RGB Публикувано Ноември 7, 2004 Публикувано Ноември 7, 2004 УДВОЯВАНЕ ПРИ ЧЕТИРИГЛАСНИЯ СТРОЕЖ НА КВИНТАКОРДИТЕ И СЕКСТАКОРДИТЕ НА T, D, и S. При четиригласния строеж на квинтакордите на T,S,и D се удвоява основният тон.При по-редки случаи може да се удвои квинтовият тон, но само ако с това се спестяват излишни скокове на някои от вътрешните гласове или се избягват някои нежелателни хармонични последования. На секстакордите на T,S и D може да се удвои еднакво добре или основният, или квинтовият тон. Предпочита се този, който в дадения случай дава възможност за по-плавно и правилно гласоводене. Удвояването на терцовия тон на квинтакордите и секстакордите на T и S се среща сравнително рядко и се допуска само в противоположно или странично движение, и то ако е добре обосновано! Терцовият тон на D, като чувствителен, не следва да бъде удвояван!!! Понякога квинтакордите [по-рядко секстакордите] могат да се явят непълни, т.е. с изпуснат квинтов тон. Така например при свързване на D5 с T5 за задоволяване естествения стремеж на терцовият тон на T, T5 се явява непълен [обикновено в заключителните каденци]. Квинтовият тон може да бъде изпуснат и за по-плавно гласоводене! ******* Ето ви сега и един блестящ пример в подкрепа на всичко казано до ТУК : БРАЗИЛЛЛИЯ.Я.Я... Ха-ха.а...Поздрав от "Министерство на ИНФОРМАЦИЯТА"! Следва продължение. Цитирай
Glacierise Отговорено Ноември 7, 2004 Отговорено Ноември 7, 2004 Основния принцип при строеното на хармонията е минималното движение на гласовете. Следвайки тоя принцип, хармонизирането на дадена мелодия става МНОГО ЛЕСНО и проблемите с удвояването на тоновете и т.н. се разрешават сами. Ако някой се интересува, да каже - ще му дам пример. Цитирай
IvanDTr Отговорено Ноември 7, 2004 Отговорено Ноември 7, 2004 Принципно си прав!, Но! Акордовото последование F,G с фа и сол в мелодията, по принципа на минимално движение на гласовете води до... паралелни квинти и октави: фа, до, ла, фа; сол, ре, си, сол. Целта ми не е да оборя това, каквото си казал, а да предупредя, че трябва да се внимава! Цитирай
kitaratapesho Отговорено Декември 28, 2004 Отговорено Декември 28, 2004 не знам защо като слушам демото на бразилия имам смътното чувство, че слушам няколко парчета едновременно Цитирай
Боян Отговорено Декември 28, 2004 Отговорено Декември 28, 2004 не знам защо като слушам демото на бразилия имам смътното чувство, че слушам няколко парчета едновременно Да, тоя пример наистина е малко странен, не разбрах ква е точно идеята... :think: Се едно слушам Хоризонт на дълги вълни и прихваща от няква друга станция отвреме - навреме. Липсва само бибитката за кръгъл час :wall: Цитирай
machoka Отговорено Януари 13, 2005 Отговорено Януари 13, 2005 Ето и малко онагледяване , за по-ясно. .. http://store1.data.bg/machoka/pic4.jpg Цитирай
Glacierise Отговорено Януари 14, 2005 Отговорено Януари 14, 2005 Принципно си прав!,Но! Акордовото последование F,G с фа и сол в мелодията, по принципа на минимално движение на гласовете води до... паралелни квинти и октави: фа, до, ла, фа; сол, ре, си, сол. Целта ми не е да оборя това, каквото си казал, а да предупредя, че трябва да се внимава! О, да, мосю Поумнях малко от последния пост насам Прав си напълно, а според мене точно такива ситуации са най-интересни, зашото те принуждават да направиш интересни ходове Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.