Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здраво, чудя се за горната китара какво да я правя, в момента има проблем в електрониката, които не мога да го хвана и се принудих да свиря само на "пасивна" бленда - като кавичките са щото не е съвсем пасивна :girl_witch: Други проблеми са, че активната електроника шуми доста, въпреки екрана, който и направих и всички мой опити да се справя с проблема.

Реших за момента с цел закърпване на положението да я махна електрониката и да си направя връзване - волюм, волюм, пушпул тон с смяна на типа връзване на адаптерите (сериино и паралелно). Имам доста добър външен преамп с който не е никакъв проблем да си докарам звука на активната електроника и каквото искам изобщо и затова мисля, че е излишна...

Следваща стъпка ми е да сменя адаптерите спрях се на LINDY FRALIN, много як звук вадят :) Интересно ми е дали има някакъв смисъл да си взимам активна електроника пак... Ако ще взимам ще бъде AGUILAR OBP3, но имам чувството, че може да се овътря доста с едни 170 долара :D

Друго, което си мисля да избацам на тоя бас е да му сменя бриджа със Хипшот А модел и да прекарам BEA through body...

Какво мислите :)

Отговорено

Аз лично не бих комбинирал адаптерите на Фралин с активна електроника, но отговорът на въпроса ти е персонален за всеки от нас, така че първо ги монтирай и чуй, ако след това решиш че нещо ти липсва ще добавиш и електроника - никога не е късно, един вид. Освен това имай предвид, че шумът на сингъл койл адаптерите се усилва доста неприятно от вграден преамп, може би ще е добре да вземеш "сплит" модел.

 

Каква е причината за желанието ти за смяна на струника?

Отговорено

+1 За решението първо да смениш адаптерите, да чуеш как звучат с готиния преамп, който имаш, и чак тогава ако не си доволен търси решения с активна електроника :thumbs_up:

Отговорено (Редактирано)

Ами според мене, активната електроника е направена за музикантите на които им се налага да сменят много често звука си по-време на свирене... Удобство си е един вид вместо всеки път да търчиш до усилвателя ти когато свириш на свободна струна и да бараш еквалайзера вместо просто да врътнеш две кранчета под струните :girl_witch: При мене обаче се получва, че направа ли си един път звука не го барам по-време на свирене или само сменям преден/заден пикъп и съотношението им... Може би е въпрос на израстване и свирене не знам, но за момента искам да пробвам само с пасивна, не мога да повярвам, че половината свят се е прецакал...

 

Всъщност сега се сетих, че що се отнася до звука по време на свирене най-често меня позицията на дясната ръка от гриф < - >бридж... Това е най-добрия еквалайзер :)

Редактирано от ludmata
Отговорено

Не съм басист,но китаристите използват активна електроника,когато нямат възможност да мъкнат персонална апаратура навсякъде - мяташ едно "ласо" в пулта и си ОК - виж Лечев примерно.

Отговорено

^Това й е идеята, много често ми се е случвало да свиря направо в пулта и да вадя по-добър звук от други, свирещи с кубета.

  • 2 weeks later...
Отговорено

Хелоу! Тъй като тук става дума за електроники и аз съм в нужда.. искам да питам някой може ли да помогне по един въпрос. Трябва ми схема на активната електроника на Washburn Axxess bass SX-5 , че ми се налага да поправям ама в нета не мога да намеря нищо.. Ще почерпя ;) Предварително благорадя! :hysterical:

Отговорено

@ludmata

 

Ако става дума за електроника за Фендер, то виж и това:

 

http://east-uk.com/

 

Аз лично си изписах от там Marcus Retro 01, и сега нямам търпение да го получа и пробвам...

Отговорено
Причината е Strings Through Body :)

 

От доста време се каня да го напиша, че имам лош опит по темата, ама все забравям.

 

Вълшебните думички "гриф през тялото" и "струни през тялото" са нож с две остриета ! Имам такъв бас - Шектер, с тия две екстри, и известно време се празнех от кеф какъв дълъг тон има... ама като влязох да записвам с него, такова бучене излезе, че направо.... :hysterical::curse: :curse:

Като свиря бързи пасажи, принципно всеки следващ удар ми спира предния, обаче остава едно ниско басово виене и въртене и особено ако прескачаш струни и някъде не спреш удара както трябва... Та слагах ластици, тиксо, рязахме ниските, разни фокуси да спрем дългите ниски тонове, и в крайна сметка отиде тона ! :offtopic-001:

 

Та ако свириш някакъв лек рок или джаз, с бавни партии, има смисъл да искаш дълъг тон от баса. Но за бърз динамичен рок или метъл - това по-скоро пречи !

Отговорено

Много полезно изказване. Принципно се бях ориентирал към нек-тру като следващ бас в далечно бъдеще, но ето че си имало и недостатъци! :) И неслучайно де, то ако бяха само предимства всички басове щяха да ги правят така :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.