Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Звуко (може и аудио-видео) запис, миксиране (смесване), мастериране... носител... пазар или "пазар"!

 

Какво представлява един аудио-продукт (най-често на CD-носител в последните години, в това число и DVD)?!

Това представлява един "запечатан" резултат на няколко процеса:

1. Изсвирване

2. Записване

3. Обработка на записа

4. "Запечатката" или CD-то

 

Обикновено след изсвирването, последват малки порцийки заместващи изсвирвания, с цел да се коригират

пропуснати, допълващи или лошо изсвирени моменти. На това му викам "Преправяне 1". Следва записа (записите).

Обикновено (за това за което говорим, а именно за желанието да запишем албум по стандартно-студиен начин)

записите правим в студио. Неговата среда е подходяща за така нареченото "изолиране на всеки звук". На това му викам

"Преправяне 2". Ограждат се микрофони с разни акустични пана, звукопоглъщащи панели (заради формата на студиото)

и прочие преправки.

 

След записа започва така наречения микс. Записаният звук се "подрежда" където му е мястото и се коригира с ефекти:

EQ икуълайзери (буквално - изравнители)... за рязане или и за подислване на звукови честоти

Закъснители или ехо... най-общо умножители на звукова порция

Компресори... за "не, не е за изравняване", а е за динамично стягане на звуковата порция... тихите моменти да бъдат

"подпомогнати"

Лимитъри... като компресора, само че силните моменти да бъдат потиснати

И още куп други ефекти, които могат да бъдат използвани И ПО ВРЕМЕ НА ЗАПИСА !

 

Ривърб (отзвучаване)... това не е ефект! Това е естествено състояние на звука. "Изолирането на всеки звук" е налагане

на ефект "изолация"... за звука. Това е дълга тема, защото не можем да закараме целия оркестър и звукозаписната

апаратура в Сахара примерно, за да запишем отзвучаване от акустичната среда на тази пустиня... е, може... ама преди,

по време или след записите ще трябва да приватизираме калаените мини на Мексико, за да си върнем парите от тази

разходка заради 4-те минути запис!

 

После в студиото ни "подправят" всеки записан звук по всевъзможен начин. Конфликти на честоти, дупки, тембри се

наслагват за плътнеж, с една дума - "готварство"! Продукта да се подготви отвсякъде. Може да последват нови

поправителни късчета от предните точки.

И сме почти готови! Почти, защото идва финалният... магическият... най-илюзорният... (та-тр-р-р-р-р-р-р-р-р-р-р-р-р-р)...

момент...(тъ-дс-с-с-с-с)... МАСТЕРИНГА !!!

 

При него трябва да вкопчим всички досегашни "своеволия" с честотите и динамиката на записа ни, така че той да се

превърне в монолитно цяло! Да имаме една звукова картина, която да изпълва средно-статистическия честотен

обхват на човешкото ухо!

Някои твърдят, че е между 20 и 20 000 Херца. Херц малко трудно ще ви го обясня, щото ще засегна времето и движението и

пространството, а това, както сигурно сте чували, са две неща, които само си представяме какви са...

някак така аксиоматично, макар че има множество теории за тези понятия, една от друга по изсмукани от пръстите.

Това разбира се са глупости!

Звука се долавя както от слуха, така и от осезанието! Но не бързайте да проверявате, защото някои змии са отровни (опасни).

 

Като краен резултат имаме един носител, звуков носител на слухова илюзия. Защо да давам парите си за нещо,

което е илюзорна измама?!

Рисуването, скулптурата и куп други изкуства не са измама. Когато някой ми пее и свири пред мен, звука му не е излюзия.

Същите неща, които казах за записите на звук, може да си ги приложите и за направата на филми... защото, не си спомням

кой го беше натякнал съвсем намясто... ама, "Киното е една илюзия!" също. Кадри, дубли, филтри, модерни ефекти.

Е, защо да давам парите си за някаква илюзия.

Да видя как животните говорят и действат сякаш "познават добро и зло" е обаче друго нещо!? То наиситна го няма.

И наистина е проява на творчество да се създаде подобно нещо... или пък анимацията, в която можеш да видиш

всъвъзможни неща.

Илюзията е опит за наподобяване на действителността. Тя не струва и чепка вълна!

Ще кажете, "Ама нали и анимацията е към киното, значи е илюзия!?

 

Но там реални хора не се правят на какви ли не, само и само за да заснемат сцената и да мине епизода.

Там Човека създава всичко само от един молив и хартия или периферно устройство и компютър.

Тук няма илюзия... всичко се твори от творци!

Нима театърът е илюзия. Не, защото там всичко се случва реално, то не се записва, обработва, коригира,

за да се нагоди по някакъв желан предварителен замисъл.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Някой ще попита, например Аз: "Но защо е станало така... със звука и картината!?"

Ами щото някой е открил записа (механичните събития преобразуваме в електрични), но това е научният отговор и е

вън от казаното досега!

А реалният отговор е... "За пари!" Но това е нова дълга тема.

Простото, реалното разпространение на идеята на твореца е времеотнемащо, а той не се храни с ръкопляскания и възгласи.

 

Затова, ако ще записвате (музика, филм), помнете, че това е само рекламата... статичната извадка на това,

което сте направили!Филмите са едни книжни разкази, но по-набързо (конкретизирано) възприети от очите - органите,

които ни носят най-много информация!

Аудио записите са запечатани моменти, слети така, че да изглеждат "от раз". Това важи и за киното между другото.

 

Радостен е фактът, че това което храни звукозаписната и киноиндустрията, то и ще ги погуби...

А именно - машинките, в частност компютрите и тяхната естествена среда - Интернет!

Основното, което ни трябва обаче е добър посредник-преобразувател на механичното в електрично:

отличен микрофон и/или отлична камера.

Останалото - вкъщи или в каквато среда ни е удобно... според сюжета, замислъла, концепцията!

 

Купувам си диск - купувам звукова илюзия или картинно-звукова илюзия (ако е филм)!

А така ми се ще да ида на концерт (на групата) или на театър, или книга с този сюжет да си купя...

 

Я, тогава да си ги дръпна от Интернет, пък парите да ги спестя за микрофон/камера!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

П.П. Това са част размишленията ми като ученик преди време (години). С леки допълнения от сега...

Имам много такива и едното педстои да го завърша:

Нарича се "Трактат за Пентатониката". Обхваща някои основни знания за музикалната теорията и практика...

и изглупявания като настоящото!

 

П.П.П. Пак добре, че си пазя и есетата и постовете на тесктови файлове... няма смисъл да се "модерират"!

Отговорено (Редактирано)

да разбирам, че ти не искаш звука да се обработва след запис?:D

и да не се изглаждат грешките, а всичко да е изсвирено перфектно за записа?:D

и да се записва в шумна среда?:metalist:

и да не се мастерира после ?:)

 

тва е отдавна отминало -

по-добре свиквай с настоящето

всичко друго е наличие на ..много свободно време:D

 

 

 

и да всичко е илюзия, даже има много по-големи илюзии от музиката -

като не те кефи не си давай парите, никой не те кара.

 

и не си слушал разликата между мастерирана и не мастерирана песен, щом говориш така.

 

разбирам, че залагаш повече на идеите, отколкото на формата,

но помисли си ако някоя песен е с кофти звук, не те ли дразни - поне мъничко?

 

а в сахара май няма реверберация, щото звука няма къде да се отрази.

 

 

"Радостен е фактът, че това което храни звукозаписната и киноиндустрията, то и ще ги погуби...

А именно - машинките, в частност компютрите и тяхната естествена среда - Интернет!"

 

значи звукозаписната и киноиндустрията не се хранят от интернет (даже твърдят, че интернет ги ограбва),

а е точно обратното, и не интернет е естествената среда на компютрите, а е пак обратното:)

 

"Нима театърът е илюзия. Не, защото там всичко се случва реално, то не се записва, обработва, коригира,

за да се нагоди по някакъв желан предварителен замисъл."

хах и на театър не си ходил...

 

 

и като отричаш записването като начин за пренос на информация, помисли си за кирил и методий

това което си написал, че може би нямаше да го има, ако някой беше мислил като теб за писмения

начин за предаване на инфо.

 

няма нищо лошо и в готварството:D

даже то всичко оттам започва...

 

 

 

 

 

а херц няма кво да ни го обясняваш, "ние това много добре го знаеме",

ако пък случайно го забравим, знаем къде можем да го прочетем...

 

баси с това току що отрече цялото Изкуство:

Илюзията е опит за наподобяване на действителността. Тя не струва и чепка вълна!,

пожали поне него :)

 

 

без лоши чувства

Редактирано от antonium
Отговорено

antonium,

братко... ще ти го обобщя в едно изречение: Ти явно не знаеш какво е ирония!

 

Разбирай го така:

1. Звука след запис се обработва, защото никой микрофон не дори на половина толкова функционален,

колкото е човешкото ухо! И затова трябва да се обработва!

 

2. Грешките трябва да се поправят, но трябват и неустойки... сега ми кажи, че и тази ирония не вдяваш!?

 

3. Не, не ти трябва шумна среда... трябва ти естествена среда. За едни това е свръх-изолираното студио...

За мен не е!

 

4. Може да се мастерира... но това отива към точка 2..

 

И да, слушал съм разликата между мастерирана и немастерирана песен и тя е огромна!

Също така съм слушал и пеене само с глас и записано в студио. Колкото и да е добър

пеещият, разликата и в двата случая е отново огромна. Аз все пак си мисля, че "живото"

пеене е по-естественото от двете.

 

Във всяка акустична среда има реверберация... дори в космоса - там тя се приема за 0

заради излизането от значението на акустична среда. А в Сахара звука има къде да си

се отразява... да! Въпросът е, че няма студиа там... няма ток, вода, папане. Подробности!

 

Никъде не съм и споменавал, че звукозаписната индустря се храни от Интернет...

Нещо на софизъм искаш да го обърнеш май!? При мен не минава... Тук включвам и

твърдението ти, че не съм ходил на театър, което си беше твое голо твърдение.

Интернет е естествената среда на компютрите (като изключим електричеството де...

ама не да го изключим от контакта бе, къде тръгна!?). Иначе те просто са едни роби.

Когато са в синдиката Интернет, тогава са в пълната си сила. Ако ги няма тах Интернет

пак ще го има. 'Компютър' ще става все по-широко понятие и затова e най-добре да

говорим за тях и средата им Интернет поне след десетилетие примерно... .

 

Къде съм споменал че "отричам записването като начин за пренос на информация",

драги ми софисте! Втори път опитваш да превземеш темата... откажи се. А, да!

Това което са направили Кирил и Методий е творчество. Аз също имам проект за

българска азбука, която е по-скоро необходимо завръщане към тази на Братята, а не

сегашната орязана кавър версия, в която липсват знаци за звуците 'дж' 'дз'.

Поправката ми ще е само с премахване на ненужната буква 'щ'.

Обаче буквата 'ц' трябва да си остане... Сега що ме караш да офтопича. Ама нали си

софист, та леко да ти поблазня самочу(в)ствието. Някой произнася ли го това 'в'?!

Бе те и французите пишат думи от четири звука с по седем букви, ама мислят, че

граматиката им е съвършена. :)

 

Това за Херц като измерителна единица, ще го прочетат много хора... но къде ли

са го прочели хората преди Херц. Щото "това нещо" носи само името на Херц, а

самото то е известно още векове преди Херц да е бил зигота.

 

Да аз отричам изкуството... като творчество станало достояние за масите и обяснено

от тях или (по-абсурдното) за тях.

Просто правя разлика между творене и... изкуствяване (ама че дума трябваше да измисля)!

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Цитирайки ме ти каза:

"Баси, с това току що отрече цялото Изкуство:

"Илюзията е опит за наподобяване на действителността. Тя не струва и чепка вълна!"

Пожали поне него"

 

Нека се спре със софизмите, щото аз не виждам да съм споменал 'изкуство'...

Но си е казано: "Всеки вижда това, което иска да види!"

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Виж какви неща правят някои наши съфорумци вкъщи... За мен това е повече от достойна реклама,

относно способностите им да записват звука... и сигурно полсе и видеото.

На сцената всичко се твори на място. Там е мястото на твореца, а не в илюзията на аудио-видео носителя!

Аз никога не съм бил привърженик на "студийните" записи. Нека студиото д е сцената "на живо".

СТИГА С ТИЯ КОЗМЕТИКИ. Видяхме, че и магарета "могат да пеят опера"... и това ако не е излюзия!? Кое?!

Отговорено

Както художникът си купува платно, четка и боя (оръдия на труда) , писателя - пишеща машина, листа , моливи и химикалки, за да изразят идеите си и да ги предадат на хората, така и музиканта вместо да свири само на живо (което си остава най-голямото предизвикателство и носи най-голяма емоция на изпълнителя и на слушателя) си намира начин да "запише" своята творба. Както художникът може да рисува по пясъка на плажа и идеята му да бъде видяна от 2-ма души преди да дойде прилива, така и писателя може да произнася речи и да го чуят само 20 души, преди да дойде време да си хваща влака. За съхранение на изкуството и на творческите идеи са измислени начини не от вчера. Звукозаписът е един от тях.

Не разбирам защо има такава тема и кое е илюзорното и кое е заблудата и кое е истината и т.н.

Моята истината е, че в "нормалните" страни всичко си тече без особено напрежение. Натрупва се така наречената традиция. Всичко се развива нормално и върви по своя път без особени катаклизми и почвата за постигане на прогрес и успех е благородна.

Какво искам да кажа:

Звукозаписът е открит и се развива както си му е реда и не се забелязва нищо особено, освен някои нови техники, които не пречат, а помагат за постигането на целта. А тя е да се изрази виждането на твореца по някакви въпроси. Било то от страна на интерпретатор както е в класическата музика или пък на автор - в популярната музика. Всичко около записа е с цел подобряването на комерсиализацията на процеса. Т.е. достигане на продукта до най-много хора с най-високо качество. Всичко, което се прави с тази цел е за мен абсолютно нормално. То касае смесването и мастерирането също и не виждам за какво точно става дума по-горе. За мен е 100 пъти по-интересно и по-вълнуващо да ида на концерт, отколкото да слушам вкъщи музика. Предпочитам изложба на разни творби пред снимките им, театъра пред телевизията, както и пътуването пред интернет-страниците на разни градове и места. Но съхранението на изкуството и качественото му предоставяне на потребителите е изключително важно за културата на планетата като цяло. И доколкото звукозаписа, смесването и мастерирането вършат тази работа и са своево рода също изкуства - то тогава е безсмислено да се търси под вола теле. Нека се съсредоточим върху изпълнението на твореца. Това е, което е интересното - идеята и нейното пресъздаване. Да, има редица фактори около това, които могат с влиянието си да погубят част от красотата поради некомпетентност, самовлюбеност или технически невъзможности (последното е най-маловажното), но ти направи хит, който влиза в сърцето на хората и се помни с години, па ако искаш го запиши в банята на касетка. Хората се интересуват от емоцията, която им биде предавана, не от "високи", "баси", "компресии" и др. Те са само средство, не цел! И това се разбира от великите хора, които се цитират от всички навсякъде. Целта на всички тези "инженери" е да могат технически да обезпечат виждането на твореца и продуцента. те затова са инженери. "Режисьори" е объркано понятие, което се ползва в обърканата ни държава. Много може да се говори и добро и лошо за много хора, но истината е една: крайно времем е да си отворим очите, ушите и най-вече главите! Иначе ще си останем където сме си - в дупчица, без много от всичко, само с приказки и теории.....

Отговорено

Основната ми идея исках по-скоро да ви наклони към размисъл, защо все повече музиканти по света

предпочитат сами да правят продукцията си?!

 

По няколко причини. Всички знаят, че дори и съвършено записване, смесване и мастериране да са им

направили на идеите... още дори преди деня на официалното излизане, могат да видят продукцията

си пусната от някого в Интернет.

Хитовете не са нищо повече от илюзията "магарето да пее опера".

Вземете коя да е песен. Оспамете ефира, радио, телевизионния, интернет и т.н. с нея и тя ще е хит само

след не повече от седмица... коя да е песен. В България това се доказва ежеседмично!

 

Дори е без значение в банята ли е записана или в студиото на ТОТО. "Радка-пиратка", "Камъните падат",

на D-2 глупостите... едните (първите две) са ултра-шит откъм звукозапис, ама всички са хитове!

Да не би пък аз да съм в грешка. Може би!?

Каквото ти слагат на масата - това ядеш. Ако искаш сам да си търсиш храна, моля...

в мазето (ъндърграунда) има голям избор. И поне си избираш сам.

 

Не е чудно и защо в договорите със звукозаписни компании и прочие, огромният процент от прават са

за самата компания. Ми че то идеята и изсвирването са най-малкото нещо.

Идват запсиси, смесване, мастериране... тия хора ти сътворяват идеята наново. Къде се слагаш с твоето

дрънкане.

 

И да, емоцията най си личи "на живо". А встудиото е просто опит да се наподоби. Затова и много добри,

но бедни групи и музиканти влязли в студио звучат като "Марко на бръзей". Ни емоция, ни запис!

И музиканта недоволен, и инженера ангажиран с поредните, дето само гледат да си спестят парите, вместо

да дадат повече и да се почувстват свободни във студийното време! Е, нали трябва да стигне до масите.

Говорим за потенциален хит... пари! Ще ги връщате инвестираните като (ако) стане хит.

Ма за да стане хит със сигурност, вече споменах къде още трябва да се кихат кинти... в ефира!!!

 

Аз много се радвам, че все повече от групите, които харесвам започват сами да записват и издават албумите си.

 

Все се питам и все повече се убеждавам, че музиката е музикалната идея.

Преди електричеството най-често тя се записваше с ноти. Ама те не звучат. Те са картинки!

И сега също е начин за "звукозапис"... условно казано!

 

Защото истинате е една и все повече ще се доказва:

Купуването на микрофон, който да се доближава до чувствителността на идеалното ухо, ще ви направи

свободни. Разбира се ако сте китарист, ще ви трябва и китара (евентуално усилвател), ако сте барабанист - барабани,

всеки с кръста си на гърба!

 

Вече започвам да си мисля, дали звуците, които чувам всеки божи момент около себе си, не са предварително записани,

смесени и мастерирани... щото някакси звучат естествено. Като ги запиша с микрофона за скайпа, бре - шит!

Свалям слушалките, бре - атмосфера от звуци!? Като в някаква матрица сякаш...

Отговорено

Официално номинирам темата в досегашния и вид за преходното ''червено '' знаме за тема с най дълги постове .... евала пичове , вие ме оставихте безмълвен . Цеко :)

...... моля само да не търсите ирония в думите ми , просто понеже знам колко време отнема ви свалям шапка :) :) :)

Отговорено

И аз не знам защо се захванах точно с тая тема, защото тя наистина е дълга....

Част от отговора е може би защото има нещо вярно в това, което казваш. Но това не важи за всички и тези, за които не важи се отличават и си личат. Само с ЕМОЦИЯТА не може да се прави компромис! Тя е тази, която трябва да се предаде на другите. Тя, философията, вярата в някакви идеали, проповедта...Това са корените на рока. Аз затова вече не се и интересувам кой-знае колко от друг вид музика, защото на много им личи може би това, за което говориш. Естествено, като техническо лице съм абсолютно безпристрастен в работат си, но никога няма да седна да слушам за удоволствие много от групите, които съм слушал през живота си....защото може би точно това прозира....Все пак трябва да различаваме чалгата от всичко останало, нали? Чалгата е мноооого обширно понятие! За нея не става дума! Има хора, личности, групи, коиуто имат ПОЗИЦИЯ по житейските въпроси и я изказват чрез МУЗИКАТА и ПОВЕДЕНИЕТО си! Всичко друго е чалга и е за пари, слава, известност - неща, които се искат, а после се чудят какво да правят с тях....защото е тежко, бъди сигурен! :-))

Отговорено

То цялото, Цеко, е ирония от моя страна...

Всичко си идва на мястото... Ние сме на всеки километър.

Отговорено

adXok, поздравления за темата. Аз лично я номинирам за една от най-интересните по този форум!

 

Някой ден може и аз да напиша един дълъг постинг в нея..

 

Засега само ще кажа че истината е някъде по средата. За мен концертното изпълнение и слушането на студиен запис са две съвсем различни удоволствия. Всяко от тях с предимствата и недостатъците си. И има много албуми за които съжалявам че не са записани по-качествено, защото това е значителна част от удоволствието да ги слушаш.

 

Както и да е...

Отговорено

:D:D

 

Всеки път като ми се дослуша The Mystical Potatoe Head Groove Thing и си пускам една от стоте (примерно) лайв изпълнения дето имам, защото "записания, мастериран и незнам си какво още правен албум" звучи повече от отвратително. Барабаните Guitar Pro 5 определено ги изкарва по добре, а ритъм китарата в началото все едно е записвана през гейна на кубето ми (Пиви Рейдж 158), като микрофона е бил сложен зад кубето във тенекиена кутия от домати... или арпаджик :rocker:

Отговорено

Продукцията!, една заблуда но и не съвсем

Аз лично винаги съм търсил и слушал за идеята,за мен тя е по важна от колкото самото звучене, но....

Пълната красота може да се чуе само от студиен запис , ако мога така да се изразя.

мислиш че нещата се доукрасяват много след записа..не съвсем

Ако си бил на концерт от голям калибър сигурно си останал размазан от целия саунд нищо че на сцената е имало само две китари бас и барабани.

Не са били 400 пъти презаписани партии,нито много кратно доукрасяване с дилеи ,еквалайзери и прочие.

Те просто илизат,чуват се четери фуса и месомелачаката започва.НО там играе голяма роля и адреналина който те кара да забравиш за всякви такива подобни неща и просто се кефиш.

Разбира се това са ГРУПИТЕ,има и подобни разновидности..така е скован живота просто

 

.

 

отделно че има и групи дету вервай ми, е по добре само да си ги слушаш без да ги гледаш на концерт :D

Отговорено
Както художникът си купува платно, четка и боя (оръдия на труда) , писателя - пишеща машина, листа , моливи и химикалки, за да изразят идеите си и да ги предадат на хората, така и музиканта вместо да свири само на живо (което си остава най-голямото предизвикателство и носи най-голяма емоция на изпълнителя и на слушателя) си намира начин да "запише" своята творба. Както художникът може да рисува по пясъка на плажа и идеята му да бъде видяна от 2-ма души преди да дойде прилива, така и писателя може да произнася речи и да го чуят само 20 души, преди да дойде време да си хваща влака. За съхранение на изкуството и на творческите идеи са измислени начини не от вчера. Звукозаписът е един от тях.

 

Много може да се говори и добро и лошо за много хора, но истината е една: крайно времем е да си отворим очите, ушите и най-вече главите! Иначе ще си останем където сме си - в дупчица, без много от всичко, само с приказки и теории.....

:rocker::D

Отговорено

Моето мнение от всичко казано досега е, че студийният запис, не би трябвало да е нещото,

от което... от продажбата на което музикантът да очаква да печели. В тоъ ред на мисли

едва ли музикантите (които са малкия елемент от продукцията) са инициаторите на

роптаене срещу така наречените "пиратски" разпространения в Интернет средата. Мисля, че не!

Звукозаписните компании са инициатори. Затова и повечето групи виждам, че сами си правят

лъйбъли, сами си изготвят продукцията и забележете - дори сами я пускат в Интернет.

Музикантът знае, че записът му е една илюзия... с този запис той се е отдалечил от истинското,

естественото място на един музикант, а именно "на живо" пред хората.

Затова и рекламата на музикантските му идеи, записани по възможно най-добрия, полиран и

изпипан вид, е важно за "зарибяването" на хората.

 

Ако писателят има нужда от пишеща машина (компютър), за да съхрани разказите си на листове (диск),

художникът - от платна и бои и т.н., музикантът излиза най-капризен от всички:

на него освен музикален инструмент и микрофон, му трябва и звукозаписна апаратура, смесване, мастериране,

"отпечатвене", разпространение (последните две важат и за писателите, но не и за художниците).

Художникът не се нуждае от някой който да му смесва боите, да ги полира и т.н..

Псателят имаше доскоро редактори и оформители на продукцията си, ама вече и те отиват в забрава.

И той вече (с тия компютри) сам си е "редактор" и "оформител". При тях е още по-нажежено положението.

Скулптуристите... те са далеко от интернет, но забележете... могат да направят снимкова реклама на

произведенията си, да ги филтрират, фотошопнат, барнат с ефекти тук там... и хоп! Имат няколко снимки на

скулптурите си (от много ъгли) или дори и с камера заснети и с обработени кадри.

Те най-трябва да си приличат с музикантите според мен. Хем им виждаш произведението, хем не е то!

"На живо" обаче нещата стават ясни.

Но скулптурът едва ли очаква да купуват страхотно полираните кадри от заснетите скулптури.

 

Затова и музикантът не бива да очаква, че продукцията му върху звуков носител, го представя в цялата му светлина!

Ако музикант се превръща в илюзорно понятие на човек, който никога не свири музиката си пред хората, ами само

я записва, смесва и мастерира до откат, значи тези дето свирят на живо пред хора... са некви аматьори!

Или не трябва да е баш тъй... ;)

Отговорено

Пропускаш нещо - соловите проекти (демек хора, които композират сами музика, надхвърляща уменията им за свирене на всички използвани инструменти). Тези хора често нямат възможност или желание да изсвирят нещата си пред публика, но тази музика не е по-малко стойностна или качествена от музиката на другите хора.

 

Затова такава музика единствено печели от процеса на шлифоването й до съвършенство и от продукцията. Иначе би останала неоткрита.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.