maxim09 Публикувано Юни 3, 2009 Публикувано Юни 3, 2009 Направих дисторшън по публикуваната тук http://irls.narod.ru/unch/distoshn.htm схема. Не съм доволен от компресията му и възможностите му за свирене на сола. Ако нещо по него може да се подобри в тази връзка дайте идеи. Ако имате лесни схеми за начинаещи предложете. Цитирай
bratmito Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 От тези дърти руски схеми не излиза нищо хубаво.Пробвай нещо с операционен усилвател ProCo RAT,DOD 250,MXR Distortion +,Ibanez Tubescreamer и подобни.Всички тея дисторшъни сами по себе си са жив таш*к ако не се включват в добър и по възможност лампов усилвател. Аз лично бих ти препоръчал това .За сега този и SansAMP ми харесват най-много от транзисторните дисторшъни които съм правил (и слушал). Цитирай
liquid_death Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 За руския - няма как да ти хареса... няма как и да има компресия само с 2 стъпала(транзистора). За Др Буугито - страхотен! Най-добрия, но в качествен амп, а и тази разработка е по-нова http://gaussmarkov.net/layouts/drboo/drboo-project.pdf Цитирай
Nikifena Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 Това руското е близо до фъз фейса, но не е в никакъв случай дистър. Далече е от него, а и целта му е съвсем различна от дистъра. Цитирай
ditronix Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 Тия J201 с какво ги заменяте?Аз опитах да ги сменя в една друга схема,но не се получи нищо добро. Цитирай
liquid_death Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 Не ги заменяме, а ги поръчваме от комет Ако имаш въпроси, лс-ни ме Цитирай
maxim09 Отговорено Юни 4, 2009 Автор Отговорено Юни 4, 2009 Правих MRX distortion по следната схема http://www.tonepad.com/getFile.asp?id=115 . C4=0,047 мфа замених с 0,47 мфа за да го подкарам, но е като овердрайв, слабо кривене. Дали кривененето на дадена схема зависи от модел китара, усилвател и при всички случаи трябва да се донастройва. Цитирай
ditronix Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 (Редактирано) Ами аз си пазаря от КОМЕТ горе-долу редовно,но не съм ги срещал в каталога им!На каква цена са горе-долу?Сега пак ще проверя,но съм сигурен,че преди няколко години търсих и там! Редактирано Юни 4, 2009 от ditronix Цитирай
Death Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 И аз ги търсих тези J201 в Комет и на други места,на така и не ги намерих Цитирай
Петьо Бояджиев Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 Правих MRX distortion по следната схема http://www.tonepad.com/getFile.asp?id=115 . C4=0,047 мфа замених с 0,47 мфа за да го подкарам, но е като овердрайв, слабо кривене. Дали кривененето на дадена схема зависи от модел китара, усилвател и при всички случаи трябва да се донастройва. C4 в тая схема има не малко отношение към коефициента на усилване на операционния усилвател, пробвай различни стойности. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Юни 4, 2009 Отговорено Юни 4, 2009 (Редактирано) C4 в тая схема има не малко отношение към коефициента на усилване на операционния усилвател, пробвай различни стойности. C4 няма отношение към коефициента на усилване, а към долната гранична честота на възпроизвеждане. Промяната на стойността естествено оказва влияние на звука - с по-голяма стойност се пропускат повече ниски честоти, което променя спектъра на получения звук. Субективно може да се оцени и като по-плътен, по-тежък звук. Но това е въпрос на лични препочитания. C5 от друга страна определя горната гранична честота на получавания спектър, като по-голяма стойност сваля по-ниско горната граница. Като вариант за експерименти C4 и C5 може да се направят превключваеми, с което да се търси предпочитания звук. Коефициентът на усилване за тази схемичка е (R8+R6+R7)/(R6+R7). За да се получи повече "драйв" R6 може да се намали до 470 ома, Но R7 задължително трябва да е антилогаритмичен, иначе няма да може да се контролира плавно степента на изкривяване. При толкова висок коефициент на усилване се проявяват качествата на операционния усилвател. Замяната на 741 с по-бързи ОУ, например TL071 (не 081...) ще измени съществено звука, особено при максимално усилване. Кое обаче ще е по-желано - само по лична преценка. Редактирано Юни 4, 2009 от Parni_Valjak Цитирай
Петьо Бояджиев Отговорено Юни 5, 2009 Отговорено Юни 5, 2009 Благодаря за пояснението, пак съм се оплескал нещо Цитирай
maxim09 Отговорено Юни 5, 2009 Автор Отговорено Юни 5, 2009 Направих дисторшън по публикуваната тук http://irls.narod.ru/unch/distoshn.htm схема. Не съм доволен от компресията му и възможностите му за свирене на сола. Ако нещо по него може да се подобри в тази връзка дайте идеи. Ако имате лесни схеми за начинаещи предложете. Цитирай
maxim09 Отговорено Юни 5, 2009 Автор Отговорено Юни 5, 2009 Не намерих за R6 470 ома. Смятам към R6 4700 ома да добавя успоредно 3 бр. съпротивления 1800 ома, така да получа R6=532 ома. Дали ще стане така? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Юни 5, 2009 Отговорено Юни 5, 2009 Не е фатално дали е 470 или 532. Може да се постави и тример вместо R6. Той е 47к по схема, но ако се замести с тример 22к+1к, ще може да се отрегулира максималното усилване, което се получава при окъсен R7 (1М/1к=1000). T.e. максималното усилване (драйв) ще се определи от стойността на R6. Може при ниската стойност да се влезе в нестабилна работа на схемата, затова е добре да се регулира с тримера. Като се постигне желаното, се премерва еквивалентната сойност и се замества с постоянен резистор. Трябва да се внимава за стабилна работа в целия обхват на R7. Това без осцилоскоп не го виждам! Защото ако схемата се възбужда (генерира сама някакъв сигнал), няма как да се разбере , а последствията може да са лоши -за всичко след ефекта... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.