Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

когато се сменят акордите, мога ли и аз да сменям тези скали или се придържам към една скала на тоналноста?незнам дали се изразих правилно.:punk_guitar: Ако имаме акорди Am-G-F-G.. мога ли да почна да свиря например нещо във Сол мажор когато се държи Сол мажор акорда или аз си свиря в Ла минорната скала и Ла мин. пентатоника например.И още ако може нчкой да ми каже бърз пасаж - пръстовката например на нещо в ЛА мин. Благодаря ви. Нпример някво качване към високите струни.

По три ноти ли на струна е най добре.....със слайд....без слайд???

  • Отговори 35
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

И трите акорда са от тоналноста Ам, но това не означава, че ако използваш за импровизация само Ла минорна пентатоника ще звучи добре. Причината за това е в акорда Фа - използването на тон Е срещу този акорд, особено ако говорим за минорна пентатоника, не звучи стабилно, а и в никакъв случай не подчертава акорда. За да звучи добре това, което изсвирваш е най-добре да "отговаряш" на смяната на всеки акорд. Пример за точно това и точно върху същата хармония е солото на Джими Пейдж в парчето Stairway to heaven, Led Zeppelin IV. Той използва предимно Ла минорна пентатоника, но върху акорда Фа заменя тон Е от пентатониката с Фа.

 

А относно нещо бързо - първо се научи да свириш нещо бавно. Как ще изсвириш нещо бързо, ако не можеш да свириш бавно? Няма значение къде по грифа ще изразиш идеите си, нито с по колко тона на струна, с или без слайд и т.н. ще свириш, ако не знаеш какво правиш и свириш глупости.

 

Най-добре е да отделиш доста време на изучаването на музкалната теория, както и да обърнеш специално внимание на връзката скала-акорд.

Отговорено

^^Това, че не може да се свири ла минор пентатоника, на акорди ла минор, сол мажор, фа мажор, не ми изглежда вярно. Чувал съм го в много сола вече, а и сам го пробвах и добре си звучи :cheers2:

Отговорено

Най-добре е да използваш чифта уши, който ти се е положил по рождение- или звучи, или не звучи. А ако не можеш да прецениш дали звучи или не, значи проблема е по-сериозен отколкото си мислиш :cheers2:

Отговорено

^ Мда, така е, то ако всичко се композираше по ясни и твърди правила и алгоритми, музиката нямаше да е изкуство. Щеше да има примерно компютърни програми, които сами да композират.

Отговорено (Редактирано)

Ами то има :music336: Преди време попаднах на една програмка, която композира рингтонове за GSM- задаваш си "настроение", "стил"... и честно казано в някои от случаите се получаваха на ниво "световните хитове на поп музиката"... що ли ...

Редактирано от 7thString
Отговорено
Как ще изсвириш нещо бързо, ако не можеш да свириш бавно?

хахахаха, хиляди такива китаристи има. второто е много по-трудно от първото, ако говорим за импровизация.

 

 

По темата-или се занимавай сериозно или изобщо не се занимавай. Нищо няма да постигнеш с някоя си скала или пентатоника.

Отговорено

Така е, освен това при разни бързи пасажи можеш да си позволиш да поомажеш тук там, да избягаш от ритъм и т.н. При бавно свирене обаче вс лъсва...

Отговорено
Това, че не може да се свири ла минор пентатоника, на акорди ла минор, сол мажор, фа мажор, не ми изглежда вярно. Чувал съм го в много сола вече, а и сам го пробвах и добре си звучи :music:

 

 

Здравей! Би ли споделил имената на няколко парчета, в които си чул това? Интересувам се и проявявам любопитство.

Отговорено
И трите акорда са от тоналноста Ам, но това не означава, че ако използваш за импровизация само Ла минорна пентатоника ще звучи добре. Причината за това е в акорда Фа - използването на тон Е срещу този акорд, особено ако говорим за минорна пентатоника, не звучи стабилно, а и в никакъв случай не подчертава акорда. За да звучи добре това, което изсвирваш е най-добре да "отговаряш" на смяната на всеки акорд. Пример за точно това и точно върху същата хармония е солото на Джими Пейдж в парчето Stairway to heaven, Led Zeppelin IV. Той използва предимно Ла минорна пентатоника, но върху акорда Фа заменя тон Е от пентатониката с Фа.

Не е хубаво да се подвеждат хората толкова убедително,но...това е положението

Продължавайки терцовия строеж на F A C стигаме до ми,акорда се нарича Fmaj7.Отсъствието на ми в акорда в акомпанимента не го прави външен тон,няма нищо нестабилно в това звучене.Със същият успех могат да се използват тоновете G,B,D(при B излизаме от пентатониката)

 

(едва ли съм най-подходящият човек,който да разяснява тези неща,но по-лошо е темата да остане така)

Отговорено (Редактирано)

Здравей, радвам се за ентусиазма ти, но обърни внимание, че хармонията, която е спомената в началото е съставена от тризвучия. Добавянето на септимата далеч не е характерен похват, използван в популярната музика. В крайна сметка акцентирането на септимата върху акорд на 6 степен в минорна тоналност дава нестабилност на звученето, защото дава доминантово звучене на субдоминантовия акорд. Използването на Си срещу този акорд определно ще прозвучи крайно нехарактерно (тритонус), а за доста от слушателите непривикнали към джазовото звучене - фалшиво. Пак държа да подчертая, че посочената хармония не е джазова, а е от поп/рок парче. Ако транскрибираш малко сола на известни парчета от поп/рок-а ще забележиш точно това, за което говоря. И отново - солото на Джими Пейдж в Stairway to heaven е един от най-красивите примери за страхотна импровизация върху точно тази хармония, при която той "отговаря" на смяната на акордите.

Редактирано от altered situation
Отговорено

Здрасти,очевидно ние с теб няма да се убедим в противното,но това не е важно.Понятието "джазово звучене" ми звучи доста кофти,но...да,в джаза акордът 4+ е често срещан и се употребява дори и като тонически акорд.В съвременната музика независимо рок,поп,джаз много неща са възможни,не би трябвало стиловете да се разграничават с "използване на септимов тон върху 6-та в минорна тоналност".Всъщност авторът на темата не е упоменал в какъв стил иска да свири.До скоро из форума се подвизаваха музиканти,които са доста начетени,но едва ли ще видим тяхно мнение в тази тема,иначе да,имам голям ентусиазъм,но имам и уши и никой от посочените като пример от мен тонове,не ми звучи дисонантно,не ми звучи и джазово.

Отговорено (Редактирано)

Тук няма място за убеждаване. Послушай съвета ми и транскрибирай сола изсвирени върху точно тази хармония (доста широко използвана в поп/рок музиката) и ще разбереш какво съм казал. В крайна сметка и двамата знаем, че ти не си правил точно това (транскрибции и анализи на поп/рок сола), а има нужда. Стиловете се различават един от друг по своята ритмическа пулсация, ритмическото субделение, мелодически и хармонически структури. И не е трудно дори и според хармонията да се открие към кои стилове най-вероятно би принадлежало парчето. Използването на хармония I - VII - VI в минорна тоналност е характерно за поп/рок/кънтри парчетата(изключваме от класацията т.н. музика на народите - традиционната музика на различните държави - Испания и т.н.). Следователно имаме и специфичен звук, който е характерен за импровизациите в тези стилове. Не става дума за дисонантно или не - става дума за стилистика и характерно звучене. Разбира се, че можеш да използваш хроматичната скала за импровизация абсолютно винаги, но това не е типично за много стилове и би звучало най-малкото странно. Мога да пиша доста, но не виждам смисъл. Най-добре е да анализираш солото на Джими Пейдж и ще си обясниш много неща. Успех.

Редактирано от altered situation

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.