Jump to content
Българският форум за музиканти

Извод за слушалки от изходен траф-дайте съвет


Recommended Posts

Здравейте , направих си от старо радио Хармония 103 малко маршалче - по тая схема -http://www.dreamtone.org/18watt_Schematic_Rev5.pdf . Реални 5-6 вата изкарвам с перфектен звук ваден от 4 омов китарен говорител Фендер 12 инча . Отпред със сансампа на Никифена е убиец . За домашно свирене е супер . Трябва ми съвет и направление към схеми как да изведа от изходния изводи за слушалки и извод към пулт и компютър за да се записва . Предварително благодаря за интереса . Отговори от рода потърси в чичко GOOGLE не ме устройват .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За слушалки можеш директно на изводите за говорителя да закачиш един контактен жак (мисля, че има само 6,3мм-ови обаче), така че когато си пъхнал жак за слушалките да прекъсва сигнала към говорителя, а когато си извадил слушалките да си пере на спийкъра. За извода за мишпулт обаче не мога да ти помогна... Я разясни всъщност какво точно целиш да направиш, че нещо не топля... Искаш да изкараш изходи, посредством които да вържеш стъпалото към мишпулт за настройки, ефекти, глупости и после да го вържеш към говорителя? Или аз нещо не топля какво имаш предвид ;)

 

Позрдави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип съм виждал такива схеми за ляйн аут,но с делител от изхода,не директно и при включване на усилвателя в пулта говорителя продължава да си свири.А ако сложиш слушалки директно на мястото на говорителя едно,че вероятно ще изгориш слушалките,второ че импеданса на слушалките е много по-голям от този на говорителя.

Преди си бях направил изход на моя усилвател след мастър-а и го пусках в компютъра когато исках да си пускам ефекти и да записвам вечер без да безпокоя никой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За слушалки можеш директно на изводите за говорителя да закачиш един контактен жак (мисля, че има само 6,3мм-ови обаче), така че когато си пъхнал жак за слушалките да прекъсва сигнала към говорителя, а когато си извадил слушалките да си пере на спийкъра.

Влад

Съжалявам, Влад, но предлагаш на човека да си повреди усилвателчето... Или заедно и слушалките и усилвателя. Въпреки, че във форума има писано по въпроса за съгласуването на ламповите усилватели с товара, пак ще се опитам да обясня.

Първи вариант: Слушалките са високоомни. При атакуване на усилвателя се получава свръхнапрежение в анодната верига на крайната лампа, и изходящия траф, цокъла и евентуално лампата заминават спешно ...

Втори вариант: Слушалките са нискоомни. При атакуване на усилвателя се претоварват, прекъсват, усилвателя остава без товар и ...пак - получава се свръхнапрежение в анодната верига на крайната лампа, и изходящия траф, цокъла и евентуално лампата заминават спешно ...

Така, че за да се реши проблема, се налага прилагане на схемотехника, която:

1.Да гарантира винаги натоварване на усилвателя с номинален товар, което да се запазва при прекъсване или късо съединение на товара (слушалките, жака...).

2.Да осигурява подходящо напрежение за съответния вид слушалки - ниско за нискоомни и високо за високоомни. Все пак импедансите на съществуващите слушалки се разпростират от 8 ома до 600ома за динамични, и доста повече, при електростатични или комбинирани. Разликите са внушителни и за да е комфортно звуковото налягане създавано от слушалките, нивото което им се подава трябва да е подходящо.

3.Да осигури изход за запис с линейно ниво след трансформатора, с подходящ импеданс.

Може и още екстри да се предложат, но мисля, че това до тук е достатъчно.

Що се отнася до конкретното решение, мисля че излиза извън рамките на темата, поне по мое мнение.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... усилвателя остава без товар и ... пак - получава се свръхнапрежение в анодната верига на крайната лампа, и изходящия траф, цокъла и евентуално лампата заминават спешно ...

 

Извинявам се за офф-а, но -

 

@Валяк, затова ли на ламповите глави пише !!! ДА НЕ СЕ ВКЛЮЧВАТ БЕЗ ВКЛЮЧЕН КАБИНЕТ КЪМ ТЯХ !!! ? Това е единственото разумно обяснение, което сега ми идва на ум ? Обясни моля те, с две думи.

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, затова. Дори някои фирми, като Marshall например, слагат автоматики, които изключват крайните лампи при изваден жак за високоговорителите. Това е палеативно решение, защото не защитава от всички възможни варианти на прекъсване на товара, но все пак елиминира един често срещан случай.

Подробно бях писал за тези неща, но не се сещам в коя тема. Ако намеря къде, ще пусна линк. Ако някой друг се сети, нека да пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

освен че изгарят крайните лампи ако си "късметлия" може и трафа :)

ако се пъхнат слушалки 32 или 16 ома (колкото са масовите) с мощност 0,1ват някъде са повечето - човека ще остане без уши :cheers:

Влад - не че се заяждам - може да искаш много да помогнеш, но ако не си сигурен може да си спестиш коментара понякога за да не се бъркат хората :D

 

може да се направи някакъв изкуствен товар, който замества говорителя и към него да се върже спикър симулатор и малък пауърамп за слушалки с няква интегралка, има и по-лесен начин - като ще свириш на слушалки гасиш крайното стъпало и пускаш спикър симулатора и мини-ампа за слушалки, а сигнала взмаш от края на преампа. Спикър симулатора обаче е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН, защото иначе ще се чуват ултра-гнусни високи, които не се възпроизвеждат от китарните говорители, но от слушалките - да

Редактирано от Overdrive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих темата -

 

....

Именно изходният трансформатор. Добрият траф има висока индуктивност на първичната намотка ( между анодите на лампите). Когато във вторичната има включен точен товар, той "се вижда" в първичната като активно съпротивление (по коефициента на трансформация/ преводно отношение). Този приведен товар е известното Raa което го дават в каталозите. Когато товарът не е точен (примерно вместо 4 ома се постави 16 ома), тогава преобладаващ импеданс е този на индуктивността на първичната намотка. А тя е висока. Сега си представи едно дърпане на струните, което може да се представи като единичен импулс (висока стръмност). От електротехниката е известно -EL=L dI/dt, и при захранващо напрежение от 500-600волта когато няма достатъчно активни загуби (Raa), се получава свръх напрежение от няколко хиляди волта! Тогава пробиват трансформатори, цокли, лампи, платки. Ако случайно някое от тези неща оцелее, то след полученото късо съединение гърми всичко по веригата.

Затова при трансформаторните усилватели (а всички лампови са такива, с малки изключения) е много важно натоварването с точен товар. Ако е по-висок, се отива към пренапрежения, ако е по-малък - токът през лампите се увеличава и анодите се зачервяват.

Изхода е един - точен товар до +/-20% грубо казано.

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валяк, съжалявам, просто не съобразих, че тук говорим за лампови техники :)

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... Според схемата на единственият ми правен усилвател (схемата е на marshall ms2) точно така се прехвърлят говорител/слушалки. Може би играе допълнителна роля и че ампа е на батерийки, но надали...

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Marsall MS-2 е 0.7W при 8 ома,а при слушалки ще по-малко.

В случая говорим за по-мощен усилвател и директно няма да стане,още повече,че е и лампов.

 

Ето една схема където е изведен линеен изход чрез делител точно за 5 ватов усилвател,но за тихо свирене(за което предполагам ще ти тярбва) няма да стане.

линк

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да се направи някакъв изкуствен товар, който замества говорителя и към него да се върже спикър симулатор и малък пауърамп за слушалки с няква интегралка, има и по-лесен начин - като ще свириш на слушалки гасиш крайното стъпало и пускаш спикър симулатора и мини-ампа за слушалки, а сигнала взмаш от края на преампа. Спикър симулатора обаче е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН, защото иначе ще се чуват ултра-гнусни високи, които не се възпроизвеждат от китарните говорители, но от слушалките - да

 

 

 

Номера е да се вземе сигнала след изходния - нали в него се натрупват хармониците . Благодаря на Валяка но с тези работи съм запознат , разбира се като съвсем не мога да се оправя сам ще използвам неговите услуги защото е № 1 в ламповата техника в този форум . Очаквах направление към схеми за извеждане на слушалки или сигнал за миксер за да видя как го правят големите . Благодаря на Bratmito за подобна такава която е дал . Мислех че във форума има повече хора които се занимават с лампови схеми .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от възможните отговори е Power attenuator с опция изход за слушалки. Така се гарантира товар за стъпалото, и сигнал за слушалките. Иначе схемата предложена от bratmito става, но трябва да се приложи и номинален товар на изхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от възможните отговори е Power attenuator с опция изход за слушалки. Така се гарантира товар за стъпалото, и сигнал за слушалките. Иначе схемата предложена от bratmito става, но трябва да се приложи и номинален товар на изхода.

 

 

Ми неможах да открия схема на Power attenuator с опция изход за слушалки -но открих това -

http://licho.rowerpower.org/gitara/practic2.gif

 

някакви мнения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.