ronia Публикувано Януари 11, 2007 Публикувано Януари 11, 2007 В музиката нещата не са просто черно и бяло. Иначе, много се радвам, когато във форума виждам замисляне над музикалните структури и моменти на интерес и поглед към теоретичния свят. Но имайки предвид интереса си към по-некомерсиалната музика, ще вмъкна, че не съм особено за идеята просто да се заучават стандартни популярни подходи и как правят всички, след което да се имитират, а по-свободно и креативно да се подхожда, да се използва въображението и да се трупа личен опит, да се експериментира и да се разбере (и логически, и слухово) как работи музиката, да се вникне в тези неща, което ще катализира добро из- и обработване на собствени подходи и идеи, а не просто имитация. Това е важното. Подобно виждане на творци като напр. Вангелис и Майк Олдфийлд е една от причините да ги уважавам. И съвсем на място ще цитирам Майк: "Разликата между мен и хората, които цитират в музиката си други изпълнители, е, че аз цитирам себе си". Колкото до "мелодията е богът на музиката", преди време писах този цитат и ми направи впечатление - в една книга с цитати са описани като думи на Чайковски, някой бе казал, че са на Бах, после - Бетовен. Възможно е взаимно да се цитират. Но това няма значение, в този случай е ясно от кого е оригиналът. Ще добавя, че всичко може да бъде обяснено и всяка музикална структура може да има своя философия, която авторът да изнесе и която при желание да бъде контрирана и критикувана поради несъвпадък с тази на слушателя, различието в представите и/или в впечатленията, индуктирани от музиката, но точно поради тази причина говорим за музика, а не за литература, час по философия или парламентарен контрол, защото това е изразено под формата на звук. Ето например едно нещо, което си мислех за конкретната творба, съвпада с писаното от Хендерсън - преходът от фолклорната интродукция, звучаща ми на първо време откъсната, когато чух парчето вчера, но после реших, че има своите чар и цел, а именно - да повиши контраста, - та е съвсем ясно, че не е случайно направено така от авторите, макар все още да е един от моментите, който не ми се услажда, ала това е без значение. Предпочитам в подобни случаи, вместо да пиша веднага какво правят другите, как стандартно би било по-добре, как би ми се харесало или какво бих направил аз, да отделя внимание на тъй или иначе вече написаната творба, да се опитам да видя през очите на другия и да разбера защо той го е направил така - сигурен съм, че има основание. В края на краищата, това е неговият изказ. Пожелавам успех и... да цитирате себе си! Страшно ми хареса този пост на Craig. Много здравословна нагласа. Повече хора трябва да прочетат това. Мисля, че може да стане или пинната тема в раздела (аналогична на онази за начина, по който технически са направени песните), или обикновена тема в "Композиция" (макар че там връзката вече ще стане много далечна). Какво ще кажат останалите и управата? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 11, 2007 Отговорено Януари 11, 2007 Не предполагах, че написаното ще бъде забелязано. Е, явно все пак има малко хора, които се зачитат. Благодаря. Радвам се, че не съм сам с такова виждане. Да, наистина мисля, че в края на краищата, след слушане на най-различна музика и чувстване, учене и мислене на природата и законите й, рано или късно всеки стига до извода и става по-уверен, че в музиката всичко е позволено и изминатия му път именно това доказва, служи като убеждение. Колкото до пинването, може би щеше да е подходящо, ако бяха думи на голям човек и композитор, наистина заслужаващи внимание, но тъй като аз не съм такъв, по-добре ми се струва да си останат по-скътани. Цитирай
hypermusic Отговорено Февруари 2, 2007 Отговорено Февруари 2, 2007 Впечатлен съм. Жалко че сме малко хората, които мислим по този начин....тук и сега. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.