vikor89 Публикувано Август 20, 2008 Публикувано Август 20, 2008 пускам 1 тест.. незнам нали тука е мястото за темата.. нов съм в форума... ако не е за тука нека да баде преместена но не и изртрита.... нека повечко потребители се включат в темата и да обсадим вапросите благодаря --- Тест A --- Ако вече мислите, че разбирате MIDI и аудио, проверете с този тест! 1. Вярно ли е или - не: MIDI данните са цифрови аудио данни? 2. Вярно ли е или - не: Може да имате само един синтезатор на всеки MIDI порт? 3. Вярно ли е или - не: Нуждаете се от външна клавиатура или модул, за да чуете MIDI събитие? 4. Вярно ли е или - не: След като се запише MIDI трак, темпото не може да се променя? 5. Вярно ли е или - не: Може да се използва аудио плъгин, за да се добави реверберация към MIDI трак? 6. Вярно ли е или - не: Всички синтезатори са GM (General MIDI) съвместими? 7. Вярно ли е или - не: Няма нужда да сте добър изпълнител на клавишни, за да запишете хубава композиция с MIDI? 8. Вярно ли е или - не: Може свободно да се транспонира или променя времето на звучене на всяка нота в аудио трака? 9. Вярно ли е или - не: Може да се свърже директно XLR микрофон към звукова карта? 10. Вярно ли е или - не: Ако имате микрофонен предусилвател, не ви трябва миксер? 11. Вярно ли е или - не: Цифровият звук съответства на данните, създадени след като аналоговият сигнал премине АЦП? 12. Вярно ли е или - не: Няколко wave файла могат да бъдат комбинирани в секуенсера, за да се направи един wave файл? 13. Вярно ли е или - не: На MIDI Thru порта има същите данни като на MIDI OUT порта? Ако Тест А не ви е затруднил особено, можете да опитате и Тест В , който цитираме от он-лайн курсовете по тонрежисура намиращи се на адрес www.tweakhead.com. Избрахме го заради това, че покрива достатъчно широк кръг от въпроси, свързани с процеса на звукозаписът. По този начин ви предлагаме да положите и изпитът за завършване на нашият малър курс по тонрежисура и виртуални студийни технологии. Раздел “Избор от няколко възможности” Кой от отговорите е най-точен? 1. MIDI данните са различни от аудио данните защото: a. те са аудио, което идва от MIDI клавиатура b. те са силно компресирани аудио данни, и са с по-малък обем c. те съдържат инструкции за секуенсерите - кога се изсвирва нота, сменя програма или променят стойности d. не ме занасяйте - MIDI е аудио! e. отговори B и C са верни 2. Хардуерният компресор има следните приложения: a. компресира аудио в MIDI данни b. той може да направи вашия микс равен c. използва се като ефект при запис на ударни инструменти d. свива динамичния обхват e. отговори B, C и D са верни f. само отговор D е грешен 3. Какво бихте предприели когато записвате вокал, който е “крещящ”: a. използвате върху микрофона тампон със затихване –10 dB b. казвате му да крещи по-тихо c. нагласяте компресора на безкрайност:1 d. казвате му да прави крачка назад когато ще крещи e. използвате динамичен микрофон вместо кондензаторен f. всички отговори без B са верни g. всички отговори без B и C са верни 4. Най-добрият начин да свържете 4 пистов (bus) миксер към 4x4 аудио интерфейс е: a. да свържете главните изходи на миксера към входове 1 и 2 b. да свържете изходите от апаратната към входове 1 и 2 c. да използвате midi интерфейс за връзка d. да използвате подгрупови или пистови (bus) изходи e. да използвате вход/изходите за лента 5. Може да преобразувате асиметричната (небалансирана) аудио връзка в балансирана като: a. използвате адаптер b. използвате кабел с TRS куплунзи от двете страни c. свържете асиметричния кабел директно към входа d. използвате допълнителен кабел e. миксер с балансирани входове прави това автоматично 6. При използване на софтуерни синтезатори, следното е вярно по отношение на латентността: a. нараства при използване на USB midi интерфейс b. показва изминалото време, в микросекунди, от натискане на клавиша до получаването на звук c. 30 ms е приемливо време, направо си е много добро d. латентността се удвоява когато преминете от 44.1 на 96 kHz скорост на семплиране, защото има повече данни, които процесора трябва да обработи e. всички отговори са верни f. верни са отговори B и D 7. Кой тип Windows драйвери за звукова карта (API) са като цяло по добри по отношение на латентността? a. Windows MME драйвери b. Direct Sound драйвери c. ASIO и WDM драйвери d. ADAT и T-DIF драйвери 8. Когато се получи пращене и накъсване в аудио каналът трябва да: a. рестартирате компютъра b. преформатирате хард диска c. преинсталирате windows d. изпратите гневно писмо до Microsoft e. проверите за по-нови драйвери f. спрете да използвате много плъгини и софтуерни синтезатори g. отговори A, E и F звучат добре 9. Жаковете Insert на миксера са: a. винаги балансирани връзки b. винаги асиметрични (небалансирани) връзки c. могат да се използват с преход TRS към два моно кабела d. за свързване на кабелът от компресора e. само за свързване на компресори f. отговори A, D и E са верни g. отговори B,C и D са верни 10. Фантомно захранване (Phantom Power) означава: a. израз популяризиран от Roland, за да продават Fantoms b. стандарт за захранване на кондензаторни микрофони от конзолата на миксерът c. всички микрофони с XLR кабели се нуждаят от фантомно захранване d. всички миксери с микрофонни предусилватели имат фантомно захранване e. отговори B и D са верни 11. Съобщението MIDI Time Code: a. съдържа информация за темпото b. може да управлява стартирането и спирането на един секуенсер от друг c. се предава от всички професионални софтуерни секуенсери d. изисква само един midi кабел e. всички отговори са верни 12. Предшественикът на съвременните цифрови закъснители са: a. безеховите камери b. 3-главите рекордери c. реверберационните камери d. реверберационните плочи e. всички отговори са верни 13. Мастериране е: a. изкуството да се определят нивата, честотното изравняване, и обработката с ефекти на различни източници от множество тракове до получаване на един стерео микс b. процеса на вземане на стерео микса и превръщането му в крайната форма - албум c. част от процеса не съвсем точно наричан “пре-продукция” d. това, което изисква голяма смесителна конзола с канал за всеки трак e. отговорите B, C и A са верни f. само отговори B и C са верни 14. Кое от следните означения не е стандарт за цифров аудио вход/изход: a. s/pdif b. Optical c. Toslink e. T-DIF f. R-Bus g. AES/EBU h. ADAT Sync 15. Sends и returns при миксерите: a. са типични за вмъкване на ефект-процесори и компресори b. ако нищо не е включено в send, сигнала автоматично се връща в return c. позволява на миксерът да получава email, нови драйвери и спам d. са изход и вход по пътя на сигналът в определен канал на миксера e. може да свързвате синтезатори и други устройства с линейно ниво на сигнала към return f. всички отговори са грешни 16. Local Off a. означава, че местният клуб е затворен b. типична настройка на MIDI клавиатурата, която я прави да отговаря само на външни midi данни. c. изпраща към секуенсера съобщение "all notes off" (изключване на всички ноти) d. се задава когато искате да свирите далеч от компютъра e. отговори B и C са верни 17. Суб-уфър (subwoofer) е: a. това, което ще ви позволи да вмъкнете по-малко бас в микса b. използва се само когато се прави микс за съраунд (surround sound) c. допълващо име на другите значими предшественици d. автоматично ще добави още бас към вече направеното CD e. ако няма достатъчно мощност се свързва директно към миксера 18. Кое не е важно за да се отървете от фоновия шум в студиото? a. свързвате всички устройства в една обща замасяваща верига с определени параметри b. използвате само балансирани връзки c. убеждавате се, че аудио кабелите и кабелите с променлив ток са разделени d. използвате директни връзки (direct boxes) e. убеждавате се, че MIDI кабелите са с най-високо качество 19. Кое не е вярно за импеданса? a. Сигналите с ниво –10 dB винаги са балансирани b. Сигналите с ниво +4 dB винаги са балансирани c. Сигналите с ниво –10 dB винаги са асиметрични d. ако не съгласувате сигналите може да се повреди миксера, дори да гръмне! e. всички отговори без B са грешни f. всички отговори са грешни 20. Когато синтезаторът има 4 гласова полифония, това означава че: a. той ще работи на 4 midi канала едновременно b. той може да отдели акапелно четиригласна хармония от вокалите в комерсиален микс c. ще може да чувате само 4 звука едновременно, без значение колко ноти са включени d. само отговор C е верен, ако 1 генератор е равно на 1 глас e. това е броя на LFO 21. Формулата за латентност е: a. броя семпли в буфера, разделено на скоростта на семплиране b. скоростта на семплиране, разделена на коефициента на Найкуист c. в зависимост от MIDI интерфейса d. в зависимост от интерфейса на аудио драйвера e. всички отговори са грешни 22. Стандарта “Червена книга” ("Audio Red Book standard") се отнася за: a. плавило, което гласи, че всички CD трябва да бъдат записани с 16 битова резолюция b. файловете .Wav 16/44.1 на Microsoft са съвместими с този стандарт c. може да бъде реализиран само в лаборатория за мастериране d. ръководството, което идва с предусилвателя "red" на Focusrite e. отговори A и B са верни 23. Игор Стравински е казал, че процесът на музикално вдъхновение е: a. послание от боговете b. чиста функция на математически контрапункт c. случайност d. дошъл под формата на проста мелодия 24. Кое е вярно за автоматизацията на софтуерния миксер a. може да се направи от управляващото поле b. не е толкова чиста както при аналоговия микс c. изисква многоканален аудио интерфейс d. изисква цифров миксер или управляващо поле 25. Коя част от оборудването прави всичко това: Записва звукът като аудио, Начертава графиката на звукът, Променя звукът с типичните регулатори на синтезатор, Свободно разполага звукът в различни слоеве и Възпроизвежда звукът на живо или в обкръжението на midi секуенсер a. секуенсерът b. Fruity Loops c. хардуерният семплер d. микрофонният предусилвател e. компресорът 26. Арпежиатор (Arpeggiator) е: a. няколко ноти, моментно понижени в ритъм b. съществува при всички клавиатури c. отнася се до корекция на тоновата интонация на вокала d. това не е свързано с MIDI, това си е аудио компонент e. непотребна отживелица от 70-те, която никой не използва днес 27. Кой от изброените миксери е най-подходящ за запис на оркестър: a. всеки стерео миксер и звукова карта b. 8-пистов (bus) аналогов миксер, като Mackie 32-8 например, и мултиканален аудио интерфейс c. 4-пистов (bus) миксер d. това може да се направи с 2x2 звукова карта и 8 микрофонни предусилвателя e. контролно поле f. софтуерен миксер Pro Tools LE 28. Кой от следните типове синтез не се използва при синтезаторите: a. FM синтез b. Sample playback c. виртуален аналогов (моделиране) d. Vocoding e. Roland SRX синтез 29. Shure SM57 е: a. компресор b. кондензаторен микрофон c. ивичен микрофон d. динамичен микрофон 30. Насочения микрофон: a. улавя звукът само отпред b. улавя звукът от всички посоки c. има кардиоидна диаграма на насоченост d. отговори B и C са верни 31. Типичното използване на пистите (Busses) на миксера е: a. когато не можете да си позволите кола за транспорт на апаратурите b. свързват синтезатори, микрофони и китари c. да изпращат сигнал от звуковите канали към компресори, многопистови рекордери, звукови карти и аудио интерфейси d. за свързване само на компресори и вокодери 32. Когато записвате стерео с микрофони, правилото 3 към 1 е: a. да се приложи компресия 3:1 b. ако левия микрофон е на 1 фут от източника, то десния трябва да е също на 1 фут от източникът, но поне на три фута от левия c. познато и като X-Y техника d. сигурен начин да създадете фазово пропадане в миксът 33. В термините на писане на песен, “бриджът” е: a. първите няколко секунди от песента b. третата версия c. припевът d. върховия момент 34. Разширителната ROM платка на синтезатора позволява: a. да се зареждат в клавиатурата потребителски семпли b. превръщането на 76 клавишен синтезатор в 88 клавишен c. дава повече звуци на синтезаторът d. да се зареждат звуци с трудни за научаване SysEx. e. отговорите C и A са верни Раздел “Вярно – грешно” 1. CD-та направени от аналогов микс звучат по-топло, защото те не са преминали през цифров аудио конвертор. 2. Всички TRS връзки са стерео. 3. ReWire ви позволява да използвате VSTi софтуерни синтезатори със секвенсерите. 4. Вие свързвате компресора преди предусилвателя. 5. Динамичните микрофони имат свойството да издържат на високи нива на звуковото налягане. 6. За да се записва MIDI с компютър, то компютърът трябва да е колкото се може по-бърз. 7. Когато се семплират ударни, компресирането е добра идея. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.