Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Привет на всички вокалисти!Искам да чуя мнението ви по въпроса с важността на дишането при пеене.МНого певци ,самият Енрико Карузо казват че пеенето е дишане!При оперното пеене дишането е междуребрено диафрагмално,лично за мен това все още създава трудности,но явно съумее ли човек да се научи да диша правилно и равномерно да изпуска струята въздух,голяма част от вокалните проблеми изчезват.А какво е дишането при останалите видове пеене,е ли то също толкова важно? :guitar: :violin: :unsure:

Отговорено

По тази тема не мога да дам възможно най-компетентното мнение, но ще се съглася, че правилното дишане едно от най-важните неща при пеене.

 

При правилното дишане в стандартното поп/джаз/рок/т.н. пеене се диша с корема и е важно рамената да са напълно отпуснати при поемане и издишане на въздух. Важно е и певецът/певицата да умее да си поема точно толкова въздух, колкото ще е нужен за фразата, която му/и се налага да изпее...

Отговорено

Здравейте на всички певци :rolleyes:

Наистина при пеенето най-важното е дишането. Дишаш ли правилно, много по-лесно ти стават нещата и не се мъчиш - тоновете излизат сами, можеш да пееш с часове без умора... не случайно една средно дълга опера е някъде 2, 3 часа... Има някои и по 4 (тези на Вагнер). Прочетох малко по-нагоре, че някой беше споменал междуребрено - диафрагмално дишане. Точно това е дишането при оперното пеене. Сега някой ще каже "егати, к`во пък ще да значи това! ". Ще се опитам да обясня какво точно значи, обаче най-добре е някой истински, дългогодишен певец да ти го покаже нагледно. Не се диша с корема, нито пък е нужно да си слагаш книги ка корема... дишането е странично... там където се води талията - демек извивката на тялото от двете страни. При правилно дишане тези части се изпълват с въздух. Но не само отстрани на тялото... Въздухът трябва да се усеща и в гърба... абе, получава се нещо като пояс, който се явява опората на пеенето... При пеене трябва да се усещат леки вибрации точно в тази област. Когато се поеме въздух, той не бива да се натиска надолу и или да се опитвате да го задържите там чрез натиск. Когато се пеят фрази, при които последния тон е висок и трябва да бъде най-силен (пасажи), мястото където си поел въздух трябва да се разширява, а не да издишаш като балон... При края на фразата тялото ти е готово да поеме въздуха на същото място. Това е много важно при оперното пеене, защото понякога при много бързи фрази просто нямаш време да си отдъхнеш и чак тогава да поемеш отново на

правилното място... направо вдишваш там където току-що си бил, където ти е бил въздуха... Наистина има още какво да се каже за този прословут въздух, обаче хич не е лесно да се обясни по такъв начин, че да го разберат всички... Който иска да учи оперно пеене обезателно трябва да ходи на уроци при някой, който разбира...

Я сега както съм тръгнала да обяснявам да кажа защо пък ни е толкова тоя въздух... Някои така ще кажат "аз мога и без да дишам..." да ама не... Ако завъртиш въздуха както трябва, той ще предизвика удър в твърдите части на небцето, които ще предизвикат определени честоти на трептене и от там вече тона ти е почти готов... Например при височините, въздухът не бива да бъде натискан...трябва да бъдат издигнати скулите на лицето, но тук вече много започнах да се задълбавам... както вече казах, това нещо се постига с години практика. Не можеш да запееш за 2 месеца... Ако искаш да стигнеш до световните сцени, трябва яко, ама много яко да работиш... Надявам се да не съм отчаяла някой, но ако знаете колко е готино, когато пееш както трябва. И още повече какъв адреналин е да излезеш да пееш пред хора... супер е направо...

Айде чао, и ако някой иска да пита нещо, нека пита - насреща съм :ph34r:

Отговорено
... Надявам се да не съм отчаяла някой...

Не, не си! Поне аз се зарадвах на това полезно мнение, както и на факта, че зад този nick стои жена!

Здравей и добре дошла! :hello: :rolleyes:

Отговорено (Редактирано)

Здравейте на всички певци :rolleyes:

Наистина при пеенето най-важното е дишането. Дишаш ли правилно, много по-лесно ти стават нещата и не се мъчиш - тоновете излизат сами, можеш да пееш с часове без умора... не случайно една средно дълга опера е някъде 2, 3 часа... Има някои и по 4 (тези на Вагнер). Прочетох малко по-нагоре, че някой беше споменал междуребрено - диафрагмално дишане. Точно това е дишането при оперното пеене. Сега някой ще каже "егати, к`во пък ще да значи това! ". Ще се опитам да обясня какво точно значи, обаче най-добре е някой истински, дългогодишен певец да ти го покаже нагледно. Не се диша с корема, нито пък е нужно да си слагаш книги на корема... дишането е странично... там където се води талията - демек извивката на тялото от двете страни. При правилно дишане тези части се изпълват с въздух. Но не само отстрани на тялото... Въздухът трябва да се усеща и в гърба... абе, получава се нещо като пояс, който се явява опората на пеенето... При пеене трябва да се усещат леки вибрации точно в тази област. Когато се поеме въздух, той не бива да се натиска надолу и или да се опитвате да го задържите там чрез натиск. Когато се пеят фрази, при които последния тон е висок и трябва да бъде най-силен (пасажи), мястото където си поел въздух трябва да се разширява, а не да издишаш като балон... При края на фразата тялото ти е готово да поеме въздуха на същото място. Това е много важно при оперното пеене, защото понякога при много бързи фрази просто нямаш време да си отдъхнеш и чак тогава да поемеш отново на

правилното място... направо вдишваш там където току-що си бил, където ти е бил въздуха... Наистина има още какво да се каже за този прословут въздух, обаче хич не е лесно да се обясни по такъв начин, че да го разберат всички... Който иска да учи оперно пеене обезателно трябва да ходи на уроци при някой, който разбира...

Я сега както съм тръгнала да обяснявам да кажа защо пък ни е толкова тоя въздух... Някои така ще кажат "аз мога и без да дишам..." да ама не... Ако завъртиш въздуха както трябва, той ще предизвика удар в твърдите части на небцето, които ще предизвикат определени честоти на трептене и от там вече тона ти е почти готов... Например при височините, въздухът не бива да бъде натискан...трябва да бъдат издигнати скулите на лицето, но тук вече много започнах да се задълбавам... както вече казах, това нещо се постига с години практика. Не можеш да запееш за 2 месеца... Ако искаш да стигнеш до световните сцени, трябва яко, ама много яко да работиш... Надявам се да не съм отчаяла някой, но ако знаете колко е готино, когато пееш както трябва. И още повече какъв адреналин е да излезеш да пееш пред хора... супер е направо...

Айде чао, и ако някой иска да пита нещо, нека пита - насреща съм :ph34r:

Редактирано от Benny_Exclusive
Отговорено

Абсолютно верни неща ,които каза девойката по -горе.

На мен наистина все още ми е трудно да го усетя това с издуването отстрани и в гърба...явно иска време.Ще иопитваме докато стане:):godbless:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.