yellow nEuphoria Публикувано Август 30, 2009 Публикувано Август 30, 2009 (Редактирано) Така значи, въпроса ми е към по изявените смесвачи във форумчето. От много време се опитвам да докарам такъв звук на барабаните със разни програми за барабани и още плъгини Халове, компресори, плейтове... но нещо не ми се получава. Ако някой има желание да обесни как се смесват барабани за такъв стил или то няма значение от стила, просто саунда тука е такъв и точно той ме интерсува как се получава. За вмомента имам Superior 2.0... Направо ще полудея, как да ги докарам тия соло барабанчета да звучат така, яко и томовете също... Моля ви.. помагайте http://www.4shared.com/file/128920692/d4da5936/Visoko.html понеже леля ми е певица и е работила доста време около групата ФСБ и знае че Румен Бояджиев ги е смесвал тия барабанчета от някакъв Роланд модул нещо, но неможе да ми обесни точно как става, аз нямам такъв модул, но мисля, че сега техниката е по-добре и има и Софтуерни работи които могат да го докарат тоя звук... Редактирано Август 30, 2009 от yellow nEuphoria Цитирай
sardaesox Отговорено Август 31, 2009 Отговорено Август 31, 2009 Не съм изявен "бетонджия",обаче ми се вижда че тук е играл pitch-a/в супериора има опция за опъване на кожата на определен инструмент-там мисля че беше в проценти някъде долу вдясно в основния панел.Другото според мен е компресор,яко дилей/тук е важно да подбереш фиийдбека/а ,бе какво ти обяснявам-тия неща на теб мисля че са ти ясни повече от на мен.И не на последно място, като се има предвид кога е правена песента,въпреки че ФСБ си бяха напред с техниката и тогава-не очаквай че са вложили кой знае какви "магии"/с цялото ми уважение към ФСБ. Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Август 31, 2009 Отговорено Август 31, 2009 yellow nEuphoria, докарването на звука на барабаните (бийт, перкусии, комплект барабни, електронни модули), съответно смесването им, е сигурно най-основноте нещо в една песен, ако ги има в нея (или инструментал такъв). И това е без значение акустични ли си записал, електронни ли, семплирани ли (както е в повечето случаи при работа с барабанни плъгини). Ударните инструменти имат най-кратки времена, съответно носят на ревърби, питчове и всякакви модификации. Но не случайно се казва, че какъвто ти е звука набарабаните, такъв ти е и звука на целия микс. Звук на барабани се прави с компресиране, гейтове, EQ, ревърби като основни елементи. Формула няма. Трябва да чуеш предварително звука в главата си и да искаш да го наподобиш. Моят съвет е, ако искаш да не се ограничаваш в даден стил (например за тежка музика можеш да попиташ съформеца sw1tched, той е доста "на ти" с правенето и смесването на записи там), но ако не си яко в тежкия метъл, слушай различни миксове и стилове, за да добиваш представа как могат да звучат добре барабани. Специално това парче на ФСБ... ами има ревърби, компресия, еквалайзери, но как точно са завъртени врътките на параметрите им и през какво са минали, никой няма да може да ти каже, пък и дори Румен Бояджиев едва ли помни. Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Август 31, 2009 Автор Отговорено Август 31, 2009 Мерси, ще чакам още някой друг отговор, ама ще се мъча още докато ги докарам Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Септември 1, 2009 Автор Отговорено Септември 1, 2009 Аре ве професионалистите, нещо се губите Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Септември 2, 2009 Отговорено Септември 2, 2009 yellow nEuphoria, ами не очаквай някой да ти каже формулата на успеха, защото всеки има различни вкусове, някои се придържат само към определен стил (и се развиват там стремглаво). Никой не може да застане да ти каже: "Зареди това, врътни това и това... не това! Другото! Вдигни тук нивото, намали това там.". Става все едно да ти налага своя си начин на работа и виждане и ти накрая да речеш: "Пф-ф, изобщо не ми звучи така ве, професионалисте!". Всеки има различно виждане, това се опитвам да ти кажа. П.п. То е малко като това защо някои чуждоземни раси не се наемат да ни оправят бакиите тука. Ами защото не рискуват да кажем: " Пф-ф е това ли беше то. Изобщо не ни помогнахте, а само направихте това и това и сега трябва да го спазваме ли или какво!" Та така... Цитирай
Бицев Отговорено Септември 2, 2009 Отговорено Септември 2, 2009 (Редактирано) Ами, Румен най-вероятно си е играл с модула R8-M (рак версия на легендарната играчка R8, на която не викахме 'модул' а 'дръм машина', което и двете са). Тази песен е от моето време, а тогава все още се записваше на лента (аналогово), нямаше лесните днешни начини на тригеринг, но с експериментиране всичко можеше и тогава - той е подавал барабанчето да тригерира сампли от Роланда и после ги е реверберирал и компресирал. На тоя звук му казваха 'Фил Колинз пиниз' (макар да е въведен по-рано, най-вероятно от Дейвид Бауи) - и през 80-те всичко се правеше с него: от 'hair metal' до най-блудкав поп, та чак дори блуз (албумите на Ерик Клептън с Фил Колинз). Толкова се злоупотребяваше с това, че го намразих и ми се повръщаше от него. Не само на мене - през 90-те тоя саунд беше 'забранен' и доскоро всички барабани се смесваха доста ' сухи'. Напоследък (нали има кръговрат, всичко забравено отново изилиза на мода) чувам тук и там отново увлечение по кънтящи барабани - не просто 'номера с барабанчето', ами целите барабани с всевъзможни дилеи и реверби в някои нови продукции. Докато е с мярка, няма нищо лошо... Има много начини да се постигне, но най-масово използваният е т.нар. 'gated reverb' - прекарваш сигнала през масиран реверб и го 'отсичаш' с прагов шумо-ограничител (noise gate). И двете устройства сега ги има като стандартни в повечето DAW програми и като плъг-ин-и (по-качествени от стандартните, обикновено). Някои реверб- плъгин-и имат дори функцията 'gated reverb' като пресет. (Не помня къде съм я виждал; аз ползвам само 2 реверба и в тях го няма). Ако нямаш готов пресет, номерът е да дублираш трака на барабанчето, да прекараш новото копие последователно през реверб и noise gate, после да подадеш като 'side chain' гейта към 'сухото' барабанче, което да го отваря (функцията 'key' на гейта). Има да си играеш с праговите стойности докато ти заработи, но това е в общи линии начина. Друго което се прави (и напомня метода на Румен Б.) е тригериране на сампли (вместо дублиране на трака) - обезателно се ползват 'антични' такива - синтезираните барабанчета от разни играчки от 80-те, за да звучат по-автентично. Роландския модул по-малко се ползваше за 'Фил Колинз саунд', но има една друга легендарна дръм-машина, наричаше се Linn - която е на всеки втори запис от 80-те (ако не и на всеки първи, и то на най-големите като Куинси Джоунз/Майкъл джаксън и пр.) и безусловно се асоциира с този именно звук. Можеш да си вземеш сампъл от Linn-машина тук: http://www.freesound.org/samplesViewSingle.php?id=4351 и да си поиграеш с него. Ако много държиш да изкопираш ФСБ, можеш да си намериш и Роланд R8 (R8-M) сампли ако се разтърсиш из Нет-а. Някои неща, кито може да са ти от полза при експериментирането: - На реверба (какъвто и плъгин или самостоятелен софтуер да ползваш) избирай големи помещения (типичните сетинги 'Large Hall' или 'Cathedral' и подобни). Някои дори правеха перверзията да повтарят (реверб на реверба) за по-масивен звук. - Убий първите импулси ('early reflections'), затихни ги максимално, да имаш само отзвучаването. Сложи и малко pre-delay (20-50ms) и поизрежи най-високите честоти. После можеш и здраво да го компесираш. (Всичко това работим на 100% 'мокър'сигнал, без оригиналния да се чува) - В аналоговите времена за тези цели се настройваше барабанчето (че и томовете) много ниско (отпускаха се кожите). Аз не работя със Superior, но щом колегата казва, че има настройка (pitch) - сваляй колкото можеш, да видиш какво ще излезе. - Друг номер, който се правеше с лента (а сега ще е много лесен с дигитален запис в компютъра) беше 'обърнат реверб' (reverse reverb). Дублираното копие от барабанчето се обръща отзад-напред, реверберира се силно - и после пак се обръща в нормална посока. Опитай и това, ако ти се играе (пак на 100% 'wet'). - Най-лесно е, разбира се, с измама: не мога да повярвам, че програмите дето ползвате ('безплатно') и съответните библиотеки от ударни звуци нямат нарочни колекции от именно такива барабани (или поне "80-s snare"). Ако се разтърсиш, сигурен съм, че ще намериш готови звуци - само да си ги заместиш в използваната програма. Ако не намериш - най-близкото решение е да реверберираш горепосочената колекция от Linn. И майката му е - експериментиране, проби и грешки, докато го докараш. На тебе да ти харесва. (Както ти каза Курт - чужда рецепта може и да не е това което търсиш). На слука! П.С. И една малка тайна, която не знаят днешните 'продуценти' и 'микс инженери' - все търсят и питат с какви порграми и плъгин-и се прави най добър звук на барабани. Шшшшш-шт! Истината е: Най добъур звук на барабани се прави с... (ама на никого няма да казвате!)... с барабани! И с качествено задбарабанно устройство (познато още като барабанист). Нека не забравяме, че на записа който прилагаш, не свири някой си г-н Роланд 8-ми, а един от най-добрите барабанисти на България за всички времена (и не само на България) - незаменимия Пепи Славов. Редактирано Септември 2, 2009 от Бицев Цитирай
A-L-A-D-I-N Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 П.С. И една малка тайна, която не знаят днешните 'продуценти' и 'микс инженери' - все търсят и питат с какви порграми и плъгин-и се прави най добър звук на барабани. Шшшшш-шт! Истината е: Най добъур звук на барабани се прави с... (ама на никого няма да казвате!)... с барабани! И с качествено задбарабанно устройство (познато още като барабанист). Тва за малката тайна беше интерсно хъм но......за "задбарабанно устройство" Пицев сатър ще има сатър !!!! Цитирай
Ивелин Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 "Задбарабанно устройство" - скьса ми тиквата с тоя лаф! Цитирай
Бицев Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 Идеята, трябва да призная, не е моя. Идва от аудио-инженерските (тонрежисьорските) среди - и пародизира днешното прекалено внимание към техниката и пренебрегване на човешкия фактор. Там тон-инженера на вътрешен жаргон се нарича 'задпултово устройство', аз само го заимствах. Иронията е насочена към безмозъчното боготворене на технологиите, а не към човека, наречен така. И хич не е обидно (Аладине), а дори цели да повдигне значимостта на човека зад пулта (зад барабаните, клавиатурата и пр.). Аз с гордост бих се нарекъл 'задкитарно устройство' (във века на процесори, симулатори, камиончета и пр. аз все още правя звук с пръсти) - ама не съм достатъчно добър за титлата. А Пепи Славов беше - шапки долу! Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Септември 3, 2009 Автор Отговорено Септември 3, 2009 (Редактирано) Благодаря човече, аз точно това очаквах да чуя, срам ме е да ти пиша ЛС, защото точно ти очаквах да отговориш и ето това е факт, радвам се... ще опитвам това... Що се отнася до разни семпли барабанни от 80-те ще се ровя, но предпочитам да си ревербирам яко микрофоните на Superior-a, но какво ли ще стане ако дам тези настройки и на Овърхед и на Руум микрофоните, да не стане някакво мазало, питам също дали барабанчето трябва да е сухо без овърхед и руум. Редактирано Септември 3, 2009 от yellow nEuphoria Цитирай
Бицев Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 Ха - ха Много правилно мислене - по принцип, но през 80-те правилното мислене (заедно с вкуса в прическите и облеклото) беше изхвърлено през прозореца Тук 'мазало-то' е всъщност една от главните цели на цялото упражнение. Разбира се, не така,че да окепази останалата музика- а само барабанчето. Именно за това е гейта: за да го 'стегне' във времето точно толкова, колкото ти трябва за да се чуе като удар, а не като безкраен шум. И понеже ревербът е (нарочно) пресилен, а най-добре - и компресиран след това, той няма силно изразена обвивка (envelope), атаката му е замазана, а затихването - плоско. Затова гейтът не разчита на този сигнал да го отваря и затваря, а взема (в key входа си, през сайд-чейна) управляващ сигнал от сухото барабанче, който е много по-динамичен. Там вече, с плъзгачите на гейта, си намираш кога точно да му 'запуши устата'. Ето че и аз научавам нещо от тебе: че непознатата ми система Superior Drummer имала виртуални амбиентни 'микрофони' - не само 'overhead', ами и 'room' - това е много добре! В аналоговия свят именно с тях се работи! Аз като писах за дублиране на трака, имах предвид само близкия микрофон (с такива примитивни софтуери аз си играя), та от дубъла да правиш това, което всъщност ти дават амбиентните микрофони. В твоя случай си ползваш именно тях - за цялата описана обработка на 'мокър сигнал'. Значи: Овърхеда и Руум микрофона ги реверберираш, компресираш (100%мокро, 0% сухо) и ги даваш на нойз гейта. 'Клоуз' (близкия микрофон) го държиш сух - и го използваш през 'ключа' (кеу) да отваря и затваря гейта. Накрая вече (но само като си докарал обработената част да ти звучи добре) смесваш и сух сигнал от клоуз-а, на вкус (често само малко е достатъчно, за да се разбере, че е барабан все пак). На гейта започни с много кратка атака и среден-към-кратък рилийз. Също праговото ниво го почваш високо (нищо да не пробива) и, след като имаш запускащ (отключващ) сигнал - го сваляш на вкус (напр. до момента преди 'опашката' на реверба да навлезе в слдеващата нота). В аранжимента на барабаните избягвай чинелите, сведи ги до минимум (защото богатият им на шумови съставки звук се пречка с шумовите мега-реверби които създаваш). Пепи Славов (в твоя пример с 'Високо', например) свиреше и с чинели, но той е майстор и знае кое къде може. Фил Колинз не рискуваше и ги избягваше. Дори имаше една приказка навремето, че в този тип саунд 'чинелите са забранени' и тяхната роля се вършеше до голяма степен от изкуствените шумове на перверзните барабанни реверби. Има редица велики хитове на 80-те (на Питър Гейбриъл, например) без никакви чинели. ТИ какъв реверб използваш? Аз открих къде има готови гейт- пресети - в R-Verb от Waves (аз всъщност го имам, но рядко го отварям щото по навик ползвам предимно TrueVerb и понякога Sir2 с импулси). Та ако имаш (или си намериш) R-Verb, там има няколко броя различни пресети на гейтове да си експериментираш. Разгледай си и твоя реверб, ако ползваш друг - може също да има готови пресети, които ще ти спестят сайд-чейнването и играчката с праговите слайдъри. И не забравяй да опиташ и 'обърнатия' реверб - той е малко различен, защото 'засмуква' като се обърне 2 пъти, но в класическия саунд на 80-те се среща често (макар там да е аналогов/лентов). Може да се наложи да си го поотместваш малко, крайния резултат е доста интересен. Приятна игра! (И пусни, като стане нещо, да чуем) Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Септември 3, 2009 Автор Отговорено Септември 3, 2009 ползвам IR-1 на Waves със импулси-пакет на LEXICON има си три папки с пресети за: HALL,ROOM,PLATE... Отново мерси за информацията, да знаеш Superior, по-добра от нея няма... но сега си играя с едно семплирано соло барабанче от Хиперсоник, леко диско... ще пусна в кавъри едно ново нещо... Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Септември 3, 2009 Автор Отговорено Септември 3, 2009 Ето, с помоща на Бицев,, урока за соло-барабанчетата успях почти да си докарам желания звук. Малко е силен като ниво, нарочно! Опит за техно вариант http://www.4shared.com/file/130014316/d2d2..._THE_HOUSE.html Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.