Jump to content
Българският форум за музиканти

Позиция на потенциометрите и превключвателя


AXE

Recommended Posts

А смея ли да потитам Боян защо на неговата къстъм китара има само волюм потенциометър и два превключвателя единия стандартен фендерски и едно мъничко це ка ключе ?

 

и все пак поясни какво е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще помоля да не израждате темата, със сигурност ще имам поне един тон и един волюм. Като не ме кефят, ще си ги държа само на макс - какъв е проблема!?

А аз дори се замислям да сложа 2 тона :think: Все пак двата адаптера имат доста различен сигнал, като честотна характеристика. Превключването по средата на песен може да стане доста грубо така :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един басист да изкаже мнение.

 

В младежкия си порив към невероятен звук съм бил притежател на бас не само без тон, но и без volume . . . . под влияние на стария (~ '93) фретлес на Garry Willis, даже бях намерил същия адаптер като неговия. Не беше много удобно :metalist:

 

Сложи си каквото пише по книгите, пък най-много да не го ползваш - чудо голямо.

 

 

 

Metalhammer, за ТВХ питай Google:

 

Виж тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метълхамър, гледал си стари снимки.

китарата сега е с тон контрол и други адаптери - фенър нойслес.

 

ТВХ-а разбойник го поясни.

 

това е пасивен тон контрол, който работи в 2те посоки - в едната реже високи, в другата ги пуска повече.

 

направих снимки, за да сте сигурни, че няма 6-5.

 

сори, че са малко гадни, ама ги направих набързо с телефона... толкова може...

 

 

kitara1.jpg

 

kitara3.jpg

 

ето по-отблизо

 

kitara4.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще помоля да не израждате темата, със сигурност ще имам поне един тон и един волюм. Като не ме кефят, ще си ги държа само на макс - какъв е проблема!?

А аз дори се замислям да сложа 2 тона :think: Все пак двата адаптера имат доста различен сигнал, като честотна характеристика. Превключването по средата на песен може да стане доста грубо така :metalist:

Че к'во ще стане при превключване. Нищо. Звук няма да има, ако от това се притесняваш. Нали *големите* ги ползват точно тъй. То си е измислено. Един мастър тон и 2 волюма... :ph34r:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Само да кажа, че е много важно как ще ги разположиш на тялото- опитай се да видиш(примерно в огледалото) къде точно ти се мотае дясната ръка, за да не се получи така, че да ти се пречкат после като свириш- много известен проблем при фендерите например

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа, че е много важно как ще ги разположиш на тялото- опитай се да видиш(примерно в огледалото) къде точно ти се мотае дясната ръка, за да не се получи така, че да ти се пречкат после като свириш- много известен проблем при фендерите например

Абсолютно вярно! Много от китарите със "Strat" форма си плачат за преместване на контролите. Супер досадно е да ти се мотка потенциометъра под ръката и да го завърташ неволно по време на свирене, променяйки в неизвестна посока тона на китарата.

Мисля, че темата е именно за позиционирането на потенциометрите и превключвателя. Сложи ги по-далеч от пикващата си ръка, като при Les Paul-овете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мене ако питаш крадни си една схемичка от РГ или Джем на Ибанец,доста е удачна,аз със моето РГ мога да докарам всякакъв звук от стратокастерски до дебелия гибсонски тон

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично на времето имах китара на която единият от потенциометрите беше в стил Фендер разположен точно под 1-ва струна. Е направо ми взе нервите. Колкото и да се стараеш неволно го закачаш, поради основната причина, че почти всеки един китарист по време на свирене използва обикновеено 3-ти и 4-ти пръст на дясната ръка за опора върху тялото на китарата. А точно преди това място като имаш един потенциометър и става доста неприятно. Предполагам все пак, че зависи до голяма степен от постановката и свирене на всеки един индивидуално. За мен от най-голямо значение за удобството в дясната ръка е местоположението на превклчвателя на адаптерите, понеже смятам и съм убеден, че много по-често се налага да превключваш между адаптерите, отколкото примерно в края на парчето да си врътнеш волума за да не бръмчи китарата. Смятам, че превключвател тип Gibson е далеч по-удобен от да кажем тип Fender. При първия много по-лесно, бързо и незабелижимо можеш да превключиш адаптерите. И никак не е случаен факта (за мое най-голямо удоволствие, понеже ми е един от големите любимци), че Джон Петручи и преди с Ibanez и сега с Music Man използва точно такъв и го е поставил и при двата модела на най-удобното според мен място - дръпнат малко по-надолу и леко по-назад под първа струна, така че по време на свирене само с няколко сантиметра продължение на движението да е на пътя на ръката му. А потенциометрите му са издърпани по-назад. Явно при него приоритет на първо място е превключвателя и аз като един никаквец осмеляващ се да коментирам решението му, смятам че това е оптималния вариант.

Редактирано от Bobolin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак разгледах схемата на АХЕ и по-добре го дръпни този потенциометър N1 назад. Ако искаш, запази си цялостното разположение на контролите и изтегли цялата хава с два-три сантиметра назад от бриджа.

В момента си е кажи-речи Стратокастерска работа, демек - лошо.

 

PS: Какво става с китарата? Боядисана ли е, гласи ли се нещо по нея? Ако има някакви, пък макар и малки промени, да знаеш, че чакаме за снимките!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах току що, дали би ми пречил първия потенциометър, ама честно казано не мисля, че ще го опирам. Позицията на ръката и амплитудата, с която свиря, не дават такива признаци.

 

Иначе чакам от някъде да ми изпадне една оборотна китара, за да дам тази за разпробиване и боядисване. Не ми се стои на сухо няколко седмици :lol: То аз мога да дрънкам на Alexi_Laiho на талпата (понеже леко така сме съквартиранти вече :lol: ), ама ще се изтрепем кой кога да свири :killyou: :green:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм за Ибанец и Том Андерсон,2 потенциометъра + една галета,или ключ тип Гибсон,а може и едн потенциометър-Еди Ван Хейлън пиниз-многооооо якоооооооо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 струнната ми е с 2 волюма и 2 копа за разделяна на адаптерите:)

6 струнната - 1 волюм, един за делене и един за байпас на волюма (китарата е с 1 хъмбъкър)

МетълХамъра е прав според мене :) тоя тон само дет дразни и реве да са махне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.