Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Имам предвид тия - баритон, тенор бас, може ли някой по разбиращ да ми обясни какво представляват, че в нета само пише от колко до колко херца е звука им, и ако може жив пример :icon_shithappens:

Отговорено

photo-1130.JPG

 

Мъжките гласове са бас, баритон и тенор, като бас е най-ниският, след това баритон и най-висок е тенор. Определят се от гласовия диапазон, но и от тембъра.

 

бас ->

баритон -> http://www.youtube.com/watch?v=onm7M-XsGYI

тенор -> http://www.youtube.com/watch?v=maHETHBi10w...feature=related

Отговорено (Редактирано)

Певческите гласове биват високи, средни и ниски.

Към високите женски гласове спадат колоратурен, лиричен и драматичен сопран. Средният женски глас се нарича мецосопран, а ниският - алт.

Високият мъжки глас бива лиричен и драматичен тенор, средният се нарича баритон, а ниският - бас.

 

Ето и няколко имена на български оперни певци, добили голямо признание у нас и в чужбина:

 

Борис Христов - бас

Асен Селимски - баритон

Никола Николов - тенор

Катя Попова - лиричен сопран

Юлия Винер - драматичен сопран

Илка Попова - мецосопран

...

Редактирано от savov
Отговорено (Редактирано)

Ето и по-подробна класификация на видовете певчески гласове:

 

СОПРАНИ:

Колоратурен

Лиричен

Спинтов

Драматичен

 

Мецосопраните биват висок и нисък.

 

Някои наричат ниския женски глас контраалто вместо алт.

 

ТЕНОРИ:

Алтино

Лиричен

Драматичен

Лирико-драматичен

Буфо

 

БАРИТОНИ: Лиричен и драматичен

 

БАС:

лиричен(кантанте)

бас-баритон

централен бас

октавист

бас-буфо

----------------------------------------------

 

Уточняването на точния преход е един от основните белези за определяне на вида на гласа.

Редактирано от savov
Отговорено

не виждам смисъл да се прави важна тема за нещо, с което в общи линии всеки е наясно

 

според мен обаче тембъра е значително по-определящ отколкото диапазона, не за друго а защото едва ли има хора, които са закопани само в един диапазон, примерно един тенор може да вземе и тонове, които се намират във високата част на сопрано диапазона

Отговорено
според мен обаче тембъра е значително по-определящ отколкото диапазона, не за друго а защото едва ли има хора, които са закопани само в един диапазон, примерно един тенор може да вземе и тонове, които се намират във високата част на сопрано диапазона

 

Тембърът разбира се, също е един от основните и важни фактори, които помагат за определянето на гласа.

Много често обаче тембърът подвежда. Например при по-лек тембър либсват височини, а може да се срещне и по-тъмен тембър с ограничени низини. В такива случаи преходните тонове са от решаващо значение. Надблюдава се и къде гласът отива нагоре-надолу с по-голяма лекота и...

 

Иначе съществуват и т.н. междинни гласове.

Отговорено

а как би определил глас който покрива всичко от бас до сопрано без 2-3 полутона от всяка страна, звучи средно между баритон и тенор в по-голямата част от диапазона си?

Отговорено
а как би определил глас който покрива всичко от бас до сопрано без 2-3 полутона от всяка страна, звучи средно между баритон и тенор в по-голямата част от диапазона си?

 

 

ФЕНОМЕН! :)

Отговорено

въпроса беше сериозен, а и не е чак толкова феноменално, много хора имат голям диапазон, въпроса е до колко им се отдава да пеят :)

Отговорено
въпроса беше сериозен, а и не е чак толкова феноменално, много хора имат голям диапазон, въпроса е до колко им се отдава да пеят :)

 

ОК

 

Все пак говорим за т.н. певчески глас, който няма общо с обемът за който предполагам говориш.

Искам да кажа, че когато става дума за диапазон на гласа - има се в предвид чистото и качествено пеене...в смисъл, че не се включват фалцетите, крещенето, преобладаващия топъл въздух в най-ниските тонове и...не говоря за обем на звуците, които човек може да възпроизведе.

Иначе съм сигурен, че има хора, притежаващи завидни качества и умения в тия области...

 

Мога само да допълня, че т.н. диапазон на гласа се увеличава с повечко работа и време.

Отговорено

значи пътво да кажа, че не съм професионален певец, принципно свиря на китара, а пеенето ми е нещо като хоби, и преди известно време ходих на уроци към година

 

действително диапазона ми се разшири, в началото едвам взимах Ми-то което е 6-та струна на китара, в последствие успях да сляза до Си, но за съжаление не го взимам с пълен глас, доколкото знам това е възможно само при доста силни баси, в горната част успях да кача сравнително повече, най-вече че успях да изработя сравнително прилично звучащ миксет, с който успях да заменя по-голямата част от фалцета, който определено не бих ползвал за пеене като основен глас, по скоро като некое тънко и ненатрапващо хармонизирано бек вокалче

 

та след около година мъки чистия ми глас беше около 2.5 октави, и още около октава миксет, тоест към 3.5 октави полезен диапазон, а с разни скимтенета 4 октави ги задминавам без проблеми, но тва вече не е глас, поне не и когато излиза от моето гърло

 

само че файдата от голям диапазон е никаква, даже по-скоро видях доста пречки, като за начало музикалния ми слух не е чак толкова развит колкото ми се ще, а и съм свикнал да свиря на инструменти с фиксирани позиции, и ми идва малко неестествено да заковавам точно всички тонове, особено когато интервалите между тях са големи

 

широк диапазон се отработва много по трудно - поради простата причина, че има много повече място за покриване, и се работи в съвсем друга пропорция

 

т.е. аз съм жив и ходещ пример за глас със голям диапазон, но за съжаление недостатъчно добри певчески умения (по собствена преценка)

 

има и много хора с още по-голям диапазон, и завидни умения, човекът, който често давам за пример - даниел гилденлоу, с над 4 октави глас, и перфектен перформънс дори и на живо

Отговорено

По принцип, при мъжките гласове, класификацията в общи линии касае ГРЪДНИЯ глас.

Главови регистри, миксове и фалцети всеки мъж има, и заено с тях диапазонът му е много по-широк, но това не променя класификацията на гласа му, а и всички тези трикове на пеене, макар и да са ефектни, не са приложими навсякъде, а и не стават винаги(зависи от моментно състояние, тонус и т.н.).

На практика едва ли има мъж, който да пее наистина добре в повече от 2 до 3 октави, без да започва да звучи "твърде специфично". Класификациите са измислени за оперно и църковно пеене, където има нужда от певци, а не от "звезди", които да внасят "революции" в пеенето.

 

Нагоре гласа може да се научи да пее и да издава звуци до ужасно високо. Надолу вече не е така лесно. Най-много да се поуплътни някой друг тон, но като цяло дори баритонът не може да пее като бас, колкото и да работи в тази посока.

  • 3 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Като споменахме детските гласове имам едно питане - вчера в Music Idol единия от братята Аргирови беше жури в предаването(не разбрах кой точно защото гледах откъси).Той направи забележка на майката на едно момченче, което се беше явило като я посъветва да внимават с пеенето на сина и, за да не претоварят гласа му.

Интересува ме в какво се изразява това претоварване и какви биха били последиците за момчето?

Питам от чисто певческо любопитство.

Редактирано от Crimson

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.