bir4o Публикувано Ноември 4, 2007 Публикувано Ноември 4, 2007 Здравейте , направих си от старо радио Хармония 103 малко маршалче - по тая схема -http://www.dreamtone.org/18watt_Schematic_Rev5.pdf . Реални 5-6 вата изкарвам с перфектен звук ваден от 4 омов китарен говорител Фендер 12 инча . Отпред със сансампа на Никифена е убиец . За домашно свирене е супер . Трябва ми съвет и направление към схеми как да изведа от изходния изводи за слушалки и извод към пулт и компютър за да се записва . Предварително благодаря за интереса . Отговори от рода потърси в чичко GOOGLE не ме устройват . Цитирай
vlex Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 За слушалки можеш директно на изводите за говорителя да закачиш един контактен жак (мисля, че има само 6,3мм-ови обаче), така че когато си пъхнал жак за слушалките да прекъсва сигнала към говорителя, а когато си извадил слушалките да си пере на спийкъра. За извода за мишпулт обаче не мога да ти помогна... Я разясни всъщност какво точно целиш да направиш, че нещо не топля... Искаш да изкараш изходи, посредством които да вържеш стъпалото към мишпулт за настройки, ефекти, глупости и после да го вържеш към говорителя? Или аз нещо не топля какво имаш предвид Позрдави, Влад Цитирай
bratmito Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 По принцип съм виждал такива схеми за ляйн аут,но с делител от изхода,не директно и при включване на усилвателя в пулта говорителя продължава да си свири.А ако сложиш слушалки директно на мястото на говорителя едно,че вероятно ще изгориш слушалките,второ че импеданса на слушалките е много по-голям от този на говорителя. Преди си бях направил изход на моя усилвател след мастър-а и го пусках в компютъра когато исках да си пускам ефекти и да записвам вечер без да безпокоя никой. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 (Редактирано) За слушалки можеш директно на изводите за говорителя да закачиш един контактен жак (мисля, че има само 6,3мм-ови обаче), така че когато си пъхнал жак за слушалките да прекъсва сигнала към говорителя, а когато си извадил слушалките да си пере на спийкъра. Влад Съжалявам, Влад, но предлагаш на човека да си повреди усилвателчето... Или заедно и слушалките и усилвателя. Въпреки, че във форума има писано по въпроса за съгласуването на ламповите усилватели с товара, пак ще се опитам да обясня. Първи вариант: Слушалките са високоомни. При атакуване на усилвателя се получава свръхнапрежение в анодната верига на крайната лампа, и изходящия траф, цокъла и евентуално лампата заминават спешно ... Втори вариант: Слушалките са нискоомни. При атакуване на усилвателя се претоварват, прекъсват, усилвателя остава без товар и ...пак - получава се свръхнапрежение в анодната верига на крайната лампа, и изходящия траф, цокъла и евентуално лампата заминават спешно ... Така, че за да се реши проблема, се налага прилагане на схемотехника, която: 1.Да гарантира винаги натоварване на усилвателя с номинален товар, което да се запазва при прекъсване или късо съединение на товара (слушалките, жака...). 2.Да осигурява подходящо напрежение за съответния вид слушалки - ниско за нискоомни и високо за високоомни. Все пак импедансите на съществуващите слушалки се разпростират от 8 ома до 600ома за динамични, и доста повече, при електростатични или комбинирани. Разликите са внушителни и за да е комфортно звуковото налягане създавано от слушалките, нивото което им се подава трябва да е подходящо. 3.Да осигури изход за запис с линейно ниво след трансформатора, с подходящ импеданс. Може и още екстри да се предложат, но мисля, че това до тук е достатъчно. Що се отнася до конкретното решение, мисля че излиза извън рамките на темата, поне по мое мнение. Редактирано Ноември 4, 2007 от Parni_Valjak Цитирай
Jordan_J Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 (Редактирано) ... усилвателя остава без товар и ... пак - получава се свръхнапрежение в анодната верига на крайната лампа, и изходящия траф, цокъла и евентуално лампата заминават спешно ... Извинявам се за офф-а, но - @Валяк, затова ли на ламповите глави пише !!! ДА НЕ СЕ ВКЛЮЧВАТ БЕЗ ВКЛЮЧЕН КАБИНЕТ КЪМ ТЯХ !!! ? Това е единственото разумно обяснение, което сега ми идва на ум ? Обясни моля те, с две думи. Редактирано Ноември 4, 2007 от visiondann Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 Да, затова. Дори някои фирми, като Marshall например, слагат автоматики, които изключват крайните лампи при изваден жак за високоговорителите. Това е палеативно решение, защото не защитава от всички възможни варианти на прекъсване на товара, но все пак елиминира един често срещан случай. Подробно бях писал за тези неща, но не се сещам в коя тема. Ако намеря къде, ще пусна линк. Ако някой друг се сети, нека да пише. Цитирай
Overdrive Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 (Редактирано) освен че изгарят крайните лампи ако си "късметлия" може и трафа ако се пъхнат слушалки 32 или 16 ома (колкото са масовите) с мощност 0,1ват някъде са повечето - човека ще остане без уши Влад - не че се заяждам - може да искаш много да помогнеш, но ако не си сигурен може да си спестиш коментара понякога за да не се бъркат хората може да се направи някакъв изкуствен товар, който замества говорителя и към него да се върже спикър симулатор и малък пауърамп за слушалки с няква интегралка, има и по-лесен начин - като ще свириш на слушалки гасиш крайното стъпало и пускаш спикър симулатора и мини-ампа за слушалки, а сигнала взмаш от края на преампа. Спикър симулатора обаче е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН, защото иначе ще се чуват ултра-гнусни високи, които не се възпроизвеждат от китарните говорители, но от слушалките - да Редактирано Ноември 4, 2007 от Overdrive Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 (Редактирано) Намерих темата - ....Именно изходният трансформатор. Добрият траф има висока индуктивност на първичната намотка ( между анодите на лампите). Когато във вторичната има включен точен товар, той "се вижда" в първичната като активно съпротивление (по коефициента на трансформация/ преводно отношение). Този приведен товар е известното Raa което го дават в каталозите. Когато товарът не е точен (примерно вместо 4 ома се постави 16 ома), тогава преобладаващ импеданс е този на индуктивността на първичната намотка. А тя е висока. Сега си представи едно дърпане на струните, което може да се представи като единичен импулс (висока стръмност). От електротехниката е известно -EL=L dI/dt, и при захранващо напрежение от 500-600волта когато няма достатъчно активни загуби (Raa), се получава свръх напрежение от няколко хиляди волта! Тогава пробиват трансформатори, цокли, лампи, платки. Ако случайно някое от тези неща оцелее, то след полученото късо съединение гърми всичко по веригата. Затова при трансформаторните усилватели (а всички лампови са такива, с малки изключения) е много важно натоварването с точен товар. Ако е по-висок, се отива към пренапрежения, ако е по-малък - токът през лампите се увеличава и анодите се зачервяват. Изхода е един - точен товар до +/-20% грубо казано. Редактирано Ноември 4, 2007 от Parni_Valjak Цитирай
vlex Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 Валяк, съжалявам, просто не съобразих, че тук говорим за лампови техники Поздрави, Влад Цитирай
bratmito Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 С транзисторен усилвател пак ще изгориш слушалките. Цитирай
vlex Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 Хмм... Според схемата на единственият ми правен усилвател (схемата е на marshall ms2) точно така се прехвърлят говорител/слушалки. Може би играе допълнителна роля и че ампа е на батерийки, но надали... Поздрави, Влад Цитирай
bratmito Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 Marsall MS-2 е 0.7W при 8 ома,а при слушалки ще по-малко. В случая говорим за по-мощен усилвател и директно няма да стане,още повече,че е и лампов. Ето една схема където е изведен линеен изход чрез делител точно за 5 ватов усилвател,но за тихо свирене(за което предполагам ще ти тярбва) няма да стане. линк Цитирай
bir4o Отговорено Ноември 4, 2007 Автор Отговорено Ноември 4, 2007 може да се направи някакъв изкуствен товар, който замества говорителя и към него да се върже спикър симулатор и малък пауърамп за слушалки с няква интегралка, има и по-лесен начин - като ще свириш на слушалки гасиш крайното стъпало и пускаш спикър симулатора и мини-ампа за слушалки, а сигнала взмаш от края на преампа. Спикър симулатора обаче е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН, защото иначе ще се чуват ултра-гнусни високи, които не се възпроизвеждат от китарните говорители, но от слушалките - да Номера е да се вземе сигнала след изходния - нали в него се натрупват хармониците . Благодаря на Валяка но с тези работи съм запознат , разбира се като съвсем не мога да се оправя сам ще използвам неговите услуги защото е № 1 в ламповата техника в този форум . Очаквах направление към схеми за извеждане на слушалки или сигнал за миксер за да видя как го правят големите . Благодаря на Bratmito за подобна такава която е дал . Мислех че във форума има повече хора които се занимават с лампови схеми . Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 7, 2007 Отговорено Ноември 7, 2007 Един от възможните отговори е Power attenuator с опция изход за слушалки. Така се гарантира товар за стъпалото, и сигнал за слушалките. Иначе схемата предложена от bratmito става, но трябва да се приложи и номинален товар на изхода. Цитирай
bir4o Отговорено Ноември 8, 2007 Автор Отговорено Ноември 8, 2007 Един от възможните отговори е Power attenuator с опция изход за слушалки. Така се гарантира товар за стъпалото, и сигнал за слушалките. Иначе схемата предложена от bratmito става, но трябва да се приложи и номинален товар на изхода. Ми неможах да открия схема на Power attenuator с опция изход за слушалки -но открих това - http://licho.rowerpower.org/gitara/practic2.gif някакви мнения Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.