Jump to content
Българският форум за музиканти

Ролята на маркетинга


Recommended Posts

про-у4ването на глобалниа музикален пазар.

има ли по4ва у нас.

доколко резултатите са желани?

каква свобода дава маркетинга на твореца?

как се прави маркетинг?

доколко рецензиите са реален маркетинг?

има ли смисъл да рекламираме ако не знаем каква е нужната

стратегия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 35
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Айде първо да прочетем някъде що е то маркетинг и тогава да пишем теми за него!

 

Начален урок: по класическа постановка маркетинговият микс се състои от четири елемента (култовите 4P):

- product;

- place - позициониране, канали за реализация;

- price;

- promotion - комуникационен микс (реклама и PR).

 

Както е видно, маркетингът е едно доста широко понятие, което обхваща почти всички аспекти на един бизнес с изключение на финансирането му. Ти какво точно имаш предвид???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде е мястото на 1 група .

 

според музикалните писа4и.

според дистрибуторите на цд-та.

според инвеститора.

в бг,в пол6а,и във всеки 1 регионален пазар.

 

колко са фановете на стила в региона.

кои са лостовете за тяхното активиране.

откъде да запо4нем-докъде да стигнем.

 

мислиа 4е ти сам си отговариа6 на питанката до известна степен.

 

 

контсерт-а е следствие на вси4ко останало ако искаме да е успе6ен.

 

 

не нужно да си гении за д а с е с е т и 6

4е ориенталското зву4ене не е модерно в америка.

след11.9

 

и 4е американското не е модерно на балканите.

 

но

мотърхеад правиат контсерти на балканите

а азиз в 6татите(макар и емигрантски)

Редактирано от soundburger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маркетинга е друга наука

трябва да се изучава отделно

затова си има PR и агенции за реклама

мисля ,че това е тяхна работа

когато си направиш продукта отиваш в една такава агенция и ги питаш колко ще струва една Pr кампания - ако имаш пари - плащаш и нямаш грижи

ако не разполагаш със средства започваш да търсиш начини да се саморекламираш има материали за това и доста литература в нета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става все по-забавно :) ...

 

Значи, не искате маркетинг, ама искате да създавате музика и да правите концерти? "Да, ама не", както казваше един чичко, щото, правейки тези две неща, вие щете - не щете вече работите по елементите на маркетинговия микс (справка по-горе) - създаване на музика = разработка на "product", концерт = "placement" & "promotion", а, ако вземате пари и за вход, имате си даже и "price". Честито!

 

Ако основният въпрос всъщност е дали искаме да печелим от музиката си, то въпросът за маркетинга не е има ли го, или го няма, и дали се занимаваме с него или не, а на какво ниво и с каква цел го правим.

Редактирано от sevenstring
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то въпросът за маркетинга не е има ли го, или го няма, и дали се занимаваме с него или не, а на какво ниво и с каква цел го правим.

да така е, всеки први по един или друг начин съзнателно или несъзнателно маркетинг.

 

музиката е изкуство и според мен трябва да остане такова. хората търсят винаги рееализация - дали финансова, дали друга, важното е реализация да има иначе проекта пропада. Та маркетинга е неизбежен ако някой иска да има някаква реализация.

 

Сега дали трябва да се прави музика според товя което пазара изсиква ... еми да разбира се. Това си е бизнес и хората си изкарват прехрната с това - няма абсолютно нищо лошо в това. Единственото лошо е, че изкуството остава на задна линия в тоя случай. Тъй че пазарни проучвания, изледвания на трндове и вкусове на публиката, покупвателна способност и тн. трябва задължително да се правят (говоря за професионални музиканти и продуцнти които си изкарват прехраната с музика).

 

За нас джънгърджиите които вдигат шум за удоволстиве и инвестират повече средства и време в музиката колкото биха изкарали и за 5 живота маркетинга не е толкова важна тема. Разбира се и ние гоним реализация и за нея трябва маркетинг ама при нас изхранването ни не зависи от музиката която правим.

 

... само част от моето мнение, като ми остане време ще го довърша

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук хубава сапунка се е получила.

 

 

Не забравяйте само че търсенето и предлагането взаимно си влияят и взаимно се променят.

 

 

И много трудно се прескачат малките нива едно по едно нагоре, доста време и търпение изискват, и ако издържиш :recourse:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.noproblemmarketing.com

 

ето 1 компания ,която работи с доста стилове.

разгледаите добре faq (4есто задавани питанки);...

 

но все пак преди да предприемете сериозни маркетингови про-у4ваниа

за ва6ето място в стила които сте си избрали е добре да изпратите

няколко цд-та на независими списания за тоя стил.

ундергроунд зинес.

 

това няма да ви струва скъпо а 6те ви помогне в избора на маркетингова

услуга и цена.

 

успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички групи (освен изкуствено създадените, по всички правила на маркетинга) започват с идеята, че ще правят нещо уникално. Това понятие включва музика, визия, въздействие и т.н. Ако с това успеят да привлекат вниманието на публика и медии, тогава се залепват и музикалните компании. Ситуацията е проста : няма компания - няма договор, няма договор - няма албум, няма албум - всички забравят, че са те чували. Идеята на компанията е, чрез твоето развитие да печели. Естествено, никой не харчи пари ето така, замо за идеята. Тук вече се намесва маркетинга - той е средството, което да помогне "продукта" (макар да мразя групата да бъде сравнявана с нещо такова) да донесе повече пари, като го насочи към правилната аудитория, спомогне за развитието на стила на групата с добри продуценти, промотира албумите и т.н. Много от големите групи държат инициативата в ръцете си - примерно шефовете на звукозаписната компания не харесват повечето песни в албума на Металика St.Anger, но въпреки това той е издаден в почти пълния си вариант (махат една-две супер смотани песни на Джеймс, които са оприличени от менаджера на албума, като виене на затворен психопат ). Естествено някой да се изкефи на тоя албум? Не, или поне не така както му се е искало. Така че все пак е редно донякъде да се цени завладяната аудитория, иначе резултата не радва никой - нито хората, нито групите, нито музкикалните компании.

 

А относно България - не помня група с два силни албума в последно време. Просто синдром - хубав първи, скапан втори. Ами има какво да се учи, значи не опира само до мениджмънт на групите, липсва креативност и оригиналност.

 

И последно се сетих за Рамщайн - яки албуми, смазваща визия и клипове, невероятни концерти. Може би те са идеален пример за баланс на креативност и маркетинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И последно се сетих за Рамщайн - яки албуми, смазваща визия и клипове, невероятни концерти. Може би те са идеален пример за баланс на креативност и маркетинг.

 

виж сега, не може продукта да е лайно и маркетинга да го опакова във златна овивка и да успява да го продава като кюлче злато :metalist: ... толкоз относно креативност/маркетинг. И без едното не може ама и без другото не става.

 

Като говоим за маркетинг пак стигаме до реализацията и до пазара. На пазара всичко е търсене и предлагане и където се сещат те - там е цената и количеството.

 

Маркетинга в музиката трябва да подготви и предостави на купувача един краен продукт. В него влиза (не съм чел точно за музикален маркетин а смо ще изброя това което мисля):

 

Product

- избор на песните -> текстове и аранжимент според актуалите проучвания и според целевата група

- концепция за саунд

- концепция за сценично поведение

- концепция за визия на групата или албума или парчето или квото там ще се продава

 

Place

- къде ще рализирах продукта и кои са специфичните неща за това място

- коя ти е целевата група - само БГ, европа, само енглийско говорящи .. и тн.

- проучвания как стоят нещата в момента и как би се приел евентуално продукта на това място

 

Promotion

- рекламна концепция - хоумпейдж, интервюта за списания и вестници, радио, телевизия, клипове и тн.

- концерти за популяризиране на нови албуми, парчета и тн.

 

Price

- цени на дискове

- допълнителни екстри като фанелки, значики и тн.

- начин на купуване или дистрибуционна мрежа

 

ей с това се занимава маркетинга и по специално за музика. Сигурно съм изпуснал нещо, но това са основните задачи на едн проефсионален маркетиинг.

 

... и да не забравяме, че пазара е повече от залят от каква ли не музика в какви ли не варианти и от коя коя по уникална :-)

 

Та трябва един наистина добър продукт които да има добри шансове на пазара които се преследва, след това трябва едни нормален и стегнат маркетинг план който да се осъшестви .... и така евентуално ще имате успех. Само креативност до небето или само маркетинг нищо не правят - всеки един елемент трябва да си е на мястото.

 

Поздрави

Алекс

 

п.п. мно писах ама кво казах и аз не знам вече :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Product

- избор на песните -> текстове и аранжимент според актуалите проучвания и според целевата група

 

 

- концепция за саунд

 

 

- концепция за сценично поведение

 

 

- концепция за визия на групата или албума или парчето или квото там ще се продава

 

 

 

 

Place

- къде ще рализирах продукта и кои са специфичните неща за това място

 

 

- коя ти е целевата група - само БГ, европа, само енглийско говорящи .. и тн.

 

 

- проучвания как стоят нещата в момента и как би се приел евентуално продукта на това място

 

 

 

 

 

Promotion

- рекламна концепция - хоумпейдж, интервюта за списания и вестници, радио, телевизия, клипове и тн.

 

- концерти за популяризиране на нови албуми, парчета и тн.

 

Price

- цени на дискове

 

- допълнителни екстри като фанелки, значики и тн.

 

- начин на купуване или дистрибуционна мрежа

 

а

това е достатъ4но .благодарности.!!!

остава да си направя група ...

 

по добре лабамба по корабите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен преди всичко за да има маркет трябва да има интерес на куповачите към даден продукт.

интереса се изгражда според ценностната система, манталитета и социално-културните условиа на даден маркет.

неможе да продаваш нещо, при условие, че няма търсене. още повече, че българското общество не е стигнало фазата на консумация присъща на очиждени общества като американското и англииското, където от години им се натяква да купуват и те купуват без да мислят.

в германия например, преди две години имаше страхотна рецесия. и хората купуваха само от каквото имат нужда, както е в момента в бг.

според мен, ако една бг банда пробие на запад интереса у младите ще се засили. ще почнат да си купуват инструменти за да свират, и от там нататук стимула и залога ще е голям. за да пробие една бг банда на запад трябв ада им адържавна политика по въпроса. точно така както е в англия и америка.

музикалния биз и в двете е държавна политика. те продават по целия свят продуктите си и затва им субсидии, гилдии и тн. един вид защитават си интереса, както и създават условия за развитие, с различни организации( тръстове), които дават пари за развитието и отглеждане на таланти, от които по натам да се печелят пари. един вид инвестира се в тва. в бг в настоящия момент тва е невъзможно да се сбъдне.

 

но има ниша, която да е експоатира и да се бачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега за маркетинг ли говоим или за музикалният бизнес като цяло ?

...за да има маркетинг, трябва да има бизнес,за да има бизнес ...

Напълно съм съгласен, но един продукт може да бъде и не комерсиален и тогава това всичко отпада а маркетинга си остава като необходимост. Който мисли да се храни в днешно време в нашата мила родина само с правене на музика е идеалист (да не казвам идиот :D ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.