soundburger Публикувано Май 4, 2009 Публикувано Май 4, 2009 (Редактирано) поредната”направи си сам” маркетингова стратегия и практика,развита в старни с повече опит... моделът е ; компилация на артисти от 1 стил,с 1 таргет група,но от различни региони. Пример; 1cd –bg hardcore 2cd-balkan hardcore 3cd-europe hardcore участниците правят равни капиталови вноски и получават равни дялове цд-та. Всеки разпространява и продава в своя регион.по списания,радиа,концерти- Както намери за добре........ Редактирано Май 8, 2009 от eL_NinYo Цитирай
fLiSk Отговорено Май 4, 2009 Отговорено Май 4, 2009 Това между другото е модел, който доста групи от хардкор/пънк/ска сцената използваха, дори и в БГ доста успешно. Въпроса е доколко върви това с днешната възможност да дръпнеш нещо когато си искаш от нета и с отдръпването на хората от дисковете и другите физически форма на музика (заемат повече място, по трудно се съхраняват, по-капризни са). По-скоро, в наши дни се съмнявам че такава компилация може да има добър резултат финансово за някоя малка група. Като по-евтин начин за промоция (тъй като обикновено групите делят разходите) никак не е зле. Цитирай
soundburger Отговорено Май 4, 2009 Автор Отговорено Май 4, 2009 (Редактирано) финансовият резултат може да бъде 20 годишна успешна кариера,ако маркетинговите показатели са ок.дори да ги подарявате цд -тата... % фира има във всеки бизнесс. Редактирано Май 8, 2009 от eL_NinYo Цитирай
Бицев Отговорено Май 4, 2009 Отговорено Май 4, 2009 Вариант на модела (та и агнето да е сито, и вълкът - цял): Намира се спонсор на компилацията - международна фирма / бранд с регионални амбиции и стратегия за дадения регион. Тогава спонсорът ги подарява на публиката (например срещу техните данни, за да ги бомбардира после със спам за своите продукти; или като безплатен подарък / добавка към закупен продукт в някоя пормоция). Той заплаща всички разходи по производството на дисковете и неголяма сума на всеки артист за неизключителните права (ограничени само до тази кампания) - от бездруго тлъстия си маркетингов бюджет. Артистите финансират единствено записа си (което без друго често правят; трудно е да се уеднаквят финансови условияза всяка банда и различни студия). Публиката получава приятен подарък и възможност да научи за някои досега непознати артисти / групи. Спонсорът получава имидж на 'добрия дядо Коледа' и армия от зарибени потенциални клиенти с конкретни имена и адреси. Артистите получават широко безплатно разпорстранение до публика, която иначе не биха достигнали; плюс някой лев за по бира (от неексклузивните права); плюс гъдела да си видят името редом с добри банди и прочута търговска марка. ... "И всички заживели дълго и щастливо, и се усмихвали доволно..." - - - - Вариант на варианта: вместо (или успоредно с) диска, се прави серия от сборни концерти из региона, в които всеки участник получава хонорар и шанса да продаде някакви бройки от самостоятелен (не компилационен) албум на място на публиката, също и някакъв мърчандайз (плакати, тениски и пр. високо ценени от феновете безсмислици). Публиката и спонсорът получават същите блага както горе, плюс неповторимия ефект на живата проява. - - - - Вариант за дигиталните медии (щом един безплатен диск заема толкова място, че няма къде да си го прибереш): Вместо диск, компилационният албум се продава на iTunes, Amazon и подобни сайтове по техните безбожни цени. Спонсорът го прави безплатен за целевата си аудитория като плаща на iTunes и Amazon в аванс, а раздава на публиката код (ваучери) за безплатно източване срещу участие във викторини, он-лайн поръчки за пордукта си и адреси/телефони на масите. Артистите получават обичайния дял който тези сайтове изплащат от всеки даунлоуд. Всичко останало остава в сила. = = = = = Това е правено преди и другаде. Има ли примери от България (или с участието на български артисти)? Кой се наема да стартира такава схема? Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 Всеки разпространява и продава в своя регион.по списания,радиа,концерти-Както намери за добре... Че ние тва го минахме още 2000-2001-ва... и без компилации. На записвачки изпичахме по 10-тина диска всеки и по 5-6 лв. има такива бланк дискове, бели отгоре. Едно печатче ефектно черно-бяло и заспива. Кви пазари разправяш, кви пет лева. така хората правят от поне едно 10 години. Цитирай
Бицев Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 ^ ^ @Kurt_Uvash : Не сте го правили през 2001. И досега не го правите. Не става дума за същото! Разпространението на малки количества дискове чрез пордажби на концерти е наистина старо, но и сега пълноправно поточе от приходи. Не пречи да се съчетае и включи в обсъждания тук бизнес модел. Но става въпрос за съвсем друго. Съвсем, съвсем друго. (Вж. предния ми отговор). Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 A, точно това сме го правили. Че даже и на касетки отпреди тва с двукасетъчен касетофон, ма тва вече беше за тръпката кат лапетии. Звукозаписен бизнес, кво знайш дълбокия прованс кви изобретателни чавета има. Цитирай
Бицев Отговорено Май 5, 2009 Отговорено Май 5, 2009 (Редактирано) A, точно това сме го правили. Че даже и на касетки отпреди тва с двукасетъчен касетофон, ма тва вече беше за тръпката кат лапетии. Звукозаписен бизнес, кво знайш дълбокия прованс кви изобретателни чавета има. Добре - правили сте го. Печелиш! (Ти си малко като чукчата от Съюза на Писателите - не обичаш много да четеш, само да пишеш). Я тогава, щом сте го правили, да ми разкажеш някои неща (за един поне от тези многобройни проекти): 1. За коя територия говорим? Щото темата, забележи, е за териториални компилации. Откъде бяха изпълнителите? Къде беше публиката? 2. Колко банди участваха в компилацията на една касетка? Собствен 'албум' не се брои, това е за друга тема. Тази е (моеш да провериш по-горе) - за компилации. 3. Кой ви беше спонсор? Щото обсъждаме конкретен бизнес- (извинявай за мръсната дума) модел, не става въпрос за записи за кеф да ги слуша братовчед ми и кучето му. Каква реклама ви направи спонсора и коя беше неговата целева аудитория? Тя съвпадаше ли с вашата? 4. След успеха на кампанията (не се съмнявам, че е била успешна) - какви бяха следващите стъпки? Кой от участниците в компилацията продължи със същия спонсор? Кой си намери, в резултат на акцията, нов спонсор? Кой сключи договор с лейбъл за самостоятелен албум? Кой направи концертно турне извън територията от точка (1)? Други следващи стъпки? Наистина,малко съм назад, като съм живял другаде толкова време - много неща съм изпуснал - ще ми е много интересно да науча горните подробности. Или говорим за различни неща? На различни планети и по различни телефони? Редактирано Май 5, 2009 от Бицев Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 6, 2009 Отговорено Май 6, 2009 Наистина,малко съм назад, като съм живял другаде толкова време - много неща съм изпусналВярно си е,пишеш грамотно и си в час .Тенденцията в БГ е лумпенизиране на населението Цитирай
LUI THE GREAT Отговорено Май 10, 2009 Отговорено Май 10, 2009 По кое радио пускат хардкор,бре,чичка? Цитирай
Бицев Отговорено Май 10, 2009 Отговорено Май 10, 2009 ^ Авторът на темата, мисля, говореше за компилация от произволен стил - и даде 'хардкор' само като пример. А кое радио пуска хардкор - би трябвало да отговорят онези, които слушат хардкор. Феновете на жанра сигурно знаят къде се пуска. Смътно подозирам, че не е по 'Христо Ботев' (аз самия не слушам нито точно таямузика, нито кой-знае-колко радио - та не мога да помогна). Но идеята (и развития от нея бизнес-модел) биха позволили коя да е музика да се чуе малко повече, отколкото се чува засега. Не е изключено и на хардкор-а да помогне за малко повече публичност. Някой опитвал ли е? . Цитирай
Бицев Отговорено Май 10, 2009 Отговорено Май 10, 2009 ^ ^ Сетих се за нещо: не е лошо преди да зададеш въпрос тук, да опиташ сам да намериш отговора. Ще ти открия една тайна: има един страхотен сайт, казва се Гугъл (сигурно не си го чувал) - намира се на www.google.com и знае отговоите на какви ли не въпроси. Винаги питай първо него, после форума. Ето какво намерих аз, дето даже не се интересувам от хардкор. Ако знаеш какво търсиш, ще намериш и повече. Погледни и тук за още някои отговори. На слука и приятно слушане! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.