Jump to content
Българският форум за музиканти

Vst Plugins


Slipaway

Recommended Posts

Търсачката не разрещава търсене за 3 буквени думи...Та искам хората, които ползват да дадат малко инфо отностно тях...Какво ми е необходимо да ги подкарам и тн...Питането ми е провокирано от факта, че като исках да пробвам Amplitube се оказа, че изтегления от мен файл е точно такъв и не можах да намеря standalone версия. Та какво ми е необходимо да подкарам т.нар. VST plugins? Благодаря предварително :]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=29384

 

Преди да напишеш нещо или да търсиш с търсачката , поне погледни дали предходната тема не е същата . Четенето е хубаво нещо, помага . Знам , че не всеки има време да чете с часове теми , но нещо дето ти е пред очите , ц ц ц ц

Редактирано от dedomito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=29384

 

Преди да напишеш нещо или да търсиш с търсачката , поне погледни дали предходната тема не е същата . Четенето е хубаво нещо, помага . Знам , че не всеки има време да чете с часове теми , но нещо дето ти е пред очите , ц ц ц ц

 

колега то това дето ти е пред очите най-не се вижда.от личен опит говоря.и освен да се смея на себе си друго няма какво да направя в случая когато ми се случи :thumbs_up:

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Така и така темата е подхваната , макар и с няколко месеца закъснение .

Намерих една статия по случая , дано да е от полза на някой който тепърва се чуди какво е ВСТ / както и аз се чудех преди две години /

 

"На пазара започват да се появяват т. нар. професионални звукови карти, което в съчетание с отворената архитектура на драйвери ASIO (Audio Stream In/Out) взривява компютърно базираната аудиореволюция. Производителите на софтуер започват да виждат възможности за замяна на ортодоксалните звукозаписни и творческо-музикални методи, базирани на хардуер, с виртуални "превъплъщения" вътре в компютъра и така в един момент осъмнахме и с VST (Virtual Studio Technology) архитектурата. Microsoft не закъсня с Direct X архитектурата, която в аудиочастта си даваше също такива възможности като VST. Тази ситуация разпали истинска война между софтуерните фирми, привърженици и противници на двете платформи, което доведе до бум в развитието на виртуалните устройства - пресъздаващи хардуерни такива, които се използват в аудиоиндустрията. Тези виртуални устройства, наречени plug-ins, са разширения на основните програми за звукозапис и музикално производство.

Те не останаха само до там да бъдат просто някакви ефекти и процесори, а за радост на потребителите се появиха и виртуалните синтезатори, като нов вид източник на звук, необходим за творчество, спестяващ много средства, тъй като хардуерните синтезатори струват в пъти по-скъпо от виртуалните си събратя.

Та да заключим с какво разполагаме като софтуер в днешно време - напълно комплектовано виртуално звукозаписно и продукционно студио с всички необходими ефект-процесори и синтезатори за каквито преди няколко години дори и най-сериозните аудио инженери не биха си мечтали. Тогава стигаме до въпроса при това изоболие на възможности на софтуера, за да стане човек PC музикант със собствено студио -

 

какво ни е необходимо?

Естествено, необходим ни е (1) персонален компютър. Дали ще бъде PC с (2) операционна система Windows или Apple Macintosh с Mac OS е въпрос на персонален вкус и финансови възможности. В нашата поредица ще даваме примери предимно с Windows РС, но тези примери със същата сила важат и за платформата Macintosh. И така, тъй като сме 2005 г. ще бъда малко по-немилостив към хората с по-стари компютри и ще спомена, че операционните системи, които в днешно време са подходящи за пълноценна работа на един PC музикант са Windows XP и Mac OSX. Това са първите операционни системи, в които компромисите при взаимодействието на музикалните програми и хардуера, необходим за използването им са сведени до минимум. Разбира се ако нямате възможност, ще ползвате каквото имате или може да се използва на вашата конфигурация. Необходим ни е съвременен (3) аудио-MIDI секвенсерен софтуер, който в нашите статии ще наричаме условно "host програма". Нарича се host, тъй като освен, че това ще бъде нашия виртуален магнетофон, в който ще записваме нашите музикални идеи, той е също така е приемник на разширенията (4) plug-ins така необходими за нашето виртуално студио, които са следващото по ред необходимо средство и като говорим за разширения ще ни трябват и източници на звук като (5) синтезатори, семплери перкусионни модули и други подобни (могат да бъдат и хардуерни), за да осъществяваме нашите музикални творчески замисли. Като само хардуерни компоненти, които са ни необходими на първо място слагам (6) звуковата карта или аудиоинтерфейса. Това хардуерно разширение на нашия компютър може да бъде съвкупност или не на следните компоненти: (6.1) аналогов входно-изходен интерфейс, снабден с два или повече аналогово-цифрови и цифрово-аналогови преобразуватели, необходими за подаване в посока към компютъра и съответно за запис на звук в нашия виртуален магнетофон и в същото време при просвирване да се чуват резултатите от тези записи. За да записваме вокални изпълнения са необходими т. нар. (6.2) предусилватели, които подготвят сигнала от микрофон или музикален инструмент по такъв начин, че аналогово-цифровите конвертори да получават "правилно" ниво за запис. Не по-малко необходим е така наречения (7) MIDI интерфейс. Дори в нашата работа и творчество да не ни е необходимо да използваме MIDI устройства като синтезатори, било то външни хардуерни, или вътрешни виртуални, защото ще осъществяваме само аудиозаписи и смесване, много малко са случаите в които няма да ни се наложи да използваме MIDI протокола, затова е добра идея аудиоинтерфейсът, които имате да е снабден и с MIDI такъв, или да имате отделен MIDI интерфейс. А при задачи, свързани с използването на синтезаторите, не само, че това е необходимо, но дори да не можем да свирим като пианисти, ще ни се наложи да имаме и (8) MIDI клавиатура. Повярвайте ми, въвеждането на ноти е много по-лесно и ефективно чрез това устройство, отколкото да ги въвеждаме в софтуера по други начини. И не на последно място ще сложа необходимостта да чуваме какво се случва в нашия компютър и тя бъде обезпечена като към цифрово-аналоговите преобразователи свържем някаква (9) система за прослушване.

Най-препоръчително е това да са активни звукови монитори или популярно казано - тонколони с усилвател в тях, или можем да използваме домашна или професионална система, състояща се от усилвател и говорители, та дори и радиокасетофон, снабден с AUX вход.

Сега като обобщихме какви са основните компоненти на едно съвременно работно място на така наречения PC музикант, може да се впуснеме в подробности относно всеки от тези компоненти, като ще се опитам да ви дам и препоръки за тяхната настройка и параметри. И понеже сложихме като първи компонент

Компютъра - ето как би трябвало да изглежда една компютърна конфигурация, за да можем да осъществяваме своите творчески задачи:

Минимална

Процесор - Pentium / Athlon 800 MHz / Power Mac G4 867 MHz

Рам памет - 384 MB RAM

Дисково пространство - HD - 40 GB

Устройства със сменяеми носители - CD / CD-R / CD-RW

Операционна система - Windows 98, NT, XP Home (в никакъв случай ME!), Mac OS 9.x

Резолюция на дисплея - 1024 x 768 пиксела

Препоръчителна

Процесор - Pentium / Athlon 1.4 GHz или по-бърз (даже много по бърз...) / Power Mac G4 1.25 GHz или по-бърз.

Рам памет - 512 MB RAM

Устройства със сменяеми носители - DVD / DVD(R / DVD(RW

Операционна система - Windows XP Home или Pro, Mac OSX 10.2.5

Резолюция на дисплея - 1152 x 864 пиксела, ако може 2 пъти по толкова - от ергономична гледна точка е значително по добре.

Процесор - мисля ясно е, че трябва да е по-бърз, но ще ви дам още някои идеи в полза на това.

Ака само правите аудио и MIDI записи без смесвате и да използвате ефекти минималната конфигурация би ви свършила работа. Ако обаче решите да използвате софтуерни ефекти знайте, че в днешно време някои от тях ще си "хапнат" една трета от 1 GHz процесор. Като правило натоварването на процесора по време на работа не трябва да надвишава 65% защото във виртуалното студио при прослушване на някой проект натоварването не е еднакво и се получават пикове, които могат да доведат срив дори на компютъра.

При използване на виртуални синтезатори положението се влошава още повече. За да свирим направо с тях трябва да имаме относително ниска латентност на системата..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.