Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Дааа, спецовете твърдят, че 16ms е оптималният вариант за разделяне на сигнала - по-малко от 16ms не се усеща като раздалечаване, а повече преминава в Chorus. Аз във SoundFirge така ги деля - на по 16ms.

Слушах една песен на Redrum (Cutwrist Carnival) и там стереото беше толкова разтеглено встрани, че както си слушаш песни във Winamp, да речем, и като почне това на Redrum чак се стряскаш.

Намерете го това парче (има го за свободен даунлоуд по разни BG Underground сайтове), чуйте микса и дайте мнения, моля.

  • Отговори 67
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Според мойте лични опити (и не само) китарките стават по-добре с повечко микрофони. Като сложи човек нещо еквивалентно на SM 57 до самата шпула на говорителя, само че под ъгъл около 45 градуса, едно кондензаторно микрофонче на метър и половина леко встрани от оста на говорителя (срещу 57-цата) и още едно кондензаторно изотзадзе на усилвателя, а при повече мерак може паралелно с цялата тази работа да се пусне и един сигнал от line out и всичкото това се запише на два стереоканала едновременно, а после се дублира китарата се получава доста приличен резултат с много добра плътност. После трябва обаче да си поиграеш с компресорите и еквалайзерите, за да не стане грозна манджа. Дет се вика - по-добре е човек да си набави естествено стерео и съответните му дефазации (премерени разбира се) отколкото да се прави на ядрен физик и да ги изчислява и прави изкуствено.

Между другото това с колко милисекунди разминава човек китарите много зависи и от блендата и атаката, а също така и от това което се свири, щото в повечето случаи с метализмите като ги разминеш с повече от 10 мс става ебаси бозата. За тресни според мен нещо от порядъка на 7 е добро решение.

Друг е въпроса, че тия дефазации са строго зависими от стереото, а както знаем не е много добре да се наблъска един и същи инструмент по цялата панорама на парчето.

Редактирано от iBobz
Отговорено

Сега чух парчето на Redrum (Cutwrist Carnival) , има някаква мазня като звук дето не ме кефи много, може би наистина китарите са много разпилени. а пък този пик на киковете е много далеч от Fear Factory. Ще питам Стефан каде са го записвали.

Отговорено
Сега чух парчето на Redrum (Cutwrist Carnival) , има някаква мазня като звук дето не ме кефи много, може би наистина китарите са много разпилени. а пък този пик на киковете е много далеч от Fear Factory. Ще питам Стефан каде са го записвали.

Parkplatz Studio в Унгария. Мен лично дистъра на китарата грам не ме кефи и за това мое мнение в групата ми ме наричат 'малоумен' хехе ..ок

  • 4 weeks later...
Отговорено
За гаври с панорамата си има много яки плъгини - например S1 на Waves!  :)

Ъхъ баш с тех

И дефазираш чудесно...Пусни си после моно да чуеш колко гитари са останали

:P

не се ли получава добре ако запишеш 1 китара в средата и 2 панорамни...така дори и да пуснеш парчето на моно, ще остане тази в средата и по-малко от панорамните ?

Отговорено

Мисля, че ако се сложи трета ритъм китара в средата, това ще намали от ефекта на раздалечаването. В смисъл - китарите в ляво и в дясно няма да се променят, но заради трака в средата общото звучене ще бъде малко по-свито към центъра, а ние търсим раздалечаване.

Поправете ме, ако греша.

Отговорено

Ако някой толкоз иска да записва по много китари мисля, че най-удачно е да се постъпи по следния начин:

Записват се примерно по две китари вляво и две вдясно. Прави се предварителен стерео микс само на китарите, който се компресира повечко, след което се импортва въпросния трак и се записват още една лява и една дясна китара. Така се получава достатъчна плътност (при добър микс разбира се). Според мен е излишно да се записват 2500 китари, щото ще станат като каба-гайди и специално за тресните нищо няма да се разбира после.

Отговорено

Мен също много ме вълнува тая тема и мисля че има на какво още да се уча по въпроса...

Аз обикновено си записвам китарите по следния начин: едната в ляво, другата в дясно, като по принцип си свирят различни партии, т.е. не са дублирани. След това ги "събирам" леко до -85% и +85% (ако приемем -100% и +100% за крайно ляво и дясно) в един трак и след това компресирам и слагам лек реверб.

Резултата не е лош, но мисля че има още какво да се желае.

Не наслагвам повече от една китара и 10% от друга на един канал, защото ми се получава една доста противна модулация от това че ги записвам през цифров процесор и с един и същ пач. Много кофти се получава като се модулират, една ужасно искуствено жужене...

Ако някой има идея как да се преборя с това, да сподели.

Отговорено

Аз се отказах от тия наслагвания. При тия бързи темпа, в които свирим, и при тия полифонични щуротии, триаа повече definition, a не плътност :godbless: Нема да сме като Рамщайн я :godbless:

Отговорено

Мен лично този въпрос ме вълнува много,много отдавна!

Съветвам всички да чуят албума на Georg Lynch-"Sacred Groove" !

Tози албум е като учебник по темата която тук се дискутира!Убеден съм,че по-добре от това в този стил музика няма как да се желае!Имам впредвид етествено смесването на китарите,баланса им и т.н.В този грандиозен албум има зверски рифове,акустични китари,красиви перкусии,мо6тен бас...две песни с Glenn Hughes!! :godbless: ...и всичко това съчетано по един невероятен начин!Бе с една дума.... Т'ВА е!

Го6о Линча си е е.... м...та!

Отговорено

линч е супер да нема спор!

 

Но има и други брегове. :godbless: начини и маниери за звук

тука хората питат за МОЩНи китари с малко средни предполагам ? не за рок :godbless:

Отговорено

Ако става въпрос за по-тежък и по-плътен китарен звук,личния ми еталон е албума на Nevermore - "Dead heart in a dead world".Зверски звук-едновременно много тежък и същевременно кристално чист.

Отговорено

А стане ли въпрос за МОЩни китари... аз се кефя много на Samael Reign Of Light (2004). Е там има яко смесени жици. Чуйте го ако още не сте го направили!

Отговорено

Glacierise, по принцип съм съгласен с теб, но има и изключения. Пример за раздвижено свирене с много наслагвания и съответно замазано звучене е Suffocation "Effigy of the Forgotten". Tам наистина дефиницията почти я няма, но това съвсем не е в ущърб на звученето. Ако мога така да се изразя там рифовете не се чуват, а се чувстват. Това е лично мое мнение де, знам че доста хора го критикуват тоя албум заради това звучене, но за мен замазания звук носи една неповторима уникалност, която прави албум различен от останалите.

Поради това и се дразня доста на съвременните албуми, просто щото Kreator звучат като Cannibal Corpse например... Съгласен съм че новите неща звучат по-добре от старите, обаче когато всички звучат перфектно, разликата между тях изчезва...

Та търсенето на идеалния звук никога няма да свърши.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.