mengel Отговорено Септември 3, 2005 Отговорено Септември 3, 2005 (Редактирано) [менгеле, знаеш... че харесвам много музиката ти, но позволи да не се съглася с изказаното мнение от теб:... да цъка кат метроном сиреч да не клати темпото и да поддържа постоянна силата на свирене на всеки елемент от сета в даденото парче. Всъщност ти сам се оборваш с последвалата т.2 от изказването ти! Клишето: "Да е като метроном!" е кофти според мен. Но и нотите на великите композитори не звучат точно така като са написани (ако ги пейстнеш едно към едно в някоя програма като Sibelius). Агогика му е майката... Като казвам това имам няколко неща впредвид: едното е това, което ти каза за клавира - свиреенето на шеснайстинки в еди какво си темпо и как след броени минути темпото пада... Много често барабанисти започват едно парче в едно темпо и го завършват в коренно различно. Има и такива, които удрат да речем много силно фуса, а барабанчето едвам или обратно или касата не се чува. Някои изисвирват брейковете поне 2 пъти по-силно от бийта. Тук става въпрос повече за барабанисти с по-малко опит и критерии на по-ниско ниво. А това за което говори Дръм Мастер, са вече критерии на по високо ниво. За сравняване на вече относително "завършени" или утвърдени барабанисти. Знаеш ли, че някъде към началото на 80-те Ян Пейс, който до тогава се води един от най-признатите барабанисти в света, нещо му става, започва да свири с метроном и си променя коренно начина на свирене. Ако на теб например ти трябва барабанист от световна класа и имаш вазможност с кого би свирил и защо? Редактирано Септември 3, 2005 от mengel Цитирай
Katsko Отговорено Септември 3, 2005 Отговорено Септември 3, 2005 (Редактирано) нямах намерение да пиша тука,но не мога вече да се сдържа,така че пригответе се за един дълъг пост. 1.imperor-с най-добри чувства те моля да не обиждаш групи като Pantera-това е една от най-големите банди в историята на метъла по много причини и любима лично на мен. 2.абе вие нема ли да излезете всички от пубертаета и да спрете да обяснявате колко е велик или съответно некадърен Mike Portnoy???в тоя форум няма човек който да свири по-добре от него,да не говорим за чисто академични знания. 3.аре стига с 12-годишното негърче,а??ВЕЧЕ НЕ Е НА 12!!! 4.за глупостта няма възраст,но за мъдростта има. 5.абе срам ме е че отново по темата барабани са дадени най-смислените мнения от китаристи... 6.абе t-rex ти ако си новия ник на sinbat_tornadoto вече ти обещавам да си имаш проблеми... и след тая дълга уводна част-по същество: 1.скорост-ебати смеха!!death-метълите са най великите барабанисти???аре моля... 2.звукоизвличане-ПЪЛНО е сбарабанисти които не извличат добър звук-дали поради лоша постановка на удара,слаба техника като цяло,или некви си техни "идеи" за звука на барабаните. 3.динамика-баланс-сила на удар на различните части от комплекта-не може да удряш фуса по-силно от соло-барабанчето и да си мислиш че правиш нещо.или да пипаш чинелите,очаквайки,че ще си свирят сами... 4.въображение-аре пък сега-тва са БАРАБАНИ бе хора,не е пиано,аре не се изхвърляйте.както imperor добре ви е казал-тва е АКОМПАНИРАЩ инструмент. 5.развиването на правилно вътрешно чуство за ритъм е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО-тоест ритмичността е от първостепенна важност. 6.барабаниста трябва да свири със групата,а не въпреки нея 7.трябва да познава особеностите на стила в който свири-всякакви стандарти и клишета-ТРЯБВА да се изучат,и да си стои в стила-като видя метъл барабанист да свири поп и обикновено гледката и звука са доста странни... 8.барабаниста НЕ ТРЯБВА ДА Е ДЪРВЕН ФИЛОСОФ И ВСЕЗНАЙКО,а трябва винаги да е готов да се учи,дори от по-некадърни като цяло от него барабанисти. 9.като цяло,при барабаните се достига до висините по-късно,отколкото при други инструменти,затова ОПИТЪТ е задължителен. ми тва е засега,извинете ме ако съм пропуснал нещо или съм бил много рязък,но вече се дразня от "разбирачи" навсякъде около себе си... Редактирано Септември 3, 2005 от Katsko Цитирай
Smokejack Отговорено Септември 3, 2005 Отговорено Септември 3, 2005 Евала Katsko e тва е приказка Цитирай
TONY Отговорено Септември 3, 2005 Отговорено Септември 3, 2005 ами аз като китарист - си го казвам -такъв с който да ми е кеф да свиря досега е имало 3 ма такива - Жоро Таксито - сега Фанагория Ставри - Конкурент Санро - Уран - последния барабанист на бандата - който за съжаление замина за дълго в щатите иначе знам че някои от вас не ги одобряват и ще кажат - тия пък... (и някой от тях да казва за другия че не става) но за мен това няма значение - в момента пробваме нови хора и ужас!!! НАЙ ВАЖНОТО Е ДА ЧУВСТВА МУЗИКАТА иначе за западните какво да говорим - те са друг свят - истински професионалисти ето имена които идват веднага на ум - Дейв Ломбардо, Бенанте,Джейн Хоглан, Ларс от трашърите БИл Уър и Нико Мак Брейн - от инглиш бандите Саймън Филипс,Кармин Епис,Поркаро,Портной ДО Т-РЕКС - в голяма заблуда си за ЕЙБ ЛАБОРИЕЛ І ТОЙ ВЪОЩЕ НЕ Е БАРАБАНИСТ - А Е ЕДИН ОТ НАЙ ДОБРИТЕ БАС КИТАРИСТИ В СВЕТА Цитирай
imperor Отговорено Септември 3, 2005 Отговорено Септември 3, 2005 Ставри - Конкурент Ставрони е велик, неподправен и мой любим дръмер!!! Единственото, с което мога да се гордея в случая е, че го познавам, приятел ми е, ходили сме при един учител... Абе, Ставри си е "тлъст" дръмер или ако ползвам новата терминология: той свири с як груув! Цитирай
mama Отговорено Септември 4, 2005 Отговорено Септември 4, 2005 (Редактирано) Според мен е най важно да е ритмичен Никак не е най-важна ритмичността Един доста голям барабанист беше казал "Все пак ние сме хора и не трябва да изключваме човешкият фактор от свиренето.А ако времето,дори и "разклатено" се заключи от цялата ритмична секция - кой ще разбере ?" 1. Техниката е задължителна - Джон Бонъм и Кийт Муун доста оборват тази крайност в мнението ти 3. Фантазията - да, тя е най-важна. 4. Да се опитва да бяга от стандартите за инструмента (след като ги овладее обаче) - пример - как господин Каче си базира бийта на алтове вместо на соло барабанче. 5. Да разглежда барабаните като "мелодичен" инструмент - свързано е с предишните две точки.. - тук вече съм абсолютно съгласен,като изключа от части т.4 ! Аз лично не бих заложил изцяло на нищо физическо ! За мен музиката е въпрос на усет,барабаните-още повече ! Дали си бърз,техничен,ритмичен,красив или грозен,за да си добър-свиренето ти трябва да е пропито с "фийлинг" и груув ! Защото това се усеща ! въпроса не е "Какво" свириш,а "Как" го свириш ! Няма никакво значение дали можеш да изсвириш тремоло с една ръка,крак или нз. още с какво от значение е как звучиш в музиката,която правиш ! Затова и не може да се сравняват барабанисти от различни стилове ! Всеки стил си има своите си изисквания към инструменталистите,които го свирят ! Ману Каче свири ужасяващо красиво,чисто и на място,а Картър Беуфорд-срахотно накъсано и с изместена ритмика-коренно различни барабанисти като стил на свирене-убийствени като груув ! Примерите са много ! То е трудно да сравняваш барабанисти(добри) които свирят в един стил(най-яркия пример за който се сещам е: Поркаро/Филипс ! На едни им харесва единият,на други-другият,но всички ги признават за великани !),че какво остана за различни Някой беше казал в една друга тема,че ако един барабанист е добър-неможе да се сравнява с другите,защото вече е достигнал висотата,която му позволява,да е сам сред десетките други "добри" ! Има обаче една най-елитна група барабанисти и тя е на великите ! Това са хората,които със стила си на свирене,с нововъведенията си,променят самото значение на думата музика/барабани/свирене. Стийв Гад е от тази група и затова няма как да бъде сравняван с Портной(който пък определено е на едно от първите места във "ВИП" ложата на прогресива !) Уф бая извъртях темата май,но се надявам да ме разберете Дрън-мастер то4но ритми4носта е наи-важна и основна. Ако един барабанист неможе да свири ритми4но и да задържи едно темпо/без зна4ение какво/от краи до краи, функциата му във групата скоропостижно се из4ерпва вси4ки останали нещта могат да бъдат постигнати с останалите инструменти и без помощта на барабаните, което по прости4ко да ти обясниа озна4ава ти да си седиш в къщти гладен без работа!!! МЕТРОРИТМИ4НОСТТА СИЕ ИЗКОННО НАШО ПРАВО И ТЕРИТОРИА НЕНИЯ ОТНЕМАИТЕ :read: :read: :read: :read: :read: :read: Редактирано Септември 4, 2005 от mama Цитирай
mengel Отговорено Септември 5, 2005 Отговорено Септември 5, 2005 Ха така! Стана ли ясно на всички сега! :read: Цитирай
bonzo Отговорено Септември 5, 2005 Отговорено Септември 5, 2005 Аз да се изкажа със закаснение: Едни от най-великите барабанисти в рок музиката изобщо не са съвсем като живи метрономи.Точно затова са велики,защото са изляли чувствата си в песните и на теб дори не ти прави впечатление че някое парче е исвирено леко разклатено,важното е как е извирено.Защото ти може да свириш като метроном,но да можеш да свириш само прави тактчета и кво от тва че си на "ти" с метронома.Като никой няма да те запомни,а ние всички ще запомним Джон Бонам.Нищо че на някой лайф може да клати темпото или дори в студио,но е исвирил такива неща че да те закове в земята. Дори като гледаш някои рок концерти от таз година може да фиксираш някое забързване или забавяне.Особено ако си играеш с метронома да хванеш темпото на някое парче. Цитирай
mengel Отговорено Септември 7, 2005 Отговорено Септември 7, 2005 Да бе, то ясно че няма нужда да си чак като метроном. Той и Ларс Улрих е известен барабанист, ама като чуеш как свири особено в старите концерти, клатене бързане и т.н. Не е приятно нали? А пък и нахъсаното свирене и точното са 2 отделни неща... Цитирай
YtseJam Отговорено Септември 7, 2005 Отговорено Септември 7, 2005 Всъщност в старите свири доста по-добре, отколкото в новите. Цитирай
mengel Отговорено Септември 8, 2005 Отговорено Септември 8, 2005 На времето имах накасета само един концерт на Металика, викаха му пиянския, от 85 г. - Ужас!!! Цитирай
YtseJam Отговорено Септември 8, 2005 Отговорено Септември 8, 2005 Ахахахаха, Алкохолика - Дринк 'ем ол. Цитирай
pendejo Отговорено Септември 8, 2005 Отговорено Септември 8, 2005 (Редактирано) На времето имах накасета само един концерт на Металика, викаха му пиянския, от 85 г. - Ужас!!! Ахахахаха, Алкохолика - Дринк 'ем ол. icon_pidu.gif искам този концерт!! сериозно, ако знаете откъде мога да го намеря, или подобен пак от тези години, ама на видео.. простете за оф-топика Редактирано Септември 8, 2005 от pendejo Цитирай
fake Отговорено Ноември 3, 2005 Отговорено Ноември 3, 2005 1. Да се вписва с останалите с които свири, т.е. да е на място така да се каже.2. Техника - обезателно, бързина желателно, фантазия и експеримент - задължително !!! 3. Визия - в смисъл да не е "онзи препариран бастун зад храстите от чинели и т.н." 4. Да харесва Майк Портной моята представа: 1. Да се вписва с останалите с които свири, т.е. да е на място така да се каже. 2. Техника - обезателно, бързина желателно, фантазия и експеримент - задължително !!! 3. Визия - в смисъл да не е "онзи препариран бастун зад храстите от чинели и т.н." 4. Да не харесва Майк Портной Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.