Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте,

 

тука от седмица на сам имам някакво гадно възпаление на дясната китка и ме боли като свиря с пръсти - та ми се налага да свиря с перо.

Нещо ми е доста куцо и дървено с перо ама кво да се прави.

 

Та по тоя повод реших да отворя темата. Някой басисти свират с пръсти а други с перо - та нека обсъдим темата.

 

Поздрави

Алекс

Отговорено

Аз мисля че все си е добре кат свириш когато правиш музика която ти харесва без значение дали е с перо или с пръсти, но разбирасе това е за различни техники с пръсти е гот да се свири ходещ бас или слап а с перо някфи двугласи, по тежка музика и не само според вкуса

 

Айде и Успех :wacko:

Отговорено

Имам видео-урок на Джон Пол Джоунс, в който обяснява за своята дву-пръста техника на лявата ръка и перото в дясната :wacko: - направо мачка... Не можех да повярвам :), но и такива неща се случват - лошо няма, поне докато имаш отношение към инструмента!

Отговорено

Един басист трябва да може да свири и с пръсти и с перо.Двата звука са коренно различни както и звукоизвличането.Имах и аз случаи в който не можех да пипна баса с ръце и бях принуден да свиря с перо 3-4 дена.В началото е криво но после ми хареса.Сега винаги имам и перо в джоба и според песента.Не знам, да извириш един "Smoke on the water"на баса без перо сега ми се струва кощунство.Така че моя съвет е да се сеиства и на двата фронта

Отговорено
Така че моя съвет е да се сеиства и на двата фронта

така си е ... обаче има неща за сега дето с пръсти ги правя а с перо все още не мога. За това ми е доста куцо още ама няма как.

 

Копане му е майката - и с пръсти и с перо !!!

 

Ето тука има един инересен урок на John Myung (басиста на dream theater) за свирене с 3 пръста.

 

http://youtube.com/watch?v=7SVKmq6XAjI

 

Поздрави

Алекс

Отговорено

Колеги споделям казаното от вас по горе - наистина човек трябва да свири и с пръсти и с перо и то по много .... при мен обаче се появи проблем когато записвам бас в къщи - че къде другаде де - по принцип винаги съм предпочитал свиренето с пръсти но се оказа че ако записваш бас с процесор - в случая ВАмп на Берингер - без кубе и директно в компа и нямаш възможност да сменяш струни всяка седмица то по приемлив звук излиза с перо - по ясен с необходимата обертонация и т.н. вярно че изчезват басите малко но това може да се оправи после . С други думи съм принуден да записвам с перо защото обработката на тона записан с пръсти ми отнема по вече време а такова няма за жалост . Естествено че с перо нещата стават по софт и някак стерилни ама кво да се прави .... забравих да добавя че гледам перото да не е много остро щото хептен странно става .... Цеко :greenball:

Отговорено

Добрият музикант трябва да може да свири и с двете. Има песни за перо има и песни за пръсти (повечето). При мене проблема е че ритмично с перото не мога да изкрам някои синкопи, които свиря с пръсти :drummer:

Отговорено

Аз свиря само с пръсти... Не ми харесва звъченето на баса ми при свирене с перо. Много обичам слап, пик и плък бас и това перо ми идва вповече из лапите ми.

vhcs, отиди да те погледне лекар за китката. С това шега не бива! Заболи ли те става или връзки след свирене и стигнеш ли до възпаление тичай на едни контролен преглед. А след това много хубаво загрявай пръстите. Тези травми остават за цял живот!!! Говоря от личен опит!

Отговорено

А бе перото не е работа. Пръстите си рулират най-жестоко. Е, вярно е, има бързи партии на баса, които просто няма как да се изсвирят с пръсти...трябва пеце. Пък, който може бързо - да цикли без да го бърка! :greenangel:

Отговорено

Звукоизвличането с пръсти е в пъти по-добро(поне аз такива наблюдения имам),но както казва колегата по-горе,задължително едно перце в джоба!

Отговорено
Аз свиря само с пръсти... . Много обичам слап, пик и плък бас и това перо ми идва вповече из лапите ми.

 

Знам, че за начинаещ не е проява на благоразумие да започва с техники за напреднали, но " копане му е майката " някой каза и аз съм силно заинтересован от техниките, споменати по - горе!

Аз предпочитам да свиря с пръсти - още от класическата китара. Днес имам порядъчна бързина на баса при синкопи, арпежни теми ( не съм сигурен, че при баса се наричат така, така че моля извинете ме или ме поправете ) и други музикални теми. Но нямам разнообразие в изразителността, защото съм се ориентирал към песни с групата, в които няма подобни слап, плъг или пик бас техники! Аз дори не знам какво са - с изкл. на слапът, за който имам някакво понятие!

Ще съм благодарен на кратко обяснение какво представляват тези техники, за кои стилове са по - характерни, къде мога да намеря уроци за тях?

  • 4 weeks later...
Отговорено

Преди няколко дни докато се разхождах с ку4ето ми се замислих дали има някаква техника да използваш и пръсти и перо едновременно(извинявам се ако въпроса ми ви се струва тъп,но съм не4инаещ).Имам предвид да държиш перото с палеца и показалеца=>с останалите 3 да свириш и когато трябва да използваш и перото.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.