Jump to content
Българският форум за музиканти

Стерео Симулация


Recommended Posts

Някой има ли идея как да се направи (хардуерно) стерео от моно китара. Ако някой има схема или е чувал за подобни камиончета или ефекти ще се радвам ако даде информация. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай схемата на баса на Billy Sheehan - той е стерео.

 

Били Шиин използва 2 адаптера свързани с 2 кабела които отиват в 2 независими апаратури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK мерси за идеята но вероятно ще ми е трудно да я реализирам, така че очаквам други идеи ако имате. Изхождам от софтуерната възможност за стерео симулация, където единият канал си е bypass, а другият изостава със съвсем малко така че да се получи стерео сигнал от моно инструмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, не знаех за Били-то, че прави така!

В момента моят бас е стерео, т.е. жака му е стерео (по адаптер на канал) и се включва (при записи де) в един стерео канал, а иначе имам едно ключе, с което изключвам стереото и си става човешко положението!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам за колегата ама на мен точно това ми трябва.

моята идея е още от изхода на китарата да се разделя сигнала,не както казва другия колега по-горе:от ревърби,процесори и такива подобни крайни устройства...

някой някаква идея да има къде се намира нещо такова,има ли го по магазините?

 

а можем ли да се обърнем към <N-AUDIO> ???

Редактирано от rocker_vn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито manson stereo box нито boss J5 са решението. Менсон е автоматичен панер ( със определена скорост мести звука ляво-дясно и братно, а боса е просто разклонител.

Какво разбираш под "стерео" и какво в края на краищата искаш? Защото посоченото частно решение със закъснението в единия канал не е стерео в истинския вид.

Изобщо стерео и обемност са различни неща. Стереото има отношение към разположението на източника на звук в пространството. Има различни изкуствени варианти да се постигне "нещо подобно". Едно от тях е това което Ники посочи- два адаптера, в два канала. Така различния темброво звук от тях имитира някаква разлика, която довежда до представа за обемност, а не точкова локализация на източника на звук. Понеже струните са общи и за двата адаптера, няма да има очакваната за стерео режим локализация, а само обемност в звученето.

Друго би било например, ако 6-те (примерно) струни се разпределят от ляво до дясно и така се локализират в пространството. Това с обикновении инструменти не става.

Има и варианти електронно да се мести звука в зависимост от свиренето, тона, атаката или силата. Има педали за крачно преместване (панорама) на звука и дори комбинирани Volume/Swell педали, при които с движение нагоре-надолу се регулира силата на звука, а наляво-надясно се мести звука панорамно. Jeff Beck демонстрираше такова чудо по BBC още края на 60-те години на миналото столетие.

Така че остава въпроса какво точно искаш, за да може да се отговори точно, вместо да се изстрелват неподходящи предположения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина, кажи точно какво имаш предвид. Докато свириш металика, от едната колона да се чува пантера, а от другата - моторхед :thumbs_up: .

 

Всъщност често правят така - сигнала от китарата се разклонява на две, единия кабел отива в един усилвател, а другия- в друг. После от миксера, пускат единия усилвател в единия канал, а другия - в другия. Например от едната страна бичи Маrshall JCM, а от другата - Mesa Boogie.

 

Друг трик, който се използва е, от едната страна да се чува дисектния сигнал, а от другата - закъснял. Ако закъснението е малко(под 25-30 мС), се създава ефекта на "абе на знам точно откъде идва китарата", тя се чува по цялаталиния между двете крайни точки(суровия, и закъснелия сигнал). Проблем тогава е, че ако се слуша моно, се получава фазово гасене на някои честоти. При големи закъснения, се създава впечатление, че едната колона е "далече" от другата и т.н....

 

Има много трикове..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

на мен ми допада идеята с разклонителя и различни драйв ефекти,еквалайзери или преампове подредени в 2 канала - ляв и десен и след това включени в стерео ривърб,дилей и пак в различни крайни ампове или писти от миксера...

 

отказах се обаче,много скъпо ми се вижда а и трябва да се направи някакъв футсуич със релета или нещо подобно за да не се налага да ходя на уроци по танци за да мога да включвам и изключвам ефектите синхронно...

 

хвърлих око на лайн6 и гт8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.