sima Публикувано Ноември 5, 2007 Публикувано Ноември 5, 2007 може ли някой да ми обясни как и за какво се използват закъснителите.купих си устроиство което има закъснители long i short към тонколоните но нещо не ми са ясни.помагайте .Мерси Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 може ли някой да ми обясни как и за какво се използват закъснителите.купих си устроиство което има закъснители long i short към тонколоните но нещо не ми са ясни.помагайте .Мерси Дай повече конкретна информация, за да не пишем романи. Снимки, данни... Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 Това е за да не "припукват" колоните като цъкнеш ампа в тока . Важи и за изключването до разреждането на капацитетите . В зависимост от предпочитанията си го прайш Лонг или Шорт Цитирай
antonium Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 за да не стават микрофонии maybe Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 Мисля че става въпрос за закъснителни линии, с които се контролира "ехо"-то при по-големи разстояния между отделните излъчватели. Например, ако от сцената до следващите озвучителни тела (някъде в публиката) разстоянието е толкова голямо, че звукът от сцената идва по-късно, за тях се въвежда закъснение равно на S/v=t, където S е разстоянието, m, v е скоростта на звука (~ 340 m/S) и t е времето, след което ще пристигне звука. До 50mS се различават фазови разлики, а над 50 mS вече се различават два отделни звука. На всеки метър закъснението е около 3 mS (зависи от температурата, атмосферното налягане и други условия). Така, ако разстоянието между две озвучителни тела с един програмен материал е 15 метра, вече се налага употреба на "delay line" с време ~45mS. Бях помолил sima да уточни нещата, за да не пишем романи (възможно грешни), но явно интересът му не е достатъчно голям, за да следи отговорите на собствения си въпрос! Цитирай
sima Отговорено Ноември 6, 2007 Автор Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) Здравейте, съжалявам но работя и само вечер мога да вляза във форума.Ами устройството което ползвам е на беринджър ultradrive pro dcx 2496 то е смесено устройство което има еквалайзери кросовери закъснители с 3 входа и 6 изхода и т.н.Но не ми беше ясно как да ползвам закъснителите.Интересното е че мога да задам закъснители както на високите така и на средите и басите.И затова питах.Незнам какво друго да ви кажа.Като устройство е супер защото си го управлявам през компа исъчетава толкова много неща в себе си.Но незнаех никаква теория за закъснителите.Благодаря на всички които ми помагат с информация.А как мога да го използвам със тонколони които са на сцената кам публиката без да имам други тонколони във публиката Редактирано Ноември 6, 2007 от sima Цитирай
bobalan Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 Ползвай ги samo ако има нужда Ето ти примерна ситуация, когато може да се ползват различни закъснения за различните честотни ленти - например субуферите стоят на земята, под сцената висока 1,5м, а средно/високочестотните озвучителни тела са вдигнати на стойки на 1,5м над сцената. Това прави разликата в пътищата на звука до човек, отдалечен на Х метра от субуфера [sqrt(X^2+9)-X], или при Х=2м - 1,6м (4,8милисекунди), а при Х=5м - 0,83м(2,5милисекунди). Значи генерално може да си мислиш, че при подобна постановка е добре субуферите да се закъснеят с няколко милисекунди, за да може сигналът, идващ от тях да бъде във фаза с този от средно/високочестотните озвучителни тела (като това изравняване се отразява пряко и на вертикалната дисперсия на цялата система). Още по интересен е случая, когато правиш активна система и разделяш средно от високочестотната лента - с помощта на това закъснение може да се влияе върху поведението на филтъра. ето ти инфо: http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=4850 Цитирай
sima Отговорено Ноември 6, 2007 Автор Отговорено Ноември 6, 2007 Ползвай ги samo ако има нужда Ето ти примерна ситуация, когато може да се ползват различни закъснения за различните честотни ленти - например субуферите стоят на земята, под сцената висока 1,5м, а средно/високочестотните озвучителни тела са вдигнати на стойки на 1,5м над сцената. Това прави разликата в пътищата на звука до човек, отдалечен на Х метра от субуфера [sqrt(X^2+9)-X], или при Х=2м - 1,6м (4,8милисекунди), а при Х=5м - 0,83м(2,5милисекунди). Значи генерално може да си мислиш, че при подобна постановка е добре субуферите да се закъснеят с няколко милисекунди, за да може сигналът, идващ от тях да бъде във фаза с този от средно/високочестотните озвучителни тела (като това изравняване се отразява пряко и на вертикалната дисперсия на цялата система). Още по интересен е случая, когато правиш активна система и разделяш средно от високочестотната лента - с помощта на това закъснение може да се влияе върху поведението на филтъра. ето ти инфо: http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=4850 Цитирай
sima Отговорено Ноември 6, 2007 Автор Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) извинявай може да ме сметнеш за прос но не разбрах нещо тези цифри.Кое е 2м и кое е 5м.Тази формула също не ми е много ясна.Ако може да ми обясниш малко по подробно и елементарно ако имаш търпение за мен.Варианта е няколко бас топа долу и няколко сатилита горе(които свирят среда и високи).Предварително благодаря Също не ми стана ясно разликата във скоростите на басите и на средите и високите Редактирано Ноември 6, 2007 от sima Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) ...А как мога да го използвам със тонколони които са на сцената кам публиката без да имам други тонколони във публиката Да, прав съм че без достатъчно информация пишем романи... Този вид закъснения са с малки стойности и служат за регулиране на времето между отделните честотни ленти, и то само при активни многолентови системи(това ще рече отделни усилватели за всяка честотна лента - например баси, среди, високи.). То отговаря на хоризонталното разстояние между акустичните центрове на отделните високоговорители. Регулирането е еквивалентно на преместване на средно и високочестотните излъчватели напред/назад. При правилно отрегулиране фронтът на звуковата вълна е един за всички честоти. Ако звуковите вълни от отделните излъчватели пристигат по различно време, фронтът се размазва и качеството на звука се влошава. Отразява се най-много на стъпковата/преходна характеристика. Лошото е, че настройката изисква апаратура, с която да се види споменатата стъпкова характеристика (MLSAAnalizer). Трудно, дори невъзможно е да се постигне правилна настройка по слух. Може би ако се тества с импулсен звук (стакато, барабани...) би могло да се постигне нещичко, като се оценява взривността на звука. Аз обаче никак не бих препоръчал случайни настройки. Дори за разлика от bobalan който те посъветва - "Ползвай ги samo ако има нужда", препоръчвам изобщо да не ги пипаш... Е, не е толкова фатално, но за добър резултат как беше : "козата си иска ..." Редактирано Ноември 6, 2007 от Parni_Valjak Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) извинявай може да ме сметнеш за прос но не разбрах нещо тези цифри.Кое е 2м и кое е 5м.Тази формула също не ми е много ясна.Ако може да ми обясниш малко по подробно и елементарно ако имаш търпение за мен.Варианта е няколко бас топа долу и няколко сатилита горе(които свирят среда и високи).Предварително благодаря Също не ми стана ясно разликата във скоростите на басите и на средите и високите Мисля, че на основата на правоъгълен триъгълкик са изчисленията. Ако си представиш, че субууфера е правия ъгъл, високочестотните говорители са над него във горния ъгъл, а слушателя се намира в третия ъгъл, и разстоянието между субууфера и човека е основата на триъгълника(X), височината на триъгълника е 3м в горния пример(1.5 + 1.5) а разстоянието между високочестотните говорители и човека е хипотенузата на триъгълника която по теоремата на питагор е равна на sqrt((X^2) + (3 ^ 2)). sqrt - корен втори(square root) 3^2 - три на втора степен - ^ - знак за степенуване. като извадиш от хипотенузата числото X, което е основата на триъгълника, или разстоянието между човека и субууфера, получаваш разликата в двата пътя на звука(хипотенузата в правоъгълен триъгълник е най-голямата страна в него, защото лежи срещу най-големия ъгъл, и в случая винаги е по-голяма от X). А Х ни е параметър, който си избираме, и смятаме за него. примерно - искаме да видим колко ще е дефазирането, ако човек седи на 2 метра - заместваме Х с 2m, и смятаме. Ако искаме да сметнем за човек на 5 метра, заместване Х с 5.... и т.н. Надявам се да ти е помогнало разяснението. Както става ясно - ако пътищата за различни, все някъде ще се чува дефазирано. Въпроса е да се чува добре там, където ще се подвизават слушателите. Редактирано Ноември 6, 2007 от Evtim Djerekarov Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.