soundcare Публикувано Май 8, 2009 Публикувано Май 8, 2009 Доста често се среща .....а аз балъка не знам какво означава това понятие пример : 1. от про тулс 8 Transfuser allows you to create, manipulate, and perform loop- and rhythm-based music in real-time. 2 . от сонар 8 You can add both MIDI and audio effects directly from the Track view. SONAR adds these effects in real-time, preserving your track's original data. Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Май 8, 2009 Отговорено Май 8, 2009 Всеки софтуер си има основено ядро, двигател (engine). "В реално време" е термин обозначаващ връзката между способностите на хардуера (звукова или видео карта в нашия случай) и заявките от софтуера (програма за входно-изходен запис на музика, дигитализирана или изображения). На практика за хардуера няма значение какво е. Просто е дин поток от електричество преобразувано на порции чрез софтуера. Когато всичко това става максимално близко до "реалното време" и реалния хардуер (например приисква ти се звук от синтезатора на пиано, клавесин или тромпет), цялата тази порцедура е добре да се случва без надпис "Чакай малко, че смятам и ще ти го изкарам след малко (време)". Реално можеш да си го представиш така: да речем, че си мулсти-инструменталист и можеш да свириш на барабани, китари, клавир и саксофон. И искаш да изсвириш парче пред публика. Винаги можеш да им изсвириш първо китаарата, после клавира да речем, после барабаните да изтропаш и прочее. Но никои две от тези изпълнения няма да ги направиш в "реално време", освен ако нямаш втори човек (да речем, че той представлява друг хардуер за света на машините) и така трети човек... Ако си представиш, че изсвирваш по една нота на инструмент и взимаш другия инструмент достатъчно бързо и исзвирваш на него хармонизираната с предния инструмент нота, пак физически няма да можеш да го правиш достатъчно бързо, за да не усети публиката как си взел следващия инструмент от аранжимента. Представи си сега, че понякакви неведоми пътища божии успяваш да изсвирваш по около 6 милисекунди от всеки инструмент и мигновено взимаш следващия и изсвирваш пак 6 милисекунди и така като ги завъртиш и 4-те (барабани, китари, клавир и саксофон) ще можем да кажем, че успяваш да изсвириш произведението в реално време САМ. Има се предвид, че инертността на слуха в средностатистическо ухо е в рамките на около 30 милисекунди. За компютърния свят мисля, че бяха около 0,1 милисекунди, но зависи колко броя ядра има компа (процесора) и как е разпределена работата между тях с адресираните (насочените порции) части от оперативната памет (способността на супермена-човек-изпълнител от примера да "превключва" от един инструмент на друг). Друг е въпросът, че това което ние възприемаме като време, машините в сегашният им стадий на развитие няма да могат да възприемат, също както ние не можем да възприемем, че времето като величина е обвързанос движението, но отвъд това има много други време-та, а не времена. Цитирай
soundcare Отговорено Май 8, 2009 Автор Отговорено Май 8, 2009 ЕВАЛА Kurt Uvash Отговора е супер ... ...днес се опитаха да ми го обяснят,но човека който се опита не беше го възприел,а наизостил.... Евала пак .... Цитирай
Mike_MnD Отговорено Май 10, 2009 Отговорено Май 10, 2009 И аз едно благодарско да ударя, че въпреки че имах представа какво е свирене в реално време, горният отговор ми донесе още интересни знания и теми за мислене. Цитирай
Jordan_J Отговорено Май 10, 2009 Отговорено Май 10, 2009 ... цялата тази порцедура е добре да се случва без надпис "Чакай малко, че смятам и ще ти го изкарам след малко (време)" ... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.