Jump to content
Българският форум за музиканти

Сравнение на китарни говорители Celestion / Eminence


Recommended Posts

Може да се чуе тук: Сравнение на Celestion Vintage 30 и Eminence The Governor

 

От страницата може както да се слуша online (натиска се бутон playButtons07_play_hi.png до името на всеки файл за стрийминг - плейърът се отваря в нов прозорец), така и лесно да се сваля на компютъра за по-нататъчна употреба (натиска се бутон playButtons07_download.png и излиза диалоговото поле за сваляне).

 

Файловете са от 01a/b до 04a/b, останалото са други разни хави.

 

Двата говорителя са 8 ома всеки, свързани последователно (общо 16 ома), монтирани един до друг в празен 4х12 Behringer кабинет.

 

Използвал съм квази-научна постановка за да постигна все пак някаква обективност - чрез измерване с линия смятано от края на кабинета съм поставял микрофона да е на едно и също място за всеки говорител.

 

Легенда: 'center' естествено е точно в центъра, 'cone_13' се пада мястото, в което се срещат dust cap-a и конуса, 'cone_10' е някъде по средата и 'cone_8' e вече към края на говорителя. Колкото е по-малък номерът, толкова по-далече е микрофонът от центъра.

 

ПП: Знам че китарата е разстроена, семплите са надраскани набързо днес за половин час, защото Celestion-a го продадох, а трябваше да бързам да хвана куриерите в работно време. Така че нови не мога да направя, защото вече Celestion-ът го няма при мен. :)

 

Рифовете са един вид крадени от Andy Sneap и неговото сравнение на различни говорители и бууст-педали, публикувано на страницата му.

 

Надявам се да съм бил полезен. Поне може да си съставите някаква идея за разликите между двата говорителя. Успех. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен Еминенса ми хареса повече.Селешъна е по-средист,докато еминенса има повече високи,което на мен ми харесва.Имайки предвид и цената на двата говорителя, бих избрал еминенса. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, де ги басовете? Да не си забравил дупките на другите два говорителя незапълнени??

Иначе доста сходно звучене... е, +/- малко брайтнес разбира се.

Трябвало е да използваш случая да ги направиш на импулси. Само да беше записал и DI траковете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами дупките на горните говорители бяха запълнени с два други говорителя, които обаче не бяха вързани. Не знам дали от това няма бас.

 

Може би си е от кабинета - материали, размери. . . може би аз некадърно записвам. :)

 

Еминенс много ми харесаха и съм много доволен от тях - специално моделът The Governor наживо са доста балансирани и не им избива толкова презънса с подходящи настройки на ампа. Комбинацията с Vintage 30 е също много приятна и балансирана, а в стаята се чуват ниските когато двата говорителя работят заедно (но на записа някак липсват). Единствено не ми хареса, как еминенсът надвиква селешчъна и остава впечатление, че работи само той (пространствено човек чува повече от едната страна). Та затова го продадох, явно еминенсът трябва да се комбинира с говорител със същата ефективност (102дб) иначе Vintage 30 си е класика.

 

Идеалната комбинация за мен е звук с характерът на The Governor, но с повече бас. Затова съм замислил да си поръчам два говорителя от друг модел - Swamp Thang - които би трябвало да къртят земята от бас и да ги комбинирам под формата на Х с двата Governor-a, които вече имам.

 

Само дето трябва да изчакам два месеца да ми ги докарат от Thomann.de, че ги нямат налични. :) Нямат дилъри Eminence и това е.

 

ПП: За импулсите не е загубена каузата. . . то импулси на Vintage 30 има под път и над път. Пък и се съмнявам, че ще успея да надмина GuitarHack в правенето им. Така че за Vintage 30 няма нужда, но пък Eminence ще е интересно, защото такива никой не е правил май. А аз мога да направя по всяко време, стига да помогнете с акъл, че на мен много сложно ми се вижда (свалих едно описание от интернет как се правят, но още не съм се наканил да пробвам). Този начин с извличането на импулс като разликата от записания с микрофона сигнал и ди-трак от преампа май е по-лесен, но дали е толкова достоверен като метода с белия шум?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, двата несвързани говорителя играят ролята на абсорбери на басовете, движейки се противофазно от звуковото налягане в бокса. Определено би имало разлика ако бяха свързани и те.

 

Начина за правене на импулси с ДИ трака е абсолютно достоверен, знам го от личен опит. Даже според мен е по-добър от този със суиипа, защото крайното стъпало е в нормален режим на работа. Стига да ползваш ДИ/трак с по-богата хармонична структура де, т.е. як гейн и разходки по грифа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако искаш да се хванем да направим няколко импулса с еминенса. . . само че вече и дупките нямам с какво да запълня. В момента кабинетът ми е 3 дупки и един говорител...вторият ме мързи да го монтирам. :)

 

Мисля на първо време да си взема още 2 от същите, вече ако басът пак е малко ще решавам какво да правя. Нещо не ме свърта да чакам едни говорители 2-3 месеца, особено ако не знам дали ще ми свършат работа.

 

Ще удариш ли едно рамо за импулсите като си оправя кабинета? Ще запиша каквото трябва, обаче процесът на деконволв-ване ми е мистериозен честно казано.

 

Какво разбираш под DI сигнал - сигналът директно от преампа, нали?

 

Живот и здраве, след 20тина дни ще имам 4 говорителя, ако искаш да пробваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има още какво да се желае по въпроса (все още не е съвсем разработен, или 'broken in'), но съм взел мерки.

 

Когато го пробвах нов, направо съжалих, че съм го купил - много високи и презънс, никакъв бас. Затова приложих един малко апокрифен метод, който обаче при мен даде добри резултати. Вързах CD плейъра към стъпалото на един 60w транзисторен усилвател и просвирих CD около 40 минути с пиеси на Шопен на пиано с volume на max. Преди това пробвах и чиста китара пак с volume на max и бас и среди на max с отворени акорди Em, E със заглушаване с дясна ръка (важното е да има динамични пикове за повече speaker excursion) - около 10-15 минути.

 

Комбинацията на тези двете процедури би трябвало да съставлява около 90% от 'разработката' на новия говорител (според сайта на Celestion например - дори само свиренето с чиста китара 10-15мин е достатъчно). Очаквам останалите 10-15% да си дойдат сами с времето и постепенното улягане и отпускане на материала от свирене. Предполагам, че вече се е поотпуснал конусът, защото ефект има и то значителен - говорителят се 'отпуши' и си звучи съвсем натурално и приятно.

 

Селешчъна е на около година, но с него не е свирено дълго време силно, затова предполагам, че след процедурите приложени на Еминенса и двата говорителя са в сравнима степен на разработеност. Пък то е ясно че сравнението не е особено представително и без това. :headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще удариш ли едно рамо за импулсите като си оправя кабинета? Ще запиша каквото трябва, обаче процесът на деконволв-ване ми е мистериозен честно казано.

 

Какво разбираш под DI сигнал - сигналът директно от преампа, нали?

Да, DI сигнала е след предусилвателя/преди power amp-а.

 

Процедурата с импулсите е конволюция между два сигнала. Тя улавя/записва линейната реакция на средата между тях. Т.е. ако вземеш сигнал пред пауър ампа и след микрофона, импулса ще съдържа реакцията на пауър ампа, кабелите, говорителя, кабинета, помещението и каквото друго има между тях (примерно можеш да сложиш дилей или EQ преди пауърампа, те също ще се запишат).

 

В детайли: за да запишеш импулс респонс на пауърамп/кабинет записваш 2 трака: директен DI трак от предусилвателя и микрофонен трак. Дрънчиш с хай-гейн да кажем няколко секунди. Желателно е спектъра на DI трака да е възможно най-богат.

След това добавяш 100 мс (примерно) тишина в края на микрофонния трак. По-късно ще забележиш че точно тези 100 мс са дължината на импулс респонса.

Инсталираш си voxengo deconvolver, това е фрий програмка за конволюция. С нея отваряш двата трака: DI трака като Test tone file и микрофонния трак като Files to process. От настройките Normalize to -0.3 dB е достатъчна. Натискаш Process. Voxengo Deconvolver си генерира импулса. Горе-долу това е. После можеш да отвориш импулса (който сам по себе си е wav файл) и да го "затихнеш" към края ако опашката му е много шумна.

 

Аз също имам някви оем еминенси в меса буги 4х12 кабинет и ще ги направя на импулси, но те звучат определено по-различно, с много повече средни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Четох и инструкциите и там е загатнато индиректно за този метод, но иначе сам нямаше да се сетя. Който е измислил конволюцията е гений.

 

Веднага щом вържа 4 говорителя в кабинета ще пробвам. (Т.е. някъде към средата на месец юни. :icon_shithappens: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Thomann.de

 

Емпирично тествано - при мен пратките пристигат точно за 18 дни. Никакви проблеми. Никога. Точно 18 дни (можеш да си сверяваш календара по това). :)

Цената: за този модел 63 EUR бройката (х2) + 30 EUR доставка, общо: 156 EUR. Цена на един говорител в лева доставен при мен: 153 лв +/-2%.

 

За другите 2 говорителя се спрях на Swamp Thang. . . въпреки че ги няма в каталога, от Thomann са навити да ми изпратят два говорителя на цена 86 EUR бройката.

 

Ти какъв модел си харесал? Eminence имат прекалено много модели. . . невъзможно е да се изпробват всички. . . поне според мен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

eminence legend съм си харесал, не 150 ватовия а по-малкия

 

но нямам толкова време да ги чакам, ще взема един кабинет за на първо време, а после или друг кабинет или ще му сменя говорителите

 

колебая се между 2х12 на рандал (лесно се носи) и берингер 4х12 чийто говорители ще бъдат сменени в последствие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

OK, след дълго мотаене успях да довърша кабинета с два броя Celestion Vintage 30 и два броя Eminence The Governor. <_<

 

940010444.JPG

 

Направих няколко импулса:

 

Импулси Алфа 1.0 (generic waves)

 

Импулси Алфа 1.0 (Revalver Pack) - могат по-лесно да се ползват в ReValver, просто се поставят в папка impulses и сами се появяват в менюто на RIR.

 

Кажете как ви се струват, според мен се получиха доста добри. :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Celestion (13)

 

Eminence (13)

 

Би трябвало импулсите да звучат по подобен начин (разликата между говорителите мисля е явна).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.