бизнес, някои дори - с много успешен. Позволява им стандарт, видим от темата за 'нашите автомобили' в говорилнята и от колекциите от редки инструменти, с които (с право) се гордеят. С известно разочарование, обаче, отбелязваме, че щедростта и загрижеността за българската музика засега не идват главно от бизнес-колегията, а предимно от редови музиканти със скромни финансови възможности. Фестивалът 'Кръстопът' получава помощ, но не и от тези, които най могат да си го позволят. Не се съмнявам, че са забравили от заетост - бизнесът е стресово занимание, което често не ни дава да поемем дъх. И не се съмнявам, че ще намерят минутка да погледнат в линковете и на дело ще покажат, че българският бизнесмен (и особено музикалният) е великодушен и загрижен за събратята - музиканти, както и за цялостната музикална култура у нас, която е на... кръстопът. До скорошна среща на Кръстопътя ! Цитирай
Edko Отговорено Септември 19, 2009 Отговорено Септември 19, 2009 Хората занимаващи се с бизнес имат малко повечко от останалитеи една от причините е че трудно обръщат внимание на емоционални слова . Когато искаш някой да даде нещо попитай се какво му дава смисъл да го направи. И не забравяй, че това което дава смисъл на теб не означава същото и за него. Бъди обективен. Тези на които им дава смисъл са дали (някои музиканти), тези на които не - не са! Това е голата истина. Направете така, че и останалите да го направят иначе нещо в идеята куца! Всеки може една вечер да реши , че нещо е хубаво и да тръгне да го прави....и после да обвини кризата Цитирай
Angelina Sekulova Отговорено Септември 20, 2009 Отговорено Септември 20, 2009 "Дават смисъл" доста неща (чудна езикова интерференция е тази, колебая се дали е осакатена заемка от give s.o. reason или make sense). Емоционалният фактор "дава смисъл", бих казала! Не защото, в качеството си на организатори на проявата и радетели за тази широка ФОРУМНА ИНИЦИАТИВА, членовете на доброволния екип, представителите на сдружение Музикант.орг и ангажираната форумна администрация са някакви неадекватни типове, на които нещо им харесва и "на случаен принцип" са решили да си го направят (а после да обвинят кризата). Емоционалният фактор е паралел на икономическия. Той е една по-широка абстракция, която дефинира и допълва икономическите решения. Защото бизнесът се прави от хора. И музикалният бизнес е така, мисля си. Правейки музикален бизнес, тези хора задължително използват генерирания от бизнеса ресурс както за оперативна поддръжка и развитие на своите търговски отношения, така и за осъществяване на своите житейски цели. Хората, които не осъществяват житейските си цели, живеят с чувство за морална неудовлетвореност и усещане, че "не са си на мястото". Чини ми се, че подобно мислене не е добър фундамент за правене на бизнес (или на каквото и да е) и затова не очаквам представителите на бизнеса в този форум да попаднат в тази категория. Когато икономическото поприще на един бизнес е ИЗКУСТВО (в случая музика), с неговите съпътстващи дейности, житейските цели на част хората, отговорни за решенията в този бизнес, тангират в огромна близост до материята на изкуството - защото те са негови НОСИТЕЛИ! Edko, те го прЪвио крайъгълен камък на разговора ни с тези хора: обща платформа на аспирациите, единен протокол на общуване, принадлежност към българската музикантска общност, с нейните проблеми и потенциал. Най-вече - убеденост, че България има достатъчно (даже прекалено МНОГО!) блестящи музиканти. А икономическите ползи, които могат да се извлекат от едно дарение, са добре дефинирани в спонсорския пакет на фестивала. Той ще бъде отправен до всички, които заявят своите дарителски намерения. Съдържа кратко описание на концепцията, формат и насоченост на проявата, време и място на провеждане, организация, целева аудитория, степени и канали на разгласа, опции за експониране на името или търговската марка на дарителите още преди проявата, включително чрез сайтовете на феста, форума и сдружението (в зависимост от дарението), по време на самата проява и след нея. Само статистиките на форума до м. август, при по-малко от 15 000 регистрирани потребители, сочат милион и половина импресии на страниците на форума месечно! Ако това не е чиста търговска възможност - здраве му кажи! Нищо по-ценно няма от това, икономическата и емоционалната мотивация да действат в синхрон, защото ДОБРАТА българска музика, за да се продава успешно и в чужбина, преди всичко трябва да има своя произход, търговска подкрепа и любяща публика тук - в България! Без осъзнатата намеса на бизнеса, базиран по нешенските земи, това трудно може да се постигне... ОЧАКВАМЕ ВИ! "Кръстопът" Цитирай
Бицев Отговорено Септември 20, 2009 Автор Отговорено Септември 20, 2009 (Редактирано) > "...Хората занимаващи се с бизнес имат малко повечко от останалитеи една от причините е че трудно обръщат внимание на емоционални слова " Правиш причинно-следствена връзка между емоционалност и заможност? Много интересно! Я да ида да ми оперират емоциите, та и аз да се замогна Това не е изобщо вярно. Някои от по-печените ръководители в бизнеса по-добре си контролират емоциите и не ги показват, но всички ги имат. И в нашенската бизнес-култура ми се струва, че повече решения са взети от его- , завист, отмъстителност и други нерационални мотиви, отколкото от хладнокръвна наука и умопомрачително сложни математически модели, предсказващи изхода от решението. А ние, вместо споменатите разрушителни мотиви, апелираме към положителното у всеки човек (и бизнесмените са хора, повярвай ми!) - желанието да се подпомогне нещо или някой, градивните, съзидателни подбуди. > "...Когато искаш някой да даде нещо попитай се какво му дава смисъл да го направи." Попитал съм се. Мисля, че знам възможните отговори. Както спомена Ангелина, постарали сме се да го формулираме и изкажем в съответни послания до когото трябва. > "...И не забравяй, че това което дава смисъл на теб не означава същото и за него..." Не съм имал никога подобни заблуди. Това е все пак валидно предупреждение към посещаващите тази тема музиканти в ученическа възраст. Съгласен съм с него. > "...Тези на които им дава смисъл са дали (някои музиканти), тези на които не - не са!" Именно. Но какво "прави смисъл" отдавна не е просто фундаменталната икономика на търсене и предлагане, светът от Адам Смит насам е минал малко напред. "Правенето на смисъл" не е само в незабавни, директни и лични ползи. Когато навремето дядовците ни (на повечето тук - прадядовците) са давали от собствената си кесия жълтици да се изгради читалище, църква или училище - каква им е била файдата, какъв "смисъл е правило"? Не са били по-малко бизнесмени от днешните и не са си правили по-малко сметката. Дори у нас по-големите (корпоративни) организации отдавна имат отдели за CSR (корпоративна социална отговорност) и вероятно знаеш какъв точно "смисъл им дават" правените там тотално непечеливши инвестиции. Едноличният бизнесмен, обаче, явно е назад в тая дисциплина (независимо дали ще я наречем CSR или по дядовски - родолюбие и благотворителност). Това наблюдение породи темата. Редактирано Септември 20, 2009 от Бицев Цитирай
Hillbilly Отговорено Септември 20, 2009 Отговорено Септември 20, 2009 Когато навремето дядовците ни (на повечето тук - прадядовците) са давали от собствената си кесия жълтици да се изгради читалище, църква или училище - каква им е била файдатаМоже би обществото е било по-различно и такива хора са били на почит?Сега са на почит дебели селяндури със златни верижки на шията и 5-6 мерцидеса.Консуматорското ни макдолналдско общество няма нищо общо с едновремешните ценности. Цитирай
Edko Отговорено Септември 20, 2009 Отговорено Септември 20, 2009 Чудесно, перфектно и невероятно! Прави сте! Значи всичко е наред Успех! Цитирай
fLiSk Отговорено Септември 20, 2009 Отговорено Септември 20, 2009 Mного емоционално стана тук. Да отговоря на Едко според питането: Питаш какво ще получат бизнесмените срещу парите си ? Има пакет за спонсорско участие: - Реклама в определени количества според размера на спонсорството - Има данъчни облекчения при дарения Всичко това е разписано и при интерес може да бъде получено в пригледен вид, с прилежащ бюджет, за да знаят хората за какво отиват парите им и какво получават срещу тях. Това отговаря на въпроса ти. Защо други освен няколко души, които вече дадохме пари не се включиха, е техен проблем Благодаря за критичния поглед, хубаво е да ни се дават лекции по бизнес понякога. Цитирай
soundburger Отговорено Септември 22, 2009 Отговорено Септември 22, 2009 реклама къде ? колко е ясно ,но къде? за кого? Цитирай
Бицев Отговорено Септември 22, 2009 Автор Отговорено Септември 22, 2009 Когато пуснах тази тема, нямах предвид спонсорството и рекламата, но колегите подкараха натам и е вярно, че за спонсорите има рекламни възможности. Аз имах предвид манталитета на едноличния бизнесмен и в по-широк план - на съфорумниците, които не живеят в мизерия и не умират от глад. Всички съфорумници, които досега подпомогнаха фестивала еднолично със скромни (че и с по-значителни) суми, до един изрично предпочетоха да останат анонимни. Сигурен знак,че не рекламата ги е поблазнила да го направят. Има и други мотиви (в по-горен пост ги споменах), които съвсем не са изгубили значение в наши дни - напротив. @soundburger: Да разбирам ли, че обмисляш дали да не станеш спонсор? Не анонимен благотворителен донор, а комерсиален спонсор? Обади се в ЛС ако е така (само в такъв случай), за да ти пратя документацията и да си избереш пакет. Има пакети на различни суми и с различни набори от ползи, всичките включват реклама. И е обяснено къде и пред кого. Но такава информация се предоставя директно на дееспособни фирми и лица, не е за тази масова платформа. Иначе въпросът от темата си стои Цитирай
soundburger Отговорено Септември 24, 2009 Отговорено Септември 24, 2009 кого сте избрали да рекламира комерсиалните спонсори? Цитирай
Бицев Отговорено Септември 24, 2009 Автор Отговорено Септември 24, 2009 ^ Да се казва, че "някой някого рекламира" не е професионално, но разбрах въпроса. Казах по-горе, че отговор се дава на самите кандидат-спонсори директно, а не в публични дискусии. Ако някой пожелае да стане комерсиален спонсор, да пише ЛС и ще разбере "кой ще го рекламира". Ако пък (дай Боже) вземе и наистина стане спонсор - всички ще разберат. = = = край на оф-топика = = = А тази тема беше за дарителите, не за комерсиалните спонсори. Те, милите, не искат да се разчува - пожелаха да останат анонимни. Хиляди благодарности на тях от името на всички! Цитирай
NessoR Отговорено Септември 25, 2009 Отговорено Септември 25, 2009 Моите уважения хора+1 за Едко. Бързам да уточня, че не съм играч, по скоро - полски свирач в сравнение с бизнесмените от форума. Така - нататък ... човек и добре да живее влиза в някой форум чете едни неща дето го вълнуват в резултат на което удря по клавиатурата (да ама тя е IBM и издържа подобни интервенции). Представете си как изглежда следния ПРИМЕРЕН казус: 1. Мрън - Аз съм музикант от България (Живота ми е скапан, защото живея в скапана държава .. амммм не държавата не ми е скапана, скапано е управлението и политиците. Иначе аз имам голямо сърце и се раздавам за идеята да изградим адекватна музикална сцена и бизнес.) 2. Мрън - Нямам пари (Защото държавата не се интересува от мен, бизнесмените също, няма културна политика подпомагаща бедните музиканти посветили живота си на музиката, иначе ахх, колко те губят от това - просто незнаят колко биха спечелили подпомагайки мен и моите проекти. А и тази криза. Големите компании не дават пари CSR? да CSR ама не.. cost saving, криза е няма пари. Щом не подпомагат мен значи не подпомагат изкуството и културата - Скапана България, не - скапани политици, не - скапана криза, не - скапаната ми приятелка пак не ми пусна, не - всъщност всичко тук е скапано ... амм за какво говорихме, а да .. несправедливо е) 3. Мрън - Добре, имам идеи, имам проекти. Защо по дяволите никой не ме забелязва? (Толкова е честно просто да ми потръгне, аз съм музикант в България там е шибано положението, но аз вярвам в доброто - толкова благородни и възвишени каузи са тези в които участвам, даже инвестирах всичко което имам - Защо нищо не се случва?) Ама ние правим нещата със сърцата си или давай пари или не се обаждай и не ни учи на бизнес! Който може моля, нека да ми прости сарказма. Един да съм накарал да се замисли поне и да промени малко нагласата си ше си е заслужавало 30 ми минути. Искам само нещо да ви кажа: Човек ако иска нещо намира начин, ако ли не - намира или си търси причини и оправдания. Има начини дори и тук да се случват нещата, просто си има труден път, който трябва да се извърви и да преживееш, а с малко късмет може и да успееш. Има начини да се провокират (в добрия смисъл на думата) спонсори и донорски програми, дори политики, но са необходими връзки, знания, практика и екип - така стават нещата по цял свят. Връзките се създават, знанията и опита се трупат а екипът - сложна работа, но и той се създава с времето. Не може да очакваш всичко да се нареди от самосебе си без да направиш НЕОБХОДИМИТЕ постъпки само защото си решил да правиш нещо. И ако нещо не се случва така, както очакваш то най-често не е защото няма разбиране или развойна среда, просто трябва да се потърсят причините в логиката ти на интервенция, да анализираш ситуацията и да намериш решение. С 2 думи на каквото си постелеш на такова ще легнеш. Не случайно MBA струва стотици хиляди долара в престижните институции. Цитирай
fLiSk Отговорено Септември 25, 2009 Отговорено Септември 25, 2009 Всъщност те всички специалности струват хиляди долари по големите институции - това от гледната точка на човек, който си ги е изкарал тия дипломи по такива институции, само че със стипендии. Основната причина е че институциите искат пари, за да има учебна база и да плащат на гъзари преподаватели, които не са много богати на практически опит - не знам каква е връзката с другите неща които ги каза. А колкото до парите - бюджета някак си го закрепяме и така. И спонсори гонихме и ние дадохме малко парички безвъзмездно, тъй като сме от ония бизнесмени - коравосърдечните дето правим сериозни пари и имаме да даваме като ни кефне. Интересния момент е, че по мои наблюдения и тук и в темата за набора на групи ни се обяснява какво се върши както трябва и какво не от хора, които не съм ги видял досега да помогнат нещо или да се заинтересуват, но пък пост фактум питат защо това не било по този начин онова по другия - обясняват как се прави нещо, което и те не са правили. В крайна сметка нещата са по начина, по който са били свършени и като за начало са ОК - от тук натам ще стават само по-добре. За другите: поп@армения.айде Цитирай
NessoR Отговорено Септември 25, 2009 Отговорено Септември 25, 2009 Еми щом си врял и кипял в такива институции, респективно си се дипломирал значи се преполага, че знаеш как се случват нещата в бизнеса и какво трябва да се направи. Без да се обиждаш, но нито ти нито аз сме интересни в случая. Ставаше въпрос за разстояние малко по далечно от носа в смисъл малко по така екзистенциална в музикален аспект демографска картинка, съпоставена с бизнеса от друга страна. Все пак темата е за бизнесмени, които нежелаят да се включат в донорството на фестивала нали? Аз се опитах провокативно да покажа според мен, нагласата на средно-статистическия музикант вперил взор в бизнеса и като резултат защо бюджета някак си го закрепяте, а не стават нещата плавно и спокойно. Относно кибиците няма нищо интересно, като момент - винаги ги е имало и ще ги има, особено когато се опитваш да направиш нещо, но това би трябвало да го знаеш. Аз смятам, че когато правиш нещо за хората, пред хората и изискваш тяхното внимание и ресурси трябва да имаш ясна визия и конкретни цели представени по подходящ начин пред целевата ти група. Когато правиш дарение лявата ръка не трябва да знае какво прави дясната, да не говорим за реклама пред аудиторията. Бъдещи полемики по темата от моя страна са излишни. Надявам се да си ме разбрал този път и наистина, и от сърце пожелавам успех, защото смятам, че това е правилната посока, и дано има разбирателство пък всичко останало с времето и практиката ще се изчисти и нареди. Цитирай
fLiSk Отговорено Септември 25, 2009 Отговорено Септември 25, 2009 Разбрах те, още от началото Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.