Glacierise Публикувано Март 18, 2005 Публикувано Март 18, 2005 Пак съм аз, да ви дразним Значи, голем съм фен на полифониите, и много от нещата съм си ги писал многогласни (и слушанье на Бах, уахаха ). Ta интересно ми е, ако някой знае някой линк с образование по въпроса, да се попросветля допълнително. Че сега използвам доста малко теоретични инструменти Цитирай
ivosiliev Отговорено Март 18, 2005 Отговорено Март 18, 2005 Учил съм и двете части. Ако имаш конкретен въпрос питай, защото няма в Интернет информация на български по този въпрос Полифонията се гради на много сложни правила и строги норми. Тя е наука за многогласието и да ти кажа е много скучна, защото правилата са страхотно много. Като начало ще трябва да се научиш да използваш кантус-фирмус-а и да градиш на него контра-пункт в комбинации 1:1, 1:2, 1:4 и цветист. Цитирай
Glacierise Отговорено Март 19, 2005 Автор Отговорено Март 19, 2005 Да, контрапункта ми е доста интересен. Инфо на български не ми триаа, че ингелизкия ми е втори майчин вече. Дай линкове. А освен контрапункт? Други видове полифония? Цитирай
ivosiliev Отговорено Март 19, 2005 Отговорено Март 19, 2005 Супер, ето препратки: 1. Acoustic Polyphony 2. Find Articles >> Polyphony 3.Curing the lack of polyphony in MIDIs 4. http://www.keyboardtipoftheday.com/What-Polyphony-Means.html Няма особено много ресурси в Интернет за една по-задълбочена работа. Ще трябва да прескочиш до Консерваторията или Нов Български и да си купиш учебника на проф. Димитър Христов "Полифония" - там има всичко и е добре синтезирано. Той тоя човек само с това се занимава и го преподава от сума ти години. Освен контрапункта в разновидностите му например може да се запознаеш с имитацията - тука не става дума за Лорейн на група Каффе :twisted: Даже като се замисля.. преди имитацията може да прегледаш свободния двуглас Цитирай
Glacierise Отговорено Март 19, 2005 Автор Отговорено Март 19, 2005 Пич, много благодаря за инфото! Ше си зема книгата! Цитирай
GuitarMaster Отговорено Март 19, 2005 Отговорено Март 19, 2005 Да и аз съм съгласен за учебника и аз уча от него Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 6, 2005 Отговорено Юли 6, 2005 Всъщност, именно многото правила в контрапункта го правят толкова интересен! Ако бъде разбрана достатъчно добре музиката като действие, нещата съставят една логическа броеница и наличието на определени норми става разбираемо и логично, та до тях се достига и няма начин да бъдат забравени. Контрапункта на 16. век, т.е. преди идването на Бах, е с по-сериозни норми от този на 18. век. Той се отнася предимно към кантатите и стриктното му прилагане може да се забележи в творби на Джузепе Палестрина, Клаудио Монтеверди... Там, например, има по-специфични норми, благоприятстващи вокала, забранено е пресичането на гласовете (по-нисък глас да стане по-висок от друг), но при инструменталния това понякога е допустимо. Общото изискване при вокалния е, да може мелодичните линии да се пеят естествено и натурално. А в некласическия контрапункт са по-разчупени нормите и би могъл да пресечеш някои от класическите. Цитирай
Glacierise Отговорено Юли 7, 2005 Автор Отговорено Юли 7, 2005 Да, Палестриновата полифония я наричат "контрастна", а Баховата - "инвенционна", защото първата разчита на контрасти в характера на мелодиите, които да ги отличават - ритъм, регистър и т.н. (затова няма пресичане), а втората... там е лудница! Силно препоръчвам книгата на проф. Христов - "Полифония". Струва само 8 лева (поне в НБУ, върху старата цена е залепен нов етикет ) и е много информативна, аз много научих от нея. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 7, 2005 Отговорено Юли 7, 2005 Именно, и тези изисквания при контрастната полифония са налични точно заради характера й - а именно, че е предимно вокална, и това е начин за постигане на ясно разграничение между вокалите и обособена автономност на мелодичните линии. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.