Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Реших да пробвам да си овърклокна мизерната щайга.

 

Причините?

Като си сложа повече от две VST-та в мултитрака и гадният Селерон почва да дере.

Немога да си завърша проекта заради това.

 

А проблемът?

Проблемът е, че нищо не разбирам от овърклокинг и за това питам има ли тук разбирачи по тази част да ми помогнат.

 

Машината е:

2,7 МХз Селерон

1 ГБ РАМ

Хард дискът ми е супер стар и малък Самсунг на 5400 оборота (не знам тов адоколко има значение при работа с VST в мултитрак).

Дъното ми е Асус P4P8X и в БИОС-а му няма настройки за баране на работната честота на процесора.

Вероятно в такъв случай овърклокването ще трябва да се прави някакво хардуерно бъзикане по дъното?

Разчитам някой да ме светне за това.

 

Ето тук пускам информация от една тестваща програма.

Моля, погледнете информацията, която вади и ми кажете дали тази нещастна щайга може да се овърклокне въобще.

И нещо повече: дали въобще има смисъл да се овърклоква, демек - ще спре ли да ми задира като сложа повече от две мизерни VST-синтезаторчета в мултитрак или няма такива изгледи?

 

dddae7.jpg

Отговорено

горере и оверклокинг няма да те оправи , машината ти е зле. тоя целерон е канцеларски процесор, там сцетоводителката да играе пасианси и да смята на ексела, дъното ти е скопено от към възможности за клок, и то същото, за офис машина е правено. дискът има голямо значение тука, а тоя сам-сунг на 5400 е бавен бавен, него не можеш го клокнеш. ако немаш кинти за нова машина по добре не барай нищо да не останеш и без таз тояга. то оверклокинга си е направо спорт за професионалисти, трябва подбрана памет,дъно... най вече яко захранване и охлаждане на компонентите като процесор,памет ,видео ако го клокваш и него. кат се замисля таз твоята машина и да я клокнеш с 10% дори реалната полза едвали ли ще е и 1% в бързодействието.ама я захранването ще е на ръба на възможносттите си,щото сигурно е някое НоуНейм,дето нито ватовете му са реални ,нито апперите,нито нищо. айде поздрави. епа има едно форумо www.hardwarebg.com/forum ,епа там има хора с изкривено мислене на тая тема,чети или питай направо там.

Отговорено

Не съм чел в подробности принципа на работа на VST-та, но доколкото съм запознат като цяло с всякакви аудио програми, емулатори и всекви такива - РАМеца е най-вероятния недостиг на тая конфигурацийка. Бавния хард може да влияе само от гледна точка на процесите, които са заредени във виртуалната памет (която може да бъде изключена), както и на записа.

 

Не ти трябва наистина овърклок на процесора, то и не че може да се клокне кой знае колко, а и специално с Интелските процесори е малко игра на зарове, щото множителя им е заключен и могат да се клокват само с промяна на волтажа - оттам ще ти трябва ново захранване (вероятно), ново охлаждане на процесора (задължително). А и не всяко дъно позволява клок на шината, което в твоя случай е оптималния вариант. Защото ако вдигнеш честотата на шината, ще вдигнеш и честотата на паметта.

 

Решението според мен (че малко се отплеснах) е да си сложиш още 1Гб Рам ако дъното ти го позволява и да спреш виртуалната памет от систем сетингите. Така ще си сигурен, че всички процеси се зареждат в оперативната памет, а не в пейдж файла на бавния ти харддиск. Въщност това можеш да го направиш и без да слагаш още РАМ - поне ще провериш дали е от това. За да си 100% сигурен какво точно става обаче, е хубаво като пуснеш VST-та да следиш с някаква програмка какво точно се случва с компа ти и как точно се товари. Мисля че Еверест следеше параметрите на отделните компоненти.

 

Дръпни я и виж кво показва, после ще му мислим какво да правим с компа ти.

Отговорено (Редактирано)

много е писано по въпроса ,че суапа в крайна сметка не може да се спре,въпреки отметката в сетингите на уиндолса. най-доброто решение по тоз проблем е да се изравнят двете стойности за да се фрагметира по малко дяла на суапа. този кешлерон е безбожно слаб процесор,въпреки "лъжливите" си мегахерци. старата архитектура на интел(визирам цялото Р4 поколение) е слабопроизводителна за мегахерците които предлага. р4-ките ги спасяваше големият обем кеш,който си е жизнено важен при нетбърст архитектурата и хипертрейдинга ,който отсъства при селерон серията. просто селероните не са проектирани за сериозна работа с аудио,видео и т.н. те са домашни и офис процесори ,да се цъкат някви игрички и да се пишат документи. дисковата подсистема винаги е било слабото място на всяка конфигурация,вече зависи каква работа се извършва и до колко бързината на дисковете оказва влияние. те и затова са райд масивите,за да се избегне донякъде момента на изчакване към дисковете.

 

по темата.. аз си казах ,че е по добре горера да не си пипа кашона,че вероятноста да скапе нещо я има. ако няма кинти за нов комп,да ъпгрейдне тоягата. я р4-ка да сложи,или рамец или по бърз диск.варианти винаги има

Редактирано от kukls
Отговорено

Записвал съм 8 канала 16-бита на 1,3 Гигахерцов Селерон. Продължавам да твърдя, че аудио програмите не товарят чак толкова процесора по време на запис и при емулиране на разни ефекти, синтове и т.н. От личен опит мога да твърдя, че Win2000 се държи доста по-адекватно и стабилно при аудио обработка от наследника си XP.

Но в крайна сметка и архитектурата на използвания софтуер също има значение. В общи линии ботълнека на всяка конфигурация е различен и затова предложих да се мониторира натоварването на компютъра. Когато се видят реалните данни от поведението на машината, тогава ще можем да коментираме. Така само голословим и водим принципен философски спор, от който полза няма.

Личното ми мнение е, че преди да се дават крайни съвети за ъпгрейди и прочее е по-добре да се направи опит да се изстиска максимумът от наличните ресурси.

Отговорено

То че ще вземам нова щайга, ще вземам.

Но ми свидят тези 1200 лева за сравнително нормален комп (да, точно толкова са парите, не ми се спори отново за това), а и като оставим настрана майтапите въсщност по-важното е, че на момента ми трябва бързо решение на ситуацията с настоящата ми щайга, защото работя по нещо велико. :bravo:

 

Очевидно и тук има решение - да обличам и рендвам всеки трак поотделно и след това да смесвам само ренднатите аудио тракове в мултитрака.

Окей, но това е бавен, изнервящ и неандерталски метод, който на всичкото отгоре ще отнеме огромна част от гъвкавостта и възможностите за експериментиране при смесването и мастеринга.

 

Благодаря за отговорите.

Отлично разбирам, че тази смешка и овърклокинг не я оправя. :girl_cray2:

Отговорено

жалко че си чак в софия, иначе на драго сърце ще ти услужа с р4 3200 ,с плочка рам и по бърз диск. барем да го извариш тоз матриал па да видим ква е станала ракията. виж там някой около теб дали няма как да ти помогне с временна трампа на просецорче рамец нещо. айде успехи

Отговорено

^ Да, тва го има в Кюбейса.

Мисля, че то също прави рендър и слага WAV файл и не може много-много да го бараш.

Отговорено

ми фрийзва ефектите отгоре му. В смисъл направо слага ефекта му отгоре и не можеш да пипаш ВСТто, и не заема почти никво СПУ или рам (освен това за да си плейва уава де)

 

но за смесване, екю или всичко, което не пипа по самото ВСТ нямаш никакви проблеми. Аз така си правя нещата, нямам друг начин. Пусна ли два ревалвъра едновременно в рийл тайм е отишла работата.

 

в сонара е с дясното копче и след 30 сек е готово, не знам как е с другите.

 

Ма ти си знаеш де :)

Отговорено

абе тука звуковата карта не оказва ли някакво разтоварване в/у централния процесор ? що си мисля че някакво ему,примерно 1212м или дори по нисък модел, или аудиофил 24/96 или 192 трябва да разтоварят процесора при работа с ВСТ-а ?

Отговорено

VST-то само по себе си няма никакво вземане/даване с аудио интерфейса (звуковата карта). Причината е, че VST-тата работят в емулираната среда на хоста (Cubase, Sonar и т.н.) и въобще не си комуникират с входовете и изходите, а с вътрешните бъсове на хоста.

 

Иначе, ако драйверът е написан читаво, то натоварването е по-малко за машината и съответно оставя повече въздух за хоста да работи нормално, но ми се струва, че става въпрос за няколко процента разлика между драйвери на две нормални карти (примерно ЕМУ 1212 и М-Аудио Аудиофил 192) - т.е. несъществена. По-голяма би била разликата ако се ползват емулирани драйвери, като например ASIO4ALL и се премине към нормална карта поддържаща наистина ASIO, но предполагам, че никой не се надява на смислени резултати с карта, която няма нормални ASIO драйвери.

 

Основният проблем на едно VST следва да е процесорът - реално DSP алгоритмите се нуждаят от минимална като обем памет - най-много да имат няколко собствени буфера ако се симулират ефекти използващи времеизместващи алгоритми (ревърб, дилей и т.н). С други думи - ако искаш да имаш по-добро поведение на проекти съдържащи повечко VST-та (примерно Revalver, Amplitube и т.н.), ти трябва по-мощен (и доста по-съвременен) процесор.

 

Съвсем друга тема са VSTi - там най-общо казано имаме два случая:

  • Използващи семпли - т.е. генерират звук като просвирват предварително записани семпли от реални инструменти - примерно DFH, BFD, ezDrummer, Kontakt, Steinberg The Grand и т.н.
  • Синтезиращи - т.е. генерират звук използвайки алгоритми, без да използват семпли - примерно Synth1, Absynth, Reaktor, B4 и т.н.

Първата група често пристигат със библиотеки съдържащи няколко гигабайта семпли, като разбира се се зареждат само тези които се използват. При тези VSTi основният проблем идва от големият обем памет, който е нужен за да се заредят семплите, особено ако имаме многослойна структура - т.е. примерно за една единствена нота, но изсвирена с различна сила се зареждат множество семпли (понякога 16 и повече). Проблемът често е свързан с недостатъчна оперативна памет, което води до сериозно суапване от страна windows-а. Решението е да се добави повече памет. При тези VSTi също има значение процесорът тъй като се симулират различни криви на затихване, прилагат се ефекти (повечето пиана идват с някакви вградени ревърби), често се компресират семплите и т.н., но като цяло процесорът е по-малко важен от наличната оперативна памет.

 

При синтезиращите VSTi основното натоварване пада върху процесора, паметта не представлява фактор - тоест тези VSTi са с изисквания подобни на тези на нормалните VST ефекти.

 

Една от причините да са толкова популярни външните DSP карти като UAD-1, TC PowerCore и т.н. е, че свалят натоварването от процесора на компютъра и често позволяват да се ползват доста тежки DSP алгоритми, които осигуряват по-добро звучене, но ако се пуснат като VST на централният процесор на компютъра биха го съборили :greenangel:

 

Въпреки това, възможностите на цифровата обработка далеч не са розови дори и с използването на външни DSP карти - примерно една UAD-1 карта е в състояние да изпълнява средно по 8 - 10 ефекта едновременно, като разбира се колко едновременно могат да се ползват зависи от алгоритъмът на ефекта. Поради тази причина в повечето случаи се използват по 2, 3 и повече такива карти едновременно.

 

Какво да говорим за горкото процесорче с работна честота от около 3 GHz на едно средностатистическо PC, което никак не е било създадено с идеята да се ползва за DSP. Поради тази причина, повечето VST-та се пишат по такъв начин, че да имат добър баланс между качество на звука и натоварването което генерират - т.е. хем да звучат що годе прилично, хем да не товарят толкова много, че да не стават за употреба в реално време.

 

Горере, ако си ъпгрейднеш сериозно машината вероятно ще имаш доста сериозно подобрение, но всичко си има граници - т.е. примерно ако си вземеш един quad core процесор на 3 GHz (който струва майка си и баща си към текущият момент - **май 2008 бел. редактора) и имаш примерно натоварване на процесора от 80%, ако сложиш още няколко по-тежички VST-та и ти трябва двойно по-мощен процесор, силно ме съмнява че ще намериш такъв на 6 GHz, без да почакаш няколко години.

Отговорено

@niki123bg, а как смесват хората в такъв случай?

Аз съм виждал по видео туториалите люде с по 7-8 трака в миксера и на всеки трак по едно-две ВСТ-та, тук-таме някое ВСТи и нямат главоболия.

Очевидно това е възможно дори с днешните дуъл и куад кор процесори на 2-3 гигахерца.

Но е ясно, че всичко много зависи и от това какво смесваш и какви са ти плъгините.

 

Може би въпросът ми от самото начало трябваше да бъде: Ако си взема някакъв смръдлив дуъл кор, ще мога ли да смесвам 4 трака (по два дублирани на канал), към всеки от които е закачен Ревалвер?

Отговорено

Аз лично мога да го прая тоя номер с процесор , равностоен на дуал кор , и то при риъл тайм латентност . При 48Khz . И повече няма се обаждам , че протата пак ще скочат ... :offtopic-001:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.