ludmata Отговорено Май 8, 2009 Автор Отговорено Май 8, 2009 Идеята ми е да го направа с ди бокс за към пулта (балансиран изход) и нормални изходи за към усливателя за кабинетите Цитирай
ludmata Отговорено Май 8, 2009 Автор Отговорено Май 8, 2009 Както и да е мисля, че те разбрах за какво говориш, просто там където четох дават повторителя като отделен stage и оттам объркването Ето схемката със корекцията в захранването: За траф необходим ли е при тази конфигурация или просто е добре да се сложи откъм безопастност (галванично разделяне)? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 8, 2009 Отговорено Май 8, 2009 Идеята ми е да го направа с ди бокс за към пулта (балансиран изход) и нормални изходи за към усливателя за кабинетите Намираш качествен линеен трансформатор и го слагаш в изхода. Това е всичко, което е необходимо за галваническото разделяне, защото изхода е нискоомен, т.е. при правилен избор няма да са необходими допълнителни елементи (освен тези, необходими за правилната честотна и фазова характеристика на трансформаторчето, все пак е индуктивно). Лошата новина е, че струва доста пари. Но качествените DI boxes са именно с такива. Ако е необходим само симетричен изход(балансиран), без галванично разделяне, което в действителност спокойно може да свърши работа в този случай, може да се релизира по електронен път. Пак само с лампи ! Един вариант е да се повтори крайното стъпало и да се превърне в инвертор (-180deg). Изходите се взимат от единия и другия катод .... Най-напред направи захранването и предусилвателя, после можеда се добави останалото. При механичното конструиране се предвиждат предварително местата и обемите за допълнителните компоненти, не се забравя и осигуряването на захранване с необходимите параметри. Конструирането е трънлива работа, защото както споменах за печатната платка, трябва да се съобразяват много неща - електромагнитни полета, взаимни влияния, малко термодинамика (все пак имаме отделяне на малко топлина) и редица други условности, които не се отразяват при "принципната схема". Тя и затова се нарича "принципна". Цитирай
ludmata Отговорено Май 8, 2009 Автор Отговорено Май 8, 2009 Прав си за печатната платка. Знам, че трафовете на захранването трябва да не си пречар тоест, трябва да се сложат не успоредно, а перпендикулярно, за останалите неща не знам много. Засега смятам да го направя на модули: тонконтрол, лампи, захранване и т.н. Като замисля лейоута ще го кача и него За екстрите ще са по нататъка, че сега ще се ошушкам заради возилото и не знам как ще я карам този месец Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 8, 2009 Отговорено Май 8, 2009 Прав си за печатната платка. Знам, че трафовете на захранването трябва да не си пречар тоест, трябва да се сложат не успоредно, а перпендикулярно (на сигналните трансформатори - изходящ, междустъпален, микрофонен, ЛИНЕЕН...а не помежду си!), за останалите неща не знам много. Засега смятам да го направя на модули: тонконтрол, лампи, захранване и т.н. Като замисля лейоута ще го кача и него За екстрите ще са по нататъка, че сега ще се ошушкам заради возилото и не знам как ще я карам този месец Кризата не си поплюва, а има още какво да се случва... Цитирай
ludmata Отговорено Май 8, 2009 Автор Отговорено Май 8, 2009 (Редактирано) Така да видим и захранването сега: Каза за отопление 12.6V х 0.15A за отопление правят 1.89W за лампа, значи 3.8 за двете. Анодните каза 0.03А (3мА), значи 250V по 0.06 за двете правят 15W, тоест два 20VA трафа ще свършат работа. За бушон гледам 0.4А ще свърши работа - двете отопления и анодните токове правят 0.36А следователно съм малко на границата, така че може и малко по голям. Довечера ще направя едно принципно захранване да видим. На отоплението задължително ли трябва да е 12.6? Може ли да използвам нормален траф за това или тороидални? Всъщност колко ще излезе ако го поръчам? Едит: Всъщност ако изправя 220 волта, би трябвало да получа към 300 волта, което променя малко горните сметки? Редактирано Май 8, 2009 от ludmata Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 8, 2009 Отговорено Май 8, 2009 Така да видим и захранването сега: Каза за отопление 12.6V х 0.15A за отопление правят 1.89W за лампа, значи 3.8 за двете. Анодните каза 0.003А (3мА), значи 250V по 0.006 за двете правят 1,5W, тоест два 2,0VA трафа ще свършат работа. За бушон гледам 0.04А ще свърши работа - двете отопления и анодните токове правят 0.036А следователно съм малко на границата, така че може и малко по голям (0,1А е стандартен и се намира). Довечера ще направя едно принципно захранване да видим. На отоплението задължително ли трябва да е 12.6? (Може и 12.00)Може ли да използвам нормален траф за това или тороидални? Всъщност колко ще излезе ако го поръчам? Мисля че има някакви на пловдиската фирма ANG, които отговарят на изискванията (отопление за две лампбета и анодно), трябва да се попита. Едит: Всъщност ако изправя 220 волта, би трябвало да получа към 300 волта, което променя малко горните сметки? Цитирай
ludmata Отговорено Май 8, 2009 Автор Отговорено Май 8, 2009 (Редактирано) Уф колко съм зле милиампер е 10 на минус трета А за отоплението в деиташита пише 12.6 волта сериино, а тези 12.6 волта мога точно да ги изкарам от изправени 9 AC Редактирано Май 8, 2009 от ludmata Цитирай
bir4o Отговорено Май 8, 2009 Отговорено Май 8, 2009 Може ли да използвам нормален траф за това или тороидални? Всъщност колко ще излезе ако го поръчам? Лично на мен именно Parni_Valjak ми навива захранващи и изходни - питай го на л.с. колко ? Поне ще знаеш че ще са на ниво . Цитирай
ludmata Отговорено Май 9, 2009 Автор Отговорено Май 9, 2009 (Редактирано) Taка след усилен умствен труд сътворих това за захранване: Главно гледах от две схеми от нета: тази и една друга дето взех идеята за шунтиращите кондензатори. Има няколко неща които ме притесняват: 1. RC филтрите - Изчислил съм резисторите така, че при 6 милиампера напрежението да е 250V, при начално 300V. Хубаво, чел съм трябва да се изчисли рц филтър, който да филтрира 100Hz (честотата на захр. напрежение по 2), но на другото захранване въобще не излиза така, изглежда все едно са взети случайни стойности... Според мене 100Хз биха се филтрираli от R180,C8.8uF (няма такъм, значи 10uF) за първия филтър... Явно не се прави така... Добре какви стоиности да взема за кондензаторите. 2. Какъв тип да са шунтиращите кондензатори? 3. Правилно ли съм навързал отопленията, в деиташита на 12ах7 пиши при 12 волта да се вържат последователно, така съм и направил. Там пак стои и въпросът за кондензаторите. 4. На доста места пише да се използват отделни диоди вместо цял бридж и те също да се шунтират 100нФ. Нужно ли е? 5. Искам да добавя и bleeding резистор, с цел при изкл. на захр. да източи кондензаторите. Къде да го сложа на края на схемата, или по един след всеки капацитет? Ба колкото повече чета, толкоз повече почвам да не разбирам Редактирано Май 9, 2009 от ludmata Цитирай
Fender_str Отговорено Май 9, 2009 Отговорено Май 9, 2009 Така лично на мен схемата ми изглежда ок! Един съвет само сложи ключ между двата трафа за да може да включваш високото напрежение последно и да го изключваш първо За греца на високото използвай бързи диоди шунтирани с кондензатори по 100нф за отоплението няма нужда. Другото е ок Цитирай
Nikifena Отговорено Май 9, 2009 Отговорено Май 9, 2009 Така конструирано захранването ще работи без проблем, но ми се вижда прекалено подсигурено, което се изразява като паричен разход заради сравнително високата себестойност на 400 или 450 волтовите кондензатори. Захранването за отоплението щом ще го правиш ДЦ можеш да сложиш на греца паралелно на 4те крачета ако е кръгъл по 1 кондензатор 10нф керамичен. Освен това мисля, че ще е добре да ползваш стабилизатор на 12 волта - 7812 или LM318 - избери си. Схемата с него е следната - грец, кондер от 4700уФ паралелно 100нф (на вима), изправител, 100уФ паралелно с 100нф (вима) Това ми се вижда добро решение на мен. блиидинг резистори сложи на всички високоволтови кондензатори в захранването. В твоя случай С6,3,4,5. Използвай нещо от рода на 300-500к Те ще ти свалят напрежението в кондерите след спиране на преампа. Това е важно най-вече за да не останат заредени кондерите и като го ремонтираш да не светнеш Цитирай
ludmata Отговорено Май 9, 2009 Автор Отговорено Май 9, 2009 Мда, може да сложа един изправител за отоплението, но там си минава бая ток 0.3А за двете ламби, следователно ще му трябва и радиатор и става дълга и широка. За блидинг резисторите значи правилно съм си мислил За там мислих да сложа един резистор който да свали до 12.6, ако е на 12 волта трафа, щото изправено дава 15 и нещо. Абе то това захранване го правя с цел да може да го ползвам и за други проекти ако от тоя не стане, пък нали има една поговорка, че захранването е най важното в усилвателя. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Май 9, 2009 Отговорено Май 9, 2009 Taка след усилен умствен труд сътворих това за захранване: Главно гледах от две схеми от нета: тази и една друга дето взех идеята за шунтиращите кондензатори. Има няколко неща които ме притесняват: 1. RC филтрите - Изчислил съм резисторите така, че при 6 милиампера напрежението да е 250V, при начално 300V. Хубаво, чел съм трябва да се изчисли рц филтър, който да филтрира 100Hz (честотата на захр. напрежение по 2), но на другото захранване въобще не излиза така, изглежда все едно са взети случайни стойности... Според мене 100Хз биха се филтрираli от R180,C8.8uF (няма такъм, значи 10uF) за първия филтър... Явно не се прави така( Позна )... Добре какви стоиности да взема за кондензаторите. Изборът е колкото по-големи толкова по-добре, но има ограничения в зарядните токове, така че трябва още малко четене . Не чети за филтри изобщо, а за изглаждащи филтри в захранване. Колкото има общи основи, толкова има и съществени разлики (видът математика е малко по-различен - не само честотна област, а и преходни процеси (диференциално смятане...) Това което си предвидил, ще върши повече от необходимото. 2. Какъв тип да са шунтиращите кондензатори? Никакъв. Увличането по препоръки на хора които не са наясно кое за какво е обикновенно не води до успех. Елементарното запознаване с импедансната характеристика на електролитите и тази на 100nF води до интересни резултати. Дори на 20kHz импедансът на 100-те нанофарада е с порядък по-висок от този на електролитите. (Затова и на посочената от теб схема НЯМА шунтиращи кондензатори, въпреки че е от ценен HI-FI производител.) Прилагането на този метод прилича на баснята за жабата дето искала да я подковат, ама не била кон. Подобни шунтирания се прилагат в друг тип схемотехника, Цифрови схеми, ВисокоЧестотни схеми, там където има полза от това. Няма да коментирам повече, защото ще трабва пак много да пиша, а пък литература бол... 3. Правилно ли съм навързал отопленията, в деиташита на 12ах7 пиши при 12 волта да се вържат последователно, така съм и направил. Там пак стои и въпросът за кондензаторите. Принципно е така, но пак трябва да се имат предвид преходните процеси и да не се прекалява. Не е зле да се поставят буферни резистори с малки стойности, които да ограничават протичането на силни зарядни токове, и на силни токове в отопленията при първоначално включване. Отопленията са твърде нискоомни в студено състояние и отпленията гърмят най-много при преходните процеси. Поставянето на стабилизатор в натурален вид не е препоръчително пак поради посочените причини. Ако се използва плавно повдигащо се захранване, тогава да, стабилизатор е полезен, но няма как да стане с 12 волтов. Освен това има смисъл само ако изправеното напрежение е по-високо, толкова, че да не пада при пулсациите под 3-5 волта + изходното (~12 волта). Това може да се определи само с осцилоскоп, защото обикновенните уредчета мерят някаква средна стойност, която не отговаря на минимумите на пулсациите. 4. На доста места пише да се използват отделни диоди вместо цял бридж (НЕ).и те също да се шунтират 100нФ(Това може, за избягванв на смущения от мрежата, главно кросмодулация и импулсни смущения от ключови захранвания.). Нужно ли е? 5. Искам да добавя и bleeding резистор, с цел при изкл. на захр. да източи кондензаторите. Къде да го сложа на края на схемата, или по един след всеки капацитет? На първия електролит. Другите ще се разредят през серийните резистори от фитъра. Ба колкото повече чета, толкоз повече почвам да не разбирам Цитирай
Nikifena Отговорено Май 11, 2009 Отговорено Май 11, 2009 (Редактирано) Разгледай това решение за получаване на 12.6 волта с 7812 изправител http://www.tube-town.net/diy/lov/lov-power-eng.html Може би с поставянето на NTC термистор в захранването на отоплението ще се оправи проблемът със софт старта. Редактирано Май 11, 2009 от Nikifena Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.