starfish Отговорено Март 11, 2007 Отговорено Март 11, 2007 Владе, аз отдавна ползвах Cool Edit Pro, за нея знам че запазва тоналноста, само забавя Програмата е елементарна. Цитирай
Black*Sabbath Отговорено Март 11, 2007 Отговорено Март 11, 2007 Аз го имам същото.Тоналноста не се променя.Има си отделно бутон4е с което може и това да направиш.Пускаш Уинамп-а и натиска CTRL+K и ти се отваря едно прозор4е.Натискаш на DSP/Effect и намираш Pacemaker.Цъкваш на него и се появява.Като искаш да го махнеш правиш същото само 4е цъкваш на None. Цитирай
VladoM Отговорено Март 12, 2007 Отговорено Март 12, 2007 Мерси за имфото, подкарахме системата, с помоща на един приятел. Много съм доволен! Цитирай
salt Отговорено Октомври 27, 2007 Отговорено Октомври 27, 2007 Много прост,лесен и вършещ работа трик е да вдигнеш плейбека 1 октава нагоре.по този начин баса започва да се чува съвсем ясно.А в днешно време има много софтуер,който може да свърши работа И аз така правя като не мога да чуя нещо.Наистина става. Цитирай
basis4eto Отговорено Октомври 30, 2007 Отговорено Октомври 30, 2007 Много полезен плъгин... Сола,идвам!!! Цитирай
valkyr-qsal Отговорено Октомври 30, 2007 Отговорено Октомври 30, 2007 С някои плейъри може да се забави темпото, което ще ти бъде в полза в случая. Друго нещо, което може да пробваш е да слушаш парчето с слушалки - баса се чува много по-ясно, а и понякога, когато баса излиза от едната слушалка да кажем с барабаните, можеш да махнеш другата слушалка, за да чуваш само баса. А когато бас ама хич не се чува, той сигурно съвпада с акордите и като им знаеш основните тонове, ще знаеш и басовите тонове. Успех! Цитирай
slapin Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) Абе имам голям проблем - по слух мога да си извадя неща за китара и по слух мога да ги сравнявам дали всичко е ок, но не мога да правя същото с бас партиите. Чувам баса, но просто не мога да го диференцирам и да го сравня с моя бас... Абе и въобще как вадите по слух - аз слушам хващам китарата и каквото сабя покаже... Накрая отивам в нета вадя таб и ааааа така било ще покажа един много лесен метод: 1.изслушваш цялата песен,за да се отиташ да усетиш какви са скалите-мажорни или минорни или пентатонични мажорни и минорни и техните обръщения 2.изслушваш я тон по тон и сравняваш дали този тон който си чул от песента отговаря на този дето си натиснал Редактирано Ноември 6, 2007 от slapin Цитирай
octavarium Отговорено Ноември 8, 2007 Отговорено Ноември 8, 2007 Абе имам голям проблем - по слух мога да си извадя неща за китара и по слух мога да ги сравнявам дали всичко е ок, но не мога да правя същото с бас партиите. Чувам баса, но просто не мога да го диференцирам и да го сравня с моя бас... Абе и въобще как вадите по слух - аз слушам хващам китарата и каквото сабя покаже... Накрая отивам в нета вадя таб и ааааа така било ми това показва ,че май не си много отдавна в занаята или нещо такова...идеята е да слушаш много музика и да бъде различна. като съвет мога да ти дам обаче да не слушаш хеви метал, щото там баса е просто фиктивен...слушай много бас-китаристи да речен Виктор Утън, Виктор Бейли и Маркъс Милър Не изтървай Джако в никакъв случай, след това почни лека по лека да гледаш табовете и така ша разбереш Цитирай
Ивелин Отговорено Ноември 21, 2007 Отговорено Ноември 21, 2007 (Редактирано) Според мен - най-много биха ти помогнали упражненията по солфеж, като отгатване на тонове и писане на диктовки, но за целта трябва да сте поне двама (и това в случай, че искаш да си развиеш музикалния слух). Иначе за хитрини - kolio_k ти е дал много хитър метод Редактирано Ноември 21, 2007 от Ивелин Цитирай
Steff Отговорено Ноември 22, 2007 Отговорено Ноември 22, 2007 Съгласен съм с всичко, което са ти казали колегите по-горе, само искам да добавя съвет - ползвай програми и табулатури само в краен случай, тоест - товари си главата, за да свикне и да се развие, а не да се разглезва с помощи, защото иначе скоро няма да се научиш да вадиш сам. Развивай музикалните си способности, не тия за работа с компютър Цитирай
ludmata Отговорено Ноември 26, 2007 Автор Отговорено Ноември 26, 2007 Aми с повече практика става А пък за уменията но комп... аиде нема нужда от повече Цитирай
syko Отговорено Ноември 27, 2007 Отговорено Ноември 27, 2007 Абе имам голям проблем - по слух мога да си извадя неща за китара и по слух мога да ги сравнявам дали всичко е ок, но не мога да правя същото с бас партиите. Чувам баса, но просто не мога да го диференцирам и да го сравня с моя бас... Абе и въобще как вадите по слух - аз слушам хващам китарата и каквото сабя покаже... Накрая отивам в нета вадя таб и ааааа така било Не е лесно, но за сметка на това-продължително и досадно. Развива познаването на тоновете и интервалите между тях. С две думи МНОООООГО ПОЛЕЗНО. Със желание и практика НЯМА НЕВЪЗМОЖНИ НЕЩА. P.S. Игнорирай всички останали инструменти и слушай баса. Не е лошо да знаеш акордите на парчето, както и правилата за построяването и свързването им. УСПЕХ Цитирай
Свилен Бас Отговорено Декември 1, 2007 Отговорено Декември 1, 2007 Ако парчето не го изисква, правя следното - слушам композицията половин ден, непрекъснато и след това сядам и изсвирвам "идеята", която ми е останала в главата, защото според мен е по-важно не да повториш оригинала, а да го усетиш и да добавиш нещо към него. То така казва и Лес Клейпуул - беше нещо от рода на "Навремето моите колеги вадеха едно към едно хватки от Ръш (...) и т.н. и повтаряха парчетата като оригинала, а аз ги чувах и попивах от бас партиите само най-важното". Нещо такова имах предвид като казах "идеята", а това ли е "най-важното", всеки сам си преценява. Разбира се, изписаното тук, би могло и да е оправдание до някъде за това, че не съм способен да си запиша баса на листче, докато си пия кафето и ей така съм си пуснал веднъж парчето, между другото, но и до там ще стигна. Цитирай
basis4eto Отговорено Декември 2, 2007 Отговорено Декември 2, 2007 Както вика ТРЮ-то , и аз така прая . Е примерно , работя върху "slang" на Джако , еми слушам го вече няколко месеца , и ся си го вадя . Въпрос на нагласа . Има парчета който са за 5 минути , други за 5 месеца . Точно там се крие и грешката на някои музиканти , в класическата музика например - хващат една симфония , примерно симфоничен оркестър , имат я като за работа , не вникват , изпълняват сичко идеално от партитурата , но истината я няма . Ето това трябва , да слушаш и да вадиш - прости и сложни парчета . Много таблатури се навъдиха и наистина са много по-яки , отколкото да седнеш ся и тон по тон - пуууу ! Ама трябва по слух да са тормозим за да имаме ТРЮ мисъл и слух. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.