Wicked Публикувано Май 9, 2005 Share Публикувано Май 9, 2005 Гледам камиончета за китари - бол! Как седят нещата с такива за бас, че хич не съм наясно? Пробвал съм дистер на Boss за китара, ама нещо едно такова никакво, ... Та, дайте някакъв акъл за тия джаджи - марки, модели, цени, къде ги има, кой с какво дрънка и някакво генерално инфо за тях, че всеки казва "Мани ги процесорите, зле са!", ама каква е алтернативата? Мерсаж в аванс! :hello: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thurston Отговорено Май 10, 2005 Share Отговорено Май 10, 2005 интерсно, и в тон с някои други теми... и аз бих искал да почрпя опит от по-знаещите по въпроса. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fracture Отговорено Май 10, 2005 Share Отговорено Май 10, 2005 (Редактирано) да, вече разчепквахме теми, пряко свързани с текущата, като Bass Wah -> http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=2902 и за овърдрайването -> http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=2642 относно овърдрайв, виждал съм overdrive за бас във Фактора, беше на Digitech (ако не ме лъже паметта - 180 лева), при положение че се интересувате по-обстойно, посетете сайтовете на Boss и на DigiTech, фирмите предлагат ефекти за бас, даже има и семпли. Behringer също се канят да предложат камиончета (според всеобщото мнение - поокрадени от Boss) но на по-поносима цена (макар според някои, не със същото качество). Проверявал съм за тези на Boss - цените са около 160 - 180 лева. Редактирано Май 10, 2005 от fracture Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
разбойник Отговорено Май 12, 2005 Share Отговорено Май 12, 2005 ако смяташ да свириш директно в централно задължително ти трябва някакъв предусилвател или еквилайзер - класически примери са Boss bass EQ, Sadowsky, Aguilar, EBS, също както и мн. др. от по-големия размер - за рак. Много често се ползва компресор - от възможните в БГ варианта на Digitech никак не е зле (технология на DBX, отделна компресия на ниски и високи честоти) , освен това EBS и Boss bass limiter са класика. Ако свириш във висок регистър (т.е. сола ) е добре да имаш някакъв дилей или ривърб - тук избор дал господ. Класически ефект за басисти - октавер. Баш класиката е на Boss, май ОС-2 се води, спрян е от производство. Чуйте как го ползва Pino Paladino на фретлес, напр. с Paul Young - "Еvery time you go away". Има и хиляди други октавери, добри думи се чуват за този на EBS. Друг специфичен ефект за бас са динамичните филтри - виж в темата за уа-уа. добрите примери са ЕН Q-tron, EH Bassballs (много използван, но не е типичен енвелъп филтър), добри евтини филтри правят Ibanez и DOD. Освен това често се ползват драйвове, хорус, но можеш спокойно да ръгнеш каквото ти душа иска . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fracture Отговорено Май 12, 2005 Share Отговорено Май 12, 2005 ...Много често се ползва компресор - от възможните в БГ варианта на Digitech никак не е зле (технология на DBX, отделна компресия на ниски и високи честоти) ... има ли го някъде и за това ли става дума: http://www.digitech.com/products/BassSqueeze.htm Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jeremy Отговорено Май 12, 2005 Share Отговорено Май 12, 2005 IBANEZ.... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wicked Отговорено Май 12, 2005 Автор Share Отговорено Май 12, 2005 Супер! Справяте ли се тогава с повече от 2-3 камиончета наведнъж по време на свирня? В смисъл, с кое се оперира по-лесно - с процесор или педалчета (хихихихи) Със Зуум-чето ми не ми е никак кахърно, но звука не е този, когото търся. та се чудя какви да ги дипля... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
разбойник Отговорено Май 14, 2005 Share Отговорено Май 14, 2005 Зa Fracture: да, за този Диджитек става дума. Имаше го във Фактор преди няколко месеца, сега не знам дали е останал. Освен това съм забравил да спомена още два класически компресор- педала - на Demeter и на Trace Elliot (тоже спрян от производство) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fracture Отговорено Май 15, 2005 Share Отговорено Май 15, 2005 Благодаря Разбойник, вече експериментирам с компресора на Digitech - голяма занимавка е. Само да спомена че камиончето има два изхода - единия за свързване към усилвател, другия за свързване към миксер или за запис - направо към звуковата карта на компютъра, този - втория изход бил със спийкър симулация - ползвала се някаква технология CIT - моделираща 4x10 колона. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
разбойник Отговорено Май 18, 2005 Share Отговорено Май 18, 2005 Вижте едно другарче от друг форум с какво си играе (не могат да се нарекат "камиончета", ама ми се струва интересно). Последно пояснение - тия първите на Alembic дето ги е споменал са същите с каквито Стенли Кларк свири в НДК Signal starts with the input of an Alembic F1X followed by a Superfilter, then out to the pedal board: 1) Digitech PDS 1550 programmable distortion for over the top distortion. It has eq built in and a bass boost so you can still maintain good bottom in the midst of full on distortion squall. 2) Ibanez TS9 Tube screamer for mild distortion 3) Univox Funky Filter- a Mutron in Univox packaging. Same guts with a saner power supply followed by an MXR limiter to even out volume problems. 4) Electro-Harmonix BassBalls-the original one. This sometimes gets replaced by a Dr Q or other envelope follower. 5) A Digitech Whammy II followed by an old Morley volume/wah pedal Each of the above 5 are in a loop of an Ibanez EPP 400 effects loop switcher so that I can rearrange them in different orders and when they are out of the loop, they don't load down the signal. I lost some quality here until I upgraded the buffers to modern op amps, so now it seems fine. The presets are controlled by a MIDI pedal board. Then it goes back to the rack where I have a FMR RNC compressor followed by a Lexicon LXP 5, Jamman and LXP 1 all controlled by an MRC (with presets selected by a MIDI pedal board). This is followed by a custom stereo DI box that I made and then back into the FX return of the F1X to a QSC 2402 power amp . There are controller foot pedals for the Lexicon stuff that also are on the pedal board and I built a snake system to connect the rack and pedal board. There isn't much I can't do with the G2 that the old rig could do except for one thing: improvise. It's really hard to edit patches on the fly. That said, the G2 is way more consistent, especially when it comes to envelope effects. My 02c Edwin - -- Edwin Hurwitz Boulder CO http://www.indra.com/~edwin Enjoy! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.