Rammkopf Публикувано Януари 29, 2008 Публикувано Януари 29, 2008 Днес си сглобих талпата след щателното й почистване и измиване, сложих й чисто новички жички Jimi Hendrix, тръгнах да я преоктавирам и ... о, ужас! Голем зор! Братя и сестри, има ли значение за октавирането с какъв gauge са ми струните? Защото тези са 9-ки, а не я помня оригинално с какви беше. Може и 8-ици да са били. Обаче разположението на "седлата" ми вече няма нищо общо с това, в което бяха отначало, когато си купих китарката. Първо изглеждаха така, както е показано на първата картинка с белия Fender в линка отдолу. От няколко години насам, колкото и да я въртя, суча, мажа и т.н., все излиза като втория Fender (е, моята на цвят същата, може ит цвета да е ) http://www.proguitar.de/ReadMe/Guitars/Tremolos.html На всякакви други положения е майка плаже. А, при това 6-тата ми струна е изпъната максимално. Т.е. седлото й е максимално назад, смачкало пружината адски брутално! Тогава и САМО тогава проклетата пущина звучи вярно. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Януари 29, 2008 Отговорено Януари 29, 2008 Ами щом свири вярно - няма проблем. Даже ако мислиш, че ти се занимава, и че магарето на шеста иска още дърпане назад - махни го и срежи пружината на две, или просто намери някоя по-малка, която ще може да се свие още - аз съм го правил Това как застават магаретата зависи от доста неща и никъде не е казано че трябва да стоят по точно определен начин и/или на точно определна позиция - затова са и направени да са подвижни за да могат да се нагласят на всяка отделна китара. Цитирай
vurbito Отговорено Януари 29, 2008 Отговорено Януари 29, 2008 Ем братле аз вчера оправих китарката на един приятел. На Ре струната беше прецаквацията. Отне ми точно 15 секунди да завъртя и да пробвам. Цитирай
Rammkopf Отговорено Януари 30, 2008 Автор Отговорено Януари 30, 2008 Ясно, зарязвам я така и толкоз. Благодаря. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Обикновено, когато една китара иска прекалено големи корекции на седлата при смяна на струни, това най-често означава, че китарата не е добре интонирана горе, при горното магаренце(нът-а), т.е. той не е на точното място. Можеш да си направиш експеримент - настройваш китарата и интонациите, така, че свободна струна и 12-то рпагче цепят мрака и са +-0% според тунера. След това пробваш тонове на първите 3 прагчета на всички струни. Има голям шанс там струните да бягат нагоре с по 3-4 цента. Голяма част от ел. китарите са така(или поне отделни струни са така): Горния ред означава прагчето, долния - отклонението в центове: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18...... +3 +3 +2 +2 +1..........................0..-1......-2.....-3........... Този случай означава, че за съответната струна, нъта е твърде назад(трябва да отиде малко по към 1-во прагче). Среща се и случая: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18...... -3 -3 -2 -2 -1..........................0..+1......+2.....+3........... Този случай означава, че за съответната струна, нъта е твърде напред(трябва да отиде по-назад, надалече от 1-во прагче). Идеалния случай е този, при който на всяка позиция, тона е с отклонение в рамките на +-0.5 до +-1 цент, и не се забелязва целостна тенденция по грифа, що се отнася до отклонение. При този случай, също така, се иска минимална корекция в седлата(интонациите) долу, за постигане на точни октави. Както сам разбираш, обаче, нътовете обикновено са прави, и нямат компенсация за всяка струна, така, е тяхното положение обикновено е въпрос на компромис. Има продукти от рода на EarVana, където всяка струна е компенсирана поотделно при нъта. Понеже струните за ел. китара най-често са с много по-малко напрежение от тези за акустична, при ел-китарите тези отклонения са по-големи, и при много ел. китари е трудно да се свирят широки акорди вярно, а някои акорди винаги звучат осезаемо фалшиво. Тези отклонения зависят и от типа струни - например, за напълно вярна китара, нъта може да има определена позиция за струни 9-ки, но при това положение, китарата може да не звучи съвсем вярно с 11-ки, или дори с 10-ки. Поради тази причина, на продукти от рода на ЕаrVana, има винтове, които позволязат целия нът с корекциите да се движи напред-назад с около +-1.5мм. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 (Редактирано) Забележка относно последния ми пост - 0-та трябва да е под 12-то прагче!!! (нали се очаква да сте си настроили добре свободните струни, и интонациите на 12-то прагче, и съответно, там нямаме отклонение). 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18...... 0 +3 +3 +2 +2 +1...........0..-1......-2.....-3........... Среща се и случая: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18...... 0 -3 -3 -2 -2 -1..........0..+1......+2.....+3........... Редактирано Януари 30, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
SviStyle Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Достатъчно е да не те дразни докато свириш.Ако е вярна с други инструменти или с бекингтракове и т.н. нямаш ник'ви грижи.Ухото не е толкова съвършено, че да чуе минималните отклонения.(дори напълно сетъпната китара може да ти прозвучи гадно, но това е друга тема за слуха при отделните хора, категоризирана по раси, региони, брой слонове стъпили на ушите и т.н.) Цитирай
Fenix Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 http://www.ibanezrules.com/tech/setup/intonation.htm eто тук има един алтернативен начин за интонация на пича от ибанецрулзз. Той много много не харесва работата с 0лево и 12то прагче. Мисля дао пробвам сега при смяната на струни, да видя дали е толкоз по-точен. можеш да го разгледаш Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 (Редактирано) Описания метод е някакъв частен метод за Ibanez, който явно върши работа, но в крайна сметка целта е една - на всяко прагче тона да е максимално близък до точния. Без значение по какъв метод се прави интонирането, важен е крайния резултат. Както става ясно от нещата, които изложих по-горе, при липса на компенсиран нът(сигурно 99.8% от китарите), често оптималното равно темперовано интониране по целия гриф на китарата е невъзможно, и се стига до компромисно интониране на китарата, където тя е относително вярна по целия гриф, като има някои по-очевидни неточности при първите позиции. Това е и причината, поради която, при немалко китари, свиренето на акорди на първите позиции, довежда до нежелани и чуваеми "фалшове" на определени акорди, дори когато интонациите на 12-то прагче са идеално настроени. Редактирано Януари 30, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Fenix Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 ^Разбира се, че е важен крайния резултат. Не съм го пробвал гореспоменатия и не знам нито до колко работи за китари ибанец, нито колко не работи за други, ще видим. Та обратно към темата. Рамкопф, ето ти още един линк, който можеш да разгледаш. Него също не съм го правил още, но може да пробвам и това. Става дума точно за компенсиране на нъта, за което говори Евтим. The Compensated Nut Има някои китари, които го имат това само че "built in" и не изглежда толкоз хенд мейд примерно ESP LTD F-400 и реално имаш още едно място от където можеш да "оправиш работата" ако мога така да се изразя йе таз е Цитирай
Rammkopf Отговорено Януари 30, 2008 Автор Отговорено Януари 30, 2008 Успях да я октавирам по "бабиния" метод още снощи аз. Просто ми стана чудно що така се получава отклонение спрямо фабричната й настройка, когато я купих още. Благодаря на всички ви за отзива! Цитирай
vurbito Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Еми братле има няколко варианта. Единия (малко вероятен) е пружините да са се отпуснали. Другия е китарата да е с ниско качество на изработка. За други не се сещам сега. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 (Редактирано) Пича каза, че го е оправил. За останалото - прочети горе, и ще ти стане ясно. Това са проблеми, които повечето китари, така или иначе, имат. Редактирано Януари 30, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Rammkopf Отговорено Януари 31, 2008 Автор Отговорено Януари 31, 2008 Братлета, пружините са ОК. Сложил съм 5 пружини отдолу и съм ги напънал до дъно. Китарата е като hardtail в момента. Ше счупа whammy bar-a, обаче тремолото няма да помръдне. А китарата определено си е евтинджага - все пак с Squier. При това - Affinity серия. Докарал съм я до едно средно положение, където грешките по позициите отсъстват или са абсолютно минимални (+ 1-1,5%), едва доловими и лесно се компенсират с поместване на пръстите по съответната позиция на грифа назад или по-напред към прагчето, както и с различен натиск върху самата струна. Сега, обаче, се е върнал един друг стар проблем. Пружините резонират с гадната китара, когато свиря между долно 'ми' и долно 'сол' (особено ако palm mute-вам на квинти там), в резултат на което и тяхната вибрация и дрънкане се набива в адаптерите. Преди няколко години му намерих цаката, като сложих гъба за миене на чинии зад пружините, така че да играе като демпфер за такива паразитни трептения. Свърши чудесна работа! Обаче след отварянето тия дни реших да я извадя тази гъба и не я сложих обратно, защото ми стана смешно така да "лекувам" музикални инструменти. Колкото и да съм се мъчил навремето, не успях да докарам "subsonic" резонанс на пружините, така че да не резонират в "свируемия" диапазон на китарата ми. Е, не става. Или ако става, то пружините толкова омекват, че тремолото самичко се гъне на bomb-dive при най-лекия бенд на някоя струна. Освен евентуално с екраниране на китарата, някой сеща ли се за друг виброгасител? Те и да си вибрират, впрочем, не ми пречат. Само да не ми бият паразитни звуци в адаптерите! Изключително съм ви благодарен, че изчетохте тирадата ми и че споделяте опит с мен! Цитирай
Fenix Отговорено Януари 31, 2008 Отговорено Януари 31, 2008 ^ Ако така и така не го ползваш, защо не изрежеш две трупечта и не застопориш тремолото? Имаи доста други начини да го постигнеш де. И махаш повечето пружини и няма проблеми Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.