preIbanez Отговорено Октомври 12, 2008 Автор Отговорено Октомври 12, 2008 ...пичове нека малко уточним...микрофоните и тяхното разположение съвсем няма да бъдат моя грижа...първо ако записваме изобщо в България сме си харесали едно от най-реномираните студия(няма да пиша кое за да не се обидят от другото)...освен това в момента се водят преговори с небезизвестен западен продуцент...така че микрофоните ги оставете...освен това аз съм много наясно с точния звук който искам да постигна...най добре се получава с комбинацията ГАРЛАНД & РГ 8527 ВВ ...обаче и всяка една от останалите комбинации ми дава много добра вариация на желания саунд...искам да съм наясно как да си запиша китарите принципно...а на да седя като някоя тъпа п*тка и да чакам продуцента да ми намери решение...ако той ме посъветва нещо различно разбира се че ще го послушам...но ако аз не му предложа нужното разнообразие от вариации на звук е ясно че работата ще е постна... Цитирай
edgecrusher Отговорено Октомври 13, 2008 Отговорено Октомври 13, 2008 Аз обикновенно записвам 4 ритъм китари (2+2) и 1 или 2 соло, в зависимост от типа соло (дали е с хармония или не). Ритъм китарите ги разпределям както следва: 1- 100% ляво 2- 100% дясно 3- 70% ляво 4- 70% дясно като 3 и 4 са с около 30% по-тихи в микса. Според мен е добро решение да се използват 2 различни микрофона поставени в една и съща позиция. Например един динамичен и един кондензаторен. Това ти дава 2 съвсем различни по звук китарни трака и по този начин се получват общо 8, което смятам е съвсем прилично дори за официален запис. Цитирай
Telerig Отговорено Октомври 13, 2008 Отговорено Октомври 13, 2008 Това което подчертаха Кольо и Synchu и други колеги е и моят начин на работа и аз също го препоръчвам. Когато човек търси определен звук, трябва да го съпостави (ако е възможно) със свои любими групи и да се поинтересува как те го постигат, след това да потърси студио което има зад гърба си продукция, която дава ясната представа, че хората които работят там не само разбират и могат но и са правили продукти към които ние се стремим в случая. Както разбирам имаме под ръка подобно студио, имаме и китарната апаратура която е подходяща като основа. Оттук нататък просто следва дискусия с хората в студиото какво мислят те за звука който търсим и как можем да го постигнем и дали това което имаме е подходящо наистина. След това те си знаят работата и правят стратегия на постигането на този звук която почва още със подбора на микрофони и позиционирането им при различните инструменти и.т.н. и я спазват през целия процес на запис и после смесване и по нататъчна обработка. Не се притеснявай ако имаш правилните хора под ръка и си в добро студио което има продукция зад гърба си която харесваш - хората там ще ти свършат работа и ще си доволен. Успех ти желая и дано да чуем крайния продукт и дано да е наистина добър! Цитирай
Delyan Отговорено Октомври 13, 2008 Отговорено Октомври 13, 2008 Здрасти preIbanez, не съм сигурен дали ще е полезно мнението ми за теб по простата причина, че самият аз не съм успял до момента (поне в домашни условия) да докарам "ЗВУКЪТ", но все пак ще драсна някой ред на базата на моята борба за откриване на топлата вода... дано ти е от полза. Според мен би било по-добре да записваш с две различни китари, отколкото само с една и различни настройки на EQ и Gain. Картината ще е по-пълна. Както е писал Кольо, най-вече ще е хубаво да направиш звука на ампа така, че да звучи максимално добре от него. След като сте избрали студио, предполагам не по случайност, проявете доверие към хората, с които ще работите ... дори и по отношение на съвети към звука, които излиза от ампа (кабинета). Марти Фридман казва, че всъщност по време на записите използва директно нагласена в студиото система за запис на китарите с нужния звук без въобще да се занимава с каквито и да било корекции по него ... неговата работа е да свири. В твоя случай може би няма да е точно така, но с хората в студиото сте екип и е хубаво да се вслушвате в мнението им ... дори и да не са от най-приказливите (по всяка вероятност, защото знаят, че не е рядко срещано съветите да се приемат като отрицателна критика) ... питайте и искайте мнение и съвети от тях. И не на последно място - самото свирене е най-важната част в цялата тази история. Успех и пълноценна и приятна работа по време на записите!!! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.