Jump to content
Българският форум за музиканти

Практически съвет за връзка между Di-box и проста аудио карта


Recommended Posts

Привет на всички, имам следния проблем. Имам бас, пасивен DI-box и домашно PC със непретенциозна вградена аудио карта. Искам да използвам DI-box-a между баса и компютъра и се чудя как точно да си направя кабела. От бокса имам XLR балансиран изход. Аудио картата има mic in и line in. Проблема ми е, че не знам тези входове дали са моно или стерео, кой от тях да използвам и как точно да сглобя подходящ кабел. От постове във форума се докопах до информацията, че "пасивният Di-box по традиция се свързва към микрофонен вход", но си мисля, че става дума за балансиран такъв, на смесителен пулт. За моя случай не намирам конкретна информация. Та възможно най-накратко въпросът ми е - кой пин на XLR към коя част от TRS жака трябва да се свърже, за да се постигне желаният ефект?

 

Благодаря за вниманието!

Марин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RANE AN110 е сериозна, но само тангира към посочения проблем.

Марински, без данните на двете устройства, които искаш да свържеш, ще има само докадки. Все пак, ще се опитам да дам основните положения, дано са ти от полза.

1. DI-box-ът може да бъде с трансформатор и без. Последното трудно може да се нарече DI-box въобще, но понеже е често срещан, не може да се пренебрегне. Има рзлични "пинизи" при конфигурирането на изходната част на DI-box-а, но в общи линии са два типа.

На XLR-а pin1 винаги е екран/маса/земя/нула. Но не е същата като на корпуса на куплунга, разделени са. Тук може да ти помогне линкът към RANE.

На XLR-а pin2 трябва да е "положителният" извод, т.е. този във фаза с оригиналния сигнал.

На XLR-а pin3 трябва да е "отрицателният" извод, т.е. този във противофаза с оригиналния сигнал.

Свързването на двата основни типа изходни конфигурации се различава по това, че при трансформаторната, 3-ти крак се свързва на SLEEVE/маса на изходния жак. При другия вариант обикновенно, но не винаги не се свързва въобще.

2. Входната част на евтините звукови карти има следните входове:

-Микрофонен, който е моно, с невисока чувствителност, понеже е за електретен микрофон, и най-важното - от него по сигналния проводник/активния се подават 5 волта постоянно напрежение през резистор за захранване на електретния микрофон. Този вход не може да се ползва коректно нито с динамичен микрофон, нито с трансформатерен DI-box. Обяснявал съм го много пъти във форума, сега ще го пропусна.

Може да се използва по принцип, но с "custom"решения, което не знам дали е това, което търсиш.

-Линеен, който е СТЕРЕО, със сравнително ниска чувствителност, за сигнал от източници с ниво 0.1...1 волт. Не винаги е ясно доколко различните карти позволяват едната или другата граница.

Това е нормалният вход за свързване на трансформаторен изход, но от DI-box-а и чувствителността на звуковата карта зависи дали ще може да се постигне задоволително ниво на сигнала.

Особеното тук е свързването на стерео жакчето към DI-box-а.

--Ако картата ще се използва в моно режим, трябва да се използва или TIP или RING, не заедно, за активния положителен сигнал от XLR-а - pin2. Тук вече има значение софтът който се използва и възможностите на картата за "routing"/пренасочване и комутация на отделните канали, за да се използват отделните канали за подадения сигнал.

--Ако картата ще се използва в псевдостерео режим, трябва да се използва TIP и RING, свързани заедно, за активния положителен сигнал от XLR-а - pin2. Тук вече значението на софта, който се използва е по-маловажно, но ще се подава сигнала на двата канала (L,R) и може да се загуби възможността за ползване на допустимите канали ( стават два пъти по-малко). Но пък от друга страна, при смесване се повишава отношението сигнал/шум с 6 dB.

Остана накрая свързването на 3-ти и 1-ви крак на XLR-а. Тук вече трябва да се експериментира, защото неяснотата относно данните и параметрите на двете устройства - DI-box-а и картата ще окаже своето влияние. Нормално би било и двата пина да се свържат заедно към sleeve/маса на жакчето към картата. Има случаи, обаче, на паразитни свързвания, довеждащи до така наречените "ground loops"/земни вериги(кръгове), които са причина за брум, обикновенно с честотата на мрежовото напрежение. Компютрите са "а-звукови" създания, при които маса и корпус по закон са на едно, и са отвратителни за оправяне на тези проблеми. Обикновенно се прибягва до по-сложни решения, едно от които са по-скъпите звукови карти, при които са въведени необходимите мерки за елиминиране на подобни проблеми.

 

Не знам дали всичко написано ще се смели лесно и бързо, но както се казва "не стреляйте по пианиста, той толкова може" :icon_shithappens: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

@npokonu, благодаря, това бях го намирал и преди във форума, не знам защо не е пиннато някъде. Обаче, както Валяка каза, не отговаря конкретно на въпросите ми. Там хората с две думи казват, че балансирано и небалансирано оборудване са несъвместими.

 

@Parni_Valjak, най-малко по теб ще стрелям, за пореден път ми помагаш и то с доста обширно обяснение. Благодаря ти! В интерес на продължаване на темата ще дам още подробности за устройствата, които се опитвам да свържа.

 

1. Di box-a e този: Radial Engineering JDI

- има трансформатор, то всъщност с трансформатора почти се изчерпва съдържанието на кутийката :)

- има polarity switch, който мисля, че разменя 2 и 3 извод на XLR-а

- има и ground lift превключвател, с който предполагам че ще преодолея проблема с ground loops

 

2. Относно картата изрових следната информация:

-чипа, на който е базирана е AD1986A: AC97 2.3 and HD Audio SoundMAX audio codec w/jack sensing

-линк към data sheet-a

-блокова схема (в дейта шийта е по-голяма и лесно четима):

232143177AD1986A_FBL.gif

 

И така, стигам до извода, че трябва да свържа пин 2 от XLR-a едновременно към tip и към ring на TRS жака, за да изпозлзвам псевдостерео режим, а 1 и 3 да свържа към оплетката, която да свържа за sleeve на TRS жака. Тоест ще стане и с моно кабел. Бъркам ли някъде?

 

Поздрави!

Марин

 

едит: пропуснах да спомена, че явно ще трябва да използвам line in.

Редактирано от MaPuHcKu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марински, ситуацията е как да комбинираме Мерцедес с Москвич. ;)

Radial е сериозна фирма, и този модел е добър. Само Jensen-а отделно струва много $. Качествен, един от най-добрите.

Но! Аз лично не бих използвал директно китара/бас в JDI (както и в коя да е друга пасивна DI-box). Защо? Ето:

The JDI input features a high 10kOhm input impedance for minimal loading. This makes the JDI ideal for interface with all instruments.

Да ама не, както казва един известен 90-годишен журналист. Ако баса ти е активен - ОК, няма проблем. Но всички пасивни електрифицирани инструменти, които са с индуктивни преобразуватели (адаптери), са с много високо вътрешно съпротивление - от 250Кома нагоре. Когато се натоварят с 10К входен импеданс на JDI, честотната им характеристика (респективно "саунд"-а), се влошава. Понякога твърде много. Е, личното мнение е най-важно, може и да приемеш промените. Пробвай, и дай отчет какво се получава.

Що се отнася до разсъжденията ти за свързването - правилни са.

 

А, каква е идеята за употреба на DI box? Ако е за връзка от комбо/преамп към компютер - да, става идеално. Но за инструмент - преамп , активен DI box или Guitar Matching Unit са по-добро решение. Още повече, че обработката на звука при директно вкарване с DI box в PC е меко казано калпава. Един предусилвател, с интелигентно конструирани възможности за контрол на параметрите на звука е без конкуренция. А ако и тогава има проблеми с ground loops, DI box-ът ще реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даам, ситуацията с Мерцедеса и Москвича наистина е налице. Все още не съм пробвал да свържа нещата, но ще ти кажа защо искам да го направя. От доста време чета из форума какво чудо са това DI-боксовете, как разни колеги си помагат при записа директно в компютър с такива устройства и т.н. Винаги се споменава съгласуването на импеданс, както и разликата между входното съпротивление на разните звукови карти и изходното съпротивление на китарите примерно. Към момента аз си свиря вкъщи директно в лайн-ин-а на въпросната аудио карта и постигам задоволителни резултати. Не записвам, но слушам звука който излиза през колонките. Стига ми да си репетирам. След доста четене обаче все още не мога да си отоговоря дали и как точно ще се подобри звука ми ако използвам DI-box, така че в края на краищата реших да пробвам с директен A-B тест. Слушам без бокс, слушам със и разбирам върши ли ми работа или не. Но понеже не предполагам, че някой би направил балансиран вход на подобна аудио карта изпаднах в дилемата с кабела.

 

Относно апаратурата - баса е активен Warwick, нямам намерение да свързвам никакви преампове и кубета, просто бас->ди бокс->карта. Ако в действителност чуя нещо, което ми хареса може и да пробвам да включа едно уауа преди ди-бокса :)

 

Поздрави,

Марин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти се занимава да поиш, мога да ти пратя схемка на непретенциозно устройство с операционни усилватели, които ще ти свърши идеална работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.