Glacierise Публикувано Ноември 19, 2004 Публикувано Ноември 19, 2004 Мисля, че има серизно пространство за дискусия за тези МНОГО важни неща за всеки, който се опитва да записва и - особено - да миксира музика. Кво имам предвид : 1. За времевия анализ - коя част на звука къде в продължителността се намира? Т.е. - атака, състейн, тяло и т.н., и как да се манипулират (комппресорите особено, те играят яко). Току що разбрах, например, че при баса има много голям пик в първата 1 ms след атаката, от който идвала 'живостта' на звука. Е такива неща - за китарите, баса, барабаните, вокалите. 2. За честотния анализ - още по-голяма тема. Коя част на звука на какви честоти е? Кои честоти да намаля, че да се чува по-слабо звука от перцето по струните? На кои честоти е удара с палката по барабанчето и на кои - снеър-а от пружините? Такива ми ти олигофрении. Който има акъл по темата - да сипе Цитирай
IvanDTr Отговорено Ноември 19, 2004 Отговорено Ноември 19, 2004 ...Коя част на звука на какви честоти е? Кои честоти да намаля, че да се чува по-слабо звука от перцето по струните? На кои честоти е удара с палката по барабанчето и на кои - снеър-а от пружините? Такива ми ти олигофрении. Който има акъл по темата - да сипе Тия всичките олигофрении трябва да си ги направиш още при записа. Има си техники на записване на всеки инструмент, например барабанчето можеш да запишеш с два микрофона, единият от горе за да хванеш удара на палката и звука на кожата: колкото е по близо микрофона, толкова повече звук на палка ще хванеш (ако разбира се микрофона го позволява това), а долният микрофон е за пружините, пък и не само за тях. И за запис на китара има "олигофренийки". С две думи, колкото по-добре запишеш инструмента, толкова по-добре ще си живееш в останалите фази на записа! Въпреки тези неща, еквилайзера също донякъде може да промени нещата. Тънка работа е тя тая! А пък като дойдем и до MS recording е те тогава вече ще осомнеме опулени! Цитирай
Glacierise Отговорено Ноември 22, 2004 Автор Отговорено Ноември 22, 2004 колкото по-добре запишеш инструмента, толкова по-добре ще си живееш в останалите фази на записа! Е тва немаше нужда д ами го казваш Въпроса е после, при миксирането как се действа за да изпъкнат/отидат по-назад определени характерни неща на звука. Като цяло - работата с EQ и с компресията. Цитирай
bassmaniac Отговорено Ноември 22, 2004 Отговорено Ноември 22, 2004 Ето един малък и безплатенFFT spectrum analyzerkoito shte ti pomogne da razberesh : Коя част на звука на какви честоти е? Кои честоти да намаля, че да се чува по-слабо звука от перцето по струните? На кои честоти е удара с палката по барабанчето и на кои - снеър-а от пружините? Такива ми ти олигофрении. Успех Цитирай
Nikifena Отговорено Ноември 23, 2004 Отговорено Ноември 23, 2004 предполагам че Ицо (Glacierise) пита от гледна точка за тва как се резпределят инструментите в честотния диапазон, амии то тва е малко трудно да ти кажа, щот освен основен тон при струнните инструменти имаш и хармоници. Да кажем за бас можеш да подсилваш или някой от хармониците или октавния тон (примерно ако се губи баса). цялата тази работа трябва да е направиш преди смесването. тва дет ми каза 1 пич е, че не трябва да има натрупване на инструменти в някякъв тесен честотен диапазон. (за тва като се свири с 2 китари се гледа да не звучат по 1 и същ начин, а да звучат различно като тембър). трябва всички инструменти при мастеринга да са равномерно разположени в честотния диапазон, който пък има различна характеристика при различен тип музика ето малко инфо за спектъра на музикалния сигнал май не помогнах особенно, ама хеви метъл да има Цитирай
Glacierise Отговорено Ноември 24, 2004 Автор Отговорено Ноември 24, 2004 Абен, хич не си по темата, ама все пак ноо яка статия си пост-нал Евалата Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.