Jump to content
Българският форум за музиканти

За композирането на сола на китара?


famousest

Recommended Posts

когато се сменят акордите, мога ли и аз да сменям тези скали или се придържам към една скала на тоналноста?незнам дали се изразих правилно.:punk_guitar: Ако имаме акорди Am-G-F-G.. мога ли да почна да свиря например нещо във Сол мажор когато се държи Сол мажор акорда или аз си свиря в Ла минорната скала и Ла мин. пентатоника например.И още ако може нчкой да ми каже бърз пасаж - пръстовката например на нещо в ЛА мин. Благодаря ви. Нпример някво качване към високите струни.

По три ноти ли на струна е най добре.....със слайд....без слайд???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 35
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И трите акорда са от тоналноста Ам, но това не означава, че ако използваш за импровизация само Ла минорна пентатоника ще звучи добре. Причината за това е в акорда Фа - използването на тон Е срещу този акорд, особено ако говорим за минорна пентатоника, не звучи стабилно, а и в никакъв случай не подчертава акорда. За да звучи добре това, което изсвирваш е най-добре да "отговаряш" на смяната на всеки акорд. Пример за точно това и точно върху същата хармония е солото на Джими Пейдж в парчето Stairway to heaven, Led Zeppelin IV. Той използва предимно Ла минорна пентатоника, но върху акорда Фа заменя тон Е от пентатониката с Фа.

 

А относно нещо бързо - първо се научи да свириш нещо бавно. Как ще изсвириш нещо бързо, ако не можеш да свириш бавно? Няма значение къде по грифа ще изразиш идеите си, нито с по колко тона на струна, с или без слайд и т.н. ще свириш, ако не знаеш какво правиш и свириш глупости.

 

Най-добре е да отделиш доста време на изучаването на музкалната теория, както и да обърнеш специално внимание на връзката скала-акорд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Това, че не може да се свири ла минор пентатоника, на акорди ла минор, сол мажор, фа мажор, не ми изглежда вярно. Чувал съм го в много сола вече, а и сам го пробвах и добре си звучи :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да използваш чифта уши, който ти се е положил по рождение- или звучи, или не звучи. А ако не можеш да прецениш дали звучи или не, значи проблема е по-сериозен отколкото си мислиш :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Мда, така е, то ако всичко се композираше по ясни и твърди правила и алгоритми, музиката нямаше да е изкуство. Щеше да има примерно компютърни програми, които сами да композират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то има :music336: Преди време попаднах на една програмка, която композира рингтонове за GSM- задаваш си "настроение", "стил"... и честно казано в някои от случаите се получаваха на ниво "световните хитове на поп музиката"... що ли ...

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще изсвириш нещо бързо, ако не можеш да свириш бавно?

хахахаха, хиляди такива китаристи има. второто е много по-трудно от първото, ако говорим за импровизация.

 

 

По темата-или се занимавай сериозно или изобщо не се занимавай. Нищо няма да постигнеш с някоя си скала или пентатоника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, освен това при разни бързи пасажи можеш да си позволиш да поомажеш тук там, да избягаш от ритъм и т.н. При бавно свирене обаче вс лъсва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че не може да се свири ла минор пентатоника, на акорди ла минор, сол мажор, фа мажор, не ми изглежда вярно. Чувал съм го в много сола вече, а и сам го пробвах и добре си звучи :music:

 

 

Здравей! Би ли споделил имената на няколко парчета, в които си чул това? Интересувам се и проявявам любопитство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И трите акорда са от тоналноста Ам, но това не означава, че ако използваш за импровизация само Ла минорна пентатоника ще звучи добре. Причината за това е в акорда Фа - използването на тон Е срещу този акорд, особено ако говорим за минорна пентатоника, не звучи стабилно, а и в никакъв случай не подчертава акорда. За да звучи добре това, което изсвирваш е най-добре да "отговаряш" на смяната на всеки акорд. Пример за точно това и точно върху същата хармония е солото на Джими Пейдж в парчето Stairway to heaven, Led Zeppelin IV. Той използва предимно Ла минорна пентатоника, но върху акорда Фа заменя тон Е от пентатониката с Фа.

Не е хубаво да се подвеждат хората толкова убедително,но...това е положението

Продължавайки терцовия строеж на F A C стигаме до ми,акорда се нарича Fmaj7.Отсъствието на ми в акорда в акомпанимента не го прави външен тон,няма нищо нестабилно в това звучене.Със същият успех могат да се използват тоновете G,B,D(при B излизаме от пентатониката)

 

(едва ли съм най-подходящият човек,който да разяснява тези неща,но по-лошо е темата да остане така)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, радвам се за ентусиазма ти, но обърни внимание, че хармонията, която е спомената в началото е съставена от тризвучия. Добавянето на септимата далеч не е характерен похват, използван в популярната музика. В крайна сметка акцентирането на септимата върху акорд на 6 степен в минорна тоналност дава нестабилност на звученето, защото дава доминантово звучене на субдоминантовия акорд. Използването на Си срещу този акорд определно ще прозвучи крайно нехарактерно (тритонус), а за доста от слушателите непривикнали към джазовото звучене - фалшиво. Пак държа да подчертая, че посочената хармония не е джазова, а е от поп/рок парче. Ако транскрибираш малко сола на известни парчета от поп/рок-а ще забележиш точно това, за което говоря. И отново - солото на Джими Пейдж в Stairway to heaven е един от най-красивите примери за страхотна импровизация върху точно тази хармония, при която той "отговаря" на смяната на акордите.

Редактирано от altered situation
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,очевидно ние с теб няма да се убедим в противното,но това не е важно.Понятието "джазово звучене" ми звучи доста кофти,но...да,в джаза акордът 4+ е често срещан и се употребява дори и като тонически акорд.В съвременната музика независимо рок,поп,джаз много неща са възможни,не би трябвало стиловете да се разграничават с "използване на септимов тон върху 6-та в минорна тоналност".Всъщност авторът на темата не е упоменал в какъв стил иска да свири.До скоро из форума се подвизаваха музиканти,които са доста начетени,но едва ли ще видим тяхно мнение в тази тема,иначе да,имам голям ентусиазъм,но имам и уши и никой от посочените като пример от мен тонове,не ми звучи дисонантно,не ми звучи и джазово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук няма място за убеждаване. Послушай съвета ми и транскрибирай сола изсвирени върху точно тази хармония (доста широко използвана в поп/рок музиката) и ще разбереш какво съм казал. В крайна сметка и двамата знаем, че ти не си правил точно това (транскрибции и анализи на поп/рок сола), а има нужда. Стиловете се различават един от друг по своята ритмическа пулсация, ритмическото субделение, мелодически и хармонически структури. И не е трудно дори и според хармонията да се открие към кои стилове най-вероятно би принадлежало парчето. Използването на хармония I - VII - VI в минорна тоналност е характерно за поп/рок/кънтри парчетата(изключваме от класацията т.н. музика на народите - традиционната музика на различните държави - Испания и т.н.). Следователно имаме и специфичен звук, който е характерен за импровизациите в тези стилове. Не става дума за дисонантно или не - става дума за стилистика и характерно звучене. Разбира се, че можеш да използваш хроматичната скала за импровизация абсолютно винаги, но това не е типично за много стилове и би звучало най-малкото странно. Мога да пиша доста, но не виждам смисъл. Най-добре е да анализираш солото на Джими Пейдж и ще си обясниш много неща. Успех.

Редактирано от altered situation
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.