Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Докато търсех добро живо изпълнение на песента от самите Led Zeppelin, попаднах на това:

 

 

Много ми хареса, чуйте и вие!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Личното ми мнение:

Вокално и инструментално - супер! :)

Но бих казал, че на мен ми липсва малко "заряд"...който Плант, а и останалите от групата придават на песента.

Отговорено (Редактирано)

Прав си, но не е гонено точно имитиране, а търсенето ми на лайв изпълнение на самите Zeppelin не намери никакви ранни лайвове, а тези, които намерих, също като че ли нямаха заряда, за който говориш.

А гледам, че и Плант се кефи със слушалчиците...

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

За мен, никой от лайвовете на Цепелин, които открих, не отразяват много добре атмосферата на студийния вариант.

Вярно, че тогава са на по 20 и малко, а има и 100 кила малки партии и партийки, които няма как една китара да изсвири на живо, а и Bohnam.....

Отговорено

Разликата между,видео записа и присъствието на живо е очевидна!

В студийния запис може да се добавят много неща,на живо и публиката добавя характера на изпълнението.А барабаниста.....след смъртта му те обявиха край,сина му призна,че не може като баща си да внесе атмосферата.Тези лайфове са заради нас феновете на тази велика група!

Отговорено

Mamas Gun е доста яка банда и техните парчета са си също на ниво.
Led Zeppelin безспорно са си значими за цялата рок история  ,много ме кефят, но така и не мога да  свикна с изпълненията им на живо :)

  • 8 months later...
Отговорено

Ultramega,навремето намаше нет,слушахме само аудио,и то предимно винили,нямаше дискове и флашки,всичко беше студийно.Изведнъж излиза концертния албум на Deep Purple "Made in Japan",е от тогава търсех да слушам концертни изпълнения,в тях има отклонения от студийните изпълнения,импровизаций на китарите,баса,барабаните и т.н.Това обогати нашите представи за изпълненията на групите.А Цепелин имаше концерти на които почти едно към едно с плочите но трябва повече търсене из нета.Особено Джими Хендрикс е прословут с концертните си изпълнения,имал съм много от албумите,но винаги съм предпочитал концертните изпълнения заради онова което не може да влезе в студийния запис.Гледах концерта на AC/DC в Белград и после в София,е разликата беше очевадна,та и от публиката си зависи.

Отговорено

Made in Japan  е култов албум. Доколкото знам е  селектиран от три концерта в Япония, като  на песента Chil in time  един от феновете се самоубива с огнестрелно оръжие (изстрела се чува на записа).
За Led Zeppelin- аз съм слушал всичките  студийни албуми  и мога да се нарека фен. Също  предпочитам да слушам лайв изпълнения и нямах предвид , че не харесвам импровизации.
Не се смятам за голям капацитет , но на живи изпълнения Джими Пейдж , често е с не  добре настроена китара,  някой пасажи ги маже яко  и   тайминга му бяга, а звука няма да коментирам. Това разбира се би могло да бъде и чаровно  , но в определени граници.
Но разбира се това няма никакво значение след като   са факт  всичките яки рифове и парчета на  този човек, който  си е  мега значим в рок историята.

Ето тук може да видиш как се споглеждат Ерик Клептън и Джеф бек докато му акомпанират за солото на Stairway to heaven.(но това доколкото знам  е   в един кофти период )

Отговорено

Все пак от моя опит по концерти,доста съм присъствал,повече ме кефи шоуто отколкото изпълнението дали е близко до студийното.

Ако си гледал Алис Купър като млад,на концерти е правил доста неща извън музиката-късане глаеи на пилета,змии,тем подобни неща,но шоуто привлича хората на концерта,а не да стоят като мумии,сори ,но в къщи пред колоните няма шоу,само музика в това е разликата, че всичко сега е история,слушана музика до откат.Но тогава тази музика се раждаше за пръв път се случваха тези неща на сцената.Дано да съм успял да обясня,пища от телефона и ми е трудно да пиша. Това е неуписуема емоция да си съратник на тази музикална история,да изразнеш заедно с нея.

Отговорено
Не се смятам за голям капацитет , но на живи изпълнения Джими Пейдж , често е с не  добре настроена китара,  някой пасажи ги маже яко  и   тайминга му бяга, а звука няма да коментирам. Това разбира се би могло да бъде и чаровно  , но в определени граници.

Но разбира се това няма никакво значение след като   са факт  всичките яки рифове и парчета на  този човек, който  си е  мега значим в рок историята

 

.

 

Миналата събота си говорихме с Евто и си спомням, че му казах, че ми е доста странно да има критики за Кърк Хамет, а за Пейдж - мълчание от уважаемите бг експерти.

Явно, както има китаристи перфекционисти, така има и такива, които правят хиксове. Вероятно е въпрос на психика, концентрация и тн.

Но публиката ще продължава да предпочита музика, която им казва нещо и ги прави съпричастни, пред музика, базирана на техническа безупречност.

Отговорено

Тони,абсолютно си прав,защото едва ли има китарист роден след Пейдж,фа не се е вдъхновял от неговото мажене и ненастроена китара хаха,но е оставил диря и то голяма за пример пред и бъдещите китаристи, и аз от сърце му благодаря за това че е хванал китарата в ръце, щото е оставил ИСТория в музиката и вдъхновение за китаристите от цял свят!Или както го наричат -съвременния Вагнер(е естествено групата като цяло).

Не ангажирам никой с това мнение,то не е само мое,а на всички докоснали се до нея.

 

А пропо,тези звуци които визира ,явно Ултрамега, съм го гледал на живо как ги изкарва на сцена,защото на албумите само слушаш без да виждаш, свиренето с лък за цигулка,търкането на китарата в микрофонната стойка и т.н.да се звуци от ,"разстроена"китара,замазани арпежи ,велик музикант.Ултрамега не се заяждам ,а споделям истината видяна и чута на концертите.

 

Нима днешните музиканти не се стремят да вадят интересни звуци!?Според мен всички го правят.Интресно ми е защо не кльопате Кърк Хамет,на живо прави шоу и концертите се препълват с публика,на живо винаги има гаф в положителния спектър,понякога търсен нарочно,предизвикан от емоцийте на публика и музиканти.

Честно обичам изпълненията на живо,винаги са украсени с неповторими неща,15 минутно соло на барабани,китарно соло извън студийното изпълнение.

Кво обяснявам, еми те шредерите само тва правят.

Отговорено

Тези дни съм на вълна шредърите от 80-те. Пионерите.

Joe Taffola, Michael Lee Firkins, Tony MacAlpine , останалите имена ги знаем.

Когато се появиха, въпреки, че имаше много шред и издигане на техниката на свирене в култ,

все пак, като слушам музиката им, именно музиката продължава да е акцент, но през погледа на виртуози.

 

После гръндж вълна, която помля и метъли и шредъри през 90-те.

След 2000 -та завръщане.

Сега предполагам, че в ютубата, е невъзможно да се преброят колко свирят, с перфектна техника и супер бързаците.

Хиляди шевни машини, естествено сред толкова много, ще има няколко, които ще се открояват - Ломис, Луриеро, Херман Ли и тн.

За мен перфектно или не , всякак е добре, стига да не се измести фокуса от музиката към перфекционизма на изпълнението.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.