Jump to content
Българският форум за музиканти

съвет относно студиен запис


preIbanez

Recommended Posts

...пичове нека малко уточним...микрофоните и тяхното разположение съвсем няма да бъдат моя грижа...първо ако записваме изобщо в България сме си харесали едно от най-реномираните студия(няма да пиша кое за да не се обидят от другото)...освен това в момента се водят преговори с небезизвестен западен продуцент...така че микрофоните ги оставете...освен това аз съм много наясно с точния звук който искам да постигна...най добре се получава с комбинацията ГАРЛАНД & РГ 8527 ВВ ...обаче и всяка една от останалите комбинации ми дава много добра вариация на желания саунд...искам да съм наясно как да си запиша китарите принципно...а на да седя като някоя тъпа п*тка и да чакам продуцента да ми намери решение...ако той ме посъветва нещо различно разбира се че ще го послушам...но ако аз не му предложа нужното разнообразие от вариации на звук е ясно че работата ще е постна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обикновенно записвам 4 ритъм китари (2+2) и 1 или 2 соло, в зависимост от типа соло (дали е с хармония или не). Ритъм китарите ги разпределям както следва:

1- 100% ляво

2- 100% дясно

3- 70% ляво

4- 70% дясно

 

като 3 и 4 са с около 30% по-тихи в микса. Според мен е добро решение да се използват 2 различни микрофона поставени в една и съща позиция. Например един динамичен и един кондензаторен. Това ти дава 2 съвсем различни по звук китарни трака и по този начин се получват общо 8, което смятам е съвсем прилично дори за официален запис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което подчертаха Кольо и Synchu и други колеги е и моят начин на работа и аз също го препоръчвам. Когато човек търси определен звук, трябва да го съпостави (ако е възможно) със свои любими групи и да се поинтересува как те го постигат, след това да потърси студио което има зад гърба си продукция, която дава ясната представа, че хората които работят там не само разбират и могат но и са правили продукти към които ние се стремим в случая. Както разбирам имаме под ръка подобно студио, имаме и китарната апаратура която е подходяща като основа. Оттук нататък просто следва дискусия с хората в студиото какво мислят те за звука който търсим и как можем да го постигнем и дали това което имаме е подходящо наистина. След това те си знаят работата и правят стратегия на постигането на този звук която почва още със подбора на микрофони и позиционирането им при различните инструменти и.т.н. и я спазват през целия процес на запис и после смесване и по нататъчна обработка. Не се притеснявай ако имаш правилните хора под ръка и си в добро студио което има продукция зад гърба си която харесваш - хората там ще ти свършат работа и ще си доволен. Успех ти желая и дано да чуем крайния продукт и дано да е наистина добър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти preIbanez, не съм сигурен дали ще е полезно мнението ми за теб по простата причина, че самият аз не съм успял до момента (поне в домашни условия) да докарам "ЗВУКЪТ", но все пак ще драсна някой ред на базата на моята борба за откриване на топлата вода... дано ти е от полза. Според мен би било по-добре да записваш с две различни китари, отколкото само с една и различни настройки на EQ и Gain. Картината ще е по-пълна. Както е писал Кольо, най-вече ще е хубаво да направиш звука на ампа така, че да звучи максимално добре от него. След като сте избрали студио, предполагам не по случайност, проявете доверие към хората, с които ще работите ... дори и по отношение на съвети към звука, които излиза от ампа (кабинета). Марти Фридман казва, че всъщност по време на записите използва директно нагласена в студиото система за запис на китарите с нужния звук без въобще да се занимава с каквито и да било корекции по него ... неговата работа е да свири. В твоя случай може би няма да е точно така, но с хората в студиото сте екип и е хубаво да се вслушвате в мнението им ... дори и да не са от най-приказливите (по всяка вероятност, защото знаят, че не е рядко срещано съветите да се приемат като отрицателна критика) ... питайте и искайте мнение и съвети от тях. И не на последно място - самото свирене е най-важната част в цялата тази история.

Успех и пълноценна и приятна работа по време на записите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.