Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Много интересни работи се казаха в тази тема изкам да попитам само нещо защо бг-музикантите трябва да ходят сами да се договарят със собствениците на клубовете?

 

Например в щатите всяка една група може да се свърже със някой мениджър или агенция за работа която им казва толкова участия за толкова пари вземаме еди какъв си процент при договорка ти дават едно разписание със дните в кои ден в кой клуб ще свириш и тва е. Накрая на месеца отваш до офиса да си вземеш чека.

 

Пример Селин Дион и бил изтекъл 10 годишния догово със някакво казино в Лас Вегас аз даже незнех че имало такава певица,ако тая ходеше собствено ръчно да си търси участия досега отдавна данесе занимава със пеене.

 

Та в България нямали такова нещо: мениджъри и агеници и ако има каква е причината музикантите да не ги използват?!

 

Например каво ще стане ако млада метъл група отиде при СМЕ и ги пита за бачкане , какво ще се случи?

Отговорено (Редактирано)

Защото париците са малко, а ако и менаджер си щипне от тях, ще стане трагично... (говоря за клубове/кръчми)

Освен това агенции като СМЕ, ако изобщо те харесат, ще ти уреждат 1 участие годишно(вярвай ми, няма да е повече)

но ще ти праснат такъв договор, че от всяко твое участие трябва да им даваш 50% ...

Ако не го правиш и те набарат - неустойка!

Това е техният бизнес... (знам го от патил човек - певица)!

Но това няма нищо общо с МУЗИКАЛНИЯ БИЗНЕС...

Редактирано от Ивелин
Отговорено
Много интересни работи се казаха в тази тема изкам да попитам само нещо защо бг-музикантите трябва да ходят сами да се договарят със собствениците на клубовете?

 

Например в щатите всяка една група може да се свърже със някой мениджър или агенция за работа която им казва толкова участия за толкова пари вземаме еди какъв си процент при договорка ти дават едно разписание със дните в кои ден в кой клуб ще свириш и тва е. Накрая на месеца отваш до офиса да си вземеш чека.

 

Пример Селин Дион и бил изтекъл 10 годишния догово със някакво казино в Лас Вегас аз даже незнех че имало такава певица,ако тая ходеше собствено ръчно да си търси участия досега отдавна данесе занимава със пеене.

 

Та в България нямали такова нещо: мениджъри и агеници и ако има каква е причината музикантите да не ги използват?!

 

Например каво ще стане ако млада метъл група отиде при СМЕ и ги пита за бачкане , какво ще се случи?

 

Нали ти е ясно, че тези агенции и те трябва да се "хранят"(и типично по нашенски ще гледат да се накльопат).Работата става дълга и широка.(Въпреки че сигурно по цял свят се работи така)Но за жалост ние сме в България.Тук и за да си намериш квартира не ползваш агенции, не си струва да плащаш след като има много частни обяви.Нали е по-добре за теб и за наемодатела?

Познай тогава колко музиканти и клубове ще ползват тези услуги?

Винаги ще има хора искащи да минат "тънко", независимо дали са музиканти или кръчмари.

Отговорено

Наистина е хубаво да работиш с импресарио, най-малкото защото няма да мислиш за "бизнеса в музиката",

а за самата музика! Но колко импресария в БГ ще си свършат съвестно работата?

mamatasitrakagd8.gif

Отговорено

Относно свиренето в 20:00

 

Къде се почва в 20:00? В Гърция ли, в Норвегия ли, в Корея ли, в Щатите ли, в Германия ли???

Наблюдавам хората в БГ кога излизат по заведенията - след 22:00 към 23:00

Как ще накараш целия народ да излиза в 20:00?

Първо стани George Michael, та после говори такива...

 

...и остави хората да си вземат поне едно душче след бач, като се приберат към 19:00-20:00 ...

Отговорено (Редактирано)

например на Острова гиговете в клубове почват кум 8-8.30пм и се изреждат 4-5 банди до 1 часа. сека банда свири по 30 мин сет и всяка банда си води публика- 15-20 човека. на вратата има списък с бандите, които свират и всеки си казва за коя банда идва. човека отбелязва, зима парите и накрая на вечерта ти дава там 25% ако си докарал под 30 човека(примерно, схемите са различни зависи от клъба, промотера и уговорката). промотера си прави реклама на евента, но и групата си кани хора, защото от тва зависи и евентуалното заплащане. ако си добър промотерите те слагат и на други 'билс' да свириш. системата е мноо добре разработена и така се отсяват тъпите банди. те ходат да свират в по непретенционзи клубове. както и да е. принципа на такв вид свирене е феновете на сека една нада да се запоснаят с музиката на другата и един вид селективно да си преценят коя банда е ок и евентуално да следиат следващите и участия.

 

в бг има няколко агенции, които се занимават с промотиране на авторска музика, но пък към тях няма голямо разбиране от страна на определени банди.

ние(аз съм замесен в една такава схема на промоция) не се занимаваме с групи, които имат много претенции, когато дефакто няма какво много да предложат. при условие, че работим с около 7000(седем хиляди) групи и избора е огромен и има от много добри до много зле. ако сама групата не се грижи за себеси и води фенове, просто няма сми да си губиш времето и да ги обучаваш.

ето типичен пример от преди няколкоседмици. организирах на една група пъблишинг диил. и сега треа ги гона да ги бооквам. чакам ги да се наканат кога могат, кога немогат. моткат се вече трета, четвърта седмица и почвам се нерва. днес се събудих и реших, че нямам нерви да ги гона. просто слота за фестивалите се зае от други банди.

рикап. значи изказвам се от гледната точка на промотър в чужбина. нещата в бг на са по различни като взаимоотношения банди- промотъри(букинг агенти). в бг просто няма респект от страна на групи към такива агенти, защото всеки музикант си мисли, че букъра или промотъра ще го изпързаля, ще си направи пачка на негов гръб. в някой случаи е така, но в доста не е и се дефакто се получава, че доста от промотърите(колкото и да са) стават донякъде спонсори на групите.

 

( малко оф )

имам един колега свири в една група и са с много добр мениджнънт. вярно свирят само кавъри но пък се скъсва да обикяля страната. мениджмъта им в момента бачка за букване за май и юни, като целия март и април са с осигурени свирки. даже вчера ми казаха, че правят програмата на групата за октомври дори, а днес е 12 февруари.

Редактирано от bassiscotta
Отговорено

Така е пич, прав си. Аз лично нямам нищо против някой промоутър да печели на мой гръб, ако и за нас остава достатъчно. В крайна сметка промотирането е свързано също с толкова много работа, колкото и с правенето на музика. Проблема е, че става трудно, когато се опитваш да работиш, да свириш вечер, да правиш авторски парчета, да ги записваш, а после като дойде време да се опиташ да ги разпространиш те заболява главата. Имах един много куриозен случай. Обаждат ми се от някаква импресарска агенция с добро предложение, но и едно условие. Да си намерим жена в групата. Започна се един дълъг разговор. Аз се опитвам да убедя въпросните хора, че нямаме нужда от жена в групата, а тя на свой ред ме убеждава, че ако не си намерим жена предложението няма да е валидно.

Както и да е. Да се върнем на темата. И Ванката и Пешо изказах добри мнения и предложения. Истината е, че дали ще се свири на вход или на хонорар не толкова важно. Важното е с клубовете да работим заедно, за да накараме хората да се върнат там. Най- малкото, което може да се направи е клуба и групата да правят добра реклама. Имало е случаи например, когато ние от вход сме вземали по- добри хонорари, отколкото сме очаквали. А е имало случаи, когато сме се договаряли за хонорар, а идват много хора и се оказваш прецакан. Прецакан е силно казано разбира се. Има и един клуб, в който вече не свирим, където пък с просто око се вижда, че има поне 150 човека, но като ти дадат парите ти казва "имаше 80 човека". Въпроса е клубовете и групите да са лоялни един към друг. Да не се надцакват, а ако някоя от двете страни сгафи да се намери начин да се компенсира гафа. Да се реагира бързо и в крайна сметка публиката да е доволна, за да се върне пак.

 

 

....в бг просто няма респект от страна на групи към такива агенти, защото всеки музикант си мисли, че букъра или промотъра ще го изпързаля, ще си направи пачка на негов гръб. в някой случаи е така, но в доста не е и се дефакто се получава, че доста от промотърите(колкото и да са) стават донякъде спонсори на групите.
Отговорено (Редактирано)
Абе,само чешете езици/пръсти в случая;),в подписа ми е тъжната истина-тук Рок не вирее.

За тези от вас,които не помнят края на 80-те и "зората на демокрацията" :hysterical:- имаше непрекъснато рок концерти по зали,читалища,че и на стадион Академик фестивали се правеха(говоря само за Български групи),клуб 113+ в университета беше винаги пълен,всяка вечер-различен стил музика,и т.н.После излезна Радка-пиратка..

Какво е положението 20 год. по-късно- ;) -Чалга и Поп,което е нормално на пазарния принцип,предвид че масата насеУение е с ориенталско съзнание.

А малкото останали рокаджии могат единствено да се радват,че могат да видят поостарелите си идоли на живо.. :)

 

Ето тук е ключето в сбърканата тема и караниците:

 

Вижте подписа на Малин /Хилбили/, дето цитира Тони /Марк Аврелий/.

Ако наистина не вирее рок, няма публика и няма папане, защо тогава Тони повдига въпроса с пари на вход или хонорар твърд?

Той самият знае, че не може да се изхранва, щото няма ТВЪРДИ кинти в тоя бранш, и същевременно иска да промени сизифовски нещата. Ето, прочетете.

Знаеш, че е така. Искаш да го промениш. Нямаш сили за това.

 

Оставаш трагичен лирически герой за метъл песен.

 

Казвам го без ни най-малка подигравка.

Това е разковничето на обърканата тема.

:lol:

Редактирано от sa6tiat
Отговорено

man, им аразлика между промотърска агенция и промотър на клуб. агенциите бачкат с теб за няколко гига или с програма напред за 5-6 месеца, те ти развиват профила на изпълнител. тва не е мениджмънт, а букинг. такива агенции не могат много да съществуват в бг, зашото бандите сами ходат да се уговарат със собствениците на клубовете. ходар ръчкат за хонорар от месец за месец и после се оплакват, но някои са доволни. и като циганите ден да мине друг да дойде - пак ще свирим, да ама докато така си нагласят работата изникват нови банди, нови клубове, идват зашадни банди и тн, и от тук ко праим, интереса се разводнява, не си актуален. не ти се плаща твърд хонорар, а ти неможеш да свириш на вход, защото си еди койси. и така.

 

между другото, повечето банди на запад всички имат дей джоб. бачкат кой квото си иска и може и ко кефи или не, за да си плащат разходите за живот- ядене, наеми, пиеене, моргич, коли, ала бала и вечерта си репетират и после от време на време си свират еди куъде си или си праат мини турове. сагенции, че само за един гиг не се изплаща. а в бг как е? всеки участник в група се оплаква цхе бачка някъде или пък, че не бачка и затва се е отдал само на музика. едните се оплакват, че нямат пари, другите , че пур работата им пречела за да станат професионалист.

на запад отиваш, свириш и или те харесват или не. никой не се интересува как и какво правиш когато не си на сцена(освен ако не си некоия звезда де)

там те възприемат или като можещ или неможещ. там здрителите плащат вход и ако не се представиш добре втори шанс нема ти се даде.

 

....

омъзнами да пиша. оправяйте се както можете, ако искате на вход , ако искате на хонорар. но каквото и да правите мислете за бъдещето. фактически един реален сценичен живот на даден музикант е около 10-15 години , след тва не е актуален и или става монстер, дайе 15 е много макс 5, в бг може и да е по малко ако не си с рекорд диийл, с рекор дийл може и 10 годинки да изкараш.

успех в борбата с промотърите и собствениците на клубове.

Отговорено

ще цькна втори и последен пост по темата,защото ми напомня мохабедите преди 10 години,след поредното свирене,дето всеки е недоволен от всичко и се надуват водки в несвяст и се говорят щуротии.

напьлно сьм сьгласен с постовете на хилбили и са6тиат!!!явно егн-тата са ни подобни и сме го видели и участвали в тоя"клубен бизнес".

добавям следното-хавата ще стои на това дередже,защото повечето бьлгарски групи пьрво искат кинтите,а после ще си помислят дали да се научат да свирят.ама не става така.!!!шефовете на клубовете могат да преценят като си наведен и като не си.повечето банди са много зле музикално,без имидж,без инструменти,без саунд........

и друго-в началото вьрвеше гот,свирили сме пред 300 човека,а капацитета на клуба е 100!...знаете ли защо се прецака после хавата и хората взеха да не идват-защото им писна да слушат 15 едни и сьщи песни,дето всяка група ги дьвче...

НЕ Е РЕДНО с прауд мери и диско китка да твьрдиш,че правиш бизнес. това не е норвегия,там става(и плащат),а тук е бг с всичките си добри и лоши страни.

а малките пичове като разберат,че инструментите не са за имидж,а за свирене,като инвестират години за него,апаратура и инструменти-еи тогава може да се случи нещо,евентуално.

пиниза е да свириш гот -тогава не ти пука,защото ТЕ ТЬРСЯТ.

Отговорено
между другото, повечето банди на запад всички имат дей джоб. бачкат кой квото си иска и може и ко кефи или не, за да си плащат разходите за живот- ядене, наеми, пиеене, моргич, коли, ала бала и вечерта си репетират и после от време на време си свират еди куъде си или си праат мини турове. сагенции, че само за един гиг не се изплаща. а в бг как е? всеки участник в група се оплаква цхе бачка някъде или пък, че не бачка и затва се е отдал само на музика. едните се оплакват, че нямат пари, другите , че пур работата им пречела за да станат професионалист.

на запад отиваш, свириш и или те харесват или не. никой не се интересува как и какво правиш когато не си на сцена(освен ако не си некоия звезда де)

там те възприемат или като можещ или неможещ. там здрителите плащат вход и ако не се представиш добре втори шанс нема ти се даде.

Напълно съм съгласен с това !! Много точно казано,но трябваше да се обърнеш директно към хората,които правят разделение на музикантите на базата на това какво правят когато не са на сцена.Както и да е,смятаме този въпрос за приключен.Моментът с букинга наистина е доста силно застъпен на запад,но както каза Пешо,тук ако се случи нещо такова,въпросните хора търсят повече имидж,отлколкото музика.Истината е,че ако имаш жена в групата ще имаш успех,а тъжната такава е,че ако имаш травестит - ще пометеш пазара като кьорав делфин шамандура.

Ако питате мен,причината практиката с букинга да не е развита унас е много проста - колко струва едно мини клубно турненце на една рок група София-Пловдив-Бургас-Варна-Плевен-София? За да е турне трябва да се свири всеки ден,което ще рече,че в 3 от 5-те града това ще стане в слаби дни.Колко пари може да се иска общо от тези клубове и колко са разходите на групата/пътни,спане,храна,% за агенцията(за хонорар не може и дума да става)/?Това е причината,според мен, всеки да се спасява по отделно.Друг е въпросът,че българинът не е свикнал да плаща за Бг музика и някъде в провинцията като се каже 5лв вход всички правят една никаква физиономия,взимат си по едно PVC бира и айде към парка.Въпросът с конкуренцията вече го засегнах в 1-2 предишни поста.

bassiscotta,може ли да вмъкнем едно сравнение .. колко места за жива музика има на острова?

Отговорено (Редактирано)

Аз съм съгласен с Монката, че фундамента на темата е омагьосан кръг,

но пък самата тема се видоизмени и стана по-интересна...

Редактирано от Ивелин
Отговорено

на острова има само в лондон всяка вечер по статистика средно около 60 музикални прояви, концерти, гигове, промоции и тн. за остова като цяло сигурно са около 3000. поне толкова по статистика са изкарването на сингли седмично. отваряш музик уик и глеаш за кво става дума. радиостанциите са около 80 само рок. тва включва национални, регионални и студентски. наемите на апаратурите на ден са следните.

бета58а+ станд и кабели - 5 (паунда)

монитор - 5

барабани(барабар с хардуера, пърл, ямаха етц.) - 20-30

кубета бас- 10 квото си избереш лампово

китарно 10 също

застраховка 8 кинта

наем на бус 30- 50 макс

вход в клуба 4-8 макс

Отговорено (Редактирано)

В България :

Наем на барабани : 80-100лв,

наме на микфрофони - 20лв.

наем на апаратура - 100-200 и нагоре в зависимост от това какво ще озвучаваш

кубета - не съм чувал да се дават под наем,може и да има

бус - 200-300лв(в зависимост от разстоянието,ако е твой - 20-30лв/100)

вход - от 3 до 5лв

Места за свирене - има-няма 25-30 в цялата страна/с капацитет над 50 човека/

.. за какво говорим ..

Надяваме се тук да приключим със сравненията с другите страни.

Редактирано от Адам
Отговорено

Всъшност ако резюмираме до тук нещата се оказва че няма качествени мениджъри и агенти в Бг., а от друга страна групите немогат да си представят че ако евентуално има по-голям интерес към тях мениджъра може да спечели на техен гръб повече отколкото се е договорил предварително да им плати и тичат да прецакат всичко белким вземат всичката пара от вход и забогатеят.

 

На мен ми се струва че хем хората които трябва да уреждат участия неса много наясно какво трябва да правят ,хем нашите групи незнаят как да се договорят с тях зада небъдат прецакани.

 

Тва е направо смешно мениджъра да ти каже "аиде ше ви пусна в тая кръчма да видим дали ше доидат хора" при положение че той трябва да ги осигури ,а пък групата мноо велика ама няма инструменти,няма техника,няма транспорт и трябва да си ги наеме ама и пари за наем няма, а и били заети щот работели на друга работа егати музикалния бизнес дет ще се получи. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.