The Berzerker Отговорено Януари 29, 2009 Отговорено Януари 29, 2009 Тоя сайт е доста обстоен...Ако не се лъжа и Гитар Про-то има някакви подобни опции, ама трябва да видя. В темата според мен има хляб, само да я видят и други фенове... А за фригийския лад - той е може би любимият, заедно с чистия или хармонизиран минор, на Chuck Schuldiner от Death. Почти във всяко парче след Spiritual Healing (1990) може да се чуят фрагменти от фригийски лад, понякога бенд-ва понижената втора до нормална както във Flesh And The Power It Holds на основния риф например. Ей тия са... brOOtal, нехващаеми за ухото - модерен дет. Поздрави! Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Януари 30, 2009 Отговорено Януари 30, 2009 Естествено че ги има в Guitar Pro . След като влезеш -> Tools -> Scales. После си избираш тониката и каква да е гамата. Освен като пръстовка, я показва и като тонове и интервали между тях. Общо 90 вида са вътре. Поздрави! Цитирай
assdgd Отговорено Януари 31, 2009 Отговорено Януари 31, 2009 Да да да Мнооо яка темичка и на мен мноооо ми влиза в употреба,макар че не мисля за сега да се занимавам с death metal. Ма иначе отлично Цитирай
LOE Отговорено Февруари 4, 2009 Автор Отговорено Февруари 4, 2009 Естествено, че всеки може да отвори сайт или гитар про и да извади колкото си иска скали. Тва не е проблем, проблема е по скоро в това да се извадят безумно бързи и ниски парчета, които почти не се чуват, и да се определи в кои скали са. Именно това е целта на тази тема. Та нека да представя нещата в малко по-подреден вид. В първия пост дадох скалите като тонове, построени в Ла, а по скоро трябваше да ги дам в интервали. Формулите по долу показват колко полутона има между всеки от тоновете на определена скала, т.е. 1 е 1 полутон или 1 прагче, 2 е два полутона и т.н. Към скалите от първия пост съм добавил и малко от по-често използваните, които също не е лошо да се знаят minor |2|1|2|2|1|2| melodic minor |2|1|2|2|2|2| harm minor |2|1|2|2|1|3| mohhamedan |2|1|2|2|1|3| pent minor |3|2|2|3| major |2|2|1|2|2|2| major pent |2|2|3|2| whole half |2|1|2|1|2|1|2| half whole |1|2|1|2|1|2|1| dimished arpeggio |3|3|3| augmented arpeggio |4|4| major arpeggio |4|3| +7M |4|3|4| +7m |4|3|3| minor arpeggio |3|4| +7M |3|4|4| +7m |3|4|3| augmented 5th |2|2|1|2|1|1|2| javanese |1|2|2|2|2|1| gypsy |1|3|1|2|2|1| hung major |3|1|2|1|2|1| algerian |2|1|3|1|1|3| hung minor |2|1|3|1|1|3| hung gypsy |2|1|3|1|1|2| (similar) byzantine |1|3|1|2|1|3| oriental |1|3|1|1|3|1| persian |1|3|1|1|2|3| (similar) blues M |3|2|1|1|2| blues m |3|2|1|1|3| japanese |1|4|2|1| kumoi |1|4|2|1| phrygian |1|3|1|2|1|2| М - мажор м - минор Има някой скали, различни по имена, но еднакви като структура, има и скали, които се съдържат в други скали т.е. ако се почне от друго място Цитирай
Crimson Отговорено Февруари 5, 2009 Отговорено Февруари 5, 2009 Ей благодатна тема Няма да пиша повече, а сядам да ги цъкам! Цитирай
the_gorer Отговорено Февруари 7, 2009 Отговорено Февруари 7, 2009 (Редактирано) Страхотна тема - една от малкото смислени напоследък. Аз не разбирам кой знае колко от музикална теория, а уж съм учил солфеж някога. Но мисля да си поприпомня някои неща за разните ладове. По прнцип свиря по слух и не знам имената на скалите, които ползвам - просто заучавам различни pattern-и и ги свиря, без да знам как се казват. Но ми стана интересно защо на хармоничния минор му викат "мохамеданска" скала. Защо е кръстен така? Да не би да има някаква връзка с това, че често се чува в песните на Necrophagist? Ако това е причината, то е редно да викат на скалата "мохамедова", а не "мохамеданска", понеже китаристът им е един фес, по име Мохамед. /OFF: Човърка ме и нещо друго - по-горе някой е пуснал видео на Belphegor и се оказа, че началният им риф прилича на рифа в една песен, която направих преди около година. Сега ще си преструктурирам цялата песен, за да не каже някой, че съм чопил рифа от Belphegor (които никога не съм слушал, а явно са здрава блек банда). _ Редактирано Февруари 7, 2009 от the_gorer Цитирай
The Berzerker Отговорено Февруари 8, 2009 Отговорено Февруари 8, 2009 Ще подкрепяме българския дет метъл такъв, какъвто е. Важмото е да има такъв във всичките му форми. Цитирай
hand_of_doom Отговорено Февруари 8, 2009 Отговорено Февруари 8, 2009 Аз не си падам много по тези най-твърди метъл стилове (най-вече хеви слушам и пауър), пък и БГ много рядко, но не знаех, че дет метълът прогресира в България. Ако е така, много успехи пожелавам Иначе темичката си е страшно полезна. Предполагам, че гореспоменатите скали важат с пълна сила и за останалите стилове, нали? После може да седна да пробвам нещо... Цитирай
LOE Отговорено Февруари 9, 2009 Автор Отговорено Февруари 9, 2009 да бе за всичко си важат, просто всяка скала си има опрделено звучене, и едва ли ще е много удачно да позлваш някоя тъмна и засукана скала в диско музика примерно идеята на тези скали е да улеснят композирането - когато искаш определено звучене, просто избираш скала, която звучи така доста по бързо и качествено се получава отколкото другия вариант - да се опитваш всеки път да откриваш скалата по слух ако имаш познания по скалите и поне малко чуство за мелодия може да пишеш музика и без да свириш на никакъв инструмент, разбира се друго си е да си запознат със звука и спецификата на определен инструмент и да го вградиш в писането на музиката Цитирай
hand_of_doom Отговорено Февруари 9, 2009 Отговорено Февруари 9, 2009 Ами ддз. Аз сега разни балади мъча да пиша, но се колебая между чист натурален минор или разни разновидности (хармоничен, мелодичен и нз още к'ъв). Цитирай
LOE Отговорено Февруари 9, 2009 Автор Отговорено Февруари 9, 2009 мисля, че чистия и мелодичния минор ще ти влязат повече в работа Цитирай
The Berzerker Отговорено Февруари 10, 2009 Отговорено Февруари 10, 2009 Определено съм съгласен с LOE. Почти всяка от тези скали е бая засукана и наподобява все някакви мрачни отенъци, хармоничният минор не е много за балади, ама всичко си зависи от композитора и идеите му... сигурно все някъде може и да пасне... Мен лично много ме кефи съчетанието от няколко поредни минора....примерно измислих едно парче E m, C m, C# m, G# m, F m. Хем мрачно, хем дисхармонично и unpredictable на места. Не е кой знае каква философия, още повече, че пръстовките са еднакви... Поздрави! Цитирай
hand_of_doom Отговорено Февруари 11, 2009 Отговорено Февруари 11, 2009 (Редактирано) Ами честно казано не знам...Последното дето го правя сега се въртеше с акорди Am, E и Dm на куплетите, а на припевите добавям и по едно F. Първоначално го замислях за гама Dm, сега се колебая между нея и Am - натуралните (става дума за солата по средата ). Ще си мисля. Мерси за помощта! Редактирано Февруари 11, 2009 от hand_of_doom Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.