liquid_death Отговорено Март 9, 2007 Отговорено Март 9, 2007 Слушайте внимателно(за тези които разбират ингилизкия) и ще чуете каквото трябва! Цитирай
the_gorer Отговорено Март 9, 2007 Автор Отговорено Март 9, 2007 Разликата между китайските заводи и тези на Фендер е в старанието, което полагат работниците при ръчната работа и най-вече в ОТК-то. Затова на Фендер китарите са по-хубави - просто отсяват дефектните и държат на най-малкия детайл, докато китайците изсипват всичко на пазара - криви преагчета, изметнати грифове, менете адаптери... карай да върви. Просто не им дреме, защото не защитават марка. Но е факт, че има и китайски талпи, които са изработени качествено. При тях човек трябва да попадне на подходящата, докато при Фендер качеството се гарантира. Но на практика изработката и в двата завода е еднаква - и на двете места всичко е на конвейр. Дори при китайците има доста повече неща, които с еправят на ръка. По-handmade са им китарите един вид. ПС: Разбира се, че онази 120 годишна бабичка във Фендер е за парлама. Вероятно някой стои от другата страна и пренавива всеки адаптер, който тя направи. Цитирай
docc Отговорено Март 9, 2007 Отговорено Март 9, 2007 ПС:Разбира се, че онази 120 годишна бабичка във Фендер е за парлама. Вероятно някой стои от другата страна и пренавива всеки адаптер, който тя направи. ...някой китаец! Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 9, 2007 Отговорено Март 9, 2007 Според мен успехът на фирми като фендер и гибсън се дължи , освен на иновациитено и на спазването на традициите ( Си Би Ес упадъчния период на Фендер е точно заради нарушаването им ) Бе,къф упадък ,моя Фендер като е 1974 (си-би-ес) производство трепе всички нови серии наред като звук.. Все си мисля че навремето са изсушавали материала по-качествено. А тва с бабата май е вярно,но до определен период.Нека @Docc каже- жива енциклопедия е! Цитирай
docc Отговорено Март 9, 2007 Отговорено Март 9, 2007 ^ Abigail Ybarra е ветеран-легенда на Fender.Работи там от 1956 и все още е част от екипа на Custom Shop-a. През 60-те изработва адаптери и е "навивала" пик-ъпи за почти всеки по-известен китарист от онова време.Продукцията И е изключително ценена.В наши дни работи рядко,персонално по ръчно производство,но има и такива случаи - напр. произведената от нея лимитирана серия (300 комплекта) Fender Abigail Ybarra Pick-ups.Серията '69 Custom Shop Reissue също се свързва с името И(все пак е преиздание на неин адаптер),но всъщност е навиван на машина и е инспектиран,и маркиран от А.Y. Цитирай
TONY Отговорено Март 10, 2007 Отговорено Март 10, 2007 docc oтново е железен! Абигейл , Бил Карсьн - който повече е работил за имиджа ,но е дал и основни наставления на Лео(това е все едно Джо на 50-те години - най влиятелния американски китарист или поне така го сочат), целия кьстьм шоп - сеньор мастьр билдьри,Бил Шулц,( а амп департмьнта -е отделна тема) - това е традиция , това е легенда , а и легьси(хаследство) аз винаги бих предпочел да имам адаптери от бабата, отколкото някакви супер адаптери навити по най - новата наса технология (едно време имаше служебни барчета - взимаш си кафе - разменяш лаф с барманката а сега какво - някакви гадни кафе машини - отхвьрлям ги тотално) машините трябва да помагат - не да заместват хората затова си има и RAGE AGAINST THE MACHINE сега за китайците доколкото са ми казвали там сьотношението майстори ,калфи , обикновенни работници ( в най общия случай калтаци) е доста изместено кьм последните - предполагам в щатите не е точно така ( а и калтаци едва ли се допускат - или ако да, е случайно -и едва ли се задьржат задьлго) проблем 2 - вьобще не сушат дьрвения материал най -честото явление сред китайските китари е отмятане на гриф - след 7-8 месец (наблюдение - споделяно от софийските лютиери - тия дето след 7-8 месец им се налага да оправят китайските талпи - е то е за тяхна полза - това им носи пари)(предполагам - не само в София положението е такова) така че китайско - един пьт в месеца - на маса и в ресторант - да малко се бьзикам - може да се попадне и сьм попадал на сравнително добри(поносими) китайски китари. (тези дето са правени от местните майстори или калфи - тоест трябва кьсмет и яко пробиране) за буклуците си знаете ... Цитирай
docc Отговорено Март 10, 2007 Отговорено Март 10, 2007 ^ Относно Bill Carson...(btw - почина през Февруари т.г.). Много популярен кънтри&уестърн изпълнител по онова време(50-те,60-те).Името му се свързва безспорно със създаването на Stratocaster-a(като модел конструиран по персонална поръчка на Б.К.).Има и спорен момент.Самият Б.К. твърди,че е негово предложението за новия тип контур на китарата(така известното и повсеместно практикувано отнемане на част от дървото,на тялото - в задната горна част - района на "подпиране на корема", и на предната странично-горна част - мястото на "подпиране на предлакътя").Той казва,че това е въобще причината,за намеренията му,да поръча специален инструмент - т.е. -да се избегне неудобството при подпиране,при свирене с Телекастер.Лео Фендер пък отбелязва,че е приел идеята за контура от Rex Gallion(не толкова известен к&у китарист). А самият Стратокастер е създаден от съвместното "умуване" на Bill Carson,Freddie Tavares и Leo Fender. ... Първо-"контуриране" на Телекастер;после - удължаване на горния рог,за възстановяване на баланса,на така-олекотеното тяло,с грифа;после - удължаване и на долния рог,от естетически съображения(получената аналогия с вече създадения Precision не е била предварително планирана,изходна позиция).... после следват другите новости по инструмента,оформянето и въвеждането на новия модел... следва дългогодишно доизграждане,свързано с патентовани нововъведения + съпровождащото,генерирано вдъхновение... .... и накрая пристигат Китайците! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.