overhate Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 Просто трябва да се избират подходящи песни. Или подходящи вокали :twisted: Цитирай
Crimson Отговорено Юли 18, 2005 Отговорено Юли 18, 2005 Просто трябва да се избират подходящи песни. Евалата Някой мисли по въпроса!! /офтопик Еми какво да кажа - поради пубертета аз вече не мога да се похваля с хубав глас като едно време!!Предполагам, че повечето певци тук си пеят заедно с Eric Adams(Manowar) докато пее на некъв невъзможен тон 29сек. в Black Wind, Fire and Steal? Истината е, че си има певец за всяка песен! Иначе аз съм съгласен, че китаристите малко или много трябва да се съобразяват с гласа на вокала(нали все пак това му е работата :read: )! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Често проблемът се крие и в това че музикантите отказват да транспонират песните. Най - добрите тенори обикновено пеят до ЛА-СИ, а не чак толкова добрите и високите - до СОЛ. Ако повечето метъл песни се свирят от МИ или ЛА, то няма проблеми те да се изсвирят от РЕ или СОЛ, стига музикантите да не ги мързи да транспонират. Това е според мен по - добрия вариант от това да се пее цяла октава по - ниско (разликата между баритон и тенор е мажорна терца, когато се пее октава по - ниско се губи напрежението). Колкото до Мастър ъф Пъпетс, аз тогава току що бях почнал да се опитвам да пея, и изобщо никога не съм имал предвид че я пея добре(е сега от ре бих си я изцепил без проблеми, но от ми няма да стане). Иначе с иструментала се справяте много добле(Поне Вальо). Кажете кога пак имате участие. Айде със здраве! Цитирай
overhate Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 За съжаление не всичко китарно може да се транспонира, особено ако има празни струни в някой риф или разлагане. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Това е така, но често може незабележимо да се промени малко(повечето наистина добри музиканти, които познавам се справят с по - прости песни в реално време . Мисля че пак е по - добре от добре изсвирен инструментал с някакви безобразни крясъци върху него. Цитирай
overhate Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Разбира се, че с повечето песни е възможно, просто вметнах, че не винаги е. Но това е що се отнася до кавърите, с авторските песни е съвсем различно, там присъства и личното ангажиране. Цитирай
BlueZone Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Ами те за това разни хора свирят с по 2-3 китари, което разбира се не всеки може да си позволи и затова добро решение е човек просто да си настрои китарата да речем 1 тон по-ниско и после да ползва каподастер при нужда. Цитирай
overhate Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 каподастер Да,вярно,бях го забравил това приспособление. Не съм срещал, обаче, често да се използва в метъла. :guitar: Цитирай
YtseJam Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 И това го прави несъществуващо и ненужно, нали? Дет ту фолс метал. Цитирай
overhate Отговорено Юли 19, 2005 Отговорено Юли 19, 2005 Хехе, не това имах предвид. Просто, че като в дадени среди дадено приспособление не е популярно, ако се изграждаш като музикант в тези среди, шансът да се докоснеш до него не е голям. Кажи сега, сериозно, колко метъл китаристи в БГ а и изобщо по концерти си виждал да използват капо? Иначе, не споря, приспособлението е готино и полезно. Цитирай
tupoto kopele Отговорено Август 11, 2005 Отговорено Август 11, 2005 Имали ли сте проблеми от рода на: "Кво се праиш са? Ше се напънеш малко, ше го изпееш"?Т.е. да искат от теб да пееш неща, дето просто не са за гласа ти. Щото така трябва да звучи групата или щото на някой му харесва и така е решил. Щото аз по едно време имах и ми трябваше доста време да обясня на един пич, че гласните струни не са като на китарата му. Ако се пре*бе някоя, няма как да се смени. Вие как се справяте? Аз не съм сигурен че ме разбра, все още като се стигне до някакъв спор и се изтъква това че всички трябва да се съобразяват с моите "прищевки". И все още, макар и рядко, съм принуден да правя неща дето, ама изобщо не са за моя глас.... :think: :killyou: ВОКАЛИСТИ :killyou: :killyou: :killyou: ВОКАЛИСТИ Цитирай
Egon Отговорено Август 11, 2005 Отговорено Август 11, 2005 Вероятно всеки инструменталист с повечко опит е имал проблеми с вокалисти. ма аз и като вокал, и като барабанист какви проблеми съм имал с китаристи, дето се мислят за Блекмор (не технически или музикално, а като фигура, шеф и т.н.). Спомням си и един басист, който не можеше да изсвири един неравноделен такт и всеки път ме набеждаваше, че аз съм го бъркал, защото съм правил много фигури Изобщо работата в група винаги е трудна. Изобщо в живота имам предвид. Цитирай
niki123bg Отговорено Август 11, 2005 Отговорено Август 11, 2005 Изобщо работата в група винаги е трудна. Изобщо в живота имам предвид. Така е, но това не означава че трябва да се предаваме Най-сериозният проблем който стои пред една група е да си изясни целите и да планира постигането им. Първо на по-абстрактно ниво - за какво се занимава с това - за кеф, за пари, за слава. После малко по-конкретно - например на по-абстрактното "за пари" да се постави малко по-ясното "Искаме всеки от членовете на групата да изкарва ХХХХХ лева на месец чрез групата". Следва въпросът "Как?" и в отговор се начертават стъпките - ще проучим това, ще направим онова и т.н. Като основният момент тук е да се направи добро планиране, в което задачите да бъдат конкретни, постижими, пряко обвързани с целите и най-важното - ясно дефинирани във време. Основен проблем тук е поемането на отговорността за ръководене на групата - някой трябва да се нагърби с планирането и осъществяването на контрол, в противен случай напредъкът ще е изключително бавен ако въобще има такъв. Всички в групата трябва да гласуват доверие на този някой, но за съжаление това трудно се случва. Когато се върши нещо в група е важно всеки в групата да е напълно наясно със силните и слабите страни на другарчетата си. По този начин недостатъците могат да бъдат адресирани и преодоляни - когато има яснота къде куцат отделните членове на групата, останалите могат да ги подпомогнат за разрешаването на тези проблеми. Тук е важно всеки да бъде искрен със себе си и колегите си. Работата в екип е колективен спорт, в който играчите трябва да имат добър синхрон и добра комуникация. Това се отработва основно в процесът на работа, но за да се подпомогне този процес са необходими и контакти извън работната среда - излизане заедно на биричка, заедно на концерт и т.н. Важното е да се създаде усещане за колектив и всички да започнат да се идентифицират с групата. Разбира се, всичкото това е малко преекспонирано и абстрактно. Надявам се, че никой не го чете буквално. Просто хаотично нахвърляни мисли. Цитирай
Katsko Отговорено Август 11, 2005 Отговорено Август 11, 2005 ще споделя личния си опит-вокалистите почти винаги са най-големите гъзари,претенциозни,нахални,авторитарни,дразнещи,ексцентрични и т.н. :killyou: за жалост тва е необходимо за да са убедителни на сцена.сещам се за много малко скромни и приятни вокалисти които да са наистина добри и като пеене и като поведение на сцена. Цитирай
Egon Отговорено Август 12, 2005 Отговорено Август 12, 2005 Махам, за жалост и аз така...то аз защо се отказах от вокалната кариера Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.