Jump to content
Българският форум за музиканти

Промоутърите в България и някои други неща


Recommended Posts

Ако модераторите преценят - може да го резнат -

но аз мисля, че тьй като текста е особенно поучителен - би трябвало да седи вьв нашия форум - пьк и не се знае докога ще го има на страницата на "Монитор"

 

Фьнки е култов!

 

Фънки, много концерти ни чакат това лято. Защо така - българите ли забогатяха или ЕС си оказва влиянието?

- Точно това е страшното, че хората още не са забогатели. И аз не знам защо има толкова много концерти. Визирайки само нас - "София Мюзик Ентърпрайзис", си е едно нормално лято. Имаме по един концерт през април, май, юни, юли.

- А като се прибавят и концертите на другите компании няма ли да се намали посещаемостта?

- Да, разбира се.

- Вие не се ли координирате помежду си?

- Не.

- Защо така, малка държава сме все пак?

- Защото сме идиоти. Освен това, българинът е гад, той винаги ще ти забие нож в гърба. Видиш ли българин - убий го.

- Не си ли много краен?

- Това е истината, за съжаление. В бизнеса е така - нещастникът винаги мъти вода. Обаче не трябва да забравяме, че аз съм на пазара от 90-та година. Хората не ме свързват вече с България. Не ги засяга имиджът на страната ни. Преди месец ми се обаждат от мениджмънта на Стинг да им кажем последният му концерт у нас кой го е правил. Представяш ли си какъв промоутър е "Пикендмор"? Попитахме ги защо питат нас за това, а те - за да може вече никога да не работим с тази агенция. Такива агенции има навсякъде по света. Много е хубаво човек да е монополист, но не може.

- Нали конкуренцията вдига нивото?

- Това е само теоретично. На практика въобще не е така. Идването на звездите у нас не опира до конкуренция. В нашия бизнес не е "аз ще произведа 10, ти ще произведеш 15". Ако те няма теб - прекрасно, защото само аз ще танцувам на пазара, всичко ще е спокойно, пак ще си идват групите. Ако някой ти каже, че обича конкуренция, значи ти сервира феноменална лъжа. Всеки нормален човек обича да е монополист.

- Не ви ли се е случвало да се конкурирате с някоя друга агенция кой да доведе дадено име?

- В момента, в който ми излязат с номера: "ама ние имаме и друга българска оферта, която е по-висока", аз им отговарям, че тогава ние нямаме интерес. И без това им пълня гушата на всички тези знаменитости, които доста са се ояли.

- Това не е ли реакция от инат?

- Не е от инат. Има достатъчно групи, защо да им пълня гушите на някои? Да се надцакваме ние, за да може да лапа той! И на Запад е така. Аз съм убеден, че никой не им дава да си разиграват коня. Звездите въобще нямат представа за какво става въпрос, техните агенти правят всичко. Звездите вятър ги вее на бяла кобила.

- Как все още поддържате толкова ниски цени на билетите, все пак вече сме в ЕС?

- С мъка и ходене по спонсори. Да не мислиш, че ми се иска да е така. Стараем се да гоним един стандарт, който да е нормален и достъпен за хората. Защото идва един момент, когато се питаш - защо правя всички тези неща, като не могат да си позволят билетите? Ако залата е празна, страда имиджът ни пред звездите. Монетата има няколко страни, не са само две. Всичко, което е с минус, се отразява. Включително и неща, които не зависят от нас. Например - искаш да ти доставя на сцената бели гълъби с розови крака, сини очи и червени краища на перата. И аз няма откъде да ги доставя, но си пиша минус за това.

- Имат ли чак такива капризи?

- Примерно ти говоря. По принцип никой досега не ни е поискал от пиле мляко. Но е имало и всякакви истории. Ето сега Ричи Блекмор искаше на първите два реда хората да са в ренесансово облекло. Викам му - как ще ги задължа да идват с такива одежди. А той - тогава няма да им продавате билети. Заради него обикаляхме да махаме цифрите 13 от всевъзможни места. Ами като тичах и гонех духове по Античния театър? Обяснява ми Ричи Блекмор преди две години - I feel the spirits. И ние се чудим да се смеем ли, какво да правим.

- Какво е звезда?

- Трябва да ти кажа, че от няколко години гледам да не контактувам с тях, защото ми е дошло до гуша. На тях им е омръзнало от журналисти, промоутъри и всякакви такива. Най-обичат да дойдат, да си изпеят нещата, да вземат кинтите и да се махнат веднага. Всички си мислят, че те сега тръгват като на курорт - убийствен купон, секс, наркотици и рокендрол. Няма нищо такова, дори напротив. Имат огромни договори помежду си, следят се постоянно като ченгета, за всяка издънка режат от парите. "Металика" като идваха се гледаха като кучета един друг.

- Защо?

- Защото нямат право на никакви издънки. Половин година на турне, два пъти като се напиеш и проваляш цялото турне. Дисциплината е желязна. Когато обаче показваш истинското лице на звездите, не е добре. Затова VIP Brother е голяма идиотия.

- Но именно от Vip Brother хората започнаха да харесват Азис?

- Да, това е вярно, на мен също ми стана симпатичен. Но по принцип една истинска звезда няма работа там. Няма право да показва на хората своите обикновени черти.

- Звездите са звезди, защото са високо?

- Абсолютно. В момента, в който слезеш долу, тълпата те глътва и край. Една звезда трябва да се гради от малка, 11-годишна. За тези в Music Idol, например, вече е късно.

- Каква е последната помощ, която се получили от страна на държавата и нейните институции?

- Няма такава. Дори напротив - повече ни пречат. Много трудно е да се работи с държавата. Получава се нещо от сорта на - аз работя за тебе, а твоите подчинени ми пречат. Сега за Новогодишното шоу работихме за държавата, а срещнахме изключително много спънки - от общинските служители, пожарникари и не знам какво си. Царят дава, а пъдарят не дава.

- Но водите сега Гари Мур безплатно за деня на Европа?

- Нали? И пак имаме подобни проблеми. Двадесет години съм в бизнеса, как пък нито веднъж някой от Министерството на културата не каза - абе тези хора какво правят там, дай да се запознаем с тях, зад гърба си имат 500 концерта. Нещо, което за цялото си съществуване Концертна дирекция не е направила.

- Не се ли променят нещата с течение на годините?

- Не бих казал. Само се хвърля пепел в очите на хората. Аз съм страхотен песимист в това отношение, защото виждам какво става наоколо. Все същата идиотщина е. Българинът продължава да гледа строго под ниското чело. Животът му ще опира до оцеляване поне още 50-100 години. Не си създавам пясъчни кули - въобще няма да се оправим.

- Съгласен ли си, че у нас хората дават пари само за чужди звезди, не и за родните изпълнители?

- Така е и не сме ги учили на това. Такава му е психиката на българина - той не цени това, което има. Но пък и трябва да се каже, че албумите на Деси Слава, Мефислава, Дуфислава, Сесислава се продават.

- Прости ли са хората тогава, като слушат чалга?

- Думата не е "прост". Манталитетът на хората е такъв. Няма смисъл да се заблуждаваме - рокендролът е елит, ще се слуша от малко хора. Нито е революционна музиката в България, нито е масова култура. Няма такъв филм. Тук все още сме долината на шарените гащи. На мен чалгата не ми пречи, не я слушам и не ме интересува.

- Не сте ли мислили да промотирате някой чалга изпълнител?

- С най-голямо удоволствие, аз искам да печеля пари. Но твърдо късно съм се сетил. Ако мога, ще го направя - това е бизнес за мен.

- Много лесно се съгласяваш на такива компромиси?

- В живота нали трябва да съществуваме. Погледни ме - на толкова години, с две деца, а продължавам да живея под наем. Трагедия. Хората, с които почнах едно време, вече са милионери. Две хиляди квадратни метра е само двора на моя приятел в Букурещ.

- Колко богат е богатият човек в България?

- Не мога да кажа, но излез на улицата и виж какво става - има невероятно богати хора. Ставаме като в Латинска Америка, средна класа няма.

- Добре де, за толкова много години не успяхте да забогатеете?

- Не, едно нищо направихме. Вярно, на ръба на фалита не сме били, защото ние не сме идиоти. Но това ли е животът - да се гледа, да не си на ръба на фалита? Колегите ни от другите страни не живеят така. Те са от най-богатите хора.

- Значи вашият бизнес е с цел прехрана?

- За съжаление е така. Ако има печалба, тя отива за покриване на трагедиите преди това. Нали се сещаш, че не всеки концерт е като този на "Депеш Мод". Сега залагаме много на "Айрън Мейдън". Нали искат нещо топло - на ви топло. "Айрън Мейдън" са на върха в момента.

- Не е ли Джордж Майкъл по-актуален?

- За мен не е. В Германия падат концертите му и затова стана този в България. Да си чула да се пръскат стадиони, за да го слушат?

- А "Ролинг Стоунс" - кога?

- Това е съвсем друг филм. Никога няма да ги видим у нас. Не можем да си ги позволим. Ето, сега ще пеят в Румъния.

- Значи те могат да си ги позволят, а ние не?

- Румъния е много по-напред от нас. Букурещ е европейски град, докато София е тотална колака. Да видиш каква публика има там, какво нещо. Обяснението е едно - кръвта вода не става. Просто в Румъния има синя кръв, потекла. Те имат аристокрация, а ние никога не сме имали. Ние сме едни цървули. Ние сме държава на цървула. Кобургите не са българи, те са дошли от чужбина. Първият път като дойде Ричи Блекмор ме пита - кажете къде е най-близкият замък, за да изнеса там концерт. Викам - ако имахме замъци, на това дередже ли щяхме да сме. Ние сме имали ТКЗС-та, не кралски дворове. Били сме тапири през цялото си съществуване, още от създаването на държавата. Ти да си държиш месото под задника и после да го ядеш - какъв човек трябва да си?

- Колко искат "Ролинг Стоунс"?

- Адски много. Много над милион. Спонсорският фонд за концерта на Мадона в Москва е десетки милиони.

- Затова ли някои се оплакват, че у нас идват само застаряващи музиканти?

- Един артист винаги е актуален, само в България ги делят на стари и нови. "Пинк Флойд" стари ли са? Ако се съберат, представяш ли си какво ще стане?

- Как преценявате кой музикант колко публика ще събере?

- Разчитаме на собствено мнение и това на приятели.

- Бъркали ли сте в преценките си?

- Много пъти. В този бизнес е така - пълен хазарт. Особено когато си на гъза на Европа. Нито знаеш дали ще се продаде, нито дали е популярен. Както стана с "Джипси Кингс" едно време - във всяко кафене и кръчма звучаха, а за концерта едва продадохме 2000 билета. Те дойдоха у нас от концерти пред 80 000 души. Същото беше и с "Манхатан Трансфер" - 1200 билета. А те пълнят зали навсякъде по света.

- Има ли шоубизнес у нас?

- Сигурно има, но не знам какъв е точно. Big Brother ли е шоубизнес, "Ало, къщата" ли е? По-скоро е шоуидиотия.

 

ОТ ОДАВНА СИ МИСЛЯ ПО ТОЗИ ВЬПРОС - ПРИ ТОЛКОВА МНОГО КОНЦЕРТИ ТАЗИ ГОДИНА

НЕМИНУЕМО - НЯКОИ ЩЕ ДАДАТ ФИРА - ТОЕСТ - ЩЕ ОТИДАТ НА ЗАГУБА!

МОЖЕ И ДА Е ДЖОРДЖ МАЙКЬЛ , МОЖЕ ДА Е НЯКОЙ ДРУГ,

НО ПОКУПВАТЕЛНАТА СПОСОБНОСТ НА БЬЛГАРИНА - НЕ МОЖЕ ДА ПОЕМЕ ТОЛКОВА КОНЦЕРТИ НА КУП!

А ХОРАТА КОИТО ХОДЯТ - НЕ СА ТОЛКОВА МНОГО...

ЗА МЕЙДЬН Е ЯСНО - СТАДИОНА ЩЕ Е ПЬЛЕН ДО ДУПКА :rocker:

САМО КАК ПОТРИВАМ РЬЧИЧКИ

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе малко се превъзнася Фънки. Аз пък си мисля, като е станало дума за типични български черти, че тоя черен песимизъм е точно една от тях. :punk_guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е Фънки!

Той е като мен - песимизма му е Личен Опит и Познания за БГ Реалноста!

Шоу Бизнес - Глупости на Търкалета!!!

Ей сега за три седмици в Трите Края на БГ - Gamma Ray,Europe и Blind Guardian - все любими банди, но Парите които трябва да похарча за да ги гледам са Доста Повече от заплатата ми за Месеца.Затова най-вероятно ще избирам 1 от 3 :icon_shithappens:

 

Ай Наздраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не видях да се превъзнася, всичко което си го е казал е в общи линии така, reality bites :icon_shithappens:

 

а и си струва да се знае какво мисли именно той, защото колкото и да сме малки, СМЕ са все още най-големите у нас

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много...може би от 90 % от нещата които казва е прав - и няма как да е, защото е човек врял и кипял в този бизнес...но за други пък не е съвсем прав, но ми харесва стилът му...по добре брутално да се исказва за да разбуни духовете от колкото да се искаже меко и да си стоим още на тоя хал....така например имаме десетки и десетки...да не кажа по голяма цифра крепости и замъци строени от времето на Борис до Калоян..., някои от които по калибър близо до най големите във Византия... и ако поне 20% от тях бяха възстановени от държавата...Блекмор щеше да си сцепи задника да свири и пак нямаше да може да ги обиколи всички...но за съжаление сме си цървули управлявани от престъпници и крадци...тва ни е мизерната съдба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Пълен въздух. Един приятел работеше в СМЕ. Прекрасно знам колко им е капацитета. Цонко Цонев с няколкократно по-малкия стаж е по-добър в организирането на коцерти. Джокер Медия също отдавна оставиха зад себе си СМЕ. Все пак да. Направиха много но Фънки е ебато некадърника. Всички постижения на СМЕ се дължат на някои хора от екипа му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме извинява Фънки ама колкото и да му се ще да е монополист в една работеща пазарна икономика и в бранш като шоу бзнеса това е една голяма утопия. Това го знае и най-малкото дете .... а той седнал да се пени, че другите го преебавали едва ли не =>

нещастникът винаги мъти вода

Координиране между конкуренти е невъзможно - това го пише във всички дебели книги и това въобще не е идиотско. По-добрият, по-бързият, по-схватливият и тн. очелява а дебелите и тлъстите като Фънки се чувстват преебани - това е цялата истина.

Пълен комплексар - криви са му хората щото не прави пазарни проучвания колко хора биха посетили еди кой си концерт и колко биха платили а решава на по бира с приятели, крива му е държавата, че не се интересува от него и като му даде работа идват разни пожарникарчета и др. и искат всичко да както по книгите, квиро му е местонахождението на държавата ... абе всичко му е криво само ТОЙ Е ПРАВ. С тоя начин на мислене е ясно защо има други фирми дето са вече много по напред от СМЕ ..... аааа и мерси за Гери Муур ... хехеххе, циркаджии големи са тия от СМЕ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ме извинява Фънки ама колкото и да му се ще да е монополист в една работеща пазарна икономика и в бранш като шоу бзнеса това е една голяма утопия. Това го знае и най-малкото дете .... а той седнал да се пени, че другите го преебавали едва ли не =>
нещастникът винаги мъти вода

Координиране между конкуренти е невъзможно - това го пише във всички дебели книги и това въобще не е идиотско. По-добрият, по-бързият, по-схватливият и тн. очелява а дебелите и тлъстите като Фънки се чувстват преебани - това е цялата истина.

Пълен комплексар - криви са му хората щото не прави пазарни проучвания колко хора биха посетили еди кой си концерт и колко биха платили а решава на по бира с приятели, крива му е държавата, че не се интересува от него и като му даде работа идват разни пожарникарчета и др. и искат всичко да както по книгите, квиро му е местонахождението на държавата ... абе всичко му е криво само ТОЙ Е ПРАВ. С тоя начин на мислене е ясно защо има други фирми дето са вече много по напред от СМЕ ..... аааа и мерси за Гери Муур ... хехеххе, циркаджии големи са тия от СМЕ

Само да не стане така и с MAIDEN че ше го взривя тоя... :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
- Прости ли са хората тогава, като слушат чалга?

- Думата не е "прост". Манталитетът на хората е такъв. Няма смисъл да се заблуждаваме - рокендролът е елит, ще се слуша от малко хора. Нито е революционна музиката в България, нито е масова култура. Няма такъв филм. Тук все още сме долината на шарените гащи.

 

- Добре де, за толкова много години не успяхте да забогатеете?

- Не, едно нищо направихме. Вярно, на ръба на фалита не сме били, защото ние не сме идиоти. Но това ли е животът - да се гледа, да не си на ръба на фалита?

 

- Значи вашият бизнес е с цел прехрана?

- За съжаление е така. Ако има печалба, тя отива за покриване на трагедиите преди това. Нали се сещаш, че не всеки концерт е като този на "Депеш Мод". Сега залагаме много на "Айрън Мейдън". Нали искат нещо топло - на ви топло. "Айрън Мейдън" са на върха в момента.

- Не е ли Джордж Майкъл по-актуален?

- За мен не е. В Германия падат концертите му и затова стана този в България. Да си чула да се пръскат стадиони, за да го слушат?

- А "Ролинг Стоунс" - кога?

- Това е съвсем друг филм. Никога няма да ги видим у нас. Не можем да си ги позволим. Ето, сега ще пеят в Румъния.

 

- Колко искат "Ролинг Стоунс"?

- Адски много. Много над милион.

 

1. Рокендролът бил елит. :) Глупости on circles - виж как се облича един рокендрол ( и производните му) музикант и фен, виж какво пие, какво говори и веднага става ясно колко е ,,елитна" историята.

 

2. Проблемът на бълг. муз. бизнес не е съществуването на чалгата, а ЛИПСАТА на капиталовложения в друга музика. Всяка държава си има своята чалга. В Испания тя е в безбрежно количество, но не е единствения муз. стил, който се промоутва. Проблемът тук е в апатията и плиуенето срещу останалите, на което сме специалисти. Това е като изборите:, Ахх, турците били спечелили!" Не, просто другите ги мързи да си кажат думата.

 

3. Относно забогатяването на Фънки -

а. първо, кой му даде пари в онез мътни години, та да прави такава агенция. Сигурно и той е спестявал от закуски! И ако не е забогатял и не го кефи, ами хей, на пазара до нас търсят продавачи - нека им звънне. Аман от селски приказки!

б. Айрън Мейдън са на върха, а Дж. Майкъл вятър го веел. :hysterical: Фънки, земи се гръмни, брато! :thumbs_up: Не говориш пред африканско племе. Тук е Европа, макар и с шарени гащи, мислим реално, не сме слепи, нито глухи! И по-добре си пусни муз. ТВ канали (български и световни), пък вземи погледай и послушай малко!

 

4. Време е да променим този заседнал от векове начин на мислене: ,,такава ни била държавата, ако не било турското робство, то..., шарените гащи са виновни за всичко. Васил Левски, Хр. Ботев, Иван Вазов и Пенчо Славейков - това са истинските българи" и т.н. едни и същи приказки от поне два века насам. Стига бе, хора! Светът е друг и то от доста време. Развитите държави са такива, защото там се гледа на другия не като на мерзавец, който имал два лева повече от мен и по-готин модел ДжиЕсЕм, а като на индивид постигнал нещо, заслужаващ адмирации и анализ - какво и как го е постигнал и какво трябва да направя аз, за да постигна нещо по-добро и запрятай ръкави, брато, стига приказки!

 

5. И малко самочувствие, молим - Ролинг Стоунс не искат да идват в България! Е, гати и критерия за успеваемост! Е, па ОК! И без това не искаме да гледаме разлагащи се пенсионери, които не могат и никога не са могли да свирят. Mezzo Forte и Europe пък искат и са много по стойностни! Нека по-добре се попитаме защо Dream Theater таз година и занапред ще ни пропуснат. Ами, следващият път няма да ги каним в шоу с тъпанари, пускащи шеги и се напъват да изсвирят нещо, което те са измислили с тенденция да ги впечатлим. Нека като кажат искаме качестено озвучение, не им даваме изпражненията си и със сигурност ще ги видим отново. Тях и много други. Давайте молодци и Action baby!

Редактирано от bigjav
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.