Slide Публикувано Ноември 23, 2008 Публикувано Ноември 23, 2008 (Редактирано) Добър вечер! Така, имам желанието да задам някои конкретни въпроси, които може би ги има из форума, но в отделни теми и наистина би билно много трудно и би отнелно много време за да намеря отговор на всички. Пък и предполагам, че тук ще споменем доста основни неща на едно моясто, които биха били полезни и за напред. Та, да започнем. Понже от много време ме се върти идеята за китара по поръчка. Тъй като не съм професионален музикант, не ходя по участия. Последния път, когато седнах с друг музикант (в домашни условия) беше преди повече от половин година... Така че идеята ми е по-скоро да си начеша крастата за китара със стил, която искам, отколкото да имам някакви претенции, които компаниите, произвеждащи китари, да не могат да задоволят. Тъй като имам вече Squier Strat (оле мале), ми се ще китарата да е ориентира за малко по-друг стил. (тежък) Квото мисля за момента, най-общо и не доoбмислене е: Тяло от baswood, грифа мисля да е bolt-in oт maple, 24 позиции. Измеренията на грифа ще бъдат уточнени по-късно. Тук обаче идва проблема за фингърборда. Попринцип се колебая между rosewood и maple. Та първо - какви са основните разилки между двете дървесини? До колкото аз знам, което хич не е гаранция, че е вярно е - че rosewood-а вади по-мек и топъл звук, а пък maple има по-остър и ярък тон. Другото, понеже ако грифа е от maple, а фингърборда от rosewood, парчетата се лепят, а има ли опции или по-скоро практика гриф от maple и фингърборд пак от maple, но лепено парче, или по-скоро, като е от един материал е едно цяло парче? И въобще, като цяло, има ли толкова осезаемо (чуваемо) голяма ралзика между дървесините или по-скоро тя е визуална? Идеята ми е да HH конфигурация, като още не съм решил кви да са адаптерите, нито като марка, нито като характеристика. Тва има време да се мисли. Единственото, което искам е да е със split-coil опция. Т.е. да мога да разделям единия адаптер от двоен на единичен. (Все пак мисля и малко чисти и звънливи китари да свиря също... ) И другото.. Върти ми се един Floyd Rose из главата... обаче не знам дали си заслужава, тъй като не мисля, че би ми влязал кой знае колко в употрепа. (Честно да си призная, пипал съм китари с Флойд, обаче никога не съм му отделял голямо внимание и не мога да преценя дали изменя тона и оказва голямо внимание на състейна...). От друга страна, не ми се ще пък да е с фиксиран бридж китарата. За тва се замислям за някой Kahler или Schaller тремоло система, само че никак, ама никак не съм запознат с това, което предлагат... Ако приемем, че пък сме с едно Vintage тип тремоло, а сложа едни "заключващи" се ключове на Schaller...? Има ли смисъл от този ход? Колкото до самия Флойд - знам, трябва сам да си реша дали желая... Въпроса е, че един Флойд е доста пари и не знам дали си заслужава да ги дам. Както всъщност за всяко едно заключващо се тремоло... Та, май тва е всичко, което се сещам. Да обощим, че малко се отпуснах... - Разликата в дървесината, за която съм писал по-горе, видовете заключващи се системи - Floyd Rose, Kahler, Schaller и дали някои има наблюдения над последните две (определени модели) Поздрави! Опа, сетих се още нещо... Да кажете две думи за споровете м/у 22 и 24 позиции? Имаше някви чудесии за някви хармонии, намиращи се над адаптера при китари с 22 позиции, които ги няма при китари с 24... И другото, бях чел някъде, че конфигурация на главата с 6 линейни ключа се разстройвала по-малко, отколкото конфигурация с 3х3 ключа или по-скоро тва е невярно, защото аз по-скоро мисля да е с конфигурация 3х3. Редактирано Ноември 23, 2008 от Slide Цитирай
Dread Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 Според мен никой лютиер няма да се навие да ти прави липова китара. И аз имах мераци за това дърво преди ама всички ме отрязаха, защото е супер евтино в сравнение с използваниете материали. Ама може пък и някой да се навие де, знаеш ли. Аз не се наемам да давам отговори по останалите ти въпроси, защото ти на практика нищо не си питал или поне не по начин, по който да ти се отговори. И все пак ако искаш да свириш ,подчератавам, МЕТАЛ на китарата си, знай, че ще береш ядове, когато дойде някой дръвник с китара за 123,56лв. с активни EMG и изкара не по-малко брутален звук от твоя с тази метла за 1600 някъде. Знам, че сега ще ме смачкат останалите, които са сигурни че никак не е така, и няма да влизам в спорове, просто съм го пробвал този вариант. Цитирай
Slide Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) Според мен никой лютиер няма да се навие да ти прави липова китара. И аз имах мераци за това дърво преди ама всички ме отрязаха, защото е супер евтино в сравнение с използваниете материали. Ама може пък и някой да се навие де, знаеш ли. Аз не се наемам да давам отговори по останалите ти въпроси, защото ти на практика нищо не си питал или поне не по начин, по който да ти се отговори. И все пак ако искаш да свириш ,подчератавам, МЕТАЛ на китарата си, знай, че ще береш ядове, когато дойде някой дръвник с китара за 123,56лв. с активни EMG и изкара не по-малко брутален звук от твоя с тази метла за 1600 някъде. Знам, че сега ще ме смачкат останалите, които са сигурни че никак не е така, и няма да влизам в спорове, просто съм го пробвал този вариант. Добре, мислех да оставя на страна адаптерите... но ок, ако има някво значение... Мисля си за seymour duncan shr 1 на нека и STB PG1 на бриджа... И пак казвам, няма да правя китара за да се фукам и да показвам колко метълска ше е. Аз не свиря много много метъл... Ако ще и с Кремона или Орфей с активни EMG-та да ми излезе и пак да ми затвори устата. Редактирано Ноември 23, 2008 от Slide Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) Фингърборда наистина влияе на звука. Палисандровите фборди звучат малко по-среднисто, докато кленовите - по-остро. Истина е тази разлика. За слепването - не виждам защо ти е китара, при която фингърборда да не е залепен - някаква особена цел ли има тази идея? Иначе е практика при много китари с maple фингърборд, той да не е отделно парче, а канала за тръсрода да е изкопан отзад на грифа и поради тази причина да има махагонова лента отзад. Като за китара за тежка музика, може би е още по-добре да е абанос. Тялото от липа ще ти даде липов звук, който ще ти хареса, примерно, ако си Ibanez фен. Иначе аз бих избрал махагон или елша, но това си е мой вкус. На всеки адаптер може да му се изкара coil cut с малко вмешателство. Повечето известни марки са с 4 жици така или иначе и може да им се направи коил кът. какви адаптери искаш? Ярко звучащи с по-малък аутпут, средно силно и балансирано звучащи или много силни и по-мътни. Средностатистическият хъмбъкер е някое PAF копие(повечето известни фирми предлагат PAFоподобни адаптери) - за отправна точка тръгни от там. При PAF адаптера е с DC съпротивление около 7.5 килоома - точно средната точка между ясните и мътните адаптери. Флойда ще ти направи звука малко по-метален(направи разлика между "метален" и "звънък" - тона може да е метален дори когато не е много звънък), ще ти понамали в някаква степен състейна, но ще ти даде опции за свирене. Там преценката си е твоя. Ако искаш, мога да ти запиша необработени семпли с флойд и без флойд на елшови китари за да чуеш ориентировъчно разликата в тона. И Kahler и Shaller са много добър избор. Пък за максимален състейн, ако не искаш тремоло - tune-o-matic. Ако искаш вярна свирня без заключвание, можеш да се ориентираш към КАЧЕСТВЕНО тремоло + хубави заключващи ключове +roller nut за предпочитане. Редактирано Ноември 23, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Slide Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 Фингърборда наистина влияе на звука. Палисандровите фборди звучат малко по-среднисто, докато кленовите - по-остро. Истина е тази разлика. За слепването - не виждам защо ти е китара, при която фингърборда да не е залепен - някаква особена цел ли има тази идея? Иначе е практика при много китари с maple фингърборд, той да не е отделно парче, а канала за тръсрода да е изкопан отзад на грифа и поради тази причина да има махагонова лента отзад.Като за китара за тежка музика, може би е още по-добре да е абанос. Тялото от липа ще ти даде липов звук, който ще ти хареса, примерно, ако си Ibanez фен. Иначе аз бих избрал махагон или елша, но това си е мой вкус. На всеки адаптер може да му се изкара coil cut с малко вмешателство. Повечето известни марки са с 4 жици така или иначе и може да им се направи коил кът. какви адаптери искаш? Ярко звучащи с по-малък аутпут, средно силно и балансирано звучащи или много силни и по-мътни. Средностатистическият хъмбъкер е някое PAF копие - за отправна точка тръгни от там. При PAF адаптера е с DC съпротивление около 7.5 килоома - точно средната точка между ясните и мътните адаптери. Флойда ще ти направи звука малко по-метален, ще ти понамали в някаква степен състейна, но ще ти даде опции за свирене. Там преценката си е твоя. АКо искаш, мога да ти запиша необработени семпли с флойд и без флойд на елшови китари за да чуеш ориентировъчно разликата в тона. И Kahler и Shaller са много добър избор. Пък за максимален състейн, ако не искаш тремоло - tune-o-matic. Ако искаш вярна свирня без заключвание, можеш да се ориентираш към КАЧЕСТВЕНО тремоло + хубави заключващи ключове +roller nut за предпочитане. За фингърборда... не се изразих правилно - ще има ли разлика в звука, ако грифа и фингърборда са от един материално но са едно цяло парче, не лепено. И не, няма никва идея в този въпрос, просто питам. За адаптерите - писах по-горе, обаче се е засякло с твоя пост. SHR1 на нека и STB PG1 на бриджа. Междувпрочем и аз се колебаех между липа или елша главно. Махагон не искам. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) Махагона е по-мътен когато цялата китара е от махагон. Когато грифа е от явор, едва ли ще има осезаемо мътнеене. Причината, поради която повечето евтини LP-копия звучат малко прекалено мътно е, че адаптерите им са много мътни, не че китарата звучи така. Например Vintage, Factor и доколкото помня Richwwood(с тях съм имал опит) LP копията имат по-мътни адаптери. Сменял съм Wilkinson-ите na Vintage с JHS(които уж са една фирма) и вторите звучаха значително по-ясно, докато отигиналните имаха доста мътен "overwound" тон - продполагам просто бяха с прекалено голяма индуктивност(иначе като изключим металната капачка и винтчетата на едната бобина на Wilkinson-ите, като конструкция и размери адаптерите са 1:1). Имай предвид тези неща, когато говорим за махагон. Редактирано Ноември 23, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 Нека ти дам една идея - една китара, която лично аз много харесвам като концепция, считам за максимално ефективна и олекотена като конструктивно решение и интересна като съчетание на материали (дърво): http://www.espguitars.com/guitars_page.html. Wilkinson тремолото, комбинирано със заключващи ключове, е едно от най-гъвкавите и леки решения, позволяващо използване на тремолото без задръжки и без недостатъците на Флойда. Адаптерите са типичен пример за такива, които стават и за тежък метъл, и далеч не само за това. По дърветата не съм голям специалист, но, доколкото схващам, това съчетание (елшово тяло, кленов гриф, абаносов фингърборд) дава един специфичен фокусиран ярък тон (ако греша понятията, да ме поправят) ... между другото, мисля, че го има и в някои от Нуно Бетънкорт моделите на Уошбърн. Не казвам, че това задължително е най-доброто решение, но за мен е интересна алтернатива на обичайните метълски китари. Все пак, ако ще е кастъм китара, има смисъл, ако е нещо по-специфично. Иначе за тия пари, дето ще ти излезе, готови китари има бол, дето може да си ги вземеш, без да се вкарваш в излишен екшън. П.С. Като контроли за H-H адаптерна конфигурация горещо пропоръчвам гибсънска система с два волюма (по един за всеки адаптер) - дава много възможности за звука в сравнение с общия волюм, както и за разни други магарийки. Цитирай
Slide Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) ^ Идеята за Wilkinson тремоло + заключващи се ключове ми хареса. )) Иначе... харчове - това е относително. Тъкмо получих отговор от майстор лютиер. 450лв. за изработката. Материалите+труда, като разбира се, в тази цена не влизат ключове, тремоло/бридж, адаптери. Междувопрочем ми се предлага избор за фингърборд също и merbau и afrika teak, обаче да си призная, тия дървета пък хептен не съм ги чувал и не знам нищо за тях... Не ми звучат нещо като за по-тежичко.. Редактирано Ноември 23, 2008 от Slide Цитирай
Dread Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 Заклевам те, недей да ходиш при този лютиер, дето не си цени труда, освен ако не ти е примерно първи братовчед! Под 1600лв. заедно с хардуера не се доверявай, ама никак. Очаквам да ме опровергаете, мерси предварително! Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) 450 лв. ми се вижда съмнително малко, ако включва всичко без електрониката и хардуеъра. Диката за изработка на страт взима, мисля, най-малко 900 лв. (е, вярно, че е с репутация на топ лютиер, ако не и номер 1, може би има ценова премия за това, ама чак пък двойно ...). Внимавай да не попаднеш на някой пишман майстор! ^Е, чак пък минимум 1,600 не бих казал. Може и за 1,200 да стане цялата, зависи от хардуеъра и електрониката, там си има и 2, и 200. Редактирано Ноември 23, 2008 от sevenstring Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) Преди да приемаш, настоявай да видиш китара, направена от майстора на живо или поне на МНОГО ДЕТАЙЛНИ снимки. По принцип хората, които работят добре в БГ се броят на пръстите на едната ръка(поне известните), така че внимавай! За 450 прецизно изработена китара едва ли ще получиш. Тези неща са скъпи. от опит на приятели мога да те посъветвам да търсиш работата само на най-добрите. Евтиното излиза скъпо. Нека човекът, който ти пише съобщения да прати снимки в тази тема, че да видим за какво иде реч. Може пък и да работи добре, но знае ли човек... Редактирано Ноември 23, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Dread Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 На колко пръста, бе Евто, на 2 ? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 23, 2008 Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) Абе нещо такова в интерес на истината ама айде.....допускам, че може и нови звезди да се появят. Редактирано Ноември 23, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Slide Отговорено Ноември 23, 2008 Автор Отговорено Ноември 23, 2008 (Редактирано) Значи... тука навлизаме в една тема, дето едно е много отнисителна поради ред причини... Първо, зависи кой от какъв ъглъ гледа на нещата... Някои са пълни педанти и всичко трябва да е изпипано на максимум, други го гледат от към джоба и все търсят късата страна на нещата, трети искат най-високо качество на най-ниски цени... А истината е, че човек получава това, за което си плаща. Значи аз 1200 лв. няма дам на лютиер, освен ако не е някой всепризнат. Все пак предпочитам да се подсигуря. За 1200 ще си взема Ibanez, Cort, някой сносен Washburn, дори и някой Parker (все пак казах, че търся китара с възможности за по-тежко, а не китара за trash или grindcore. Няма да свиря Mortician ). Пък за 1600лв. ще си взема Framus-a, дето обсъждахме в предната тема, която отворих. Може да бъда линчуван с камани за тва си изказване сега и да събера негативите, и съответно - "абе, аре, да ходи да се *** тоя, ше се прави на интересен".... Но мисля, че като цяло тука витае една атмосфера на перфекционизъм и компромис м/у цена качество. За едни 1600 или дори, хайде, 1000лв. са нещо съвсем нормално за поръчкова китара, за други Squier за 260 лв. са много пък... Знам, отплесваме се в една тема, която води началото си от съвсем друго място (не в музиката) и корените й са мноооого дълбоки, като на някой плевел... Ама тва е истината. Welcome, по-розово няма да стане, за тва и има различни хора, с различни цели и различни виждания за нещата. Защо някои, като чуха 450 и ме заклеха да не правя нищо, освен ако майстора не ми е братовчед или не правим далавера - аз тва, пък той ше ми чупи от цената за някоя китарка... Замислихте ли се, че 450 ми е дървесината, обработката й и труда до тука. От там следва поставяне на позиции, ключове, тремоло система, потенциометри, адаптери... А шприцване на тялото, шкурене, боядисване, лакиране. И накрая, като се тегли черата от лютиера, разбира се ще има заплащене за тоя допълнителен труд, който избройх... и цената сигурно ще е над 550 лв на границата на 600. А пък за мен крайната цена ще е далече от тва... Ами един Флойд, дето ще ме качи на около 200лв (казвам го ориентировачно, щото не съм гледал цени), адаптерите, за които си мисля пак ще са между 150 и 200лв. Ключове - 50-70-80лв. Потенциометър... щото мисля да е един... и куп други дребни неща, които като ги събереш ти качват цената пак. И кво - китарата пак току ми излязла 750-850 кинта в най-добрия случай... И да, Евтим е прави. Щото да не стане накрая - "еми, момчета, аз май се прецаках. Дадох едни големи пари, пък китарата не е тва, което очаквах и не ме кефи..." За мен 700-800 лв. са невъобразимо много... За тва и си свиря на Squier-а с Revalver-а. Даже преди време имах едно комбо, но го разтиках. Просто щото свиря в къщи си... както ми каза един колега от форума няколко часа по-рано на ЛС - "даже не свиря, ами вдигам джангър". Та аз никога няма да 1000 лв. за китара, освен ако не падат по толкова от джоба ми всеки пъ, като бръкна да извадя телефона си... но съм склонен да отделя някакъв скорем бюджет за дубликат на китара, която искам или за идея, която ми се върти в глава, бюджета ми е далече от 700-800... и тука идва мястото за комприса, едно за сметка на друго... - За тва пак ще го кажа - получаваш тва, за което си плащаш. Айде, поздрави и стига съм писал, че много се отплеснах тоя път, наиситна. Редактирано Ноември 23, 2008 от Slide Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 24, 2008 Отговорено Ноември 24, 2008 Без да навлизам в подробности ще ти кажа, че има най-много няколко души в БГ, които могат да ти направят китарата на нивото на прецизност на магазинска китара за 250 лв. Двама(поне за които аз знам) правят китарите страхотно - на западно Custom Shop ниво. Останалите не знам дали ще се справят по-добре от ниво китара за 250 кинта. Извън тази гилдия, нивото ми се струва по-близо до кремона/орфей, само че от малко по-хубави материали. Прави си изводите... затова те съветвам първо да видиш правена от човека китара. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.